Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Lufthansa zatrudni 4000 pracowników


    Polecamy

    żeby dopasować się do zwiększonego popytu w 2011.
    więcej: Lufthansa to employ 4,000 new staff in 2011-paper | Reuters

    Wypada tylko pogratulować...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Czy to ma związek z przejęciem SASu?

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Czy jest ktoś niżej od nas na tym Bożym świecie?

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Lufthansa zapowiedziała zwiększenie zatrudnienia w Niemczech o ok. 4 tys. osób . Największe zapotrzebowanie ma być na stewardesy i stewardów. W oświadczeniu Lufthansy poinformowano m.in., że personel kabinowy ma być zwiększony o ok. 2,2 tys. osób, a personel naziemny o ok. 900 osób. Szef Lufthansy Christoph Franz wskazał, że wzrost zatrudnienia jest podyktowany wprowadzeniem większych maszyn na trasy regionalne oraz wykorzystywaniem na dalekich trasach pojemnych airbusów A380.

    Giełda reaguje

    Giełda we Frankfurcie nad Menem zareagowała na te informacje wzrostem kursu akcji Lufthansy o 1,77 proc., do 16,65 euro. Lufthansa zatrudnia obecnie na świecie 117 tys. osób, w tym 65 tys. w Niemczech.

    tvn24.pl

    PS. Z obszaru wschodniej Europy ma pochodzić ok. 1000 osób personelu pokładowego po to, żeby zapewnić płynną komunikację z pasażerami mającymi problem z językami obcymi
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jakieś 130-150 państw i pewnie drugie tyle linii lotniczych.

  6. #6
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    PS. Z obszaru wschodniej Europy ma pochodzić ok. 1000 osób personelu pokładowego po to, żeby zapewnić płynną komunikację z pasażerami mającymi problem z językami obcymi
    O cholera. Ciekawe tylko jak definiują zakres Europy wschodniej. Ja rozumiem, że są tu kraje rozwijające się, ale to i tak nie tłumaczy tego, dlaczego LH 50% swojego rozwoju w najbliższym czasie, który i tak zapowiada jako maksymalnie dynamiczny, widzi w Europie wschodniej. Pewnie częsc tego porsonelu ma obsługiwac już istniejące trasy w naszym regionie, ale i tak pozostała ilość wskazuję, że LH wcale nie zamierza skupiac się na zarabianiu wyłącznie na drogich taryfach. A patrząc pod tym względem, to raczej należymy do bogatszych krajów w regionie, ktoś jednak ten potencjał widzi.

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    O cholera. Ciekawe tylko jak definiują zakres Europy wschodniej.
    To będzie personel zbazowany w MUC/FRA/DUS obsługujący głównie rejsy międzykontynentalne. Europa Wschodnia = nowa Unia + więcej nieco personelu rosyjskojęzycznego z terenów Pribałtyki. Wystarczy przeanalizować oferowanie po krajach, żeby mniej więcej złapać proporcje.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ale przecież nie będą rozwijac tylko floty long hauli, do tego proporcjonalnie muszą zapewnić rozwój sieci w Europie. Rozumiem, że ten rozwój regionalny nie będzie proporcjonalny do regionów zatrudnienia (niższe koszty i już duże zapotrzebowanie na wschodnie języki), ale i tak robi to wrażenie.
    Poza tym Rosja to dobry przykład na to, że PKB nie jest proporcjonalne do popytu.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 03-01-2011 o 15:23 Powód: lit. poza tym

  9. #9
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    OT: PKB w zasadzie jest mało proporcjonalne do czegokolwiek Botswana ma mniej więcej takie jak Polska (PPP) i...
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cóż to możemy startować
    A tak serio, to szkoda,że wcześniej zwolnili sporo osób poza Niemcami - ale w końcu nikt nie bruździ we własnym gnieździe.

  11. #11
    Awatar AirbusA330

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bucureşti ,România

    Domyślnie

    Przepraszam,że się tak wtrące ale ciśnie mi się jeden cytat z Polskiego filmu który oglądałem niedawno by nie trafić kontaktu z ojczyzną...
    "Mają rozmach skurwy****" to tak odnośnie Lufthansy bo liczba pracowników których chcą zatrudnić robi wrażenie i coraz bardziej podziwiam Niemców za ich mądre głowy do interesów mimo iż Lufhtansa posiada średni produkt.

  12. #12
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AirbusA330 Zobacz posta
    Przepraszam,że się tak wtrące ale ciśnie mi się jeden cytat z Polskiego filmu który oglądałem niedawno by nie trafić kontaktu z ojczyzną...
    "Mają rozmach skurwy****"
    Klasyka polskiej komedii - "Kiler" ;-)

    Czyli, jak rozumiem, poszukiwany personel, dedykowany głownie na loty long-haul?
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  13. #13
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Rostery pewnie bedą mieszane, bo nie spodziewam sie, żeby związki sie zgodziły na to, żeby nowy personel latał tylko na longhaulach.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  14. #14
    Awatar szerszen

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    PS. Z obszaru wschodniej Europy ma pochodzić ok. 1000 osób personelu pokładowego po to, żeby zapewnić płynną komunikację z pasażerami mającymi problem z językami obcymi
    Nie zapominajmy że niemiecki rynek pracy się dla nas otwiera pewnie liczą na zatrudnienie po niższych kosztach

  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Ale przecież nie będą rozwijac tylko floty long hauli, do tego proporcjonalnie muszą zapewnić rozwój sieci w Europie.
    Polecam slajd 12, z którego jasno widać, że dla TK zakup Lotu byłby bardzo dobrą inwestycją, oraz slajd 17 pokazujący zakładane wzrosty do 2015:
    http://investor-relations.lufthansa....10-06-28-e.pdf
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #16
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Polecam slajd 12, z którego jasno widać, że dla TK zakup Lotu byłby bardzo dobrą inwestycją...
    Dla obsługi ruchu z bliskiego wschodu do USA (przy okazji zarabiania na Europa-USA) ?
    Turkish ma w zasięgu NYC i ORD - czyli to co LO obsługuje teraz. Jeśli więc chciałby na LO korzystać, musiałby rozwinąć z WAW siatkę co najmniej na zachodnie wybrzeże - czyli dla nas dobrze .
    oraz slajd 17 pokazujący zakładane wzrosty do 2015:
    Mowa o ruchu Europejskim. Nie jest dla mnie i tak jasne, czy mowa o 6% w całym okresie czasu, czy każdego roku. Tutaj właśnie widać, że nawet LH na tych lotach ma problem z rentownością.

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Dla obsługi ruchu z bliskiego wschodu do USA (przy okazji zarabiania na Europa-USA) ?
    Turkish ma w zasięgu NYC i ORD - czyli to co LO
    Ale mówisz o chyba o ruchu p2p ex-IST. Nie wyobrażam sobie lecieć do IST, a dalej stamtąd do NYC, czy ORD. Poza tym skutecznie może z WAW walczyć z innymi liniami z Europy na TATL właśnie.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Pewno TK o niczym innym nie marzy, niż direct competition z Lufą...

  19. #19
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Pisałem w kontekście przydatności LO dla TK i analizy LH na stronie 12. Na myśli miałem ruch Bliski Wschód - WAW - US.
    No jasne, że WAW-IST-NYC byłoby absurdem
    Turkish z racji geografii może dać dobrą siatkę na region Zatoki Perskiej i dalej puszczać ruch do NYC, IAD i ORD. By jednak móc wykorzystać LO do obsługi dalszych lotnisk za Atlantykiem, musiałby zadbać o połączenia LO z WAW przynajmniej do LAX, w dalszej kolejności pewnie kolejno IAH, ATL, SFO, MIA. Musiałby również zadbać o dobrą siatkę z WAW w region Zatoki Perskiej. To też nie będzie proste. 787 nam zabraknie Tamci klienci nie będą latać coś-IST-WAW-US.
    Pewno TK o niczym innym nie marzy, niż direct competition z Lufą...
    Gdy kończą się możliwości zdobywania paxów za darmo, to trzeba ich zabierać innym, tym bardziej gdy kondycja linii na to pozwala.
    Mają czekać jak LO, aż ktoś ich wykosi z własnego rynku? Albo idziesz do przodu, albo się cofasz.

    Ciekawy jestem jak przy założeniu realizacji takiego scenariusza zachowałyby się Qatar Airways, Emirates, Etihad, Gulf. Czy przyspieszyłoby to ich wejście do WAW, czy wręcz przeciwnie.

  20. #20
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Gdy kończą się możliwości zdobywania paxów za darmo, to trzeba ich zabierać innym, tym bardziej gdy kondycja linii na to pozwala.
    Zwłaszcza kiedy repozycjonuje się produkt i ma ambicje być w jednej lidze z EK, QR, etc. Wtedy o żadnej bezpośredniej konkurencji z LH mowy być nie może, bo to nie ta półka by była...
    Ech, jaka szkoda że to tylko gdybanie...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •