Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie Nowe procedury przy wypychaniu samolotów linii AF - Film szkoleniowy


    Polecamy

    Nowe procedury przy wypychaniu samolotów linii AF - Film szkoleniowy.

    Film ten został przygotowany, by przedstawić nowe procedury przy wypychaniu samolotów, które obowiązują od 21 paź 2010r.

    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Czy oni w AF nie mają kogoś mówiącego lepiej po angielsku? To naprawdę brzmi okropnie. Szajber, możesz powiedzieć co się zmieniło w procedurze?

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    Yyyyyyyyy to jakie mieli wcześniej procedury??Na palce??

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Czekliste zaczynaja w jezyku angielskim, koncza we francuskim.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotro Zobacz posta
    Czekliste zaczynaja w jezyku angielskim, koncza we francuskim.
    Fakt, dziwne. I ten pilot mówi 10x lepiej po angielsku niż kapitan z początku filmiku

  6. #6
    Awatar KAWA

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ale o co chodzi ? Przecież to jest najzwyklejsza procedura?!

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szajber Zobacz posta
    Nowe procedury przy wypychaniu samolotów linii AF
    Szajber, a jak było wcześniej? W czym są różnice?

    Cytat Zamieszczone przez Marcin Steuer Zobacz posta
    Czy oni w AF nie mają kogoś mówiącego lepiej po angielsku? To naprawdę brzmi okropnie.
    Ma być krótko, zwięźle i zrozumiale.

    Tak jak pisze Kawa i inni - najzwyklejsza procedura jak u innych przewoźników.

  8. #8
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Procedura zwykła wygląda tak:

    Podpinamy Ciągnik bez pytania o zgodę kapitana. Pierwsze zgłoszenie następuje po zamknięciu drzwi.

    Używamy bardzie prostego języka tzn "Pre-departure checks complete" by potwierdzić że jesteśmy gotowi do wypchnięcia czy "clear signal on left/right" na zakończenie.

    Postaram się jutro zamieścić film z standardową procedurą wypychani byście mogli porównać.

    A jeśli chodzi o AF to nowa różni się od starej, używanymi sformułowaniami, podkreślenie że jesteśmy gotowi do podniesienia samolotu jeśli używamy "towbar-less" wcześniej należało to zgłosić zanim podłączyło się ciągnik.

    Ogólnie AF jest linią która operuje na swoich procedurach a nie ogólnych i jest bardzo przywiązana do przestrzegania ich ze strony ramp ale za to cokpit bardzo często ma je gdzieś. Problem w tym że jeśli nie działamy według procedur to na 99% berdzie raport z tego zdarzenia.
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szajber Zobacz posta
    podkreślenie że jesteśmy gotowi do podniesienia samolotu
    A nie jest tak w przypadku podniesienia/wypchnięcia Airbus'a? Przy Boeing'u też musicie zgłaszać to do cockpitu?

    Cytat Zamieszczone przez szajber Zobacz posta
    Problem w tym że jeśli nie działamy według procedur to na 99% berdzie raport z tego zdarzenia
    1% należy do "lajtowej" załogi - czego im nie powiesz, to i tak będzie dobrze. Oczywiście bez przesady.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 26-11-2010 o 18:39

  10. #10
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Oprócz AF to nigdzie indziej się nie zgłasza podniesienia. Jedyne rożnice międzi liniami to takie że niektóre podnoszą na rozhamowanym samolocie ( np. BA ) a na zahamowanym (np. AF ) ale większość daje dowolność i zależy to od ciągnika.
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szajber Zobacz posta
    ale większość daje dowolność i zależy to od ciągnika.
    Ważne żeby pamiętać co się powiedziało załodze, bo po otrzymaniu zgody na wypchnięcie ze stanowiska i włączonym hamulcu, może być "drobny" kłopot.

  12. #12
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie


    Polecamy

    co kraj (lotnisko)-to obyczaj.
    Każdy R/A ma wypracowaną regułkę,którą klepie jak mantrę.
    Załogi preferują zasadę-im krócej-tym lepiej.
    Co do zgłoszenia podnoszenia-często słyszę-brakes are set,you may lift.
    Potwierdzam i jadymy.Wcześniej proszę o rozhamowanie a jeszcze wcześniej potwierdzam szpilkę.

    Pozdrawiam
    Fuji S2500HD.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •