Nareszcie jakieś zmiany na plus, a nie tylko oszczędności.
Tylko zwiększenie miejsca na nogi o 4cm i dołożenie 2 rzedów foteli jakoś mi nie współgra
Wyższy komfort na europejskich trasach Lufthansy
Modernizacja kabin pasażerskich samolotów krótkiego i średniego zasięgu
Już same liczby są imponujące: w ciągu roku Lufthansa zamontuje 32 000 nowych foteli w ponad 180 samolotach krótkiego i średniego zasięgu. Zapewnią one jeszcze wygodniejszą podróż na trasach europejskich. Dzięki nowym, ergonomicznie ukształtowanym fotelom z cieńszym oparciem, pasażerowie Lufthansy zyskają ponad cztery centymetry dodatkowej przestrzeni na nogi. W ramach nowej koncepcji serwisu pokładowego, pasażerom podróżującym w klasie ekonomicznej ponownie oferowane będą przekąski, takie jak batony i czekoladki.
"Nasze nowe, bardziej komfortowe fotele, zmodernizowana kabina pasażerska i rozszerzony serwis pokładowy wyznaczają nowe standardy na trasach europejskich" - mówi Maria Kowalewska, Dyrektor Generalny Lufthansy w Polsce. "Nowe fotele umożliwią również zwiększenie zdolności przewozowej naszej floty krótkiego i średniego zasięgu, a tym samym pozwolą na utrzymanie konkurencyjności w dłuższej perspektywie" – dodaje Maria Kowalewska.
Nowo zaprojektowane fotele Recaro zajmują mniej miejsca. Dzięki temu w każdym samolocie mogą zostać zamontowane dwa dodatkowe rzędy siedzeń. Lufthansa będzie w stanie zaoferować około 2000 dodatkowych miejsc, co odpowiada zdolności przewozowej dwunastu samolotów Airbus A320. Nowa kabina na trasach europejskich nie tylko podniesie poziom komfortu pasażerów, ale także w znacznym stopniu przyczyni się do poprawy efektywności kosztowej. W ramach szerokiego programu ulepszania swoich usług, Lufthansa zainwestuje w modernizację kabin około 170 milionów euro.
W celu zapewnienia wystarczającej ilości miejsca na bagaż podręczny, oparcia nowych foteli zostały zaprojektowane z innym kątem nachylenia, tak aby bagaż o dopuszczalnych wymiarach łatwiej mieścił się pod przednim siedzeniem. W przypadku samolotów Boeing 737, schowki na bagaż podręczny nad głowami pasażerów zostały przeprojektowane, tak aby bagaże mogły być przewożone bokiem - tak jak od dawna możliwe jest to w samolotach Airbus.
Nowy fotel ma wiele zalet także z punktu widzenia ekologii. Dzięki użytym materiałom i innowacyjnej konstrukcji, każdy rząd siedzeń jest ponad dwanaście kilogramów lżejszy. Wpłynie to na prawie 30-procentową redukcję masy samolotu, co z kolei przyczyni się do obniżenia zużycie paliwa. Przykładowo, mimo dodatkowych rzędów siedzeń w kabinie, masa własna samolotu Boeing 737 została zmniejszona o ponad trzysta kilogramów. Lufthansa jest także pionierem w wykorzystywaniu lżejszej - a tym samym bardziej przyjaznej środowisku – skóry na obiciach foteli. Wnętrze oparcia jest perforowane, co zapewnia dodatkową cyrkulację powietrza, zwiększając komfort podróży.
Klienci Lufthansy zauważą także zmiany w serwisie pokładowym. Podczas rejsów na trasach europejskich, które trwać będą ponad dwie godziny, pasażerom klasy ekonomicznej serwowany będzie ciepły posiłek. Podczas opracowywania menu dostępnego na trasach europejskich Lufthansa rozpocznie współpracę ze sławnymi szefami kuchni. Pierwszym z nich będzie mistrz kuchni molekularnej - Heiko Antoniewicz.
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 15-12-2010 o 16:51
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Nareszcie jakieś zmiany na plus, a nie tylko oszczędności.
Tylko zwiększenie miejsca na nogi o 4cm i dołożenie 2 rzedów foteli jakoś mi nie współgra
@cart: To jest tak jak w fotelach Recaro na Avro w Swissie - są naprawdę dużo cieńsze, dzięki czemu jest sporo więcej miejsca na nogi. Przeleć się Avro Swiss i Avro LH - zobaczysz jaka jest różnica w komforcie siedzenia. (Nie będę się znęcał nad konfiguracją 2*3 w Swiss vs 3*3 w Lufie)
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Nie tylko w LH, Austrian także wymienia.
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Widziałeś oba typy foteli? Nie masło maślane. Chociaż jakby zostawili obecny pitch byłby naprawdę luksus... No ale linia lotnicza to nie instytucja charytatywna, tylko przedsiębiorstwo, które ma przede wszystkim zarabiać kasę.
Swoją drogą ciekawe jak te Recaro będą znosić eksploatację w porównaniu z fotelami na E70, bo te Lotowskie najstarsze delty już są nieco zmęczone życiem...
To się nazywa synergia zakupowa... Recaro chyba będzie miało naprawdę udany 2011...
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Egon, czyli mimo dołożenia dwóch rzędów, uzyskano do tego jeszcze większe odstępy?
A mnie ciekawi wygoda tych siedzeń, bo nie wyglądają na zbyt miękkie ...
Więcej miejsca, to też wydaje się być podejrzane przy dwóch dodatkowych rzędach. Ile miejsca da się oszczędzić na jednym siedzeniu? 4cm? Więc gdzie tu zostało miejsce na dodatkowe rzędy.
Hm, ciekawe na którym samolocie da się osiągnąć te 30% redukcję masy, bo coś mi się nie wydaje żeby nawet goły 737 ważył tonę.Zamieszczone przez LH
Kreatywna księgowość, teraz pitch liczą po przekątnej, jak w telewizorach i nazywają to "Living space".
No i wywalają szafki/toalety, więc pare cali też się uzbiera.
A czy tak cienkie fotele nie są po prostu twarde?
Wiadomo o co chodzi Węższe siedzenia dają więcej miejsca na nogi. Tyle, że 4cm więcej na nogi i 2 rzędy więcej i tak się raczej wykluczają.
Łatwo to przeliczyć przecież. A320 ma w LH 26 rzędów na długości około 27m. Daje to średnio po 1,03m na siedzenie (w rzeczywistości przez wyjścia awaryjne jest mniej). Dodanie 2 rzędów dodatkowo to trochę ponad 7cm mniej na siedzenie. Jeśli przy tym jest ich zdaniem jeszcze 4cm luźniej. To oszczędność na grubości siedzenia powinna wynosić nieco ponad 10cm. Co jest raczej niemożliwe
Przypuszczam, że dzięki nowym siedzeniom w przednich przedziałach dla C będzie o 4cm luźniej. A 2 dodatkowe rzędy wstawią do tyłu, dzięki temu będzie w nich tylko "trochę" ciaśniej I o to właśnie chodzi
Wyszperałem nieco więcej szczegółów, bo jak widzę temat się cieszy powodzeniem
Capacity increases:
B735 from 111 to 120 seats
B733 from 127 to 140 seats
A319 from 132 to 138 seats
A320 from 150 to 168 seats (in reality from 156 to 168)
A321 from 190 to 200 seats (in reality probably from 190 to 206)
- all wardrobes are going out
- A321 will lose one toilet + service support unit at 2R door
- B737 will get larger overhead bins
- seat pitch will be decreased, but living space will be increased in return due to a new thinner seat design
- cabin gets completely new design
- servicewise there will be 4 servicemodules in C class and 5 in Y class which will not be only tied to flight time but also on competative situation on specific route. For example: there will be a small snack on intra-german flights, like Mueslibar.
- stricter control of handbaggage will be enforced where possible
- the launch of NEK will be in december, and external comunication will be launch in January 2011
- retrofit of the wholle fleet will be finished by november of 2011.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Ergo będzie jednak ciaśniej ale przedstawiają jako zaletę ( dobry marketing ).
Plus to o czym trąbią od jakiegoś czasu - kontrola podręcznego w gate ( jak FR )!
Zakładki