Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie Polskie śmigłowce będą montowane w Chinach


    Polecamy

    Polskie śmigłowce będą montowane w Chinach

    W ciągu najbliższych 7 lat w Chinach zostanie złożonych 150 polskich śmigłowców typu Sokół. W położonej na południowym-wschodzie kraju prowincji Jiangxi w obecności władz i wiceministra gospodarki Pawła Poncyljusza, wmurowano kamień węgielny pod fabrykę, w której montowane będą polskie Sokoły.
    Zakład powstanie w specjalnej strefie rozwojowej miasta Jiujiang. Pierwsze śmigłowce mają zjechać z taśm montażowych pod koniec przyszłego roku. Montowane w Chinach Sokoły wykorzystywane będą wyłącznie w celach cywilnych, jako maszyny ratownicze i transportowe. Kontrakt na montaż polskich śmigłowców opiewa na około 800 milionów dolarów.

    Nad chińskim niebem latają już między innymi maszyny produkowane przez europejskie konsorcjum Eurocopter. Według szacunkowych danych, do 2020 roku Chiny będą potrzebowały nawet 10 tysięcy helikopterów, wykorzystywanych w celach cywilnych.
    zrodlo onet.pl

  2. #2
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Niespełna pół godziny wcześniej: http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=3731

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    no wlasnie patrzylem czy juz nie ma
    ale tam nie pomyslalem zajrzec
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  4. #4
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Temat dotyczy lotnictwa, więc niech się dyskusja toczy tutaj
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  5. #5
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Przyznam, że to baaaardzo miła niespodzianka. Nic a nic wcześniej nie było słychac.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Sokół jest jednym z najlepszych - jeśli nie najlepszym - śmigłowców w swojej klasie. 150 maszyn dla Chin cieszy - oby było ich więcej. I niech zmartwychwstanie Sokół-Long!!

  7. #7
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Sokół jest jednym z najlepszych - jeśli nie najlepszym - śmigłowców w swojej klasie.
    Tylko pod względem ceny. Jak na dzisiejsze warunki zbyt słabe silniki, co za tym idzie nie nadzwyczajne osiągi, marna awionika, brak autopilota, brak FADEC. W każdym razie brak certyfikowanej wersji produkowanej seryjnie. Eksperymenty z prototypami czynione były różne, zamówić jednak czegoś konkretnego się nie da. Kiepso wypadają też tzw. resursy. Sokół jest troszkę nie z tej epoki, no ale są podobno klienci na Mi-2. Porównywalnym z Sokołem jest AB-139, niestety na jego tle W-3 wypada blado (jednak za cenę Sokoła można sobie kupić co najwyżej nowego A 109).

    I niech zmartwychwstanie Sokół-Long!!
    Od drewnianej makiety do latającego egzemplarza droga bardzo długa, w polskich warunkach bardzo długa. Tymczasem seryjne NH-90 już wchodzą do eksploatacji.

    Jeśli te 150 Sokołów w Chinach zmontują i się one tam sprawdzą, super, ludzie będą mieli pracę a fabryka środki na działalność. Oby jednak w tych Chinach nie powstał jakiś Xing Xiang, będący kopią Sokoła, sprzedawaną w różnych biednych zakątkach naszego globu.

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter
    Jak na dzisiejsze warunki zbyt słabe silniki, co za tym idzie nie nadzwyczajne osiągi,
    Akurat pod względem stosunku mocy do masy Sokoła baaardzo trudno pobić. Nie spotkałem jeszcze opinii pilota, który nie lubiłby własności lotnych tego śmigłowca. Włącznie z zachodnimi pilotami doświadczalnymi, którzy mieli okazje laszować się na tym typie.

  9. #9
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Akurat pod względem stosunku mocy do masy Sokoła baaardzo trudno pobić. Nie spotkałem jeszcze opinii pilota, który nie lubiłby własności lotnych tego śmigłowca. Włącznie z zachodnimi pilotami doświadczalnymi, którzy mieli okazje laszować się na tym typie.
    Ponieważ AB 139 ma identyczną (!!!) masę startową to łatwo porównać i ocenić stosunek mocy do masy.
    PZL W-3A Sokół MTOW 6400 kg, dwa silniki PZL-10W po 900 KM mocy startowej
    Agusta AB-139 MTOW 6400 kg, dwa silniki PW PT-6C-67C po 1679 KM mocy startowej.
    Były w przeszłości plany wykorzystania w Sokole silników Pratt Whitney ale jakoś nie doszło do realizacji, jak na razie.
    Nie neguję własności pilotażowych Sokoła, fajnie się nim lata, mimo swej masy zachowuje się trochę jak EC145, obydwoma miałem okazję polatać, tym pierwszym całkiem sporo.
    Problem w tym, że świat idzie wciąż naprzód (w NH-90 jest już FBW !!!) a my mamy wciąż tego samego, całkiem dobrego, ale niemal niezmienionego od 25 lat Sokoła. Możemy się chwalić, że udało się sprzedać X śmigłowców Mi-2 do państwa Y, że podpisano kontrakt na Z Sokołów z państwem Q, co z tego skoro głównym powodem zakupu jest... ich cena a nie zaawansowwanie technologiczne.
    Swoją drogą, wiesz jaki resurs ma łopata wirnika nośnego W-3 ? a jaki ma łopata A109 Power? Tutaj przegrywamy niestety !!! Okresy międzyremontowe wielu elementów śmigłowców zachodnich są dla nas jak na razie nie do osiągnięcia.
    Tymczasem wykształceni ludzie kupują bilet w jedną stronę, emigrują do lepszego świata i tam budują potęgę kapitalizmu. U nas Sikorski kupuje fabrykę i będziemy mieć na polskim niebie nie Sokoły ale Black Hawki, bo jedynym lepszym śmigłowcem od UH-60 jest UH-60 z Mielca
    Nieważne, wczoraj była pielgrzymka Rodziny Radia Maryja, tym powinniśmy się cieszyć.

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Porównujesz Sokoły do AB-139, a zapominasz, że oba śmigłowce mają więcej ze sobą wspólnego niż ci się wydaje.

    Ja od paskudztwa pod nazwą Black Hawk wolę piękno AB-139. Mam nadzieję, że to właśnie skonstruowane w PL AB-139 i już wkrótce AB-149 będą latały na polskim niebie. Black Hawki niech sobie warczą dalej za wielkim bajorem.

    A co do Sokoła - gdyby nie machlojki naszych decydentów i ludzi, którzy za wszelką cenę chcą mieć sprzęt "mejd in juesej", kto wie czy nie byłby lepszym i bardziej zaawansowanym.

  11. #11
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Porównujesz Sokoły do AB-139, a zapominasz, że oba śmigłowce mają więcej ze sobą wspólnego niż ci się wydaje.
    Nie zapominam, wiem, że kadłub został skonstruowany w Świdniku na zlecenie Agusta Westland. Mało tego, kadłub ten jest w Polsce produkowany, tak jak "skorupa" do A109E, A109S, A119.
    Porównuję bo są to dwa różne śmigłowce o podobnych gabarytach i tej samej masie startowej, więc aż się chce spojrzeć na parametry.

    Mam nadzieję, że to właśnie skonstruowane w PL AB-139 i już wkrótce AB-149 będą latały na polskim niebie.
    Też bym chciał, ale jak przetarg na VIPowski śmigłowiec nie wygrał Sikorski tylko EH-101 to go unieważnili
    Osobiście uważam, że jedyną szansą dla śmigłowcowego przemysłu w Polsce jest ścisła współpraca z Westland Agusta. Jak będzie zobaczymy. Może wkrótce Agusta do spółki z PZL umocni swą pozycję w naszej części Europy wygrywając przetarg na śmigłowce ratownicze, tu jednak "musi" wygrać Eurocopter więc ...

  12. #12
    Awatar fulcrum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Nie chcę zakładać nowego wątku to napisze tutaj. Czy posiada ktoś dane jakie wymiary, jednostkę napędową miałby mieć W-3 w wersji "long" ? Byłbym jeszcze wdzięczny za jakiekolwiek zdjecia makiety. W necie niestety mało informacji jest na ten temat
    – A jeśli po drodze coś się zepsuje i będziemy musieli lądować przymusowo na morzu?
    – To byłoby bardzo niefortunne... – odezwał się Hassel chichocząc złośliwie.
    –Zaufajcie wtedy Panu Bogu i firmie Pratt &Whitney.

    Mapa pomników lotniczych w Polsce
    Moje zdjęcia na Flickr

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Far Masovia/ Gliwice

    Domyślnie

    w Googlach znalażłem tylko 2 małe grafiki z Sokołem Long (W-3L)
    http://www.helicopter-database.de/im...ariant_W3L.jpg
    http://www.helicopter-database.de/images/w3/w-3l.jpg

    Tu (w 2-gim poście) znacznie lepsze zdjęcia makiety:
    http://www.militarium.net/forum/view...5d200a82dbf241

    Co do reszty na samym dole w tabelce dane dla projektu W-3L
    http://www.militarium.net/viewart.php?aid=318

    A tu na str.7 też rysunek Sokoła Long
    http://www.smil.org.pl/ptl/wyklady/2..._W-3_Sokol.pdf

  14. #14
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Robcopter, a mógłbyś wstawić zdjęcia tych śmigłowców? Chciałem to zrobić bo moim zdaniem problemem jest, OK, lepszy niż Mi2 ale jednak anachroniczny dziś wygląd. Ja bym nie kupił brzydkiego śmigłowca nawet za cudze pieniądze

    Nie umiem znaleźć na airliners.net
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    chyba archaiczny......

  16. #16
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Przyłapałeś mnie, mam sobie wymyślić karę?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Przyłapałeś mnie, mam sobie wymyślić karę?
    OT: 3 dni zakazu publikacji postów na forum EOT
    ps. jak ja uwielbiam łapanie za słówka...
    Cytat Zamieszczone przez Michel Zobacz posta
    Co do reszty na samym dole w tabelce dane dla projektu W-3L
    W większości parametrów lepszy od poprzedników. Nie wygląda tak źle...

  18. #18
    Awatar fulcrum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Michel Zobacz posta
    w Googlach znalażłem tylko 2 małe grafiki z Sokołem Long (W-3L)
    http://www.helicopter-database.de/im...ariant_W3L.jpg
    http://www.helicopter-database.de/images/w3/w-3l.jpg

    Tu (w 2-gim poście) znacznie lepsze zdjęcia makiety:
    Forum Militarium :: Zobacz temat - W-3 Sokół Long/Traszka - need photo

    Co do reszty na samym dole w tabelce dane dla projektu W-3L
    MILITARIUM - PZL W-3 Sokół

    A tu na str.7 też rysunek Sokoła Long
    http://www.smil.org.pl/ptl/wyklady/2..._W-3_Sokol.pdf
    No wlasnie to jest wszystko co znalazłem dzięki
    – A jeśli po drodze coś się zepsuje i będziemy musieli lądować przymusowo na morzu?
    – To byłoby bardzo niefortunne... – odezwał się Hassel chichocząc złośliwie.
    –Zaufajcie wtedy Panu Bogu i firmie Pratt &Whitney.

    Mapa pomników lotniczych w Polsce
    Moje zdjęcia na Flickr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •