Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28
  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Czy porty zapasowe są gotowe do przejęcia ruchu na czas trwania remontu Okęcia?


    Polecamy

    Czytałem parę dni temu o szczegółach dotyczących zapewnionej na czas remontu infrastruktury do obsługi podróżnych i powiem szczerze, że jestem pełen najgorszych obaw co do poziomu obsługi, który zapewni np. łódzkie lotnisko im. Reymonta. Czy dwa stanowiska ‘security’ i sześć stanowisk check-in wystarczy, żeby bezproblemowo obsłużyć wszystkich pasażerów odlatujących z Lublinka? Czy infrastruktura jest odpowiednio przygotowana do przyjęcia tak dużej ilości pasażerów? Czy jeżeli przed lotniskiem pojawi się więcej autokarów i samochodów dowożących pasażerów nie zatkają się podjazdy i drogi dojazdowe? Co w przypadku nieregularności, które patrząc na prognozy pogody mogą wystąpić?


    Myślę że samo lotnisko zrobi co w jego mocy, żeby zapewnić jak najsprawniejszą obsługę. To, co martwi to brak systemowych rozwiązań w takich przypadkach. Z tego co wiem Prezes Air Italy Polska zabiegał zarówno w PPL, jak i w Ministerstwie Infrastruktury o wsparcie dla lotnisk lokalnych poprzez dedykowanie dodatkowej osoby koordynującej cały proces przeniesienia ruchu na lotniska lokalne, oraz o czasowe przeniesienie funkcjonariuszy Straży Granicznej wraz z odpowiednim sprzętem, którzy mogliby pomóc swoim kolegom w innych portach lotniczych.

    To, że Air Italy martwi się o swoich pasażerów dobrze świadczy o przewoźniku. Co martwi to generalny tumiwisizm PPL i Ministerstwa Infrastruktury, które zdają się nie przejmować tematem wychodząc z założenia że to nie ich problem, a jedynie portów, do których przekierowane będą operacje. Panowie zarządzający mają chyba problem ze zrozumieniem tego, że pasażerowie są nie tylko klientami linii lotniczej czy biura podróży. Są także klientami portu lotniczego i Straży Granicznej. A przede wszystkim są podatnikami łożącymi na utrzymanie instytucji publicznych.

    W sobotę chyba się przejadę do Łodzi, żeby zobaczyć jak to wszystko będzie wyglądać na żywo.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    No faktycznie PPL i MI sie Lodzia nie przejmuja, bo to nie ich dzialka.

    A dyskusja jest juz na forum EPWA i EPLL.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Czytałem parę dni temu o szczegółach dotyczących zapewnionej na czas remontu infrastruktury do obsługi podróżnych i powiem szczerze, że jestem pełen najgorszych obaw co do poziomu obsługi, który zapewni np. łódzkie lotnisko im. Reymonta. Czy dwa stanowiska ‘security’ i sześć stanowisk check-in wystarczy, żeby bezproblemowo obsłużyć wszystkich pasażerów odlatujących z Lublinka? Czy infrastruktura jest odpowiednio przygotowana do przyjęcia tak dużej ilości pasażerów? Czy jeżeli przed lotniskiem pojawi się więcej autokarów i samochodów dowożących pasażerów nie zatkają się podjazdy i drogi dojazdowe? Co w przypadku nieregularności, które patrząc na prognozy pogody mogą wystąpić?


    Myślę że samo lotnisko zrobi co w jego mocy, żeby zapewnić jak najsprawniejszą obsługę. To, co martwi to brak systemowych rozwiązań w takich przypadkach. Z tego co wiem Prezes Air Italy Polska zabiegał zarówno w PPL, jak i w Ministerstwie Infrastruktury o wsparcie dla lotnisk lokalnych poprzez dedykowanie dodatkowej osoby koordynującej cały proces przeniesienia ruchu na lotniska lokalne, oraz o czasowe przeniesienie funkcjonariuszy Straży Granicznej wraz z odpowiednim sprzętem, którzy mogliby pomóc swoim kolegom w innych portach lotniczych.

    To, że Air Italy martwi się o swoich pasażerów dobrze świadczy o przewoźniku. Co martwi to generalny tumiwisizm PPL i Ministerstwa Infrastruktury, które zdają się nie przejmować tematem wychodząc z założenia że to nie ich problem, a jedynie portów, do których przekierowane będą operacje. Panowie zarządzający mają chyba problem ze zrozumieniem tego, że pasażerowie są nie tylko klientami linii lotniczej czy biura podróży. Są także klientami portu lotniczego i Straży Granicznej. A przede wszystkim są podatnikami łożącymi na utrzymanie instytucji publicznych.

    W sobotę chyba się przejadę do Łodzi, żeby zobaczyć jak to wszystko będzie wyglądać na żywo.
    Egon ja tu napiszę relację jak to właśnie wygląda od środka z Łodzi,nam też zasady poruszania się po płycie lotniska się nie podobają,nie mamy radia,nawet nie wiemy czy je dostaniemy.Będzie niezły burdel na tam małym lotnisku.Jak nie dojdzie do żadnego wypadku albo potrącenia to będzie cud.

    I według mnie to PPPL powinien zapłacić za transport pasażerów z Łodzi do Wawy i na odwrót a nie biura podróży i linie albo dać jakaś promocję na siadanie w Wawie.

  4. #4
    Awatar Expat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EGTK \ EPLL

    Domyślnie

    W T2 robi się tłoczno przy okazji odprawiania 2 samolotów jednocześnie . Pasażerowie ,którzy wysiadają z b737 jako ostatni ,kończą kolejkę do kontroli paszportowej już na zewnątrz terminala . To tyle jeśli chodzi o jego pojemność . Jako osoba ,która kilkadziesiąt razy przylatywała i odlatywała z Lublinka ,mogę tylko powiedzieć - nie wyobrażam sobie jak to będzie wyglądało "w praniu" . Po prostu nie widzę tego . Spytałem niedawno jednego z marszałków czy dadzą radę - odpowiedział twierdząco , w ATC też powinno być OK ,ale już ludzie z check-in'ów są lekko przerażeni i wcale im się nie dziwię . Nadchodzący weekend będzie z pewnością najgorszy , później ,po zdobyciu doświadczenia z taką masą pasażerów i maszyn na płycie może być tylko lepiej . Oby....
    Na koniec w imieniu bliskiej mi osoby -pracownicy check-in - proszę korzystających w te weekendy z LCJ o dodatkową dozę cierpliwości i wyrozumiałości .Oni naprawdę będą robić wszystko żeby ból korzystania z Lublinka był jak najmniejszy

  5. #5
    Awatar Aldośka

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Waw/Cph

    Domyślnie

    Władze Okęcia mają w nosie to, czy lotniska zapasowe są przygotowane, bo teoretycznie, zgodnie z obowiązującym prawem, lotnisko zapasowe musi być przygotowane zawsze na ew. awaryjne sytuacje. Okęcie, jak każde inne lotnisko, ma wpisane lotniska zapasowe. Pytanie, czy np. Łódź podoła takiemu natężeniu ruchu - w co szczerze wątpie. Tak więc, pasażerowie drodzy, przygotujcie się na zagubione bagaże, mega kolejki, źle podstawione samoloty, itp.
    Kan jeg skelne mellem dommen om en anden virkelighed eller virkeligheden i den drom jeg har skabt?

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Oj pomieszanie z poplataniem...

  7. #7
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aldośka Zobacz posta
    Władze Okęcia mają w nosie to, czy lotniska zapasowe są przygotowane, bo teoretycznie, zgodnie z obowiązującym prawem, lotnisko zapasowe musi być przygotowane zawsze na ew. awaryjne sytuacje. Okęcie, jak każde inne lotnisko, ma wpisane lotniska zapasowe.
    To nie jest sytuacja awaryjna, ruch jest przeniesiony w zwiazku z remontem po prostu. Zawsze bylem przekonany ze lotniska zapasowe to wpisuje kapitan do planu lotu (ew. wedle zalecen linii).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8
    Awatar Aldośka

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Waw/Cph

    Domyślnie

    A czy kapitan nie dostaje przypadkiem planu lotu już z wpisanymi lotniskami zapasowymi? Do niego należy po prostu wybór ewentualnego miejsca lądowania.
    Kan jeg skelne mellem dommen om en anden virkelighed eller virkeligheden i den drom jeg har skabt?

  9. #9
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Jesli tak to robi to planning. Zapasy nie sa przypisane na stale dla danego lotniska. I nie maja odniesienia do tej sytuacji (zauwaz ze normalnie sie praktycznie nie zdarza by cos wyladowalo w Lodzi zamiast na Okeciu ze wzgledu na pogode itp. siadaja w POZ, KRK, KTW i GDN).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  10. #10
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Pisanie dzień przed zamknięciem że ludzie pewnie będą musieli do odprawy stać na dworze a jak będzie padał deszcz to im się dostawi daszek to jakieś żarty... Przecież do nawet na dworzec PKS się nie nadaje, a co dopiero na lotnisko...
    KZ

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aldośka Zobacz posta
    A czy kapitan nie dostaje przypadkiem planu lotu już z wpisanymi lotniskami zapasowymi? Do niego należy po prostu wybór ewentualnego miejsca lądowania.
    Ale to nie lotnisko ma inne lotnisko zapasowe. Lotnisko zapasowe jest okreslane dla kazdego lotu, albo przez zaloge, albo przez operatora. Jest to tylko pewnego rodzaju deklaracja, bo to, gdzie faktycznie sie wyladuje w razie potrzeby jest wypadkowa sytuacji podczas lotu.

    I wszystko powyzsze nie ma kompletnie nic wspolnego z sensem w jakim egon uzyl sformulowania "lotnisko zapasowe" zaczynajac watek.

  12. #12
    Student pilot
    Goście

    Domyślnie

    A nuż a widelec będzie mgła w LCJ i co wtedy? Paxów i obsługę w autopki i szukamy lotniska które się nimi zaopiekuje. Chyba też się do tej łodzi wybiorę...Cessną z aparatem

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWA/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Czy dwa stanowiska ‘security’ i sześć stanowisk check-in wystarczy, żeby bezproblemowo obsłużyć wszystkich pasażerów odlatujących z Lublinka?
    nie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Czy infrastruktura jest odpowiednio przygotowana do przyjęcia tak dużej ilości pasażerów?
    nie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Czy jeżeli przed lotniskiem pojawi się więcej autokarów i samochodów dowożących pasażerów nie zatkają się podjazdy i drogi dojazdowe?
    zatkaja sie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Co w przypadku nieregularności, które patrząc na prognozy pogody mogą wystąpić?
    przy CAVOK bedzie Sajgon,
    a przy 'nieregularnosciach' bedzie Sajgon^2.

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    W sobotę chyba się przejadę do Łodzi, żeby zobaczyć jak to wszystko będzie wyglądać na żywo.
    dla wlasnego bezpieczenstwa poobserwuje to z bezpiecznej odleglosci (1563km) :-)

  14. #14
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Student pilot Zobacz posta
    Chyba też się do tej łodzi wybiorę...Cessną z aparatem
    Chętnie się 'karnę' z Tobą. Jak temat jest aktualny to daj znaka na priva.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  15. #15

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLL/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Chętnie się 'karnę' z Tobą. Jak temat jest aktualny to daj znaka na priva.
    Proponuję zacząć od przeczytania odpowiednich NOTAMów.

  16. #16
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    A są jakieś restrykcje dla małych na EPLL? Przejrzałem przed chwilą i jakoś nic mi się szczególnie w oczy nie rzuciło....
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  17. #17
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A5168/10 - AERODROME CLSD FOR GENERAL AVIATION OTHER THAN BASED ON AD AND
    OPERATED ON GRASS RWY 07R/25L. 03 0400-06 0600, 10 0400-12 0600 AND 17 0400-19
    0600, 03 SEP 04:00 2010 UNTIL 19 SEP 06:00 2010.

    Standard w takich sytuacjach.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  18. #18
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Dzięki wielkie. Do okulisty chyba się dziś przejdę....
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  19. #19
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Z punktu widzenia kontrolera przy takim pożarze w burdelu samolot, który chce przylecieć żeby sobie popatrzeć posłuchać jest potrzebny jak... tu już każdy sobie dopowie
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  20. #20
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    100% racji.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •