Odnośnie jeszcze 2010 roku. Ponownie Airbus zdobył więcej zamówień niż jego amerykański konkurent.
Airbus 574 sztuk
Boeing 530
To jeszcze zamówienie z 2010
Meksykański Interjet podpisał umowę zakupu 15 SSJ100
Mexico's Interjet signs $650 mln deal for Russia's Superjet planes | Business | RIA Novosti
Odnośnie jeszcze 2010 roku. Ponownie Airbus zdobył więcej zamówień niż jego amerykański konkurent.
Airbus 574 sztuk
Boeing 530
Teraz chyba arbuz będzie miał nieco mniej zamówień ponieważ zwiększa ceny samolotów o 4.4% dla A320 Family A332/3/F i A340 oraz o 8.4% dla A380.
Airbus has increased the average list price of its aircraft by 4.4 per cent. The increment applies for all new aircraft from the beginning of January 2011, apart from the A380, for which the increase is 8.4 per cent.
Czemu? Dwie ostatnie opcje 77E zamienili na 77W.
Ponadto na a.net krąży plotka, jakoby mieli kilka dodatkowych 77W kupić od bankruta JAL...
Z innej beczki - szykuje się niezła bitwa na froncie Airbus kontra Boeing. Delta wystosowała zapytania ofertowe na około 200 egzemplarzy samolotów, które miałyby zastąpić DC-9-50, starsze A320 i 757-200. Szef Delty stwierdził na łamach flightglobal, że jest zachwycony silnikiem PurePower Pratta. Tłumaczenie: Boeing, pokażcie, co macie.
Jeśli firma z Szikagowa nie zaoferuje następcy 737, szykuje się sensacyjny transfer na miarę pamiętnego zamówienia przez United A320 w latach osiemdziesiątych.
Ostatnio edytowane przez ojcie_c ; 19-01-2011 o 18:21
China Estern 50 A320 div 2012-2015
Air China 10 A333 dlv 2013-2015
GECAS zamówił dodatkowo 12 A333 łączne zamówienie obejmuje 32 maszyny.
Alaska Airlines zamawia:
2 737-800
13 737-900ER
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Thomas Cook podpisał list intencyjny z Airbusem na 12 A321 "sharklets" dlv 2014.
Raczej sfinalizował list intencyjny podpisują umowę kupna.
News & Events single_| Airbus, a leading aircraft manufacturerThomas Cook Group has signed a firm order for 12 A321, as a first step of its single aisle fleet harmonisation and renewal plan which is based on the A320 Family. The aircraft will be fitted with the latest fuel saving wing-tip devices, known as Sharklets.
Linie Alaska Airlines zamówiły 15 B737NG (2 B738 oraz 13 B739ER)
Boeing, Alaska Airlines Complete Contract for 15 Next-Generation 737s - Jan 25, 2011SEATTLE, Jan. 25, 2011 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA) and Alaska Airlines today announced an order for 15 Next-Generation 737 airplanes, comprised of 13 737-900ERs (extended range) and two 737-800s. The 737-900ER is a new model for the Alaska Airlines fleet. The contract, which includes exercised options previously placed by Alaska, is valued at $1.3 billion at list prices.
2 A330-300 - TUI Travel będą latać dla Corsairfly.
TUI Travel PLC, has become a new direct customer for Airbus, with an order for two A330-300 aircraft. The European travel group has ordered these aircraft for its French airline subsidiary, Corsairfly
Dniproavia zamówiła 10 ERJ-190 + 5 opcji dlv koniec 2011 roku.
Qatar Airways zamówi CSeries na LeBourget. Al-Baker się "wygadał".
klik, klik.
Pieknie, szkoda ze w Mirabel nie sa jeszcze do konca tego pewni .....
Rownie dobrze "wygadanie sie" Al-Bakera moze byc presja na Airbusa (i potencjalne zamowienie 320NEO).
Niemniej, "dziwnym" zbiegiem okolicznosci, kilka dni temu QR dostal pozwolenie na 6 lotow tygodniowo do Kanady
Pozdrowionka
El-Al zamówił 4 B737-900ER + 2 opcje dlv 2013-2016.
SEATTLE, Feb. 8, 2011 – Boeing [NYSE: BA} is delighted that El Al Airlines has selected the 737-900ER for its fleet requirements. The 737-900ER’s size and range make it ideally suited for El Al’s network requirements. We look forward to continuing our long-term partnership with El Al and to finalizing the details of this transaction.
Przypomina mi to chamstwo...a tak naprawde mowiac dziecinstwo UAE/Dubai'u kiedy Kanadyjczycy powiedzieli EK niet a tamci stwierdzili ze zamkna Blackberry. Dzieci tym rzadza na bliskim wschodzie, kiedy im sie skonczy przewaga to skonczy to wszystko w VCV i Roswell. Pytanie tylko kiedy.Niemniej, "dziwnym" zbiegiem okolicznosci, kilka dni temu QR dostal pozwolenie na 6 lotow tygodniowo do Kanady
Nie mowie tego czesto ale Al-Baker jest denerwujacym czlowiekiem i powinien siedziec cicho zanim zrobi przeciwnika ze wszystkich. Juz go nie nawidza w United, Canadian CAA, FAA, P&W, GE, Airbus i Boeing.
Pamietam jak kiedys powiedzial o A346 "Jak bym mogl, to bym je wyrzucil do kosza."
Jego zdjecie jest wlozone w slowniku pod wpisem "Attention Whore".
BTW, Rafal znasz rumor o Al-Baker i jego korzeniach?
Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 09-02-2011 o 02:31
Dyskusja przy browarze idzie tak: Cale jego dziecinstwo jest bardzo generalnie opisane bez zadnych szczegolow i faktow. Mowi ze jest urodzony w Doha, Qatar ale wszyscy podejzewaja ze nie jest z tamtad tylko z Indii gdzie chodzil do szkoly (przed wypadem na tamtejszy uniwerek) i go adoptowal sheikh z sierocinca. Nie raz sie obija o ucho teoria ze jest on dzieckiem tego Sheik'a i lokalnej prostytutki. Ludzie probuja do tego dotrzec przez pare ladnych lat ale sie nikomu nie udalo, jest to o tyle wszystko ciekawe bo duzo gada a nie umie zarobic $1 chociaz "oficjalnie" (zreszta tak jak Emirates) mowi ze zarabia, ale kazdy wie ze to jest smieszna bajka pod tytulem "Ksiegowosc: Bliski Wschod 101 - Jak zrobic 3x deduction na tym samym samolocie" z bohaterami Qatar/Emirates/Gulf Air i Etihad w glownej roli .
Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 09-02-2011 o 22:54
Zakładki