Silniki dla MC-21
Pratt & Whitney i rosyjska korporacja Irkut podpisały w Moskwie techniczną umowę, w sprawie opracowania silnika turbowentylatorowego PW1400G dla samolotu MC-21.
Prototyp PW1000G, zamontowany na testowym Airbusie A340 w 2008. Jest on odmianą turboodrzutowego silnika dwuprzepływowego o bardzo dużej średnicy pierwszego wentylatora, co zapewnia uzyskiwanie ciągu zarówno na tradycyjnej zasadzie działania silnika odrzutowego (część powietrza przechodzi środek konstrukcji, przez następne stopnie sprężarek), jak i śmigłowego, przez kierowanie powietrza w rejonach ścian silnika, bezpośrednio do atmosfery / Zdjęcie: Pratt & Whitney
Rosjanie zamierzają wyposażać swoje nowe, wąskokadłubowe samoloty pasażerskie MC-21 w dwa typy układów napędowych. Na rynek wewnętrzny i dla mniej zasobnych odbiorców zagranicznych przewiduje się rodzimy silnik PD-14 (zobacz:
Projektowanie PD-14).
Zakładki