Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Równoległe operacje w przeciwnych kierunkach


    Polecamy

    Jak tu:



    Widział ktoś coś takiego w realu?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nie ja, ale nawet wikipedia ma na ten temat wpis wiec chyba cos takiego istnieje - podobno od czasu do czasu praktykowane naprzyklad w Sydney.

    Simultaneous Opposite Direction Parallel Runway Operations - Wikipedia, the free encyclopedia

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ponoć Rosjanie praktykowali takie starty w latach 50 - jeden a/c z jednego konca pasa, a drugi a/c startowal z przeciwnej strony. Mialo to ponoc na celu jak najszybsze wyslanie jak najwiekszej liczby a/c w powietrze na wypadek wojny. W polowie dlugosci staly spychacze gdyby cos nie udalo...
    Taka plotka, ale sam nie jestem pewien ile w tym prawdy...

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie tylko Rosjanie. W Polsce za nie tak dawnych czasów w Powidzu podrywano w ten sposób w powietrze całą eskadrę. Natowski generał dla którego zorganizowano taki show ponoć pobladł.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #5
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Natowski generał dla którego zorganizowano taki show ponoć pobladł.
    Z wrażenia czy przerażenia
    Wszystko jest kwestią czasu...

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Stawiam na jedno i drugie.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Bodajże szwedzki generał. Zresztą wyjście pułku spod uderzenia można obejrzeć w filmie "Na niebie i na ziemi" - dwie czwórki MiGów-21 na przeciwległych krańcach pasa, jak pierwsza się odrywa od ziemi druga rozpoczyna rozbieg. Poza tym maszyny startowały wtedy z dróg kołowania etc. Oczywiście było to wcześniej planowane ćwiczenie, ale chyba w 15-20 minut cały pułk był w powietrzu.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mozliwe tez, ze po prostu nastapila z miana kierunku do startu i jeden samolot jest jeszcze na starym kierunku.

  9. #9
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    We wspomnianym Sydney robi się takie fiki miki, doczytałem. Podziwiam, trzeba mieć grandes cojones. A ja głupi pękam żeby jednocześnie dawać starty z 11 na Ławicy i 30 w Krzesinach
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wlkp

    Domyślnie

    W Powidzu ostatni raz taki "numer" wykonano w 1998 roku. Samoloty startowały także z równoległej drogi kołowania. Teraz można to tylko traktować jako "opowieści z mchu i paproci". Swoją drogą u nas nawet sied step approach przy równoległych pasach jestniedopuszczalny-ICAO nie przewiduje takiego podejścia, w przeciwieństwie do FAA. A może się mylę?
    ...i córko!

  11. #11
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Side-step'a zdarzylo mi sie kilkukrotnie praktykowac we FRA pomiedzy 25L/R, wiec chyba mozna... A start w przeciwleglych kierunkach (co prawda na 1 pasie) cwiczylem... wczoraj w Warszawie. Wiatr bliski zeru, brak podejsc na 33, za to spora kolejka do startu (cos ze 6 samolotow). Co ktorys start z 33, ATC puszczalo samolot z 15 w przeciwnym kierunku - fajnie, bo praktycznie od razu, podobalo mi sie A wracajac do oryginalnego pytania (start w przeciwnych kier. z rownoleglych pasow), to zastanawiam sie jaki jest cel takiej operacji? Procedury antyhalasowe?

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    U nas sie to po prostu nie nazywa side step, a zwyczajnie podejscie z widocznoscia.

    Oprocz procedur antyhasowych skrocenie trasy po starcie.

    I jak dla mnie zadne cojones tu nie jest potrzebne, juz wiecej wlasnie w przypadku epks i eppo.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •