Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie Dobra kondycja linii lotniczych, a ceny biletów


    Polecamy

    cześć,

    dzisiaj w "Rzeczpospolitej" ukazał się ten oto artykuł:
    Linie lotnicze idą na zakupy - Rzeczpospolita

    Zaintrygowała mnie część dotycząca cen biletów. Ciekaw jestem, czy zgadzacie się z tezą, że czasy częstych promocji (mam na myśli, i autor artykułu chyba też, zwłaszcza linie tradycyjne) póki co się skończyły? Poszukując biletów na interesujące mnie kierunki również odnoszę wrażenie, że o atrakcyjne ceny w tym roku jest dużo ciężej, niż kiedyś. Tak, np. Tajlandia, na sezon zimowy 2010/11 jest naprawdę trudna do znalezienia za mniej, niż ok. 2.500 zł. z wylotem z PL. Owszem, czasem linie rosyjskie, czy ukraińskie coś rzucą, ale pozostali przewoźnicy są nieugięci.

    A może tego typu artykuły to tylko taka podpucha, taka sama, jak opinie analityków walutowych?

    Pewnie są wśród nas ludzie z "branży", może podszepną coś na ten temat?

    Pozdrawiam, Bartek

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Od zeszłego roku mówię mniej więcej to samo, o czym pisze Danka. Linie lotnicze zorientowały się po jak cienkim lodzie stąpają, a wulkan dobitnie pokazał, jak mało wystarczy by zdestabilizować branżę globalnie. Dodatkowo w Europie jasno widać triopol LH, BA i AF/KL, który będzie dyktował poziom cen połączeń. Nawet MOL przestał już szaleć z promocjami, tak więc oczekiwałbym powolnego powrotu do poziomu cen z okolic 2004-2007.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zeszły rok był absolutnie wyjątkowy jeśli chodzi o promocje. Bańka pękała powoli od jesieni do wiosny tego roku (gdy było jeszcze kilka wyjątkowych atrakcji typu Caracas z LH za 1200zł).
    Mam nadzieje, że drożyzna nie potrwa długo, bo linie uszczelniły również wszelkie inne kanały które dawały możliwości kupienia czegoś taniej. Ceny biletów rzeczywiście zaczynają już przypominac te sprzed 2007, tyle że wtedy przy tych cenach catering w europie był dużo lepszy, a na dalekich trasach dostawało się 100% mili Byc może teraz zarabiamy więcej, jednak koszty życia wzrosły jeszcze bardziej. Bardzo się obawiam, że przez długi czas cieżko będzie kupic cokolwiek po za Europę poniżej 2500zł (i poniżej 2000zł dla wschodniego wybrzeża USA)

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Czyli trzeba zlikwidowac (lub zawiesic) dzial Forum "Szukam taniego biletu"?...

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Wręcz przeciwnie! W czasach drogich biletów takie wątki dopiero nabierają sensu
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    wychodzi zatem na to, że spełni się chyba wizja mojej żony, która stwierdziła, że w 2011, pierwszy raz od ładnych paru lat, nigdzie się zimą w ciepłe rejony nie wybierzemy :-(
    Osłodą miała być dłuższa, może nawet 2-miesięczna podróż w czasie wakacji letnich 2011, ale z tego, co piszecie, i to może nie wypalić, jeśli linie dołożą do pieca.
    Pytanie tylko, czy wyższe ceny nie przełożą się zbyt mocno na spadek chętnych do latania? Ciekawe, jak dużo czasu linie potrzebują, by to zweryfikować? Mam nadzieję, że do wiosny przyszłego roku się zreflektują ;-)
    Pozdrawiam, Bartek

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Biorąc pod uwagę, że Mojave się przerzedza, bo przewoźnicy zabierają stamtąd samoloty do obsługi połączeń liniowych nie wierzyłbym zbyt mocno w spadek ilości pasażerów.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tropikey Zobacz posta
    Pytanie tylko, czy wyższe ceny nie przełożą się zbyt mocno na spadek chętnych do latania? Ciekawe, jak dużo czasu linie potrzebują, by to zweryfikować? Mam nadzieję, że do wiosny przyszłego roku się zreflektują ;-)
    Ja będę się cieszył, jeśli to potrwa 2-3 lata Dobrze, że na tę zimę miałem mile

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jest jeszcze wątek "trick it, negotiate it" z innego forum lotniczego, który to ostatnio rozkwita. Myślę, że tam można szukać ratunku... łatwo nie jest, ale da się polecieć tanio...

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kanada

    Domyślnie

    Nie wiem jak jest w Europie ale w Kanadzie i USA linie lotnicze proboja podnosic ceny, nadal ostro knotrolujac ilosc oferowanych miejsc na poszczegolnych trasach. Nie jest tajemnica ze aby utrzymac LF (wypelnienie samolotow) w poczatkach recesji linie obnizaly ceny do minimum. Wychodzono z zalozenia ze lepiej sprzedac tanio niz wozic powietrze. Potem zabrano sie za zmnieszanie ilosci oferowanych lotow (stad zaparkowane samoloty).
    Jezeli wysze ceny nie odstrasza pasazerow to linie beda oferowaly wiecej lotow na dobrze sprzedajacy sie trasach i bycmoze w krotkim okresie lokalne promocje wroca.
    Nie liczylbym na generalnie niskie ceny gdyz w tej chwili podaz jest duzo lepiej dostosowana do popytu niz rok czy dwa temu.
    Sluchalem ostatnio kilku konferencji w branzy i nie wszyscy sa przekonani ze rynek sie odbija od dna. Niektorzy wieszcza ponowny dolek. Dlatego wiekszosc lini podchodzi ostroznie do zwiekszania ilosci dostepnych miejsc.

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Ja się zastanawiam jak to podwyższanie cen będzie się miało do zwiększania się flot większości linii? Nie jestem w tej kwestii specjalistą, ale co jakiś czas pojawiają się cytaty z wyliczeń i prognoz że w najbliższych czasach niebo będzie coraz bardziej i bardziej zatłoczone. Pytanie zatem jak zachęcić więcej pasażerów na te loty? Bo oprócz kierunków pewnych coraz trudniej będzie znaleźć np. samowypełniające się nisze...

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Lokalnym przykładem zmian i ich kierunku jest (dla mnie) Finnair. Linia w roku 2008 i 2009 (tu już coraz rzadziej) oferowała naprawdę sensowne ceny z PL na transfery azjatyckie. Dla szukających tych destynacji stawała się numerem jeden. W tym roku absolutna posucha, bo cen podchodzących pod 3 tysie i rzadkich niskich cen na Delhi nie liczę.
    Ciekawe jak to odbiło się na ich sytuacji w PL?

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    wydaje mi się ze teraz jest taki slaby czas na promocje ponieważ a to wulkan a to ta niby recesja i linie nie szastają promocjami .
    nie znam sie ale chyba lepiej sprzedać z malym zyskiem bilet niz stracić wożąc powietrze .

  14. #14
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    A kto wozi powietrze?

    Week 31 Cross-border
    Europe North Atlantic Far East / Australasia Total Scheduled
    From To [%] growth [%] growth [%] growth [%] growth
    ddmm RPK, ASK, PLF, RPK, ASK, PLF, RPK, ASK, PLF, RPK, ASK, PLF,
    26 2806 0407 5.9, 3.3, 77.3, 0.6, 2.0, 90.7, 10.5, 1.7, 87.5, 6.4, 3.6, 83.7,
    27 0507 1107 1.8, 2.4, 76.1, -2.3, 1.5, 86.8, 3.5, 2.1, 85.4, 1.4, 2.8, 81.5,
    28 1207 1807 6.3, 3.5, 78.3, 3.1, 0.9, 89.6, 8.6, 1.2, 87.6, 7.0, 2.8, 83.9,
    29 1907 2507 5.1, 2.6, 79.1, 1.3, 0.7, 89.0, 3.3, 1.5, 86.4, 4.2, 2.4, 83.7,
    30 2607 0108 8.8, 2.3, 81.1, 4.2, 0.6, 91.5, 5.3, 0.8, 88.8, 7.3, 2.3, 86.0,
    31 0208 0808 2.7, 3.6, 79.6, 0.5, 2.5, 89.9, 1.0, 1.1, 88.6, 2.3, 2.9, 84.9,
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 17-08-2010 o 23:08
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •