Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 60
Like Tree11Likes

Wątek: Najnowsze osiągnięca w lotnictwie (a raczej ich brak)?

  1. #41
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeszcze kilka zdjęć.











    fot. Stratolaunch - Gallery
    Marek., frik, Szczypu and 1 others like this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  2. #42

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Moim zdaniem to wodór jest przyszłością transportu (nie tylko lotniczego)
    Ostatnio słuchałem jakiejś audycji w radio, że para wodna to również gaz cieplarniany. A to właśnie ona powstaje przy spalaniu wodoru.

  3. #43

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    co myślicie o samolocie na wodór? Moim zdaniem to wodór jest przyszłością transportu (nie tylko lotniczego), a nie lansowany wszem wobec prąd. W końcu napęd wodorowy ma wszystkie zalety tradycyjnego silnika spalinowego, a paliwo nigdy się nie skończy i jest bardzo przyjazne dla środowiska. Jeśli się mylę, poprawcie mnie.
    a paliwo nigdy się nie skończy .... dlatego, że cząsteczce wody są dwa atomy wodoru ?
    A wiesz ile energii trzeba włożyć, by uzyskać wodór z wody?

  4. #44

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A ja ciągle przypominam iz amerykanie od blisko 10 lat latają takim.... cudakiem jak X-37 który wisi sobie kilka lat (tak wiem w kosmosie) ale testuja tam rózne rodzaje silników i nie sa to obiekty które lataja po orbitach. "Obserwatorzy-amatorzy, którzy bezustannie śledzili poczynania wahadłowców na orbicie, byli w stanie stwierdzić tylko to, że promy dość znacznie zmieniały w tym czasie swoją pozycję."

    Moim zdaniem predzej czy później samolot cywilny o prędkości hipersonicznej bedzie

  5. #45
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    X-37 najdłużej w kosmosie był niespełna dwa lata (ostatni, czwarty lot, zakończony kilka tygodni temu trwał niecałe 718 dni) i jak najbardziej porusza się po orbicie, to że ją zmienia, nie znaczy, że nie orbituje dookoła Ziemi . Co tam dokładnie testują to nie wiadomo, bo jest to w większości utajnione, podane było, że w ostatniej misji testowany był silnik Halla - ale to jest silnik jonowy, których się używa w kosmosie. Maszyny, na których badają loty hipersoniczne to X43 i X-51 .

    Nie jestem inżynierem, ale ciekawi mnie jak jest ze sztywnością środkowego płata w tym Stratolaunch.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #46

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Nie jestem inżynierem, ale ciekawi mnie jak jest ze sztywnością środkowego płata w tym Stratolaunch.
    No wlasnie, dziwne dlaczego nie sa polaczone stateczniki poziome.

    W ogole to-to na tych zdjeciach wyglada troche jak z F/X. (Troche jak przerobka 747 w ktoryms "blockusterow".) Czy to naprawde ma latac? Pasazerowie Cargo?

  7. #47

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    To ma być do wynoszenia rakiet w rzadką atmosferę i dlatego też pewnie stateczniki nie są połączone.

  8. #48

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez user4 Zobacz posta
    To ma być do wynoszenia rakiet w rzadką atmosferę i dlatego też pewnie stateczniki nie są połączone.
    Czyli ten centroplat bedzie jeszcze bardziej obciazony (od dolu). Ale przeciez silnika rakiety i tak nie bedzie sie odpalac gdy bedzie jeszcze podwieszona, tylko dopiero po jej zwolnieniu?

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Moim zdaniem predzej czy później samolot cywilny o prędkości hipersonicznej bedzie
    Ankieta: obstawiamy rok: 2374?

    (Chociaz to wcale nie jest zabawne. Bo o planach samolotow hipersonicznych czytalem jako dzieciak juz w latach 70-tych...)

  9. #49
    Awatar dominus1996

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPZG/Sulechów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Czyli ten centroplat bedzie jeszcze bardziej obciazony (od dolu).
    Obciążony rakietą o masie nawet do 100 ton. Cyfry robią wrażenie...
    Learning how to fly!

    Dominik Czeski on Flickr

  10. #50

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Mechanika wytrzymałościowa na podstawie zdjęć, lol.
    ojcie_c and lipapa like this.

  11. #51
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Pozwolę sobie dodać komentarz do postu z poprzedniej strony:

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    Wodór wydaje się bardzo dobrym paliwem, jeśli liczyć wartość opałową w przeliczeniu na masę, prawie 3 razy więcej niż JET A1: 142 MJ/kg wobec 42.8 MJ/kg. Natomiast w przeliczeniu na objętość... porażka. W stanie gazowym w ogóle na ma co porównywać, wodór przy 700 atm (straszne ciśnienie!) 5.6 MJ/L, paliwo lotnicze: 37.4 MJ/L. Potrzebne byłyby 7 razy większe i chyba kilkadziesiąt razy cięższe zbiorniki, zdolne wytrzymać ciśnienie 700 atm wobec bezciśnieniowych zbiorników na JET. W stanie ciekłym nadal jest kiepsko, ok. 10 MJ/L czyli "tylko" 4 razy większe zbiorniki niemal bezciśnieniowe, ale za to izolacja termiczna dla -250 stopni Celsjusza... masakra. Można się wprawdzie obyć z minimalną izolacją, zakładajac, że ciepło przenikające z zewnątrz będzie kompensowane przez ciepło parowania cieczy i wypuszczanie po troszku odparowanego wodoru na zewnątrz, jak to ma miejsce w rakietach stojących na platformach startowych przed odpaleniem; straty są minimalne jak na całościowy koszt operacji dla rakiet, ale dla samolotów rachunek pewnie byłby inny.

    Do tego dochodzi niebezpieczeństwo związane z wysoką palnością wodoru i wybuchowością mieszanki z powietrzem. Hindenburg się kłania. Krogeniczny wodór też nie jest bezpieczny, nie mówiąc już o tym, że ma temperaturę wrzenia niższą niż tlen, więc na ściankach naczynia z LH2 skrapla się tlen z powietrza... co to znaczy dla bezpieczeństwa pożarowego chyba mówić nie trzeba.

    Krótko: dla wehikułów lądowych, gdzie masa zbiornika nie jest specjalnie istotna - być może wodór się sprawdzi. Dla samolotów - można zapomnieć.

    Wodorowy samolot jest nierealny, a wnioskuje to po codziennej obserwacji pojazdów na wodór.
    Po mojej wiosce jeżdżą zasilane tym paliwem autobusy VanHool A330.
    Autobus ma ogniwa paliwowe, baterię jak z hybryd oraz trakcyjny silnik elektryczny.

    Wrażenia z jazdy: z przodu jak w zwykłym autobusie podczas jazdy nie do odróżnienia, na postoju cichutki, brak typowych wibracji silnika tłokowego. Duże przyśpieszenie. Z tyłu słyszalny pisk przetwornic - na dłuższą metę uciążliwe.

    Z zewnątrz: w zimne dni widoczna para wodna ulatująca w okolicach dachu; na asfalcie zostawia trochę mokrego, widoczne zwłaszcza po postoju na przystanku.
    Dane techniczne sa tutaj.
    38 Kg wodoru zajmuje osiem dużych butli na dachu.
    Zasięgu nie można się doczytać, ale z rozmów z kierowcami wynika, że po 8-10 godzina trzeba zjeżdząć na karmienie.

    Założę się, że waga paliwa wraz z butlami przewyższa typowy ciężar paliwa autobusu (załóżmy 300 litrów, co wraz ze zbiornikiem na pewno nie przekroczy 300 kg) a starcza na o wiele dłużej.

    Psujne w stopniu zauważalnie wyższym niż autobusy konwencjonalne oraz hybrydowe (których tu coraz więcej).

  12. #52
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Mechanika wytrzymałościowa na podstawie zdjęć, lol.
    Ja się nie znam, dlatego pytam, szyderco jeden .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #53

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ładunek zewnętrzny to nawet 230 ton, ale z tego co piszą będzie on razem z rakietami które mają powierzchnie nośne. Z wielu powodów obciążenie podwieszane jest korzystniejsze.

  14. #54

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Zasięgu nie można się doczytać, ale z rozmów z kierowcami wynika, że po 8-10 godzina trzeba zjeżdząć na karmienie.

    Założę się, że waga paliwa wraz z butlami przewyższa typowy ciężar paliwa autobusu (załóżmy 300 litrów, co wraz ze zbiornikiem na pewno nie przekroczy 300 kg) *a* starcza na o wiele dłużej.
    Gdyby wyróżnione "a" brzmiało "ale" (albo gdyby nawias byl domkniety *dalej*), to bym chyba rozumial to zdanie. A tak to... *ktorego* paliwa starcza na dluzej? Inaczej mowiac: przez ile godzin autobus z normalnym silnikiem Diesla wypala te swoje 300 litrow paliwa?

  15. #55
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Gdyby wyróżnione "a" brzmiało "ale" (albo gdyby nawias byl domkniety *dalej*), to bym chyba rozumial to zdanie. A tak to... *ktorego* paliwa starcza na dluzej? Inaczej mowiac: przez ile godzin autobus z normalnym silnikiem Diesla wypala te swoje 300 litrow paliwa?
    przyjmij spalanie z zakresu 25l - 35l na 100km
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2

  16. #56
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Za nami pierwsze testy silników.









    fot. Stratolaunch
    frik likes this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  17. #57
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Jedziemy
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  18. #58

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta

    Nie jestem inżynierem, ale ciekawi mnie jak jest ze sztywnością środkowego płata w tym Stratolaunch.
    Myślę, że mają poważne powody by nie łączyć stateczników.
    Ewentualne naprężenia skrętne będą minimalizować pewnie przez aktywny system korekcji wychyleń sterów.
    Na szczęście to nie jest samolot pasażerski.

  19. #59
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Paul Allen, współzałożyciel Microsoftu, poinformował o rozpoczęciu prób kołowania Stratolauncha – samolotu o największej rozpiętości w historii. Po raz pierwszy testowano go w pełnej konfiguracji – po uzupełnieniu elementów krawędzi natarcia skrzydeł w rejonie mocowania napędów. W czasie prób prowadzonych w dniach 24-25.02.2018 na pasie Mojave Air and Space Port w Kalifornii Stratolaunch, napędzany sześcioma silnikami turboodrzutowymi, rozpędził się do prędkości maksymalnej 74 km/h. Umożliwiło to sprawdzenie funkcjonowania powierzchni sterowych samolotu i innych systemów.

    Przeczytaj więcej na: Altair Agencja Lotnicza


    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  20. #60
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Paul Allen nie doczekał pierwszego lotu swojego "dziecka". Zmarł w wieku 65 lat - https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-s...je,876375.html
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •