A więc tak:
1.Większość stoi w Kolonii.
2.Wszystkie 14 maszyn pozyskały Ukraińskie linie Dniproavia.
ps: 5 a320 czeka na obiór w Tuluzie.
Myślę, że ciekawy temat - co się dzieje z flotą Alitalii i Alitalii Express po bankructwie i restrukturyzacji. Pamiętam, że około dwa lata temu zastanawiałem się gdzie trafią te przystkie MD-82, których wtedy było bodajże 90 i ogłosili, że rozpoczynają wymianę na co innego.
Aktualne spostrzeżenia:
1. Alitalia Express zrezygnowała z ATRów-72? Ma kilka w miarę młodych sztuk, które wciąż do niej należą, ale są gdzieś "zmagazynowane", nie latają (4 sztuki z 2005, 2 sztuki starsze). Przed bankructwem było ich chyba 10 we flocie. 3 trafiły do tureckiego Bora Jet (wyprodukowane 1999-2002). Ostatnia 11-letnia sztuka trafiła do myanmarskiego Air Bagan.
2. Wszystkie ERJ-145 Alitalii Express (14 sztuk) są "zmagazynowane", nie latają. Maszyny mają 7-10 lat.
3. MD-82 Alitalii - aktualnie 47 sztuk jest "zmagazynowanych". Wyprodukowane 1983-1995. 3 sztuki zamówiło kenijskie African Express Airways. 2 sztuki trafiły do karaibskiego Insel Air, który ma flotę 4 20-27-letnich MD. 1 sztuka poszła do wenezuelskiego Aeropostal, a jedna dołączyła do Bulgarian Air Charter, który już w 2005 wziął trochę MD-ków od Alitalii.
A więc tak:
1.Większość stoi w Kolonii.
2.Wszystkie 14 maszyn pozyskały Ukraińskie linie Dniproavia.
ps: 5 a320 czeka na obiór w Tuluzie.
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
a z tymi MDkami to nie tak do konca zmagazynowanie. wczoraj jeden ladowal na Heathrow kolo 17.
Napisał, że wszystkich było 90 a pozbyto się ok 50 (magazynowanie 47 + kilka sprzedanych), więc chyba napisał ok, ale nie sprawdzałem liczb
a samolotach seri A319, A320, A320 ciagle odswiezaja kabiny i daja nowe fotele, do tego niedlugo odbieraja dwa nowiutkie A332, kolejne w 2011
Alitalia: Information from Answers.com
pozdr
Zakładki