Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 89
Like Tree26Likes

Wątek: COMAC C919

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie COMAC C919


    Polecamy

    Chińskie wyzwanie dla Boeinga i AirbusaC919 MA KONKUROWAĆ Z PRZEBOJAMI AIRBUSA I BOEINGA


    C919 na razie jest tylko statycznym modelem w skali 1:1

    Chińska firma COMAC tą maszyną zamierza konkurować z wielkimi lotniczego świata. Samolot C919 jeszcze nie wzbił się w powietrze, ale jest zapowiadany jako konkurent dla europejskiego Airbusa A320 i amerykańskiego Boeinga 737. Po raz pierwszy pokazano go na lotniczych targach w Zuhai w południowych Chinach.

    Jak donosi gazeta "China Daily", trzy duże chińskie linie lotnicze jednego dnia podpisały zamówienia na dostawę nowej maszyny, choć na płycie lotniska w Zuhai stoi jedynie model maszyny w skali 1:1. Samolot w powietrze po raz pierwszy ma wzbić się w 2014 roku, a dostawy dla klientów mają rozpocząć się w 2016..

    Maszyna ma zabierać od 168 do 190 pasażerów i być bezpośrednim konkurentem dla najczęściej kupowanej maszyny Airbusa, A320, ale także dla amerykańskiego Boeinga 737. COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) prezentuje także mniejsze maszyny, przeznaczona do lotów regionalnych, które mają konkurować z samolotami kanadyjskiego Bombardiera, czy brazylijskiego Embraera.

    Targi lotnicze w Zuhai zgromadziły 600 wystawców z całego świata.

    TVN24.PL
    Inne info: Comac C919 - chińska konkurencja dla Boeinga i Airbusa | Forsal.pl - Giełda, Waluty, Finanse

  2. #2
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    ICBC Leasing orders 45 C919s, becomes launch customer

    ICBC Leasing zamawia 45 egzemplarzy Comac C919

  3. #3
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Projekt postępuje, na razie terminy są dotrzymane i dalej w planach jest wzbicie w powietrze w 2014.

    C919 project at 'crucial point' in detailed design

  4. #4
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Comac gaining ground on aircraft|Cover Story|chinadaily.com.cn

    Comac obiecuje duże okna, nawiewy w bocznych ścianach, wifi i inne cuda, ale nie wiadomo co z tego wyniknie

    Obecnie jest 155 zamówień, 60 opcji.

  5. #5
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Avionews - Agenzia stampa del settore aeronautico, elicotteristico, aerospaziale e della difesa

    ABC Financial Leasing, chińska firma, złożyła zamówienie na 45 samolotów Comac C-919. W sumie Comac ma 280 zamówionych samolotów C-919. Dostawy mają się zacząć w 2016.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Tak się zastanawiam, czy ten samolot w ogóle będzie latał poza Chinami, Afryką i Oceanią...

  7. #7
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Myślę, że jest pewna szansa. Mniej więcej taka jak przy Superjecie
    Poniżej inne ciekawe artykuły.

    Bombardier pomoże Comacowi w uzyskaniu certyfikacji na C919, gdyż uważa, że nie jest to bezpośrednia konkurencja, a dobrze to zrobi konkurencji Airbus/Boeing:
    Bombardier to Help China

    CFM, dostawca silników do C919 twierdzi, że program idzie zgodnie z harmonogramem:
    Comac C919 Plane Program on Schedule, Engine Supplier CFM Says - Bloomberg

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Tak się zastanawiam, czy ten samolot w ogóle będzie latał poza Chinami, Afryką i Oceanią...
    Które realnie patrząc stanowią teraz 80& rynku nowych odrzutowców pasażerskich.

  9. #9
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Myślę, że cała Azja może się pokusić. Może poza Japonią i Koreą, ale jest to ciekawa perspektywa dla byłych republik radzieckich (bliski serwis itp), Iranu (choć nie wiem czy np. silniki CFM nie będą podpadały pod embargo?), Indii...

  10. #10
    Awatar mikii77

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Tak się zastanawiam, czy ten samolot w ogóle będzie latał poza Chinami, Afryką i Oceanią...
    FR jak się nie dogada z Boeingiem ws. 737MAX, to pomyśli nad C919

  11. #11
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Nie wiem czy 2016 to nie za późno. Ryanair będzie musiał złożyć zamówienie dużo wcześniej, dostawy będą potrzebne prawdopodobnie również przed 2016. Najstarsze B737NG już od dawna są wyprzedawane (ponad 40 sprzedanych). Do 2016 prawdopodobnie około 50 kolejnych samolotów kwalifikuje się do sprzedaży (obecnie najstarszych 50 sztuk to roczniki 2003-2005). W portfelu zamówień Ryanaira został dosłownie jeden samolot, a żadnego nowego zamówienia nie ma. Myślę, że jeszcze w tym roku muszą zamówić coś nowego.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Po primo bedzie poslizg. Oni maja 5lat w plecy z kopiowaniem DC9. Po drugie jest mozliwosc iz Comac odziedziczy kabine Bombardiera CSeries i Bombardier wejdzie jako lider wszystko zalezy jak chinole wykonaja srodka czesc kadluba CSeries jakosc i terminy. Nie spodziewalbym sie jednak sukcesu co innego maly ssj100 a co innego uderzenie w 180miejsc. Irkut tez w ciemnej d.... Jest ze swoim konkurentem.

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mikii77 Zobacz posta
    FR jak się nie dogada z Boeingiem ws. 737MAX, to pomyśli nad C919
    Obawiam się, że zagrywka MOLa z C919 ma na celu zapewnienie sobie zamówienia 737/A320NEO na dogodnych warunkach. Problem MOLa polega na tym, że teraz Boeing nie potrzebuje już Ryanaira tak bardzo, jak Ryanair potrzebuje Boeinga (podpowiedź: 11/09/2001).

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Myślę, że cała Azja może się pokusić. Może poza Japonią i Koreą, ale jest to ciekawa perspektywa dla byłych republik radzieckich (bliski serwis itp), Iranu (choć nie wiem czy np. silniki CFM nie będą podpadały pod embargo?), Indii...
    Byłe republiki radzieckie pójdą raczej w 737NG/A320 z drugiej ręki, ew. w MS-21; historycznie Rosja rzadko kupowała cokolwiek z Chin. Iran odpada przez embargo na silniki/awionikę - będą musieli kombinować; Indie - bardzo wątpię, tutaj rządzą Airbus z Boeingiem; już są zamówienia na NEO i pewnie lada moment będą na MAX. Comac raczej pozostanie produktem dla chińskich przewoźników ze szczątkowymi zamówieniami z Afryki i biedniejszych przewoźników z Oceanii (Merpati i im podobne).

  14. #14
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    China's CCB Financial orders 50 C919s

    Grupa CCB Financial (część China Construction Bank) zamawia 50 samolotów Comac C919. W sumie Comac ma już 330 zamówień na ten model.

  15. #15
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Eastday-COMAC readies for jet assembly

    Comac ma w planie produkować 50 sztuk ARJ-21 rocznie w 2014 i 150 sztuk C919 w 2020 roku (tłumacz nazwał C919 "jumbo jet", trochę głupio wyszło ).


    Comac Likely To Miss First Flight Milestone For C919

    "Mimo iż pozornie nie widać oznak opóźnienia programu tak jak to miało w przypadku zachodnich konstrukcji, prawdopodobnie COMAC nie zdąży z pierwszym lotem w 2014 roku."

  16. #16
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Jak się okazuje, FR prowadzi też rozmowy z chińskim producentem COMAC w sprawie samolotów C919. W rozmowach z Boeingiem nie wspomnieli nic o 737 MAX 8, aby zabezpieczyć sobie dostawy. Ryanair rozmawia z Boeingiem o 737NG - Pasazer.com

  17. #17
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Te rozmowy Ryanair-COMAC to zaczęły się już jakiś czas temu, ale myślę, że to tak naprawdę tylko sposób nacisku na Airbusa i Boeinga.

  18. #18
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    A no tak. Próba "wyłudzenia" za atrakcyjne ceny maszyn. Pewnie szala przeważy się na Boeinga, jeszcze lepiej byłoby, gdyby FR zamówił MAX-y.

  19. #19
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    MOL kupi samoloty od tego, kto sprzeda je na jego warunkach. A w chwili obecnej wiadomo już, że Boeing nie potrzebuje MOLa tak, jak go potrzebował pod koniec 2001 roku bodajże...

  20. #20
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie


    Polecamy

    China sells 50 jets, dabbles in Eastern Air revival - The Globe and Mail

    50 nowych zamówień na chińską maszynę Comac C919. Wśród klientów prawdopodobnie Joy Air, Hebei oraz GECAS.

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 05-07-2012, 12:26

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •