Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie AF pozbywa się samolotów CARGO


    Polecamy

    Przewóz towarów będzie się odbywał tylko w bagażnikach samolotów pasażerskich.

    Le Figaro - Sociétés : Air France prépare l'abandon de l'avion-cargo
    (po francusku)
    no risk, no fun ;D


  2. #2
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    ? Dopiero sobie kupili 777F...
    KZ

  3. #3
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    ? Dopiero sobie kupili 777F...
    Już im ich nie wiele zostało, 2 albo 3 odkupił FX
    no risk, no fun ;D


  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    ? Dopiero sobie kupili 777F...
    I bardzo się rozczarowali.

  5. #5
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    I bardzo się rozczarowali.
    W jakim sensie, jeśli można wiedzieć?

  6. #6
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    W jakim sensie, jeśli można wiedzieć?
    NIe widziałeś ile część cargo AF miała strat w tym roku? To zapewne tylko i wyłącznie dlatego że kontenery od B747 nie pasowały do B777 a pierwotnie miały pasować. ech, Boeing, znowu schrzanił kolejny samolot Tylko Airbus - tylko!
    no risk, no fun ;D


  7. #7
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    NIe widziałeś ile część cargo AF miała strat w tym roku?
    Niestety nie.
    Dzięki za informację.

  8. #8
    Awatar janusz1993

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    USA/Mielec

    Domyślnie

    W takim razie AF szkuka teraz kupcow na swoje Freightery.


  9. #9

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez janusz1993 Zobacz posta
    W takim razie AF szkuka teraz kupcow na swoje Freightery.
    2 przejął FDX, Airbridge dierżawi 3 744

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    NIe widziałeś ile część cargo AF miała strat w tym roku? To zapewne tylko i wyłącznie dlatego że kontenery od B747 nie pasowały do B777 a pierwotnie miały pasować. ech, Boeing, znowu schrzanił kolejny samolot Tylko Airbus - tylko!
    Nie wiem po co mieszać do tego Airbusa ale rzeczywiście brak obiecanej na etapie sprzedaży kompatybilności z reszta floty cargo miał znaczenie. Dodatkowo dochodziły ograniczenia możliwości przewożenia ciężkich ładunków ze względu na lokalizację kokpitu. No i cena, niestety nie opłaca się wozić indyjskich ciuchów i chińskich zabawek samolotami po ponad 200M USD.

    Więcej w tym winy AF niż Boeinga, które dało się nabrać na marketingową papkę zamiast zrobić porządne due dilligence. Błąd który kosztował nie tylko dużo pieniędzy ale przyczynił się do zamknięcia AF Cargo.

  11. #11
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    No coż, od czasu B77W AirFrance na B777 patrzy bardzo przychylnym okiem, ale cieżko mi uwierzyć że w tak głupi sposób zmarnowali grube setki milionów. FedEx będzie miał pożytek z tych kos - oni są nimi zachwyceni.
    no risk, no fun ;D


  12. #12
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    No coż, od czasu B77W AirFrance na B777 patrzy bardzo przychylnym okiem, ale cieżko mi uwierzyć że w tak głupi sposób zmarnowali grube setki milionów. FedEx będzie miał pożytek z tych kos - oni są nimi zachwyceni.
    Tak więc głupota AF, a nie Boeinga.
    Jak się coś kupuje (tym bardziej za tak wielką kasę) to sprawdza się najważniejsze elementy po kilka razy.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    No coż, od czasu B77W AirFrance na B777 patrzy bardzo przychylnym okiem, ale cieżko mi uwierzyć że w tak głupi sposób zmarnowali grube setki milionów. FedEx będzie miał pożytek z tych kos - oni są nimi zachwyceni.
    Tak właśnie było. Byli bardzo zadowoleni z paxowych 777 wiec ktoś wymyślił słuszną koncepcje zamiany floty cargo na 772LRF i w perspektywie pozbycia się 747 całkowicie. Niestety diabeł tkwi w szczegółach i ze słusznej koncepcji zrobiła się wielka wtopa.

  14. #14
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    Tak właśnie było. Byli bardzo zadowoleni z paxowych 777 wiec ktoś wymyślił słuszną koncepcje zamiany floty cargo na 772LRF i w perspektywie pozbycia się 747 całkowicie. Niestety diabeł tkwi w szczegółach i ze słusznej koncepcji zrobiła się wielka wtopa.
    Im tez doradza Mckinsey?
    O co chodzi z tym kokpitem i ograniczeniami w stosunku do przewozu ciężkiego towaru? Jak sobie z tym np Qatar albo Chińczycy radzą?
    no risk, no fun ;D


  15. #15
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Nie bardzo chce mi sie wierzyc w ta ,,niekompatybilność,,. Prędzej wspomaganie od rzadu Francji i dla Arbuza ma tu zastosowanie.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Nie bardzo chce mi sie wierzyc w ta ,,niekompatybilność,,. Prędzej wspomaganie od rzadu Francji i dla Arbuza ma tu zastosowanie.
    Śmiech na sali. Mówimy o operatorze 55 (po oddaniu LRF) 777!

  17. #17
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    To znaczy ?

  18. #18
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    To znaczy ?
    To znaczy że jeśli mieli ochotę na Boeingi to je zamawiali, to znaczy że jeśli spodobał im się Dreamliner to go zamówili (KLM ale to część AF), to znaczy że rząd nie wymusił na nich rezygnacji z B777LRF, to znaczy że nie masz racji.
    no risk, no fun ;D


  19. #19
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Nie upieram sie ze jest tak napisałem. Jednak we francuskich realiach taki scenariusz /pomoc dla AF i arbuza/ jest bardziej realny ,niz ,,niekompatybilnośc,,
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 02-06-2010 o 08:24 Powód: literówka

  20. #20

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    niestety nie opłaca się wozić indyjskich ciuchów i chińskich zabawek samolotami po ponad 200M USD
    To zupełnie nie jest typ produktów, jakie dominują w lotniczych przewozach cargo. Tego typu rzeczy transportowane są głównie w kontenerach drogą morską.

    Przykładowe typowe produkty, jakie wozi np. AF Cargo: produkty szybko psujące się, np. kwiaty cięte, egzotyczne owoce, ale również wszelkie produkty delikatne, np. elektronika (telefony komórkowe, telewizory plazmowe), poczta, dobra luksusowe, części do naprawy maszyn i urządzeń- wszystko to gdzie ważny jest czas, minimalizacja uszkodzeń i strat (mniej niż w przypadku transportu morskiego) oraz gdzie marża detaliczna jest na tyle wysoka, aby transport lotniczy stanowił ułamek ceny.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •