Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 29
  1. #1
    Awatar scotch

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    BESOT

    Domyślnie A jednak polecimy na stojąco ?


    Polecamy

    Patent na latanie wygodne
    i tanie... na stojąco


    EKONOMIA PONAD WSZYSTKO



    Fot. PAP/EPA
    Wynalazek włoskiego producenta foteli samolotowych

    "Komfort jak w siodle podczas jazdy konnej" - tak swój najnowszy wynalazek zachwala włoski producent foteli samolotowych. "SkyRider" - bo tak nazywa się siedzenie - ma umożliwić pasażerom tanich linii lotniczych korzystanie z miejsc stojących w samolotach.


    Dominique Menoud, dyrektor generalny spółki Aviointeriors, zaprojektował i opatentował miejsca stojące do samolotów ze względu na „silny interes” linii lotniczych.

    Sam nazywa siedzenia SkyRider „poważnym argumentem na korzyść ekonomii przewoźników i komfortu pasażerów”. Aviointeriors sugeruje, że linie lotnicze mogłyby sprzedawać miejsca w klasie stojącej w niższej cenie i wypełniać samoloty do maksymalnej certyfikowanej zdolności przewozowej.

    Latanie tanie i wygodne?

    Dzięki nowym siedzeniom pasażerowie będą przyjmować dynamiczną pozycję pionową, co jest nie tylko wygodne, ale i zdrowe – zapewnia Gaetano Perugini, dyrektor ds rozwoju w Aviointeriors. Producenci zapewniają, że w fotelach - dla oszczędności przestrzeni oddalonych od siebie jedynie o 58 cm - będzie można komfortowo odbyć nawet kilkugodzinny lot.

    W ubiegłym roku na podobny pomysł - czym naraził się na krytykę i śmieszność - wpadł Michael O’Leary, szef linii lotniczych Ryanair, który także chciał wprowadzić miejsca stojące w samolotach. Wyliczył bowiem, że dzięki wprowadzeniu takich miejsc, udałoby się przewieźć 50 proc. pasażerów więcej przy kosztach niższych o 30 procent.

    amk/mtom
    Źródło: TVN24

  2. #2
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Każdy sposób na publicity jest dobry, kolejna firma po Ryanarze bije tego samego konia a dziennikarze to po raz kolejny z radością łykają.
    Pasażerów i tak nie upcha się 50% więcej do samolotu bez jego modyfikacji (kwestia zapewnienia wyjść awaryjnych dla takiej liczby pasażerów i w ogóle bezpieczeństwo).

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Inna sprawa, ze na niektorych lotach i tak sie juz jest ograniczonym masa startowa. Tak wiec foteli moze bedzie wiecej ale beda puste

  4. #4
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Myślę, że na 90% lotów Ryanair i Wizzair masa startowa nie jest problemem. Taki B737-800 ma zasięg ponad 5000km, a w tych liniach loty zazwyczaj nie przekraczają granicy 2000km, więc latają z pustymi zbiornikami paliwa. 50 dodatkowych osób to jakieś 6 ton więcej.

  5. #5
    Awatar hary767

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie

    Nie jestem pewny ,ale prawdopodobnie miejca stojace moga byc tylko w lotach
    nie przekraczjacych 1 godz.lotu

  6. #6
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Mi tam to nie wygląda komfortowo, musiałbym usiąść (oprzeć się ) i sprawdzić.

  7. #7
    Awatar scotch

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    BESOT

    Domyślnie

    Kilka zdjęć foteli


    Źródło : TVN24

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Rynek to zweryfikuje, tak samo jak bezpilotowe samoloty, automatyczną kontrolę ruchu lotniczego itd. Moim zdaniem nie ma górnego pułapu maksymalizacji zysku, nazywanej dla niepoznaki "szukaniem oszczędności". Ludzie albo będą chcieli latać w takich warunkach i na takich zasadach, albo nie. Tekst jakiegoś cymbała z działu marketingu o komforcie jak w siodle doskonale pasuje do LCC postrzeganych jako bydlęce wagony. Tak trzymać. "8 koni lub 48 ludzi", Szwejk się kłania.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie

    To jest filozofia Ryan-a. Nie rozumiem, czemu nie moglibyśmy latać jak cargo. Tam ekonomia ma priorytet. I niech ktoś powie, że się nie da. Da się.

  10. #10
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Czy tak da się latać? Da się. Ryan lata w Hiszpani i UK/Irlandii jak Pekaes, loty trwają około godziny. U nas tanie linie rzadko kiedy operują na takich krótkich trasach - stąd pewnie trudno niektórym z nas sobie to wyobrazić.

    Z innej strony: np. u Ryana to odbiło by się na operacjach. Takie samoloty nie mogą latać na każdej trasie, traci się część elastyczności na podmianach. Albo nie można "stojącego" samolotu wysłać na dłuższą trasę, albo trzeba wywalać z odprawy ludzi którzy nie zmieszczą się do podmienionego "standardowego".

    Poza tym: więcej ludzi - dłuższa obsługa na lotnisku. Ale bez złudzeń - jeżeli ktoś jeszcze tego wszystkiego nie przeliczył to na pewno jest w trakcie.

  11. #11
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Można jeszcze pod sufitem trochę podczepić jakichś leżących, zawsze parę Euro można dodatkowo wziąć
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 17-09-2010 o 08:48

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWA/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager747 Zobacz posta
    można jeszcze pod sufitem trochę podczepić jakichś leżących
    No wlasnie, ze nie mozna podczepic pod sufitem.
    Tam juz nie ma miejsca :-)
    Przeciez pasazerowie praktycznie stoja.
    Nawet bagaz (podreczny) maja przy nogach.

    PS:
    A to i tak tylko bicie piany w sezonie ogorkowym.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 17-09-2010 o 14:56 Powód: ;-)

  13. #13
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Pomysl wydaje sie byc dosc nowatorski, ale czy przejdzie to zupelnie inna sprawa.

    Swiat idzie do przodu, jeszcze jakis czas temu bylo nie do pomyslenia by zaloga w duzej maszynie skladla sie zaledwie dwoch osob.
    Wiec kto wie co nasz czeka w przyszlosci, lot np. z jednym pilotem oraz systemem sterowania z ziemi
    Pozdrawiam, Airliner

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Niedługo zaczną pasażerów pakować jeden na drugiego:-) A tak serio to ciekawe czy to przejdzie jakąś certyfikację bo chyba raczej musi?

  15. #15
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nikczemnik Zobacz posta
    A tak serio to ciekawe czy to przejdzie jakąś certyfikację bo chyba raczej musi?
    Jakby nie patrzyć, jest to miejsce siedzące... Nie znam się na certyfikacji, ale jeżeli nie definiuje się tam minimalnych rozmiarów siedzisk to zachowując odpowiednie szerokości przejść, możliwości ewakuacji itp to czego tu się czepiać?

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    Jakby nie patrzyć, jest to miejsce siedzące... Nie znam się na certyfikacji, ale jeżeli nie definiuje się tam minimalnych rozmiarów siedzisk to zachowując odpowiednie szerokości przejść, możliwości ewakuacji itp to czego tu się czepiać?
    Tu bardziej chodzi o to, że samoloty muszą być certyfikowane na ilość osób... Temat wałkowany wielokrotnie, ale do B737 więcej niźli teraz bez zmian konstrukcyjnych (dodatkowe wyjścia ewakuacyjne) nie wpakuje się ludzi. A certyfikowanie/konstrukcja/testy spowodują najprawdopodobniej, iż cała operacja jest picem PRowym, gdyż jest to nieopłacalne.

  17. #17
    Awatar marcind

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Witam forumowiczow!

    Jezeli ten pomysl przejdzie to mysle, że najwiecej takich samolotow bedzie w MAD. Boje sie tylko boardingow bo w chwili obecnej to juz koszmar. Hatbiny tez by musieliby wieksze zrobic bo przy full samolocie musimy czesto offload bagazu robic. Nie chce myslec co bedzie przy wiekszej ilosci...

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    A ja jestem ciekaw gdzie sie wtedy w takim Ryanie sie bagaz podreczny zmiesci. Juz teraz jest cienko ze schowkami. Wiecej paxow = wiecej podrecznych, a miejsc pod siedzeniami brak. ;-)

  19. #19
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Jak będziesz miał pecha, wejdziesz ostatni i nie będzie schowków, to Ryan chętni schowa Twój bagaż podręczny do luku, za "drobną" opłatą oczywiście. Albo zostawiasz bagaż na lotnisku
    Pozdrawiam, Pluxe

  20. #20

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Moze nie jestem specjalista ale przecież te siedzenia nigdy nie przejda restrykcyjnych wymagan przemyslu lotniczego jak niby te rureczki zdadza na przyklad test 16g ? Mysle ze mozna o tym pogadac owszem ale to cos na tych obrazkach nigdy latac nie bedzie

    Na szczescie to nie Rayan ani inne linie lotnicze robia dopuszczenie do lotu
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 20-09-2010 o 09:16 Powód: ort.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •