W mediach branżowych pojawiła się garść informacji na temat planowanej przez Boeinga modyfikacji rodziny 737NG. Projekt objąłby modele 737-700, -800 i -900ER (-600 nie jest oferowany na sprzedaż od kilku lat).
Modyfikacja polegałaby przede wszystkim na instalacji silników nowej generacji - faworytem wydaje się być CFM International Leap-X, aczkolwiek Pratt & Whittney nie pozostaje bierny i może zaoferować wspólnie z IAE wersję swojego nowego silnika przeznaczoną dla 737. Od pewnego czasu Pratt twierdzi, że PW1000G w wersji o zmniejszonej średnicy wentylatora może z powodzeniem zostać zainstalowany na 737NG przy minimalnej modyfikacji pylonu.
Zasadniczym problemem w przypadku 737 pozostaje jednak kwestia ograniczonej przestrzeni między silnikiem a ziemią. Według analiz Boeinga, problem mógłby zostać wyeliminowany przez wydłużenie przedniej goleni podwozia o około 15 centymetrów, dzięki czemu maksymalna średnica wentylatora nowej jednostki napędowej mogłaby zwiększyć się do około 170cm, co umożliwiłoby zmniejszenie spalania paliwa o około 15% w stosunku do obecnych modeli 737.
Według wypowiedzi Randy'ego "nr 2" Tinsetha - szefa sprzedaży Boeinga - jakiekolwiek modyfikacje mające na celu instalacje nowych typów silników na 737 wymagałyby "wiele pracy".
Zakładki