Wracam do pytania o sojusz PLL i AB, ostatnio mnie wyśmiano
AirBerlin aplikuje o pełne członkostwo w aliansie oneworld. Sponsorem będzie British Airways. Już mają zapewnioną obsługę piętnastu kierunków w Ameryce Północnej we współpracy z American Airlines oraz azjatyckich z Finnairem.
Powiem jedno: znając organizację Niemców, to po Lufthansie kolejnym przewoźnikiem latającym do Niemiec z wszystkich polskich lotnisk regionalnych będzie właśnie AB. IMHO kolejny gwóźdź do trumny Pewnych Linii Lotniczych...
Źródło
Ostatnio edytowane przez Raffij ; 26-07-2010 o 21:40
Wracam do pytania o sojusz PLL i AB, ostatnio mnie wyśmiano
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Nie będzie żadnego sojuszu nieLota z AirBerlin. AB po prostu wejdzie i weźmie sobie polski (i nie tylko) rynek. Każdy zorientowany odrobinę w geografii i położeniu Berlina wie, co wejście tej linii do oneworld oznacza. Wystarczy spojrzeć na mapę.
To będzie wojna między Star Alliance (= LH+OS+SN+BD) z oneworld (= AB+AA+BA+IB+FI) na rynku europejskim. Monachium i Frankfurt nad Menem kontra Berlin i Dusseldorf. Madryt i Londyn kontra Zurich, Bruksela i Wiedeń. Dodam, że parę dni temu w American zapowiadali zmasowany "atak" na Star Alliance. Pozostaje tylko pytanie: co zrobi SkyTeam? Jeśli Air France KLM nie wykupi LO to...
Ciekawe wieści, na reszcie będzie szansa na alternatywę dla *A z Gdańska.
Super, ciekawe czy AB stworzy klasę biznes.
Oneworld był Outsiderem, a niedługo może zacząć gonić Star Alliance ( wejście S7 i Kingfisher'a).
Co do Skyteam'u to zapewne niedługo zaczną interesować się Air Baltic.
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Całkiem fajnie, że będzie Live z tej konferencji jutro o 13:30 (czas lokalny)Full details will be announced tomorrow (Tuesday 27 July 2010) at a briefing in Berlin at 1330 local time (1130 GMT) hosted by:
•Air Berlin Chief Executive Joachim Hunold
•British Airways Chief Executive Willie Walsh
•American Airlines President Tom Horton
•Finnair Chief Executive Mika Vehvilainen
•oneworld Managing Partner John McCulloch
This briefing will be available to view via a webcast live and, afterwards, on demand.
•To view the webcast in German, go to airberlin.com/pk_oneworld
•To view the webcast in English, go to airberlin.com/pressconference_oneworld
Further information will be made available then.
oneworld - News
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
dobra wiadomość - kibicowałem AB aby rozwinął swój topbonus bo jakieś tam punkty mam i nie było za wielu możliwości aby je szybciej zbierać
Wraz z pełnym członkostwem AB w sojuszu Oneworld, austriackie NIKI staną się partnerem sojuszu (tak jak obecnie:American Eagle, Air Nostrum i Link Qantas).
Austria's Niki to become associate Oneworld member
ps: Ktoś oglądał konferencje??
Niestety nie znam niemieckiego, a chciałbym wiedzieć na jakie tematy rozmawiali przedstawiciele Oneworldy, AB.
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Bardzo dobry news i także dla LOTu!
Im silniejszy hub obcego aliasu w Berlinie, tym mniejsza szansa, że Star Alliance się tam głębiej zakorzeni.
Najważniejsze dla LOTu jest, żeby Lufa w Berlinie się nie rozwijała za bardzo i nie tworzyła kolejnego hubu.
I pomyśleć, że te kilkanaście lat temu była szansa, żeby LOT wszedł właśnie we współpracę z BA...
Z drugiej strony, jeśli tam na Wyspach jeszcze trochę postrajkują, to... Ciekawe, jak wyglądałby OneWorld bez BA.
One World to najbardziej beznadziejny sojusz pod kątem zbierania mil - praktycznie statusowo premiowani są tylko pasażerowie podróżujący w wysokich klasach rezerwacyjnych na long-haulach. Miles and More w porównaniu z Executive Club to ultraprzyjazny i przejrzysty program lojalnościowy Nie wspomnę o tym, że podróżowanie po Europie z OW to kompletna porażka pod kątem siatki.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Jeszcze jak w 2011 otworzą nowe lotnisko w Berlinie, LOT może mieć kłopociki.
Kłopociki zdaje się będą odroczone. Podobno berlińskie lotnisko załapało 7 miesięcy opóźnienia w budowie i teraz mówią o otwarciu w czerwcu 2012.
Ale AB ma klasę biznes, może nie jest zbyt 'wyrafinowana', ale jest airberlin.com - Business Class
"To koniec taniego przewoźnika!" - pisze Financial Times Deutschland. Nie w sensie negatywnym, ale zdaniem czasopisma oznacza to rezygnację z formuły low-cost i przejście Air Berlin w szeregi tradycyjnych linii lotniczych.
CEO Oneworld (John McCulloch) na wczorajszej konferencji powiedział, że AB jest ostatnią linią w aliansie z Europy.
We hope to get agreements with British Airways and Iberia by next summer,” said McCulloch, who added the alliance had now filled out its European network.
“We are done now,” he said. “As you know we have never looked at adding carriers for the sake of network coverage and we are excited about the addition of the Air Berlin network and its expansion plans. ”
http://www.centreforaviation.com/news/2010/07/28/air-berlin-joins-oneworld--the-last-member-in-europe/page1
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Zakładki