Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 32
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Polska nie ma strategii rozwoju rodzimej branży lotniczej


    Polecamy

    Tocząca się w ostatnich tygodniach minionego roku ożywiona i wielowątkowa dyskusja w temacie Polskie Linie Lotnicze LOT dostarczyła wielu interesujących informacji zarówno od kolegów reprezentujących na forum często latających pasażerów (ciekaw jestem ilu mamy na forum HON, SEN i FTL w Starze i ilu w innych aliansach?) jak i od kolegów pracujących w branży, w Polsce i na innych kontynentach. Szczególny uśmiech przesyłam w tym miejscu do Orlando z wyrazami uznania za wysoce merytoryczną aktywność.

    Moim zdaniem wielowątkowa dyskusja w temacie PLL LOT osiągnęła etap, na którym konieczna jest próba podsumowania, aby zidentyfikować najważniejsze tezy i ukierunkować dalszą dyskusję w osobnych wątkach tematycznych.

    Na początek proponuję zapoznać się z komentarzem Mariusza Szpikowskiego, Prezesa Air Italy Polska, który dostępny jest pod adresem:Polska nie ma strategii rozwoju rodzimej branży lotniczej - Biznes i prawo gospodarcze - Gazeta Prawna - największy dziennik gospodarczy

    Pozdrawiam
    Cegła
    Ostatnio edytowane przez Cegła ; 03-01-2011 o 13:06 Powód: Literówka

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Rzeczpospolita o cięciu siatki LOT

    W dzisiejszej Rzeczpospolitej ukazał się tekst pt. "Ostre cięcie siatki połączeń PLL LOT"

    LOT tnie połączenia | rp.pl

    wraz z dobrym komentarzem red. Agnieszki Stefańskiej.

    "...Likwidując połączenia regularne LOT utrudnia potencjalnym klientom dotarcie do portów, z których realizuje rejsy międzynarodowe. To może się przełożyć się na spadek liczby klientów korzystających z usług polskiego przewoźnika. Pojawi się luka, którą szybko wypełni linia widząca interes w odbieraniu klienta „spod domu”. Jeżeli siatka połączeń narodowego przewoźnika będzie się kurczyń, słabnąć będzie jeo pozycja na rynku, a co za tym idzie - spadań jego wartość rynkowa. To zaś może się odbić resortowi czkawką, kiedy dojdzie do negocjacji ceny z potencjalnym nabywcą linii."

    Porównując doniesienie Rzepy z postami nt. PLL LOT na naszym forum mam wrażenie, że Moderator powinien w imieniu zaangażowanych w dyskusję wystawić rachunek za konsultacje. O wszystkim dyskutowaliśmy, podsuwając nawet konkretne rozwiązania, jak zoptymalizować planowanie w obszarze PLL LOT i PL Warszawa-Okęcie.

    Pozdrawiam
    Cegła

  3. #3
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cegła Zobacz posta
    Porównując doniesienie Rzepy z postami nt. PLL LOT na naszym forum mam wrażenie, że Moderator powinien w imieniu zaangażowanych w dyskusję wystawić rachunek za konsultacje. O wszystkim dyskutowaliśmy, podsuwając nawet konkretne rozwiązania, jak zoptymalizować planowanie w obszarze PLL LOT i PL Warszawa-Okęcie.
    Rachunek to przede wszystkim powinien wystawić Piotrek (PolishAir42)
    A tak poważniej - dobrze, że mimo zdominowania tematu przewozów przez sytuację na PKP o PLL LOT się coś pisze. Z tego co wiem, to jeszcze w środę w Rzepie coś się na ten temat pogłębionego ukaże. I również dobrze, że nasze forum trzyma dość wysoki poziom merytoryki.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #4
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Kiedy mowilem zeby ciac poleczenia local only nie mialem tego na mysli:

    "Zamiast trzech rejsów z Poznania do stolicy będzie jeden. "

    Spekulujemy gdzie te samoloty poleca (lub nie poleca?)
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że sugestię że byłeś dla zarządu PLL Lot inspiracją i wzorem do naśladowania powinieneś jednak traktować jedynie jako figurę stylistyczną. Z całą należną rewerencją.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że sugestię że byłeś dla zarządu PLL Lot inspiracją i wzorem do naśladowania powinieneś jednak traktować jedynie jako figurę stylistyczną. Z całą należną rewerencją.
    ROFL!!!!!! Ty myslales ze ja sobie NAPRAWDE pomyslalem ze przezemnie LOT cial siatke?!??! Bo zaraz sie rozplacze jak niebedzie wielkiego rollout Economy Plus juz w tym miesiacu.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 10-01-2011 o 18:04
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    @PolishAir42
    Chętnie.
    I chyba na razie nie polecą - skoro LO oddaje część A/C to raczej nie będzie mógł nigdzie polecieć.
    Chyba, że pogadamy o optymalnych kierunkach - ale taki temat już jest...

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    "Zamiast trzech rejsów z Poznania do stolicy będzie jeden. "

    Spekulujemy gdzie te samoloty poleca (lub nie poleca?)
    \

    A nie w weekendy tylko?

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    \

    A nie w weekendy tylko?
    tylko w soboty, i to tylko w lutym

  10. #10
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    ROFL!!!!!! Ty myslales ze ja sobie NAPRAWDE pomyslalem ze przezemnie LOT cial siatke?!??! Bo zaraz sie rozplacze jak niebedzie wielkiego rollout Economy Plus juz w tym miesiacu.
    Hahahaha, kto wie Dobrze, że nie jesteś na miejscu, coś czuję, że niedługo zacznie się szukanie winnego - jakby nie patrzeć, można by Ci jakąś zbieżność udowodnić

    A na poważnie, to ciekawy jestem co wyjdzie na wiosnę z tego szalonego mieszania w rozkładach.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    A na poważnie, to ciekawy jestem co wyjdzie na wiosnę z tego szalonego mieszania w rozkładach.
    Rob_Sad, z „mieszania w rozkładach wyjdzie to co zawsze”, a skutki będą takie jak opisał PolishAir42. Zamiast zwiększyć przychody spowodują zwiększenie strat. Spójrzmy jednak optymistycznie w przeszłość, jako że przyszłość da się kształtować.

    Skoro już Egon w swojej funkcji moderatora nie odrzucił propozycji wystawiania rachunków za usługi consultingowe naszego Forum, to może w tym wątku noszącym w tytule wieloznaczne słowo STRATEGIA, spróbujemy w dyskusji określić projekt strategii dla narodowej linii lotniczej. Ooops, aby nikogo niepotrzebnie nie drażnić, nazwijmy ją dominującą linią lotniczą, która mogłaby w Polsce spełniać taką funkcję, jak np. Lufthansa dla Niemiec, Air France dla Francji, British Airways dla Wielkiej Brytanii, nie pomijając przy tym Turkish Airlines i Emirates.

    Są różne poglądy na strategię. Nasi często latający koledzy będą się różnili w kwestii latanie z przesiadką w innych hubach, zależnie od tego, czy latają na longhaulu, czy po Europie. Inne jest spojrzenie kolegów, których „punkt siedzenia” związany jest z linią lotniczą, agentem obsługi naziemnej, czy też ATC. Inne będzie spojrzenie ekonomisty, który strategię będzie widział w kontekście potencjału rynku i roli transportu lotniczego jako narzędzia rozwoju gospodarczego, często zmuszany do pozostania w defensywie powszechnym w Polsce stanowiskiem, że nic się nie da zrobić, więc po co zaczynać.

    Sceptykom wypada przypomnieć, że Lufthansa dowodzona przez Hansa Ruhnau’a w roku 1991 była w sytuacji zbliżonej do tej, w jakiej dzisiaj znajduje się PLL LOT, czyli na granicy bankructwa.

    Heinz Ruhnau był szefem Lufthansy do roku 1991. Urodzony w Gdańsku studiował po wojnie budowę maszyn elektrycznych I ekonomię. Jako działacz jednego z najpotężniejszych związków zawodowych Niemiec – IG Metal – Industrie Gewerkschaft Metall był członkiem SPD i senatorem ds. Spraw Wewnętrznych w rządzie Wolnego Miasta Hamburg z ramienia socjaldemokracji. Kanclerz Helmut Schmidt (również o korzeniach hanseatyckich) ściągnął go do Bonn jako sekretarza stanu. Potem znalazł się w radzie nadzorczej koncernu Lufthansa aby w roku 1982 objąć funkcję prezesa.

    Dopiero następca Ruhnau'a - Jürgen Weber wykonał manewr go-around i wyprowadził Lufhtansę ze strefy egzystencjalnego zagrożenia. Oczywiście przy aktywnym wsparciu rządu Niemiec.

    Lufthansa�maintaining change momentum | European Business Forum | Find Articles at BNET
    Więcej szczegółowych informacji: Ask Google: „Lufthansa Ruhnau bankruptcy”.

    Dzisiaj Lufthansa, która nie ma hubu z podobnie lukratywnym rynkiem O&D jak LHR czy CDG, realizuje koncepcję multuhubu zasilanego z rynków poza obszarem Niemiec. No ale to osobny temat.

    Katastrofa groziła Lufthansie w czasach rynku regulowanego, a nie w sytuacji pełnej liberalizacji transportu lotniczego, jak to ma miejsce dzisiaj. Co prawda, to co się dzieje w skali globalnej a zwłaszcza w Europie to mnie nie jest dla mnie prawdziwa liberalizacja, ale raczej etykietka pod którą ukrywają się protekcjoniści, dążący de facto przez podobno nieuchronną konsolidację do monopolizacji. W tym kontekście nie mogę zrozumieć, dlaczego Komisja Europejska de facto wspiera procesy konsolidacyjne, jeżeli kanonem wiary w Unii jest swobodna konkurencja bez ograniczeń – oczywiście w interesie pasażera.

    Dlatego też narzekanie, że „polityka się miesza do zarządzania linią lotniczą” do niczego nie prowadzi.

    Polityka powinna „mieszać się” w sensie twórczym, podobnie jak to miało miejsce w Dubaju, gdzie szejk wynajął kilku Anglików stawiając im zadanie zbudowania na pustyni linii lotniczej. Skutki widzimy dzisiaj – Emirates ma hub w Dubaju i działa z kraju, w którym rynek O&D praktycznie nie istnieje. Podobnie w Turcji – to polityka zdecydowała o wykorzystaniu transportu lotniczego jako narzędzia rozwoju i zwiększania przewagi konkurencyjnej co zaowocowało masywną rozbudową połączeń krajowych, połączoną z konsekwentnym budowaniem hubu międzykontynentalnego – wyniki THY są doskonałe. A Finlandia, czy na pewno Finnair bez wsparcia rządu sam zbudował budował siatkę dowozową z Europy w kierunku na Azję, co doskonale pozycjonuje Helsinki na mapie hubów regionalnych

    A przecież ma Warszawa z punktu widzenia możliwości zbudowania hubu drugie po Helsinkach położenie geograficzne, predestynujące do roli „zwornika”, jako, że podobnie jak HEL, IST, DXB leżymy „na połowie drogi” pomiędzy określonymi, interesującymi rynkami. Przecież my w Polsce mamy znaczący rynek, zresztą nie tylko w Polsce, z którego potencjału nie potrafimy korzystać by robić biznes.

    Nie wierzę, że polityka będzie przeszkadzała prezesowi LOTu, który przedstawiłby ofensywną i dobrze udokumentowaną wizję rozwoju PLL LOT.

    Pozdrawiam
    Cegła
    Ostatnio edytowane przez Cegła ; 11-01-2011 o 11:30 Powód: Literówka

  12. #12
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Dla mnie osobiście, jak już wielokrotnie pisałem, LOT powinien się spozycjonować mniej więcej tak jak Swiss w zakresie marketingu i produktu pokładowego.
    W zakresie siatki - zdecydowanie model specjalisty od Europy Wschodniej i byłych Sowietów. Dlaczego?

    - jesteśmy ostatnim portem przesiadkowym w strefie Schengen i coraz więcej ludzi z 'Zachodu' traktuje nas jako kraj cywilizowany, a nie białe niedźwiedzie.
    - bardzo mała konkurencja ze strony jakiegokolwiek przewoźnika ze Star Alliance
    - duży atut w postaci pracowników LOT w Rosji, którzy się doskonale poruszają w tamtych realiach
    - atut 'czystej kartki' (LOT umówmy się w świadomości mieszkańców Europy Zachodniej nie funkcjonuje)

    Jeżeli chodzi o politykę handlową - również powieliłbym model Swissa. Jednak musi to być do bólu konsekwentne i spójne. Co roku latam Swissem na narty i wiem, że jak zajrzę na stronę zawsze mam podobne ceny w ofercie Business Saver.

    Narzędzia dla pax - to naprawdę niewiele kosztuje, a wypadałoby mieć profesjonalną stronę, również w wersji mobilnej, regularne aktualizacje statusu rejsów i trochę gadżetów dla 'geeków', którzy w masie nie są jakoś specjalnie imponującą grupą, ale za to oni są najczęściej 'apostołami'.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jednym z większych atutów SWISSa jest hub - Kloten, wraz z infrastrukturą, otoczeniem i komunikacją zeń.

    O ile mały SWISS z LOTu może się da zrobić, o tyle z Okęcia małego Kloten raczej nigdy.

  14. #14
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Może coś tak na dziś, wczoraj i jutro...
    Infrastruktura w wykonaniu PAŻP i PPL oraz innych portów lotniczych jest na poziomie średnowiecza.
    Wszystkie lotniska mają oprzyrządowany na poziomie ILS, zwykle w CAT I tylko jeden kierunek RWY i tylko na jednym pasie.
    Włącznie z WAW, gdzie RWY 29/11 zamknięto do remontu na czas, jak się okazało bliżej nieokreślony.
    A co gorsze natura okazała się "wredna" i wiatry wieją właśnie na kierunki "nieprzewidziane" przez "ekspertów" PAŻP.
    Wszystkie znane mi samoloty komunikacyjne PLL LOT oraz innych przewoźników mają ograniczenie max. wiatru do lądowania na 10 kt. A dominujące obecnie kierunki i siła są na granicy tej wartości, lub ją przekaczają!
    Stąd wzięła się "mnogość" nieco "zbyt twardych" lądowań na wielu lotniskach w Polsce. "Dokładka tylnej-składowej wiatru" nie może być nie zauważoną.
    Nikt tego nie nadzoruje, bo niemal na wszystkich lotniskach buduje się nowe terminale, ale nikt nie dba o infrastrukturę nawigacyjną, bo tu nie będzie okazji aby "przeciąć wstęgę" w obecności kamer różnych stacji TV i odebrać "zasłużone" ordery
    A poźniej pani/pan "niedorzecznik" PPLu, czy PAŻPu, znów powie publicznie, że nie rozumie decyzji kapitanów samolotów, którzy nie lądowali , bo przecież w WAW jest system ILS " w najlepszej, bo I kategorii "!
    Więc jaka strategia, chyba... taka "smoleńska"
    Przy okazji... niemal wszystkie typy samolotów oraz także załogi mają certyfikacje do wykonywania operacji w warunkach CAT IIIA ILS, tylko w Polsce nie ma takiego lotniska, gdzie można te zdolności wykorzystać. A są takowe za każdą naszą "miedzą"
    Pozdrowienia
    jas
    Ostatnio edytowane przez jas ; 12-01-2011 o 00:17

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    jas nie wiem czy to co piszesz jest prawdą bo się nie znam, ale bardzo dziękuję że pociągnałes temat infrastruktury i elementów nieruchomych.

    Tu jest największy ból, bo to tu trzeba myśleć strategicznie, o czym większość zapomina.

    Norwegian-rekordzista był w stanie stworzyć bazę w Kopenhadze w jedną dobę, za to rozbudowa infrastruktury zajmuje dziesiątki lat.

    Na Mazowszu nie ma strategii rozwoju lotnisk, ani strategii rozwoju nie ma Okęcie.

    Tzn strategia rozwoju jest taka, że historia ludzkości kończy się na 2015 roku, a potem stoi w miejscu az do 2025 roku, a potem martwimy się dalej, choć zapewne wszystkie okolice Warszawy będą już zabudowane i nie będzie gdzie się rozwijać.

    ("nie ma w planach budowy Terminalu B (T3) ani teraz ani w ciagu najblizszych 15 lat" = można spokojnie budować i sadzić w sposób, który unicestwi rozwój Okecia).

    Podstawowa decyzja, która musi zapaść, to natychmiastowe zablokowanie i zajęcie (=zakaz wybudowań i nasadzeń) jakiejś wolnej rozległej nieruchomości, która pozwoli się mazowieckiemu hubowi rozwijać, czy to na Okęciu i wokół, czy w Baranowie, czy gdzie indziej.

    Grunt raz zmarnowany pod zwartą zabudowę nielotniskową i nie-kokołolotniskową staje się w zasadzie straconym na zawsze.

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    jas, żeby sie specjalnie nie rozpisywać:
    PAŻP podpisał umowy na budowę na większości lotnisk VOR/DME, które posłużą do wprowadzenia instrumentalnych procedur podejścia lepszych, niż aktualne na kierunkach wschodnich.
    Na EPWA oba ILS maja CAT II, przy czym w przyszłym roku zostaną wymienione na nowy sprzęt zapewniający CAT III, stosowny kontrakt już jest sfinalizowany.
    Na EPKK CAT II ILS zostanie wprowadzona w przeciągu 12 miesięcy.
    Szczęśliwie, w PAŻP nikt nie musi świecić zębami do kamer w obecności wstęg.

    Jeżeli chodzi o ogólną racjonalizację wykorzystania infrastruktury nawigacyjnej, to poza budowaniem nowych stacji na lotniskach, wycofuje się zbędne już tzw. radiopomoce trasowe. Na przykład w 2010 zakończył swój żywot VOR/DME DRE. Jednocześnie PAŻP pracuje wraz z ESSP nad certyfikacją EGNOS i podejść instrumentalnych opartych o GNSS w Polsce.

  17. #17
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    @aben
    Oba kierunki w WAW mają być dostępne w CATIII, to stanowczo za mało. Powinny być ILS na wszystkich kierunkach podejścia. Czyli tak samo 15 i 33. Dlaczego, to widać obecnie gdy z powodu zamkniętego RWY 11/29 dostępny jest jedynie ILS na RWY 33,
    Rozwijanie sytemu VOR/DME w niczym nie podnosi jakości podejść do lądowania. Bo są to wciąż systemy nieprecyzyjne z wysokimi minimami do lądowania.
    O planach drugiego ILS w KRK słyszałem już naście lat temu i sytuacja jest taka jak na wszystkich innych lotniskach w Polsce, czyli mizeria
    Podsumowując, o jakiej strategii rozwoju możemy mówić skoro infrastruktura lotnisk jest niezmiernie uboga. Do tego jest to rodzaj infrastruktury bezpośrednio wpływający na bezpieczeństwo operacji.
    Pozdrawiam
    jas

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Zupełnie tego nie widać, bo przy warunkach pogodowych zmuszających do wprowadzenia wyższych kategorii podejść instrumentalnych i LVP wiatr nie jest istotnym czynnikiem, warunkującym konkretny kierunek podejścia. Budowanie ILS na kierunkach 29 i 15 nie jest uzasadnione ekonomicznie. Koszt wybudowania ILS na jednym kierunku to około 3,5mln €.

    Rozwijanie siatki DVOR/DME lub samych DME w przyszłości pozwoli na certyfikowanie większych obszarów na niższych wysokościach do operacji PRNAV, a system ILS CAT I najprawdopodobniej zniknie całkowicie na rzecz podejść GNSS APV-1.

    Na EPKK wcale nie będzie drugiego ILS-a, tylko zostanie przystosowana istniejąca instalacja i otoczenie.

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Budowanie ILS na kierunkach 29 i 15 nie jest uzasadnione ekonomicznie. Koszt wybudowania ILS na jednym kierunku to około 3,5mln €.

    Na EPKK wcale nie będzie drugiego ILS-a, tylko zostanie przystosowana istniejąca instalacja i otoczenie.
    Ja bym zrobil cat III do 33 i cat II do 11 i cat I 15. EPWA jako główne lotnisko dla Polski poprostu powinno mieć takie wyposażenie. Rozumiem rozterki ekonomiczne ale bledy sa od poczatku istnienia okecia ale to juz inna historia.
    Co do EPKK to rozumiem ze ktos rozkopie to wzniesienie co jest na krótkiej prostej do 25 zeby byl plaski teren?

    Polska ma strategię rozwalenia lotnictwa najlepszy przyklad to ATIS EPGD.

  20. #20
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie ILS i inne


    Polecamy

    Prędkość i kierunek wiatru jest podstawowym czynnikiem warukującym wybór kierunku podejścia. Jeszcze raz przypomnę o ograniczeniu maksymalnego tylnego wiatru do lądowania, a wynosi ono 10 KT.
    Oczywiście wszystkie inwestycje w infrastrukturę nawigacyjną można uznać za nieuzasadnione ekonomicznie. I zdaje się takie stanowisko wciąż dominuje w PAŻP a wcześniej w Portach Lotniczych.
    Przecież to przewoźnicy ponoszą dodatkowe koszta lądowań na lotniskach zapasowych i w konsekwencji generowanych opóźnień operacji z WAW, czy odwołanych lotów z braku samolotów na lotnisku bazowym.
    Dochodzi do tego, że zmuszeni jesteśmy planować zapasowe lotniska, (dla lotów do polskich destynacji), leżące poza granicami Polski. Znacząco podnosi to koszta paliwa lotniczego planowanego na loty.
    Ale coż, jak widać nic nie zmienia się w filozofii osób odpowiedzialnych za infrastrukturę lotnisk w Polsce.
    Co KRK, dla uściślenia, miałem na myśli ILS na kierunku 07. Umożliwiłoby to operacje na tym kierunku, w warunkach zbyt silnego tylnego wiatru na RWY 25, oraz waruków meto wymagających podejścia w/g ILS.
    Co do innych lotnisk regionalnych, nie słyszałem nawet o takich planach, za to prezentuje się powszechnie plany rozbudowy terminali i innych drugorzędnych inwestycji.
    Pozdrawiam
    jas

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •