Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
  1. #1
    Awatar spexpl

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Złomowiska samolotów czy bazy głębokich rezerw


    Polecamy

    Witam

    Ostatnio się natknąłem na zdjęcie samolotów pasażerskich umieszczonych na jednym(?) lotnisku gdzieś na pustyni. Raczej nie było to zwykle lotnisko by samoloty stały gdzie mogły i jak mogły by tylko więcej się ich zmieściło.

    I tu moje pytanie co to? Gdzie to? I czy można się dowiedzieć coś więcej?

    Wiem ze US Army ma takie "magazyny głębokiej rezerwy" gdzieś. Bo nieraz np w filmach je widziałem.

    Czemu oni nie złomują tych maszyn?

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Najwieksze takie miejsce (na samoloty cywilne) jest na pustyni/lotnisku Mojave w Kalifornii. Niekoniecznie jest to "zlomowisko" bo nawet tam znajdziesz czasami nowiutkie samoloty. To taka "przechowalnia" a klimat temu sprzyja. USAF ma swoje osobne miejsce na postoj duzej ilosci samolotow - na lotnisku Kingman w Arizonie, sa tez inne.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdańsk GDN/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    sa tez inne.
    Jak np Tuscon

  4. #4
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    czy to oznacza, ze korzystanie z tych samolotow jest nieoplacalne?? nikt nie chciał ich kupić??
    nawet 747??

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo
    czy to oznacza, ze korzystanie z tych samolotow jest nieoplacalne?? nikt nie chciał ich kupić??
    nawet 747??
    Odpowiedz na wszystkie pytania brzmi pewnie TAK. Wiele z tych samolotow prawdopodobnie czeka obowiazkowy C-check aby wrocic do latania ktory jest bardzo drogi. Gwarantuje ze te samoloty sporo sie juz nalataly w zyciu, te 747 wygladaja na stare wersje -100, -200 lub -300. Ale nie jest wcale powiedziane ze zaden z nich juz nigdy nie bedzie latal. Samoloty czesto tam stoja pare lat i wracaja do sluzby ale to zalezy od wieku danego samolotu i innych czynnikow. Fakt jest ze wiele z tych samolotow moglbys sobie kupic bo sa w cenie prawie zlomu (jesli cie stac na 50 ton AL)

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez olekorlo
    czy to oznacza, ze korzystanie z tych samolotow jest nieoplacalne?? nikt nie chciał ich kupić??
    nawet 747??
    Odpowiedz na wszystkie pytania brzmi pewnie TAK. Wiele z tych samolotow prawdopodobnie czeka obowiazkowy C-check aby wrocic do latania ktory jest bardzo drogi. Gwarantuje ze te samoloty sporo sie juz nalataly w zyciu, te 747 wygladaja na stare wersje -100, -200 lub -300. Ale nie jest wcale powiedziane ze zaden z nich juz nigdy nie bedzie latal. Samoloty czesto tam stoja pare lat i wracaja do sluzby ale to zalezy od wieku danego samolotu i innych czynnikow. Fakt jest ze wiele z tych samolotow moglbys sobie kupic bo sa w cenie prawie zlomu (jesli cie stac na 50 ton AL)
    brzmi dobrze - własny 747 na podwórku

  8. #8
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    No a w środku apartament :P


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdańsk GDN/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    No a w środku apartament :P
    coś w stylu 727 jako chata co? kiedyś znalazł się taki śmiałek i zamieszkał w 727

  10. #10
    Awatar spexpl

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    A co ile taki C-check trzeba robić? I czy naprawdę jest on taki drogi ze bardziej opłaca się kupić nowy samolot a nie robić C-check staremu?

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spexpl
    A co ile taki C-check trzeba robić? I czy naprawdę jest on taki drogi ze bardziej opłaca się kupić nowy samolot a nie robić C-check staremu?
    Pewnie powinienem byl napisac D-check. C-check robi sie raz na jakies 18 miesiecy a D-check raz na 4-5 lat. Nie jest duzo lini lotniczych ktore maja wlasne mozliwosci przeprowadzania D-check, naogol robia to wyspecjalizowane zaklady. To moze kosztowac miliony.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Nie tak dawno widzialem gdzies w necie MD-83, stosunkowo mlody i za "smiesznie" mala cene, cena chyba cos kolo miliona dolarow, niestety wlasnie potrzebowal d-Check - szukalem przez polgodziny ale nie moge znalezc fotek - czy ktos wie ile taki D-Check moze kosztowac?
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    D-check kosztuje $1 - $2 mln. Ale w to nie sa wliczone silniki tylko skorupa samolotu. Podejrzewam ze jesli cena samolotu byla tylko $1 mln to cos nie tak bylo z silnikami ktore podlegaja oddzielnemu harmonogramowi i osobnym wydatkom. Albo samolot mial conajmniej 25 lat.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW / RDU

    Domyślnie

    Zgodnie z tym co podaje Wikipedia, do 2 milionów dolarów (70% robocizna). Jest tam też podlinkowany artykuł, ale pisany jest on na raczej "podstawowym" poziomie. Z tego co patrzyłem to jest to około 6 tygodni pracy dla około 100 osób, więc trochę kosztować musi. A, i np. Lufthansa w Hamburgu je robi :>

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    kalety

    Domyślnie

    Czy jest takie miejsce (złomowisko) gdzieś w Europie?

  16. #16
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez avro
    Czy jest takie miejsce (złomowisko) gdzieś w Europie?
    Chyba nie. Po pierwsze w Europie nie ma tyle miejsca a po drugie nie ma miejsc z klimatem ktory by sie do tego nadawal (goracy, suchy). Gdyby takie miejsce bylo to KLM, VA lub inne europejskie linie lotnicze nie korzystaly by z USA.

  17. #17
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    D-check kosztuje $1 - $2 mln. Ale w to nie sa wliczone silniki tylko skorupa samolotu. Podejrzewam ze jesli cena samolotu byla tylko $1 mln to cos nie tak bylo z silnikami ktore podlegaja oddzielnemu harmonogramowi i osobnym wydatkom. Albo samolot mial conajmniej 25 lat.
    Z tego co kojarze to samolot byl 1989 lub 1991 rocznik, ale nie dam sobie glowy uciac - wiem ze byl stosunkowo mlody. Znalazlem go pare tygodni temu przegladajac w necie oferty samolotow i to bylo skakanie z jednej strony na druga wiec ciezko bedzie mi go znalezc, zwlaszcza ze tez nie jestem pewien czy byl to MD 82 czy tez MD83.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  18. #18
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO
    Z tego co kojarze to samolot byl 1989 lub 1991 rocznik, ale nie dam sobie glowy uciac - wiem ze byl stosunkowo mlody. Znalazlem go pare tygodni temu przegladajac w necie oferty samolotow i to bylo skakanie z jednej strony na druga wiec ciezko bedzie mi go znalezc, zwlaszcza ze tez nie jestem pewien czy byl to MD 82 czy tez MD83.
    Powiem ci tylko ze ten samolot raczej potrzebowal wielu innych rzeczy oprocz D-check. Nikt nie oddaje samolotow za ulamek tego co sa warte. Tutaj masz dobry przyklad MD-83 z 1990 ktory juz wylatal 2500 godzin od ostatniego D-check, w sumie ma przelatane 30 tys. godzin w tym 12 tys cykli (co jest sporo), ma wszystkie AD (serwis biuletynowy) w porzadku i ma silniki na ktorych tez troche godzin ciagle zostalo do wylatania. W sumie jest to samolot niezle zuzyty ale ciagle zdolny do lotu. Cena wynosi $11 mln.

    http://www.aircraftbrowser.com/1990%20MD-83.htm

  19. #19
    Awatar spexpl

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Czy bez tego tego D-check samolot może się gdzieś przetransportować np w celu przeprowadzania tego D-check, zezłomowania lub jak ktoś proponował przystosowania go do zamieszkania?

  20. #20
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez spexpl
    Czy bez tego tego D-check samolot może się gdzieś przetransportować np w celu przeprowadzania tego D-check
    Tak, mozesz dostac zezwolenie na taki lot w celach przeprowadzenia remontu/przegladu ale oczywiscie zadnych pasazerow nie wolno wtedy miec na pokladzie. Sa dokladne (dosc skomplikowane) przepisy ktore mowia co wolno a co nie w takich wypadkach i jakie warunki musi spelniac sam samolot do takiego lotu.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •