Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4
Pokaż wyniki od 61 do 71 z 71
Like Tree25Likes

Wątek: Najnowsze osiągnięca w lotnictwie (a raczej ich brak)?

  1. #61
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Porównanie z F-35



    fot. twitter.com/thejackbeyer
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  2. #62
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Poleciał






    fot. twitter.com/SpacecoastPix

    vader, Bart_K, myszygon and 6 others like this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  3. #63
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    walusinsky and myszygon like this.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  4. #64
    Awatar vivere

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    I takie dublowanie systemów to ja rozumiem
    vivere militare est

  5. #65

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Czy ktoś wie czemu tyle, wydawałoby się, zbędnej masy, skoro załoga siedzi tylko w prawym kadłubie, a lewy z tego co czytałem jest niehermetyzowany? Co tam będzie?

  6. #66
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Co właściwie kwestionujesz? Co jest tą "zbędną" masą - cały lewy kadłub?
    "Tam", czyli gdzie nie wiesz, co będzie - w lewym kadłubie? Wg Wikipedii The flight data systems are in the left fuselage.

    Lewy kadłub jest po to, żeby ładunek był podwieszany pod centropłatem, a nie pod kadłubem. Pomimo "niemieszkalności" jest tak samo duży i ciężki jak prawy, żeby całe to ustrojstwo było symetryczne, żeby dało się tym latać.
    For every solution there is a problem.

  7. #67

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    To było tylko zwykłe pytanie z ciekawości, niczego nie kwestionuję :-) Tylko po prostu dziwi mnie to, że samolot jest w pełni symetryczny i nawet przeszklenie bezzałogowej części zostało zrobione. Bywały już bowiem konstrukcje niesymetryczne ale równie stabilne, np niemieckiej firmy Blohm&Voss z II wojny światowej. Może względy finansowe zdecydowały, że lepiej wykorzystać dwa razy gotowy kadłub zamiast projektować nowy? Odpowiedź, która to rozważa byłaby ciekawa.

  8. #68
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Nie wiem, czemu służy przeszklenie imitujące kokpit. Ale wiem, dlaczego samolot jest w pełni symetryczny.

    Przy obranym układzie konstrukcyjnym interesują cię jedynie gabaryty ładunku i udźwig, nie musisz się martwić statecznością poprzeczną w zależności od masy ładunku.
    W układzie niesymetrycznym przy zmianie masy ładunku istotnie zmieniałoby się poprzeczne położenie środka ciężkości. Jak to kompensować - ruchomym (w lewo/prawo) punktem mocowania ładunku na centropłacie? Asymetrią ciągu silników lewego/prawego skrzydła?

    Pisząc "... żeby dało się tym latać" nie sugerowałem, że nie da się zbudować czegoś, co byłoby asymetryczne i jakoś dałoby się kontrolować w powietrzu.
    Jednak w tym projekcie nie chodzi o to, żeby bohatersko, sięgając prawą ręką do lewego ucha rozwiązywać problemy, których można było uniknąć.
    To ma być ciężarówka, wół roboczy.
    For every solution there is a problem.

  9. #69

    Dołączył
    Apr 2019

    Domyślnie

    Przeszklenie pustego kokpitu może w sumie wynikać z technologii produkcji. Najczęściej łatwiej jest stworzyć dwa identyczne egzemplarze z jednej formy. Robienie powierzchni nierozwijalnych z kompozytu nie jest wcale łatwe (a przynajmniej, kiedy mówimy o bezpieczeństwie, bo "a tutaj trochę naciągniemy" albo "nic się nie stanie, jak na tym kawałku będzie 1 warstwa mniej" jest jednak pójściem na łatwiznę, które znam trochę z autopsji ). Ktoś musi zaprojektować, w jaki najlepszy sposób wyciąć formatki, ktoś inny musi to później układać wg wzoru. Przy dwóch identycznych formach jest to pewną oszczędnością.
    Omega98 likes this.

  10. #70
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Owszem, jednak takie otwory powinny zostac raczej zabudowane trwalym materialem, a nie szklem, ktore bedzie slabsze.

  11. #71
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •