Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie Lufthansa kupuje SAS


    Polecamy

    Na "drucie" huczy o przejęciu Scandinavian przez Lufthansę w pierwszej połowie 2011 roku:

    Cologne-based Lufthansa may announce takeover plans for SAS as early as the first half of 2011 pending talks with the governments of Sweden, Denmark and Norway, which own half of the Stockholm-based carrier, according to a person with knowledge of the discussions. SAS shares surged as much as 15 percent today.
    Buying SAS would bolster Lufthansa’s central-European dominance and offer shorter polar flights from the Scandinavian company’s hubs to Canada and the northern U.S., said the person, who declined to be identified because the plans aren’t public.
    Pozwolę sobie tylko zacytować pewną naklejkę na pewnym Boeingu 737: "ŻEGNAMY PLL LOT"!

  2. #2
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Ciekawe po co...

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Rzuć okiem na mapę. Jeśli ta transakcja dojdzie do skutku, pod kontrolą Lufthansy będzie praktycznie cały najbardziej dochodowy ruch pasażerski w Europie.

  4. #4
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Rzuć okiem na mapę. Jeśli ta transakcja dojdzie do skutku, pod kontrolą Lufthansy będzie praktycznie cały najbardziej dochodowy ruch pasażerski w Europie.
    Tzn, do dominacji brakuje im już tylko tras wewnątrz Skandynawskich? Long-haul SAS ma przecież niewiele bardziej rozwinięte od Lotu, a ruch wewnątrz Europy generalnie może już obsłużyć w większości swoimi dotychczasowymi pionkami.

  5. #5
    Awatar mateusz_95

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kielce EPKA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Long-haul SAS ma przecież niewiele bardziej rozwinięte od Lotu
    Ty chyba pomyliłeś linię jeżeli według ciebie LOT ma podobnie rozwinięty long-haul jak SAS.
    Pozdrawiam Mateusz :)

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    W tej sytuacji, inni znaczący gracze w Europie (AF-KLM, BA) może zainteresują polskim rynkiem, jeśli nie chcą dać się zdominować Lufie.


  7. #7
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airfan Zobacz posta
    W tej sytuacji, inni znaczący gracze w Europie (AF-KLM, BA) może zainteresują polskim rynkiem, jeśli nie chcą dać się zdominować Lufie.
    Niestety mało prawdopodobne. LOT jest w STAR-ze.
    One World przydałby się mocniejszy udział w naszej części europy, bo Malev to trochę słaby partner.

  8. #8

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alfsky Zobacz posta
    Niestety mało prawdopodobne. LOT jest w STAR-ze.
    One World przydałby się mocniejszy udział w naszej części europy, bo Malev to trochę słaby partner.
    Alians to nie jest coś, z czego nie można wyjść- oczywiście są tego koszty, w przypadku LOT jeszcze większe ponieważ dodatkowo w całości musiałby zmienić program lojalnościowy, ale jest to możliwe. Nawet LOT już raz to przerabiał: z Qualiflyer na Star Alliance.
    One World w szerszym regionie ma już oprócz Malev'u: Air Berlin, S7 i Finnair. Dziura jest tylko w Polsce.

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    One World w szerszym regionie ma już oprócz Malev'u: Air Berlin, S7 i Finnair. Dziura jest tylko w Polsce.
    Patrząc perspektywicznie, to w świetle strategii AirBerlin wydaje się, że ta linia niedługo zatka tę dziurę. Niemcy będą miały trzy duże lotniska przesiadkowe: MUC, FRA i BER. Za 5 - 10 lat z każdego lotniska w Polsce (za wyjątkiem SZZ, POZ i WRO) AirBerlin będzie miał regularne połączenie dolotowe a'la Lufthansa dzisiaj. Pozostanie tylko czekać na reakcję SkyTeam - Praga do rangi FRA/MUC/BER raczej nie dobije, ale jest przecież CDG i AMS.

    Jak to się stanie, po cholerę komuś będzie potrzebny nieLot.

  10. #10
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mateusz_95 Zobacz posta
    Ty chyba pomyliłeś linię jeżeli według ciebie LOT ma podobnie rozwinięty long-haul jak SAS.
    http://www.sas.se/en/Misc/Services/Route-Map/
    Coś ominęli? Jakoś raptem dwa kierunki więcej, nie licząc Dubaju. Wszystkie porty już mają po kilka nawet połączeń z grupy LH.

  11. #11
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    10 samolotów long haul - jak z tym rozwijać jakąś rozsądną ofertę dalekodystansową? Tym bardziej, że SAS ma 3 ważne huby.
    To już Finnair ma lepiej rozwinięty long haul - 14 samolotów w jednym hubie, wszystkie mają więcej miejsc niż te SASowskie.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Tupungato@

    SAS nie ma wielkiej siatki longhaul, bo sam jest niedochodową, anchroniczną i nieefektywną linią, krótko pisząc, taki wielki LOT .

    Do tej pory konkurencję SASu właściwie to ratowało.

    Ale jeśli kupi go Lufthansa, to będzie dramat dla konkurencji, bo wszystko, co tamuje rozwój SASu, zniknie.

    SAS ma w garści wspaniałe rynki własne (bogate i lotne społeczeństwa), wspaniałą lokalizację i wspaniałe huby, Kastrup idealny dla transatlantyków i Arlanda idealna na ruch dalekowschodni (jest położona tylko niecałe półgodziny lotu za Helsinkami, a Sztokholm to duża metropolia).


    Duńczycy boją się jednak, że przy ew. zakupie CPH straci i zostanie zdegradowana, Szwedzi i Norwegowie nastawieni raczej entuzjastycznie.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •