Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 48
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Islandzki wulkan i jego wpływ na przyszłość lotnictwa cywilnego


    Polecamy

    Bez echa zapewne uziemienie całej floty nie przejdzie, co sądzicie?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  2. #2
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Nie latając nie tracą. Zostają tylko koszty stałe.
    For every solution there is a problem.

  3. #3
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Czekalem, i sie doczekałem. Oprócz Ojca byleś kandydatem na ten temat.

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ktoś to w końcu musiał napisać. Co prawda w PLL Lot samoloty nie muszą być w powietrzu (np. 737), ale jednak taka jatka w rozkładzie korzystna nie jest. Alien ma rację, że zostają koszty stałe a o ile mi wiadomo sytuacja finansowa Lotu na kolana nie rzuca. Czym się to rózni od okoliczności typu strajk?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Jak będzie bardzo źle to KE może wyrazic zgodę na pomoc publiczną dla linii lotniczych, są przyczyny zewnętrze i bije to głównie w linie europejskie. Tak naprawdę wszystko zależy od tego jak długo to potrwa, wystarczy ze zmieni sie kierunek wiatru...

  6. #6
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Nie latając nie tracą. Zostają tylko koszty stałe.
    Nie mam dostępu do bilansu LOTu ale jestem przekonany, że koszty stałe stanowią tam spory udział więc ich to kosztuje i to nie mało. Przy okazji pamiętajcie, że wiele osób dostanie zwrot kasy za bilety a to też nie odbije się bez echa.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Ciekawe czy z ubezpieczenia jakie posiadaja (bo zakladam, ze operacje lotnicze maja jakos ubezpieczone) beda w stanie cos wyciagnac przy tej okazji.

  8. #8
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ja myślę, że gwoździ do trumny i powodów do szybkiego bankructwa Lotu jest co najmniej kilka, ale ten wulkan to im paradoksalnie tylko pomoże. Linie które latają na dużo wyższym seat factorze niż Lot poniosą nieodwracalne straty, natomiast Lot swoich pasażerów i tak przewiezie, tylko trochę później. Oni nie uciekną przecież do konkurencji, która też nie lata z tego samego powodu. Pewna część pasażerów zapewne pojedzie koleją, ale znaczna większość poczeka te 2 lub 3 dni i poleci jednak Lotem po wznowieniu operacji. Koszty stałe w linii lotniczej to jest Pan Pikuś w porównaniu do kosztów operacyjnych.

    Lot po prostu zaoszczędzi ogromne pieniądze na kosztach zmiennych skasowanych operacji, a potem po wznowieniu przez kilka dni będzie miał fantastycznie wysokie SF, i tyle. A nawet jeśli trzeba będzie, to jest przecież jeszcze cała masa stojących i tak na ziemi samolotów, więc extra section nie będzie problemem. Zanosi się na całkiem niezły wynik w kwietniu, bo w tej firmie wszystko działa na odwrót. Kiedy inni zarabiali, to Lot tracił. A teraz ci lepsi stracą a outsider wreszcie też coś zarobi na pasażerach swoich i obcych. Przez przypadek zresztą...

    Rudi

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    Ja myślę, że gwoździ do trumny i powodów do szybkiego bankructwa Lotu jest co najmniej kilka, ale ten wulkan to im paradoksalnie tylko pomoże
    Rudi, powiedz tak szczerze, że Tobie to po prostu wisi jaki będzie gwóźdź, byle zgnoić tą firmę i doprowadzić do upadku! Prawda?
    Tylko pomyśl nad swoją przyszłością. Bo jak nie będzie już PLL LOT, to co ty będziesz robił na forum?

  10. #10
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Citizen of World

    Domyślnie

    rudipowiedz mi czy ja dobrze rozumuje, załóżmy czysto tereytcznie, że na trasie FRA-WAW Lufa i Lot będa latać małym grubym z taką samą częstotliwością. I teraz jak otworzą przestrzeń, to Lufa może mieć do przewiezienia np. 1200 osób i to będzie wtedy przkeraczało ich możliwości, a LOT przy np. tej samej częstotliwości i maszynie będzie miał do przewiezienia 50% tego co lufa, i ci co będą musieli jeszcze czekać na lufę to się rzucą na Lot-a, którym będą mogli szybciej się dostać, albo też LOT spróbje wykorzystać tą sytuację rzucając na tą trasę jeszcze jeden samolot, podczas gdy lufa będzie musiała obrabiać to tylko jednym tak???
    Nie da się wypić całej wódki na świecie, ale próbować trzeba.

  11. #11
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RENO Zobacz posta
    rudipowiedz mi czy ja dobrze rozumuje, załóżmy czysto tereytcznie, że na trasie FRA-WAW Lufa i Lot będa latać małym grubym z taką samą częstotliwością. I teraz jak otworzą przestrzeń, to Lufa może mieć do przewiezienia np. 1200 osób i to będzie wtedy przkeraczało ich możliwości, a LOT przy np. tej samej częstotliwości i maszynie będzie miał do przewiezienia 50% tego co lufa, i ci co będą musieli jeszcze czekać na lufę to się rzucą na Lot-a, którym będą mogli szybciej się dostać, albo też LOT spróbje wykorzystać tą sytuację rzucając na tą trasę jeszcze jeden samolot, podczas gdy lufa będzie musiała obrabiać to tylko jednym tak???
    No tak, mniej więcej o taki właśnie mechanizm mi chodziło. On doprowadzi do znacznych oszczędności w Locie podczas akcji "Wulkan". Przewozy z pewnością spadną, ale znacznie bardziej spadną w tym okresie koszty zmienne. W sumie wyjdzie na duży plus.
    Rudi

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Troche OT, bo nie ma o LOT (bezposrednio), ale grafika z cena udzialow daje pewien poglad kto poki co (jak dlugo wiatr wieje jak wieje) zyskuje w europie.
    Iceland eruption and the massive disruption to global aviation: Is the shutdown really necessary? | Centre for Asia Pacific Aviation - CAPA

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Oprócz Ojca byleś kandydatem na ten temat.
    Wow, nie może być... Czuję się zaszczycony!!

  14. #14
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Może,może .Przecież to dziki kraj.

  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Sądzę, że ta sytuacja przyczyni się do mocnego lobbyingu w KE odnośnie pomocy publicznej dla linii. Natomiast najbardziej ucierpią na tej sytuacji LCC - O'Leary rwie sobie włosy z głowy, bo podczas, gdy pojawiła się szansa na wyjście ze straty operacyjnej to ta sytuacja może nie utopi, ale na pewno zmieni strategię cenową Ryanaira i innych.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    To niech się spieszą z pomocą publiczną. SAS od poniedziałku może zwolnić 2500 pracowników tymczasowo.

  17. #17
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Moim zdaniem dyrektywa powinna zostać zawieszona - intencje były dobre, ale nikt chyba nie przewidział takich sytuacji...
    a dlaczego zawieszona?? idąc tropem odpowiedzi na moją wątpliwość w wątku o Tu154 to zarządy powinny się podać do dymisji za "nieuwzlędnienie w polityce cenowej sytuacji nadzwyczajnej". Za to im płacą, żeby nie mogli powiedzieć "nie wiedzieliśmy". Generalnie jak widać mamy najlepsze rozwiązanie w kapitaliźmie: sterowanie centralne, a co gorsza sterowanie przez rządy.
    Zgadzam się, że kilka(naście) linii upadnie z hukiem po kwietniowych wydarzeniach. Zgadzam się, że bilety po 1PLN bardzo chciałbym mieć. Ale nie można zrzucać (bazując na złym, w zasadzie niczym nieograniczonym i nie napiętnowanym przez społeczeństwa wzorcu ratowania PRYWATNYCH banków) ciężaru finansowanie przez przyszłe pokolenia (na tym przecież polega zadłużanie publiczne) popełnionych przez opłacanych milionowymi premiami decydentów w PRYWATNYCH firmach.

  18. #18
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pR0SiAczek Zobacz posta
    a dlaczego zawieszona?? idąc tropem odpowiedzi na moją wątpliwość w wątku o Tu154 to zarządy powinny się podać do dymisji za "nieuwzlędnienie w polityce cenowej sytuacji nadzwyczajnej". Za to im płacą, żeby nie mogli powiedzieć "nie wiedzieliśmy". Generalnie jak widać mamy najlepsze rozwiązanie w kapitaliźmie: sterowanie centralne, a co gorsza sterowanie przez rządy.
    Taniuteńki populizm dear mr. Prosiaczek

    W P&L każdy rezerwuje jakąś kwotę jako rezerwę na pokrycie strat związanych z sytuacjami nadzwyczajnymi. Jest to średnia wyciągnięta z nieregularności w ujęciu kilku lat wstecz. Natomiast w tym wypadku mamy do czynienia z sytuacją bezprecedensową i nadzwyczajną. Wobec tego środki podjęte, aby zapobiegać skutkom tej sytuacji również mogą być nadzwyczajne.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  19. #19
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    To niech się spieszą z pomocą publiczną. SAS od poniedziałku może zwolnić 2500 pracowników tymczasowo.
    Niech się spieszą, bo zapewne bez pomocy żadna linia nie przeżyje. Ale kolejność taka: najpierw porządek w firmie, a potem pomoc publiczna. W przeciwnym przypadku znowu pójdzie na podwyższenie zarobków Zarządu i na zatrudnienie kolesiów.
    Rudi

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EDDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Nie latając nie tracą. Zostają tylko koszty stałe.
    Chyba należy inaczej na to spojrzeć - z jakiegokolwiek powodu uziemiony samolot przynosi olbrzymie straty, bo nie zarabia.
    A to z kolei oznacza, ze banki w formie zabezpieczenia kredytów zaostrza ich kryteria. LOT finansowo nie stoi źle, i pewnie wyjdzie z tego tylko z sinikiem.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •