A to juz lata, czy tylko sie prezentuje na rysunku?
Global 7000 i Global 8000: prędkość przelotowa .9Ma, ekonomiczna .85Ma, zasięg odpowiednio 7300 i 7900 mil morskich.
Gulfstream może sobie zabrać teraz swojego G650 i wsadzić w...
KZ się ucieszy, bo całą rodzinę będą napędzać nowe Generało-Elektryki.
Artykuł z Flightglobal.
A to juz lata, czy tylko sie prezentuje na rysunku?
LOL... panowie, trochę luzu i dystansu Primo - uśmieszki były, secundo - Bombardier ma ładniejsze skrzydła od Gulfstreama, ale G250 bardzo chętnie kupiłbym sobie, gdyby mnie na niego było stać, zamiast Global 5000.
No, to teraz Wam dopiero dam materiał do analizy, LOL...
Części do tych samolotów projektowane są pod Krakowem ;-).
Tajemnica np siłowniki.
Trzeba było w hyde parku albo różnych lotniczych z takim tematem.
Póki co G650 już lata, a Falcon 7X jest na bieżąco dostarczany. Czyli poczekam sobie do 2020 na dostawę Global 8000
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Artykuly w pismach lotniczych podkreslaja ze G650 ciagle pozostanie krolem szybkosci - mozesz z niego wycisnac szybkosc przelotowa 0.925 M, z nowych Global 'tylko' 0.9M.
Co do szybkości to się trochę Gulfstream sprzeczał z Hawkerem o to, który najszybszy jest.
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Oj, nie wiem. Za stronami producentów:
Gulfstream G650: High-speed cruise 0.9Ma, normal cruise 0.85Ma.
Bombardier Global 8000: High-speed cruise 0.9Ma, normal cruise 0.85Ma.
Idą łeb w łeb.
Mało kto lata maksymalną certyfikowaną prędkością (0.92Ma dla G650), chyba, że lubi/stać go na zarzynanie silników. Na dłuższą metę to się po prostu nie opłaca. To tak jak jeździć samochodem po autostradzie z prędkością 130km/h na "czwórce".
Najszybsza pozostaje Citation X, fuj, Citation Ten, ale to inna klasa samolotu...
G650 uzyskal ostatnio w czasie testow szybkosc 0.995 M - byla to najwieksza szybkosc zanotowana kiedykolwiek na bizjecie. Dwoch pilotow doswiadczalnych - Gary Freeman i Tom Horne sprawdzali odpornosc samolotu na flutter i do tego ustawili go w konfiguracji 'high-speed dive' z nosem skierowanym w dol pod katem 16 stopni jednoczesnie uzywajac 'flutter exciters'. Certyfikacja jest zapowiadana na 2011.
Zakładki