Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 44
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Po Polsce bez Okęcia?


    Polecamy

    Być może temat na forum nieraz był już poruszany, ale nie kojarzę wątku odpowiedniego dla wklejenia tego artykułu. W razie czego proszę przenieść.

    Omijając Okęcie

    Omijając Okęcie. Powietrzny odpowiednik Przewozów Regionalnych


    Idea stworzenia przez regionalne porty lotnicze sieci bezpośrednich połączeń między nimi pojawiła się w połowie 2009 r. i zaczyna nabierać konkretnych kształtów.





    Podczas spotkania z dziennikarzami Jana Pamuły, szefa portu w Balicach i prezesa Związku Regionalnych Portów Lotniczych, przedstawiono siatkę takich połączeń. Mogłyby one zostać uruchomione stosunkowo szybko, być może jeszcze w tegorocznym zimowym rozkładzie lotów, przy czym przez pierwsze dwa lata funkcjonowania byłyby zapewne deficytowe i musiałyby być wspierane przez samorządy.

    Zaprezentowana na konferencji prasowej, 25 marca w Warszawie, na mapie regionalnych przelotów nie ma charakteru ostatecznego. Brakuje na niej Rzeszowa, biała plamą jest też Lubuskie. Ta niekompletność wynika z faktu, że cały czas prowadzone sa rozmowy z marszałkami i przewoźnikami o rozwoju połączeń, omijających przesiadkę na Okęciu. Balice rozpatrują np. możliwość uruchomienia połączenia z Rzeszowem, które skróciłoby podróż z Krakowa do 20 minut. Analizowana jest też w ZRPL możliwość połączenia podkarpackiego portu z Gdańskiem, a także połączeń między Wocławiem i Poznaniem, czy między Gdańskiem i Szczecinem.

    Zdaniem przedstawicieli portów regionalnych na zbudowanie pierwszej, niepełnej na początku siatki międzyregionalnych przelotów, wystarczyłoby 2-3 miesiące. Realność tego terminu zależy jednak przede wszystkim od przewoźnika, którym – według obecnych koncepcji – miałby być LOT. Jego samoloty, dostosowane do zapotrzebowania na danej trasie, mogłyby stacjonować na lotniskach pozawarszawskich. Zdaniem przedstawicieli narodowego przewoźnika nie jest to jednak w pełni możliwe, choćby ze względu na liczebność „lotowskiej” floty. Firmie brakuje bowiem małych maszyn do przelotów po Polsce.

    PLL LOT liczy z kolei na znaczne wsparcie lokalnych władz, choćby w działaniach marketingowych. A z tym różnie bywa, podobnie jak z zaangażowaniem samorządów w samą ideę regionalnych przewozów lotniczych.

    - Nie dostrzegamy w niektórych samorządach chęci budowania krajowych połączeń lotniskowych. Odgrywają one wciąż zbyt małą rolę w propagowaniu regionalnego transportu lotniczego – mówił Sebastian Milkosz, prezes zarządu przewoźnika w lutym, na konferencji „Lotnisko 2010”.

    Gdyby PLL Lot nie porozumiały się z regionami w tej sprawie, ZRPL nie wyklucza zainteresowania ideą regionalnych przewozów lotniczych zagranicznego przewoźnika. Chętnych podobno nie brakuje. Ważną kwestią jest także cena regionalnych połączeń. Jak podkreśla prezes Pamuła, aby były one konkurencyjne nie powinny być o wiele droższe od przejazdów pociągami PKP Intercity. Należałoby więc zmienić ustawę samorządową, tak aby regionalne porty lotnicze mogły być dofinansowane przez samorządy, podobnie jak przewozy kolejowe.


    (źródło: Franciszek Nietz, Gazeta Transportowa, 7 kwietnia 2010)

    Co ciekawe do artykułu dołączone jest zdjęcie forumowicza Pawła Gębskiego - tu pytanie - czy za jego zgodą?

  2. #2
    Awatar Kasztan

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Hmm ciekawy pomysł, ale wątpię by samorządy były skłonne dotować takie połączenia.
    Z innej beczki, z tego co mi wiadomo kiedyś Ryanair miał plany wprowadzenia u nas krajowych połączeń, wie ktoś co się z tą koncepcją? Wyraźniej widzę Ryan'a w roli powietrznego PKS-u niż LOT
    Kasztan, cztery białe nogi, szeroka łysina, że koń dobry, to nie nowina!

  3. #3
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Jet air nie daje rady.Moze kto inny da??Idea dobra,czy wypali??
    Come on Arsenal--))

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kasztan Zobacz posta
    Hmm ciekawy pomysł, ale wątpię by samorządy były skłonne dotować takie połączenia.
    Z innej beczki, z tego co mi wiadomo kiedyś Ryanair miał plany wprowadzenia u nas krajowych połączeń, wie ktoś co się z tą koncepcją? Wyraźniej widzę Ryan'a w roli powietrznego PKS-u niż LOT
    Jeżeli Ryanair założy kiedyś w Polsce bazę, to pewnie tak. Ale nie sądzę, żeby do tego doszło przed 2012 (otwarcie Modlina - bo to według mnie bedzie pierwsza baza FR w Polsce). Podobno przymierzał się też do tego Wizzair, ale na razie się nie zdecydował. Ja cały czas wierzę, ze w końcu się pojawi jakiś przewoźnik, który potraktuje ten rynek poważnie. Myślę, że delikatnie licząc można "wycisnać " z lotów krajowych ok. 5 mln pasażerów, trzeba jednak pokonać stereotyp, że "samolotem jest drogo"

  5. #5
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    A dlaczego samorządy miałyby dokładać do tego ? To że dokladają do kolei, MPK itp. jest niezbyt dobre, ale niby tak jest wszędzie nie tylko w Polsce. Ale dokładanie do samolotów ? Chore by to było.
    Lot WRO-POZ centrum -centrum. Taxi na lotnisko 30 minut, na lotnisku około 60 min, lot około 30 minut, wyjście, taxi do centrum 20 minut = 2,20 !
    Pociąg centrum-centrum od 2:18 do 2:40. Połączenie bez dwóch zdań bez szans.
    Autem od 1:40 w niedzielny poranek (łamiąc trochę przepisy) do 3:30 w tygodniu w godzinach szczytu.

    Każdy samorząd który dołoży kase do takiego połączenia można oskarżyć o niegospodarność.
    Jedyny logiczny aspekt takich lotów to loty przesiadkowe, ale też nie do końca, bo WRO jak i POZ mają tak samo marną siatkę połączeń tak zwanymi liniami klasycznymi, a na FRance czy W6 raczej nikt samolotem dolatywał nie będzie.



  6. #6
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975 Zobacz posta
    Jet air nie daje rady.Moze kto inny da??Idea dobra,czy wypali??
    Tyle, że taki JetAir ma zupełnie inna flotę niż FR czy W6, które dzięki korzyściom skali mogą znacząco zbić cenę, co z kolei przełoży się na popularność. Myślę też, że jakby dobrze pogadać z samorządami, lokalnymi izbami turystycznymi, portami lotniczymi, itp., to może nawet jakieś dopłaty by się znalazły, gdyby przewóz był deficytowy. Zresztą, gdyby ludzie dowiedzieli się, że trasę obsługuje "tania linia", to by szukali biletów. LOT raczej nie ma opinii, że sprzedaje tanio bilety, to i mało ludzi szuka. A bilety nie są tanie, bo mają małe samoloty. A samoloty są małe, bo nie ma popytu, bo bilety są drogie. I tak to się kręci.

    Ostatnio patrzyłem na ceny biletów FR na trasie ALC-MAD i na "za tydzień" kosztowały 15 Euro, w danym tygodniu ok. 50 Euro, a "na dzisiaj" 170 Euro. Muszą się takie ceny jakoś kalkulować skoro je oferują i myślę, że przy takich kosztach (a nawet wyższych) wielu pasażerów porzuciłoby PKP i samochód na rzecz samolotu.

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sthiopa Zobacz posta
    Jeżeli Ryanair założy kiedyś w Polsce bazę, to pewnie tak.
    Ludzie, przestańcie marzyć, że jakikolwiek A320 albo B737 poleci na krajówce. To nie realne. Uzasadnienie ekonomiczne żadne, dla jakiegokolwiek z przewoźników. A już tym bardziej "dusigrosze" z W6 czy FR.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Ostatnio patrzyłem na ceny biletów FR na trasie ALC-MAD i na "za tydzień" kosztowały 15 Euro, w danym tygodniu ok. 50 Euro, a "na dzisiaj" 170 Euro. Muszą się takie ceny jakoś kalkulować skoro je oferują i myślę, że przy takich kosztach (a nawet wyższych) wielu pasażerów porzuciłoby PKP i samochód na rzecz samolotu.
    Ale zblizone ceny ma obecnie LOT (99 zł Promolot, około 250 zł z tygodniwoym wyprzedzeniem do 600 zł w dniu) i az takiego szału nie ma. Zresztą nawet PKP IC kosztuje około 120 zł np na trasie WAW-GDN i jezdza tlumy.
    A z efektem skali tez bym nie przesadzał - JetAir sobie radzi (przynajmniej na trasie GDN-KRK), ale w Polsce najwiekszy ruch jest na trasach do/z W-wy.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Idea jest dobra, bo podniosła w Polsce pomysł latania z pominięciem Warszawy. Nie uda się z jednego powodu - nie do władz lotnisk powinno należeć tworzenie siatki lotów i szukanie przewoźników do ich realizacji rozmawiając przy okazji z samorządami o ich dotowaniu.
    Pan Pamuła bardzo się stara i naprawdę czapka z głowy i uściśnięcie dłoni dziękując za tą inicjatywę, bo jak nic wcześniej istotnie rozpropagowała tą sprawę.
    Drugą bardzo istotną sprawą jest poważny przewoźnik na tych trasach. Wizz Air z tego co moje informacje mówią, kręci nosem, że brak potencjału, czyli czeka na dofinansowanie Ale kurczę 14 maszyn stojących w Polsce to dużo i sądzę że część z nich mogłaby być poświęcona krajówkom. Za przykład biorę bazę FR w Madrycie - tam jest właśnie chyba koło 12 samolotów, a sieć lokalna jest fantastycznie rozwinięta :-) Jet Air? Hm... no chyba latał już na każde lotnisko w PL i każdy prezes wie jaka ta linia jest Ambicji nie brakuje i ich działaniom należy dopingować ale tylko pod warunkiem, że nie będą robili jaj typu nagłe odwołanie całej siatki od następnego tygodnia
    Czy połączenia krajowe mają potencjał? Hell yes! Skoro na niektórych połączeniach z regionów do Wawy latają 734 a Emraery są już standardem, to coś w tym musi być. Wzrost krajówek LOTu po reklamach pokazujących że bilety są tańsze niż u PKP IC też ma jakieś znaczenie na wychowanie społeczeństwa. Sądzę więc, że rzetelna reklama że powiedzmy połączenie Kraków-Gdańsk w jedną stronę kosztuje załóżmy 120PLN, czyli tyle samo co kolej, sprawi że wielu ludzi zastanawiać się nie będzie!
    Cóż, dużo gdybania, ale w końcu coś ruszyć musi

  10. #10
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sthiopa Zobacz posta
    Jeżeli Ryanair założy kiedyś w Polsce bazę, to pewnie tak. Ale nie sądzę, żeby do tego doszło przed 2012 (otwarcie Modlina - bo to według mnie bedzie pierwsza baza FR w Polsce).
    Baza Ryaniara w Polsce pojawi się wcześniej niż w 2012, oraz wielce prawdopodobnym będzie fakt iż nie będzie to tylko jedno lotnisko.
    Pozdrawiam, Airliner

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Moim zdaniem bezpośrednie połączenia nie są do końca dobrym rozwiązaniem. Znacznie lepszym byłoby za to zwiększenie częstotliwości połączeń lotniczych lotnisk regionalnych z Warszawą oraz sprawne zgranie przesiadek. Myślę, że osoba udająca się na drugi koniec Polski znacznie bardziej doceni możliwość lotu o elastycznej porze, a w zamian będzie w stanie poświęcić na przelot 2h zamiast 1. Kolejną, nawet bardziej istotną kwestią jest polityka cenowa, a raczej taryfowa. Chcąc zaoferować loty w korzystnych cenach należałoby usunąć wszelkie ograniczenia taryf w ruchu krajowym, typu pobyt min. 3 dni, niedziela między przylotem i odlotem itp. Jeśli Polak ma podróżować po Polsce samolotem, to taryfy muszą być proste, a ceny zależeć wyłącznie od zajętości miejsc na danym rejsie. No i pozbyć się wreszcie opłaty za wystawienie biletu na krajówkach! Z kolei samorządy mogłyby zająć się obniżaniem opłat lotniskowych w ruchu krajowym (choć tu i tak największe znaczenie miałoby Okęcie).

    Co do zagranicznych przewoźników - czy nie jest przypadkiem tak, że prawo lotnicze wymaga od obcego przewoźnika specjalnej zgody na loty wewnątrz kraju?

  12. #12
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta

    Co do zagranicznych przewoźników - czy nie jest przypadkiem tak, że prawo lotnicze wymaga od obcego przewoźnika specjalnej zgody na loty wewnątrz kraju?
    Z tego co pamiętam umowa o "otwartym niebie" na terenie UE to każdy przewoźnik który jest zarejstrowany na terenie wspólnoty może operować bez ograniczeń na dowolnych kierunkach pomiędzy państwami UE bądz na trasach krajowych w kraju (dotyczy to także linii które są zarejstrowane w innym kraju wspólnoty).
    Pozdrawiam, Airliner

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sthiopa Zobacz posta
    Podobno przymierzał się też do tego Wizzair, ale na razie się nie zdecydował. Ja cały czas wierzę, ze w końcu się pojawi jakiś przewoźnik, który potraktuje ten rynek poważnie.
    OIDP W!zzair miał już w ofercie połączenie KTW-GDN-NYO z możliwością sprzedaży na całość segmentu lub część (KTW-GDN, GDN-NYO), ale do uruchomienia nie doszło ze względów formalnych. A co do rynku krajowego - zapotrzebowanie jest i myślę, że w ciągu 5 - 10 lat będzie kilka tras omijających stolycę. Generalnie widzę potencjał na GDN/SZZ - KRK/KTW/WRO/RZE tudzież POZ - KRK/RZE.

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Autem od 1:40 w niedzielny poranek (łamiąc trochę przepisy)
    ...właśnie ze względu na tych "łamiących trochę przepisy" wolę jeździć koleją, jeśli tylko mam taką możliwość. Nieładnie, BARDZO nieładnie.

  14. #14
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Ostatnio patrzyłem na ceny biletów FR na trasie ALC-MAD i na "za tydzień" kosztowały 15 Euro, w danym tygodniu ok. 50 Euro, a "na dzisiaj" 170 Euro. Muszą się takie ceny jakoś kalkulować skoro je oferują i myślę, że przy takich kosztach (a nawet wyższych) wielu pasażerów porzuciłoby PKP i samochód na rzecz samolotu.
    Jak Ci już pisał olekorlo, struktura cenowa jest podobna w Locie. Problem w tym, że posyłanie całego samolotu za 15EUR od łebka nie kalkuluje się nawet FR ale jest wystarczająco klientów za te 50 czy 170 EUR żeby jednak bilans wyszedł pozytywny. U nas już może nie być tylu chętnych na dopłacanie innym do biletu.

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Moim zdaniem bezpośrednie połączenia nie są do końca dobrym rozwiązaniem. Znacznie lepszym byłoby za to zwiększenie częstotliwości połączeń lotniczych lotnisk regionalnych z Warszawą oraz sprawne zgranie przesiadek. Myślę, że osoba udająca się na drugi koniec Polski znacznie bardziej doceni możliwość lotu o elastycznej porze, a w zamian będzie w stanie poświęcić na przelot 2h zamiast 1. Kolejną, nawet bardziej istotną kwestią jest polityka cenowa, a raczej taryfowa. Chcąc zaoferować loty w korzystnych cenach należałoby usunąć wszelkie ograniczenia taryf w ruchu krajowym, typu pobyt min. 3 dni, niedziela między przylotem i odlotem itp. Jeśli Polak ma podróżować po Polsce samolotem, to taryfy muszą być proste, a ceny zależeć wyłącznie od zajętości miejsc na danym rejsie. No i pozbyć się wreszcie opłaty za wystawienie biletu na krajówkach! Z kolei samorządy mogłyby zająć się obniżaniem opłat lotniskowych w ruchu krajowym (choć tu i tak największe znaczenie miałoby Okęcie).
    Większość miast ma jednak te kilka połączeń dziennie, więc poza czarnym dziurami siatka i zgranie jest. Problem leży w drugiej części - czyli taryfach, ale nie w miejscu o którym piszesz. Krajówki sprzedawane są na bazie one-way i ograniczeń pobytowych nie ma z definicji już. Ceny od obłożenia wyłącznie nigdy nie będą zależeć, bo niektóre dni czy godziny na pewno są bardziej dochodowe niż inne i niekoniecznie to widać na przód po obłożeniu. Okęcie jako port tranzytowy przecież nie pobiera chyba opłat lotniskowych.

  15. #15
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    właśnie ze względu na tych "łamiących trochę przepisy" wolę jeździć koleją, jeśli tylko mam taką możliwość. Nieładnie, BARDZO nieładnie.
    No nie napisałem nic odkrywczego. Zdecydowana większość jeżdżących w mniejszym lub większym stopniu te przepisy łamię. Byłbym hipokrytą jeśli powiedziałbym że mi się nie zdarza. Wstydzę się ale jednak



  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No nie napisałem nic odkrywczego. Zdecydowana większość jeżdżących w mniejszym lub większym stopniu te przepisy łamię. Byłbym hipokrytą jeśli powiedziałbym że mi się nie zdarza.
    Oo, warto wiedzieć...

    OIDP W!zzair miał już w ofercie połączenie KTW-GDN-NYO z możliwością sprzedaży na całość segmentu lub część (KTW-GDN, GDN-NYO), ale do uruchomienia nie doszło ze względów formalnych.
    Właśnie się dziwię że żadna linia nie otworzyła jeszcze tego typu połączenia, od długiego już czasu można tak latać, np. z Aten przez Kraków do Gdańska albo z Krakowa przez Gdańsk do Sztokholmu miałyby dużą szansę powodzenia...

  17. #17
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Oo, warto wiedzieć...

    Właśnie się dziwię że żadna linia nie otworzyła jeszcze tego typu połączenia, od długiego już czasu można tak latać, np. z Aten przez Kraków do Gdańska albo z Krakowa przez Gdańsk do Sztokholmu miałyby dużą szansę powodzenia...
    jeśli dobrze pamiętam to polska nadopiekuńcza SG miała wątpliwości co do selekcji wysiadających paxów na odcinku krajowym. A i W6 chyba widział sporą trudność organizacyjną. Bo jeśli chodzi o dosiadanie się w GDN do NYO to nikt nic nie marudził wg mojej wiedzy.

  18. #18
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Moim zdaniem bezpośrednie połączenia nie są do końca dobrym rozwiązaniem. Znacznie lepszym byłoby za to zwiększenie częstotliwości połączeń lotniczych lotnisk regionalnych z Warszawą oraz sprawne zgranie przesiadek. Myślę, że osoba udająca się na drugi koniec Polski znacznie bardziej doceni możliwość lotu o elastycznej porze, a w zamian będzie w stanie poświęcić na przelot 2h zamiast 1. Kolejną, nawet bardziej istotną kwestią jest polityka cenowa, a raczej taryfowa. Chcąc zaoferować loty w korzystnych cenach należałoby usunąć wszelkie ograniczenia taryf w ruchu krajowym, typu pobyt min. 3 dni, niedziela między przylotem i odlotem itp.
    Bzdury

    Nie da sie doleciec nigdzie przez WAW w 2h - to bedzie juz minimum 3h przy idealnej przesiadce, w praktyce to będzie średnio 4h - to za dużo, biorąc pod uwagę cene jaka wygenerują same opłaty lotniskowe.

    Nie ma ograniczen taryf na rejsach krajowych, mozesz wracac tego samego dnia w taniej taryfie - wielokrotnie to robilem.

    Polska ma potencjal do kilku lotow dziennie pomiedzy duzymi miastami z pominieciem WAWy.
    To co wstrzymuje ludzi przed lataniem to: ceny, duzo wyzsze niz w innych krajach, do tego ciagle jest coraz drozej, no i rzetelnosc. Gdy co 2 lot jest odwolany, wiekszosc potencjalnych pasazerow traci zaufanie do linii. Jak pokazuje przyklad POZ lekcewazace podejscie do pasazerow, mozna potem nieskutecznie i mozolnie odbudowywac nawet latami. Jak na przy LO w portach regionalnych PKP wydaje sie szczytem prestizu i jakosci.

  19. #19

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Nie da sie doleciec nigdzie przez WAW w 2h - to bedzie juz minimum 3h przy idealnej przesiadce, w praktyce to będzie średnio 4h - to za dużo, biorąc pod uwagę cene jaka wygenerują same opłaty lotniskowe.
    OK, może z tymi 2h się trochę zapędziłem, ale z 4h to też przesadziłeś. Sprawne zorganizowanie przesiadek (brak konieczności łażenia przez cały terminal w WAW, może nawet brak konieczności deboardingu pasażerów lecąch dalej, przemyślany przeładunek bagaży) powinno pozwolić na czas podróży ok. 3h. W przypadku opłat lotniskowych na lotach krajowych jest moim zdaniem sporo miejsca na negocjacje.

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Nie ma ograniczen taryf na rejsach krajowych, mozesz wracac tego samego dnia w taniej taryfie - wielokrotnie to robilem.
    Ja mam trochę inne doświadczenia - bez sztuczek typy cross booking trasa KRK-WAW-KRK wychodzi zwykle ponad 600 zł... (zamiast ~385)

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Polska ma potencjal do kilku lotow dziennie pomiedzy duzymi miastami z pominieciem WAWy.
    Zgodzę się. Ale moim zdaniem żeby połączenie miało sens, to musi być faktycznie kilka razy na dzień. Uruchomić się tego od razu nie da bez ponoszenia gigantycznych strat, więc moim zdaniem należałoby najpierw zacząć masowo wzbudzać świadomość możliwości podróżowania przez WAW (oferując korzystne połączenia w dobrych cenach), a dopiero w późniejszym okresie zaoferować loty bezpośrednie.

  20. #20
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Zgodzę się. Ale moim zdaniem żeby połączenie miało sens, to musi być faktycznie kilka razy na dzień. Uruchomić się tego od razu nie da bez ponoszenia gigantycznych strat, więc moim zdaniem należałoby najpierw zacząć masowo wzbudzać świadomość możliwości podróżowania przez WAW (oferując korzystne połączenia w dobrych cenach), a dopiero w późniejszym okresie zaoferować loty bezpośrednie.
    Ale budowanie świadomości w oparciu o połączenie przez WAW trwające 2 razy dłużej niż bezpośrednie nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem. Mnie przekonuje WRO-GDN 1,5h, KRK-GDN 1,5h, SZZ-WAW 1,25h, RZE-SZZ 1,h, BZG-WAW 1h... wszystko blisko (max.1,5 raza) ceny PKP EIC. I co dużo ważniejsze! Pewność dotarcia do celu podróży w określonym krótkim czasie (z obserwacji mogę stwierdzić że notoryczne anulacje na miesiące przepłoszą paxów z trasy). Biznes sam się zacznie pchać do samolotów, bo taniej jest polecieć za 400pln RT w ciągu 12h w poprzek Polski, niż tracić 24h na podróż samochodem lub pociągiem za podobne pieniądze i z dużo większym zmęczeniem albo realizować nocleg w miejscu docelowym. Czas to pieniądz przecież!

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •