Czy to ma związek z przejęciem SASu?
żeby dopasować się do zwiększonego popytu w 2011.
więcej: Lufthansa to employ 4,000 new staff in 2011-paper | Reuters
Wypada tylko pogratulować...
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Czy to ma związek z przejęciem SASu?
Czy jest ktoś niżej od nas na tym Bożym świecie?
Lufthansa zapowiedziała zwiększenie zatrudnienia w Niemczech o ok. 4 tys. osób . Największe zapotrzebowanie ma być na stewardesy i stewardów. W oświadczeniu Lufthansy poinformowano m.in., że personel kabinowy ma być zwiększony o ok. 2,2 tys. osób, a personel naziemny o ok. 900 osób. Szef Lufthansy Christoph Franz wskazał, że wzrost zatrudnienia jest podyktowany wprowadzeniem większych maszyn na trasy regionalne oraz wykorzystywaniem na dalekich trasach pojemnych airbusów A380.
Giełda reaguje
Giełda we Frankfurcie nad Menem zareagowała na te informacje wzrostem kursu akcji Lufthansy o 1,77 proc., do 16,65 euro. Lufthansa zatrudnia obecnie na świecie 117 tys. osób, w tym 65 tys. w Niemczech.
tvn24.pl
PS. Z obszaru wschodniej Europy ma pochodzić ok. 1000 osób personelu pokładowego po to, żeby zapewnić płynną komunikację z pasażerami mającymi problem z językami obcymi
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Jakieś 130-150 państw i pewnie drugie tyle linii lotniczych.
O cholera. Ciekawe tylko jak definiują zakres Europy wschodniej. Ja rozumiem, że są tu kraje rozwijające się, ale to i tak nie tłumaczy tego, dlaczego LH 50% swojego rozwoju w najbliższym czasie, który i tak zapowiada jako maksymalnie dynamiczny, widzi w Europie wschodniej. Pewnie częsc tego porsonelu ma obsługiwac już istniejące trasy w naszym regionie, ale i tak pozostała ilość wskazuję, że LH wcale nie zamierza skupiac się na zarabianiu wyłącznie na drogich taryfach. A patrząc pod tym względem, to raczej należymy do bogatszych krajów w regionie, ktoś jednak ten potencjał widzi.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Ale przecież nie będą rozwijac tylko floty long hauli, do tego proporcjonalnie muszą zapewnić rozwój sieci w Europie. Rozumiem, że ten rozwój regionalny nie będzie proporcjonalny do regionów zatrudnienia (niższe koszty i już duże zapotrzebowanie na wschodnie języki), ale i tak robi to wrażenie.
Poza tym Rosja to dobry przykład na to, że PKB nie jest proporcjonalne do popytu.
OT: PKB w zasadzie jest mało proporcjonalne do czegokolwiek Botswana ma mniej więcej takie jak Polska (PPP) i...
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Cóż to możemy startować
A tak serio, to szkoda,że wcześniej zwolnili sporo osób poza Niemcami - ale w końcu nikt nie bruździ we własnym gnieździe.
Przepraszam,że się tak wtrące ale ciśnie mi się jeden cytat z Polskiego filmu który oglądałem niedawno by nie trafić kontaktu z ojczyzną...
"Mają rozmach skurwy****" to tak odnośnie Lufthansy bo liczba pracowników których chcą zatrudnić robi wrażenie i coraz bardziej podziwiam Niemców za ich mądre głowy do interesów mimo iż Lufhtansa posiada średni produkt.
Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
Aer Lingus - Simply unbeatable!
Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
Aer Lingus - Reaching for new heights!
Rostery pewnie bedą mieszane, bo nie spodziewam sie, żeby związki sie zgodziły na to, żeby nowy personel latał tylko na longhaulach.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Polecam slajd 12, z którego jasno widać, że dla TK zakup Lotu byłby bardzo dobrą inwestycją, oraz slajd 17 pokazujący zakładane wzrosty do 2015:
http://investor-relations.lufthansa....10-06-28-e.pdf
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Dla obsługi ruchu z bliskiego wschodu do USA (przy okazji zarabiania na Europa-USA) ?Polecam slajd 12, z którego jasno widać, że dla TK zakup Lotu byłby bardzo dobrą inwestycją...
Turkish ma w zasięgu NYC i ORD - czyli to co LO obsługuje teraz. Jeśli więc chciałby na LO korzystać, musiałby rozwinąć z WAW siatkę co najmniej na zachodnie wybrzeże - czyli dla nas dobrze .
Mowa o ruchu Europejskim. Nie jest dla mnie i tak jasne, czy mowa o 6% w całym okresie czasu, czy każdego roku. Tutaj właśnie widać, że nawet LH na tych lotach ma problem z rentownością.oraz slajd 17 pokazujący zakładane wzrosty do 2015:
Pewno TK o niczym innym nie marzy, niż direct competition z Lufą...
Pisałem w kontekście przydatności LO dla TK i analizy LH na stronie 12. Na myśli miałem ruch Bliski Wschód - WAW - US.
No jasne, że WAW-IST-NYC byłoby absurdem
Turkish z racji geografii może dać dobrą siatkę na region Zatoki Perskiej i dalej puszczać ruch do NYC, IAD i ORD. By jednak móc wykorzystać LO do obsługi dalszych lotnisk za Atlantykiem, musiałby zadbać o połączenia LO z WAW przynajmniej do LAX, w dalszej kolejności pewnie kolejno IAH, ATL, SFO, MIA. Musiałby również zadbać o dobrą siatkę z WAW w region Zatoki Perskiej. To też nie będzie proste. 787 nam zabraknie Tamci klienci nie będą latać coś-IST-WAW-US.
Gdy kończą się możliwości zdobywania paxów za darmo, to trzeba ich zabierać innym, tym bardziej gdy kondycja linii na to pozwala.Pewno TK o niczym innym nie marzy, niż direct competition z Lufą...
Mają czekać jak LO, aż ktoś ich wykosi z własnego rynku? Albo idziesz do przodu, albo się cofasz.
Ciekawy jestem jak przy założeniu realizacji takiego scenariusza zachowałyby się Qatar Airways, Emirates, Etihad, Gulf. Czy przyspieszyłoby to ich wejście do WAW, czy wręcz przeciwnie.
Zakładki