Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
  1. #1
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie KLM otwiera bezpośrednie połączenie AMS - MIA


    Polecamy

    Po kilku latach nieobecności Holenderskie Królewskie Linie Lotnicze wiosną 2011 powracają na trasę Amsterdam - Miami. Połączenie będzie obslugiwane 4 razy w tygodniu samolotem McDonnel Douglas MD-11. Do tej pory jedyną alternatywą na tą trasę w KLM był lot z przesiadką w Atlancie.

    KLM: nowa trasa do Miami - Pasazer.com

    Ciekawe jak będą się kształtowały ceny? Ja tydzień temu kupiłem bilety na czerwiec w Air France. I będę leciał starym trupem 747-400. Nie żeby MD-11 jakieś nowsze były, ale się wpieniłem bo jeszcze nim nie leciałem . A samolot ten to już pomału rzadkość się staje...

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poreba/EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grodek75 Zobacz posta
    Nie żeby MD-11 jakieś nowsze były, ale się wpieniłem bo jeszcze nim nie leciałem . A samolot ten to już pomału rzadkość się staje...
    No, Finnair już chyba wycofał. Długo w KLM też chyba nie polata

  3. #3
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Eeee, jeszcze polatają. KLM najpierw wycofa 744. Wnętrza MD11 zostały wyremontowane. Zawsze się dobrze nimi latało, a teraz to w zasadzie bez różnicy z 777. Choć prawdą jest, że ta przepiękna maszya odchodzi powoli do historii
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  4. #4
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Eeee, jeszcze polatają. KLM najpierw wycofa 744. Wnętrza MD11 zostały wyremontowane. Zawsze się dobrze nimi latało, a teraz to w zasadzie bez różnicy z 777. Choć prawdą jest, że ta przepiękna maszya odchodzi powoli do historii
    Gdzieś czytałem, iż obecne plany przewidują wycofanie ich do końca 2015r.
    no risk, no fun ;D


  5. #5

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Eeee, jeszcze polatają. KLM najpierw wycofa 744. Wnętrza MD11 zostały wyremontowane. Zawsze się dobrze nimi latało, a teraz to w zasadzie bez różnicy z 777. Choć prawdą jest, że ta przepiękna maszya odchodzi powoli do historii




    Gdzieś czytałem, iż obecne plany przewidują wycofanie ich do końca 2015r


    Zarowno 744 jak i MD11 polataja dopoty, dopoki KLM (a raczej AF-KLM) nie zdecyduje sie, czym je zastapi. Jak napisal Gabec, nie ma szans na wczesniejsze dostawy (350 lub 787) przed 2014.
    Pozdrowionka

  6. #6
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    widzisz. To nie do końca tak... Historia MD11 w Królewskich Holenderskich jest jeszcze bardziej zagmatwana. Początkowo - gdzieś około 2003, podjęto decyzję o zastąpieniu MD11 nowymi 772 (zaraz później o zastąpieiu 767 nowymi 332). I z tych planów zrealizowano jedynie elimiację 767. A powód był taki, że w związku z błyskawicznym rozwojem linii od wejścia do aliansu z AF okazało się, że i na 772 i na MD11 jest przestrzeń. Później 773 miały zastępować 744 ale linia się nadal rozwijała. Więc rezygnacja z MD11 ma nie tyle techniczne, co merytoryczne podstawy... Jak się linia rozwija to nie rezygnuje z maszyn spełniających swoje obowiązki.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Witek, kope lat!

    A co do KLM-u i rozwoju - no pieknie by bylo zobaczyc w tych barwach takiego na przyklad 380... Pod warunkiem oczywiscie (sorry za zgryzliwosc, zwl. wzgledem linii, do ktorej mam sentyment), ze nie ustawialiby 11 miejsc w rzadku na glownym pokladzie ani 9 miejsc na gornym... Bo 10 miejsc w 777 juz ustawiają.

    A swoją drogą, czy znajdzie sie linia, ktora odwazy sie zareklamowac tak (i oczywiscie spelnic to, co zareklamuje): u nas bilety w zwyklej klasie ekonomicznej sa o 5 dolarow od sztuki drozsze niz u konkurencji, ale za to seat pitch mamy taki, ktory umozliwia *wygodną* podroz, na krotkich i na dlugich trasach.

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Witek, kope lat!


    A swoją drogą, czy znajdzie sie linia, ktora odwazy sie zareklamowac tak (i oczywiscie spelnic to, co zareklamuje): u nas bilety w zwyklej klasie ekonomicznej sa o 5 dolarow od sztuki drozsze niz u konkurencji, ale za to seat pitch mamy taki, ktory umozliwia *wygodną* podroz, na krotkich i na dlugich trasach.
    Byla taka linia, kilka lat temu, American Airlines sie zwie, ktora reklamowala sie mniej wiecej w ten sposob na rynku USA. Tzn nie wyzsze ceny, ale wiekszy odstep. Bardzo szybko musiala sie z tego wycofac i wrocic do punkty wyjscia. "Prosty lud" tego nie kupil.

    Pozdrowienia Marcinie, jrk

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jrk011 Zobacz posta
    Byla taka linia, kilka lat temu, American Airlines sie zwie, ktora reklamowala sie mniej wiecej w ten sposob na rynku USA. Tzn nie wyzsze ceny, ale wiekszy odstep. Bardzo szybko musiala sie z tego wycofac i wrocic do punkty wyjscia. "Prosty lud" tego nie kupil.
    Wycofac? To znaczy, ze po wprowadzeniu tej reklamy sprzedaz miejsc *spadla*?

    Pozdrawiam wzajemnie, takze innych czytajacych.

    PS. Jest taka opowiesc: Do pewnego wlasciciela psa przyszli w odwiedziny znajomi. W trakcie kolacji, po jakims czasie, uslyszeli, ze tenze pies, lezac niedaleko stolu, cicho skuczy. "Co mu jest?", spytali wlasciciela. "A, wiecie, tam gdzie on lezy, z podlogi wystaje gwozdz i go uwiera." "No to dlaczego nie polozy sie kawalek dalej?" "Widocznie nie uwiera go az tak mocno."

    A tych, ktorych zbyt maly seat pitch uwiera dostatecznie mocno, jest widocznie nie za wielu...

  10. #10
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    A tych, ktorych zbyt maly seat pitch uwiera dostatecznie mocno, jest widocznie nie za wielu...
    Coraz większa oferta "premium economy" jednak może sygnalizować pewien trend...

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Coraz większa oferta "premium economy" jednak może sygnalizować pewien trend...
    No tak, tylko ze za Y+ trzeba zaplacic przynajmniej o polowe wiecej niz za Y bez "+". A kabina sardynkowa pozostaje sardynkową...

  12. #12
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    No tak, tylko ze za Y+ trzeba zaplacic przynajmniej o polowe wiecej niz za Y bez "+". A kabina sardynkowa pozostaje sardynkową...
    Zwykle idzie za tym zwiększenie elastyczności i dodatkowe przywileje typu szybsza odprawa, dostęp do poczekalni, więcej mil - więc jakoś tą różnicę można uzasadnić.
    Jak ktoś chce tylko więcej miejsca na nogi to zawsze zostaje United i kilka linii kasujących dodatkowo za exit row czy bulkheady.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    i kilka linii kasujących dodatkowo za exit row czy bulkheady.
    O ile oczywiscie nie sa takie miejsca dostepne tylko dla pasazerow "statusowych"...

    No dobra, sorry, z faktami i tak sie nie dyskutuje.

  14. #14
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jest jeszcze inna opcja - latać np. BA, gdzie odstępy są wyyyyyraźnie większe. Ja w tym roku leciałem do Staów cztery razy: LAX by AF, JFK by LH, JFK by Lingus i DEN by BA - o Ligusie nie wspomnę, bo to jakiś żart, ale w porówaniu z AF i LH BA ma zdecydowanie najlepszy serwis i najwięcej miejsca. Co do oferty KL na Y+ to jednak jest 200% ceny normalnego Y co za parę centymetrów wydaje się być sporo. Takie NRT za 4500...

    PS. Pozdrowienia Marcinie. Jakoś nie bardzo mi się chce tu pisać odkąd formu ma milion userów zarejestrowanych w "Apr 2010"
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  15. #15
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Jest jeszcze inna opcja - latać np. BA, gdzie odstępy są wyyyyyraźnie większe. Ja w tym roku leciałem do Staów cztery razy: LAX by AF, JFK by LH, JFK by Lingus i DEN by BA - o Ligusie nie wspomnę, bo to jakiś żart, ale w porówaniu z AF i LH BA ma zdecydowanie najlepszy serwis i najwięcej miejsca. Co do oferty KL na Y+ to jednak jest 200% ceny normalnego Y co za parę centymetrów wydaje się być sporo. Takie NRT za 4500...
    Mi tam się średno chce dokładać 5h do podróży, żeby się BA przelecieć - choć z WAW byłaby to całkiem ciekawa opcja po ostatnich zmianach w ich programie milowym.
    W normalnym Y to mają 31" odstępu, raczej dół stawki.

  16. #16
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To teoria. Wierz mi! Naprawdę w ich 777 jest o niebo więcej miejsca niż w 777AF czy 330LH. A ja na ilość miejsca jestem szczególnie podatny
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  17. #17
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Czemu podróż BA ma być 5 godzin dłuższa niż AF ( KLM ) ?

  18. #18
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    To teoria. Wierz mi! Naprawdę w ich 777 jest o niebo więcej miejsca niż w 777AF czy 330LH. A ja na ilość miejsca jestem szczególnie podatny
    Nie wierze niestety - chyba, że siedzenia mają z tekturki, ale wtedy to słaby komfort jednak. Zresztą, mając exit row zabookowane zwykle to "pitch" nie robi -> ale zdecydowanie wole 2 fotele niż 3 w rządku (więc A333 od LH ulubiony).

    Cytat Zamieszczone przez voyager747 Zobacz posta
    Czemu podróż BA ma być 5 godzin dłuższa niż AF ( KLM ) ?
    Niż LH. Bo trzeba się do WAW dostać jakoś.

  19. #19
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    No tak, ja z WAW obliczam wszystko

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    To teoria. Wierz mi!
    Nie wierze niestety
    No ale przeciez Witek pisze z wlasnego doswiadczenia pasazera.

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    mając exit row zabookowane zwykle to "pitch" nie robi
    Bez urazy, ale... mozna prosic o przetlumaczenie tego zdania?

    A co do ukladu miejsc - no oczywiscie ze 2-4-2 jest lepsze niz 3-3-3 czy 2-5-2 czy 3-4-3. Niestety, Airbus sie poddal i w 350 tez ma miec 3-3-3 (lub 2-5-2), a Boeing niby poczatkowo pisal, ze w 787 ma byc 2-4-2 z mozliwoscia 3-3-3, ale obawiam sie, zezadna linia nie zechce uprzejmie zrobic 2-4-2 (chyba ze jako Y+, za (nie)odpowiednio wieksza kase od biletu)...

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •