Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Marcin

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    W sumie szkoda, że nie zdecydowali się na przekazanie Niemcom. Mogłoby to uzdrowić sytuację. Sytuacja w ULC przypomina tę w PZPN, jest niereformowalna.

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jeszcze skrocona wersja

    PRZEGLĄD PRASY: Z informacji "Rzeczpospolitej" wynika, że raport Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) o Urzędzie Lotnictwa Cywilnego był miażdżący dla polskiego urzędu.


    Kontrolerzy EASA zbadali w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego Departament Operacyjno-Lotniczy - jeden z najważniejszych.

    To on wydaje licencje pilotom, certyfikaty firmom lotniczym, kontroluje stan lotnisk czy ośrodków szkolenia. A także dokumenty uprawniające do świadczenia odpłatnie usług lotniczych oraz kontroluje firmy posiadające już certyfikaty. W raporcie po kontroli jednak nie ma optymistycznych wniosków.

    "Rażący brak kompetencji"

    - Znajdowały się w nim same jedynki, co jest najgorszą możliwą oceną - mówi gazecie osoba związana z ULC, która zapoznała się z raportem (kontrolerzy oceniali nieprawidłowości w tzw. raporcie niezgodności NCR w skali od trzech do jednego: uwaga [3], ważny [2], krytyczny [1]). - Oznacza to nieprawidłowości mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo lotnicze, które powinny być natychmiast usunięte - twierdzi informator gazety.

    Wśród uchybień wymieniano m.in. rażący brak kompetencji inspektorów urzędu. Jeden z informatorów gazety mówi, że "chciano zrobić inspektora z człowieka, który samolot widział tylko w powietrzu".

    ULC zawiesić?

    "Rzeczpospolita" podaje, że Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego poważnie zastanawiała się nawet nad zawieszeniem działalności departamentu i przekazaniem jego obowiązków niemieckiej agencji lotniczej, co byłoby kompromitujące dla polskiej jednostki.

    BYłby to europejski precedens, który poważnie mógł obniżyć prestiż Polski w światowym lotnictwie.

    Rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska twierdzi jednak, że wyniki kontroli nie były aż tak złe, jednak przyznaje, że wykryto nieprawidłowości. - W każdym przypadku, gdy występują niezgodności, formułowany jest program naprawczy oraz podejmowane są działania korygujące - podkreśla.

    Wszystkie problemy Urzędu Lotnictwa Cywilnego

    Kontrola EASA to nie wszystkie problemy polskiego urzędu. Centralne Biuro Antykorupcyjne i Prokuratura Okręgowa w Warszawie badają egzaminy na licencje pilota liniowego prowadzone przez ULC. Są to licencje pozwalające do zasiadania za sterami samolotów pasażerskich w liniach lotniczych.

    Do warszawskiej Prokuratury Okręgowej docierają też informacje, że część pracowników ULC dorabia w firmach lotniczych. - Nie były one jeszcze weryfikowane - mówi "Rz" prokurator Monika Lewandowska.

    Na etacie w urzędzie jest 368 osób, 289 pracuje tam na umowy-zlecenia. Nie wiadomo jednak, ile z nich dorabia.

    Więcej w dzisiejszej "Rzeczpospolitej".



    Źródło: "Rz"

  4. #4
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Całe szczęście dobrze znam język Goethego a i do Berlina mam Bliżej niż do Warszawy...

    Mówiąc jednak poważnie, to o czym od lat pisały różne gazety i forumowicze tutaj, znalazło swoje potwierdzenie czarno na białym. Czy coś się jednak zmieni?

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    Mimo wszystko mają dobre samopoczucie, dostali same jedynki ale Pani Rzecznik bagatelizuje sprawę.
    Jeśli inni pracownicy podchodzą do wyników kontroli w ten sam sposób to biada latającym.

  6. #6
    crl
    crl jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    O kontroli EASA i jej wynikach wiadomo już od dawna ( wiadomo też ,że wdrożono program naprawczy , bo inaczej bylibyśmy już pod LBA). Wiadomo,że ULC szuka kadr, ale z fachowcami trudno ( za tą pensję).
    Ogórkowy temat i sponsorowany przez Szpinetę z Ad Astry artykuł, który od dawna załatwia swoje porachunki z ULC, a sami byli kiedyś i nadal ( patrz incydent z zakopaniem się Beechcrafta i wiele innych) są na bakier z przepisami.
    Pozdrawiam

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •