Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie Miasta chcą wstrzymać dopłaty do LCC


    Polecamy

    Tanie linie przestaną być tanie: miasta wstrzymują dopłaty!


    Pod znakiem zapytania stoi utrzymanie w przyszłym roku kilku tras WizzAir z Katowic czy Ryanaira z Rzeszowa i Bydgoszczy. Możliwe są cięcia połączeń z Wrocławia czy Łodzi.
    Fot. Bloomberg
    Na dalsze sponsorowanie tanich lotów z Rzeszowa, Bydgoszczy, Łodzi czy Katowic nie ma już pieniędzy w kasach portów. Dofinansowanie wykluczają też lokalne samorządy, które są ich udziałowcami. Na zdjęciu samoloty WizzAir i Ryanair.



    Cięcia w budżetach samorządów dotknęły tanie przewozy lotnicze. Porty i samorządy nie mają pieniędzy na dopłacanie do tras obsługiwanych przez tanie linie. Od nowego roku pasażerowie muszą się liczyć w najlepszym razie ze wzrostem cen biletów – w najgorszym z likwidacją tras.
    Na dalsze sponsorowanie tanich lotów z Rzeszowa, Bydgoszczy, Łodzi czy Katowic nie ma już pieniędzy w kasach portów. Dofinansowanie wykluczają też lokalne samorządy, które są ich udziałowcami.
    – Jakieś połączenia mogą wypaść z rozkładów, ale według mnie co najwyżej ceny biletów pójdą w górę – uważa Rafał Możdżeń, wiceprezes Portu Lotniczego Łódź-Lublinek. W jego opinii można zapomnieć o biletach za 50 zł i trzeba będzie się przestawić nawet na cztery razy wyższe stawki.
    Dopłaty psuły rynek

    Kto ile dawał tanim przewoźnikom – to pilnie strzeżona tajemnica w każdym porcie. Wiadomo, że do taniego latania zachęcano nie tylko dopłatami do kampanii reklamowych promującymi nowe trasy, ale wręcz zręcznym dopasowywaniem cenników opłat lotniskowych. W efekcie często stawki za obsługę pasażera nie gwarantowały nawet zwrotu poniesionych kosztów.


    – Dopłaty psuły rynek. Dobrze, że z nimi kończymy – mówi Jan Pamuła, szef Związku Regionalnych Portów Lotniczych.
    Do pokrywania strat nietrudno było przekonać polityków, bo przez lata żyli w przekonaniu, że przywieziony pasażer to pieniądze dla regionu.
    Ale liczby mówią co innego. Z danych GUS wynika, że w 2008 r. przez lotnicze przejścia graniczne zawitało do Polski 1,4 mln pasażerów. Wyleciało natomiast 4,5 mln polskich obywateli. Oznacza to, że na trasach do Polski zarabiają nie polskie samorządy, ale Wielka Brytania czy Irlandia. Za latanie do tych krajów liniom dopłacają zaś wprost lub za pośrednictwem portów samorządy.
    Miliony dla linii

    Nieoficjalnie wiadomo, że Rzeszów i Bydgoszcz płaciły Ryanairowi od 100 do 150 tys. euro rocznie za każdą trasę. Podobne rachunki, choć w innej formie, Katowice płaciły WizzAirowi. – Owszem można powiedzieć, że wspieramy przewoźników, wspierając kampanie reklamowe przy okazji uruchomienia nowych tras, ale to są śladowe kwoty – zapewnia Cezary Orzech, rzecznik prasowy MPL Katowice-Pyrzowice.
    źródło: forsal.pl
    link do artykułu: Tanie linie przestaną być tanie: miasta wstrzymują dopłaty | Forsal.pl - Giełda, Waluty, Finanse

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Pyrzowice

    Domyślnie

    Z zestawienia przychodów portów w Krakowie i Katowicach wynika, że przy zbliżonym ruchu różnica wynosi około 30 mln zł. Na tyle eksperci wyceniają dopłaty.
    Czyli port w KRK wydaje 30 mln zł więcej na dopłaty od lotniska KTW, czy odwrotnie?

    – Dopłaty psuły rynek. Dobrze, że z nimi kończymy – mówi Jan Pamuła, szef Związku Regionalnych Portów Lotniczych
    Niech więc przestanie płacić, zobaczymy ile połączeń FR zostanie w ofercie KRK.

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    I prawidłowo!
    Takie uroki kapitalizmu. Przykładowo LOTu czy Lufthansy nikt nie sponsoruje. Większość towarzystw lata, opłaca to się mniej lub bardziej ale taki to interes.
    Nie ma co się dawać takim terrorystom jak Ryanair czy Wizz.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Przed wyborami należy nie latającej większości coś powiedzieć.
    Ale jeżeli to jednak nie papka wyborcza, to chwała samorządom za to. Dość marnowania publicznej kasy.



  5. #5
    mss
    mss jest nieaktywny
    Awatar mss

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    A jak jest w innych krajach (zachodniej Europy) lotniska, władze też płaca takie dziwne haracze jak u nas? A co z tradycyjnymi liniami? Taka Lufa dostaje jakąś kasę za to że lata z RZE ?


    - reklama w podpisie skasowana - REGULAMIN

  6. #6
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Wlasnie Ryanair za kilka dni sie wycofuje z BHD. Oficjalnie bo przeciaga sie sprawa z przedluzeniem pasa. Nieoficjalnie bo lotnisko i miasto wypielo sie na zadania dofinansowania. Tyle ze w miejsce wycofanych rejsow juz wskakuje Flybe
    Come on Arsenal--))

  7. #7
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piter2 Zobacz posta
    Przykładowo LOTu czy Lufthansy nikt nie sponsoruje. Większość towarzystw lata, opłaca to się mniej lub bardziej ale taki to interes.
    Nie ma co się dawać takim terrorystom jak Ryanair czy Wizz.
    Oczywiście że Lufthansa dostaje $ na takich samych zasadach jak np. Ryanair, przynajmniej w Krakowie.

    http://www.krakowairport.pl/docs/pro...ji_2009_pl.pdf
    oraz
    http://www.krakowairport.pl/docs/tar...ych_krk_pl.pdf
    Pozdrawiam, Airliner

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    To jest program promocji rozwoju nowych połączeń. Tutaj LH nie terroryzuje Krakowa "jak nie zapłacicie, to my latać nie będziemy".

  9. #9
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piter2 Zobacz posta
    To jest program promocji rozwoju nowych połączeń. Tutaj LH nie terroryzuje Krakowa "jak nie zapłacicie, to my latać nie będziemy".
    Nie tylko to, ale jeśli linia się rozwija na dotychczasowych trasach otrzymuje zniżki.
    Ryanair na takich zasadach otrzymuje zniżki na lotnisku w Krakowie.
    Gdyby np. EasyJet lub LOT podobnie rozwijał siatkę połączeń w KRK otrzymywał by takie same zniżki.
    Pozdrawiam, Airliner

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piter2 Zobacz posta
    To jest program promocji rozwoju nowych połączeń. Tutaj LH nie terroryzuje Krakowa "jak nie zapłacicie, to my latać nie będziemy".
    Jakkolwiek by to nie nazywać, jest to przekazanie finansów z kasy publicznej i kropka.
    Swoją drogą trochę dziwnie zabrzmiało oburzenie Pamuły w momencie, kiedy to lotnisko w Krakowie było zapewne jednym z największych sponsorów latania w PL

  11. #11
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Jakkolwiek by to nie nazywać, jest to przekazanie finansów z kasy publicznej i kropka.
    Swoją drogą trochę dziwnie zabrzmiało oburzenie Pamuły w momencie, kiedy to lotnisko w Krakowie było zapewne jednym z największych sponsorów latania w PL
    Jakich publicznych pieniędzy?
    To kwoty przeznaczone ze środków własnych portu a nie samorządu.
    Po drugie jest to program na którym lotnisko bardzo dobrze zarabia a nie dokłada do latania tylko po to by było połączenie.
    Prezesowi chodzi o finasowanie np. połączeń typu WAW-BZG za 15mln w ciągu trzech lat.
    Pozdrawiam, Airliner

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LHR/LGW/STN/LTN

    Domyślnie

    program promocji- zgadzam sie - pieniadze wlasne portu, ale samorzad chyba slono placi ( nie tylko samorzad Krakowa) Ryanair za reklame na ich stronie internetowej oraz magazynie pokladowym?

  13. #13
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Z tego co wiem mimo reklamy Krakow Airport za to nie płaci (podobnie samorząd).
    Pozdrawiam, Airliner

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Pyrzowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Z tego co wiem mimo reklamy Krakow Airport za to nie płaci (podobnie samorząd).
    Wierzysz we wszystko co ci koledzy z Balic opowiadają ? Przecież od dawna wiadomo że linie LCC zdzierają kase z samorządów wszystkich portów.

  15. #15
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marek80 Zobacz posta
    Wierzysz we wszystko co ci koledzy z Balic opowiadają ? Przecież od dawna wiadomo że linie LCC zdzierają kase z samorządów wszystkich portów.
    Nie można uogólniać i wszystkich wrzucać do jednego worka.
    Pozdrawiam, Airliner

  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Pan Prezes Pamuła wymachuje szabelką, odgraża się, a jak pójdzie LCC w cholerę z KRK czy choćby z KTW to będzie można zwijać porty albo dopłatę z linii lotniczych przerzucić na utrzymanie pustostanów.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Nie można uogólniać i wszystkich wrzucać do jednego worka.
    A dlaczego nie?

  18. #18
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Pan Prezes Pamuła wymachuje szabelką, odgraża się, a jak pójdzie LCC w cholerę z KRK czy choćby z KTW to będzie można zwijać porty albo dopłatę z linii lotniczych przerzucić na utrzymanie pustostanów.
    Prezes nie kopie pod sobą dołków, lecz mówi o patologicznych przypadkach do których dochodzi w Naszym kraju.
    I tyle...
    Pozdrawiam, Airliner

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LHR/LGW/STN/LTN

    Domyślnie


    Polecamy

    Tylko czekać, aż któreś miasto/port spóźni się z opłatą to wtedy się dowiemy jakie kwoty wchodzą w gre.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 28-10-2010 o 17:25

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •