Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 34
Like Tree1Likes

Wątek: "Rozwoj siatki polaczen AirBerlin w Berlinie"

  1. #1
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie "Rozwoj siatki polaczen AirBerlin w Berlinie"


    Polecamy

    Air Berlin powoli rozwija swoja miedzykontynentalna siatke polaczen z Berlina. Po Miami kolejnym celem w USA bedzie Nowy Jork.
    Ceny zaczynaja sie juz od 219 € one way.
    Fajny news, ja bardzo lubie AB i mysle, ze po otwarciu BER (BBI) beda sie szybko rozwijali.

    airberlin.com - News

    Oni niestety rowniez zamowili nielota-787 i w miedzyczasie z 25 zamowien zrezygnowano juz
    z 10 maszyn. Ich flota A 330 tez nie jest zbyt liczna, ciekawi mnie czy do dostawy pierwszych
    Dreamlinerow cos extra wyczarteruja.
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 01-02-2011 o 11:06

  2. #2
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Ja sie nie moge doczekac Air Berlin w DUB.Tez swietnie mi sie nimi lecialo. Chetnie wroce na poklad.
    Come on Arsenal--))

  3. #3
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    W Europie najmocniejsza strona Air Berlin jest siec polaczen do wazniejszych miast i stolic, bardzo silna aktywnosc na Polwyspie Iberyjskim,
    przy odpowiednio wczesych rezerwacjach oczywiscie ceny, nowe i czyste samoloty (zarowno Airbus jak i Boeing i pare DHC-8Q-400).
    Mysle, ze rowniez jesli chodzi o rynek polski to najpozniej przy otwarciu BER (BBI) pojawia sie dodatkowe loty.
    Obecnie z Berlina mozna poleciec bezposrednio do wspomnianego wczesniej Miami, wkrotce JFK, a pozatym ze stolicy Niemiec mozna poleciec nimi
    do Dubaju, Mombasy, Pekinu (codesharing z Hainan Airlines), Bangkoku czy nawet Tel Avivu. Od jakiegos czasu swietnie funkcjonuje rowniez polaczenie z Moskwa czy Petersburgiem. Last but not least liczne chartery.
    Po wstapieniu AB do aliansu oneworld zapowiada sie w Berlinie niezla walka o klienta przeciwko Star Alliance.

  4. #4
    Awatar Bastek

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Afryka

    Domyślnie

    No Air Berlin dosyć prężnie się rozwija a walka o pasażera będzie bardzo ciekawa jak zostanie nowe lotnisko otworzone.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Liczę na to, że AirBerlin otworzą połączenie z Katowic do Berlina. Myślę, że po tym jak Niemcy przynajmniej teoretycznie otworzą rynek pracy dla Polaków, z Polski do Niemiec powinno być więcej połączeń i tu widzę szansę dla rejsów KTW-TXL w wykonaniu AB.

  6. #6
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kasjanek Zobacz posta
    Liczę na to, że AirBerlin otworzą połączenie z Katowic do Berlina. Myślę, że po tym jak Niemcy przynajmniej teoretycznie otworzą rynek pracy dla Polaków, z Polski do Niemiec powinno być więcej połączeń i tu widzę szansę dla rejsów KTW-TXL w wykonaniu AB.
    Jest połączenie z KRK-TXL.
    Na razie wątpliwym jest by to uczynili, ponieważ z Balic do centrum Katowic jest 60km.
    Pozdrawiam, Airliner

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    W ramach gorszych wiadomosci o AB w ostatnim roku zanotowali stratę na poziomie EBIT (ma byc jednocyfrowa), w poprzednich latach był zysk, ale nadal straty netto.

  8. #8
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Mysle, ze rowniez jesli chodzi o rynek polski to najpozniej przy otwarciu BER (BBI) pojawia sie dodatkowe loty.
    Obecnie z Berlina mozna poleciec bezposrednio do wspomnianego wczesniej Miami, wkrotce JFK, a pozatym ze stolicy Niemiec mozna poleciec nimi
    Jaka jest twoja analiza po otwarciu BBI i zmiana AB z LCC na Legacy? No i brak ATI z AA...
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  9. #9

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Ale z Opolszczyzny przykładowo do Balic jest ponad 200 km i to grubo. Pamiętaj że na Opolszczyźnie jak i całym Górnym Śląsku jest wielu ludzi o niemieckich korzeniach lub mających rodzinę w Niemczech, już nie wspominając o ludziach w DE pracujących.

  10. #10
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Jaka jest twoja analiza po otwarciu BBI i zmiana AB z LCC na Legacy? No i brak ATI z AA...
    Mysle, ze AB nie przeksztalci sie na 100 % profil legacy i zostanie tak jak jest dzis czyli troche lcc i pewne elementy "tradycyjnej" linii.
    Otwarcie BBI wzbudzi na pewno apetyt na zwiekszenie liczby polaczen i chec dania sygnalu LH kto tam bedzie "rzadzil". Do tej pory LH nie przejawiala wiekszych planow zwiazanych z Berlinem, jest to spora szansa dla AB tym bardziej, ze to moze byc w tej czesci Europy wazny wezel dla oneworld, (wejscie do oneworld ma nastapic w 2012 r.) Co do AA to rozmowy sa caly czas prowadzone i z tego co wiem to nawet zostaly podpisane juz niektore umowy o scislejszej wspolpracy:
    American Airlines unterzeichnet Vertrag mit Air Berlin
    (sorry, link jest po niemiecku, jak znajde podobna informacje w jez. angielskim to ja zamieszcze).
    Co to wszystko moze oznaczac dla pasazerow z Polski? Sadze, ze predzej czy pozniej zwiekszenie aktywnosci AB i oprocz KRK powrot
    operacji do/z GDN, WAW, byc moze WRO lub RZE gdzie jest duzy potencjal.

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Jaka jest twoja analiza po otwarciu BBI i zmiana AB z LCC na Legacy? No i brak ATI z AA...
    AB właśnie stara się o włączenie do ATI z AA/BA/IB po wejściu do oneWorld.

  12. #12
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kasjanek Zobacz posta
    Ale z Opolszczyzny przykładowo do Balic jest ponad 200 km i to grubo. Pamiętaj że na Opolszczyźnie jak i całym Górnym Śląsku jest wielu ludzi o niemieckich korzeniach lub mających rodzinę w Niemczech, już nie wspominając o ludziach w DE pracujących.
    Ale z Opolszczyzny jedzie się do Berlina 4 godziny...

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    A ile się jedzie do Warszawy? Bo zdaje mi się, że wcale nie długo. A połączenie Lotowskie jest i ludzie z niego korzystają. Jeśli mam wydać ponad 200 zł za autokar do Berlina który jedzie nie 4 godziny a dłużej, albo 140 zł na pociągi z szeregiem przesiadek i ryzykiem utraty przesiadki bo PKP się spóźniają, to wolę zapłacić podobną kwotę za samolot i być w stolicy Niemiec za godzinkę. Myślę że chętnych byłoby więcej.

  14. #14
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    AB właśnie stara się o włączenie do ATI z AA/BA/IB po wejściu do oneWorld.
    Wiem. Staranie sie i wejscie to dwie rozne rzeczy. Tak samo mozna bylo powiedziec w roku 1995 kiedy AA i BA sie "staraly".

    (sorry, link jest po niemiecku, jak znajde podobna informacje w jez. angielskim to ja zamieszcze).
    Dziwne ze trudno bylo znalesc...to jest pierwszy link z google search:

    Air Berlin Concludes Codeshare Agreements with American Airlines : GERMAN WORLD MAGAZINE

    Wedlug mnie problem Air Berlin jest wiekszy niz sie zdaje wielu ludziom teraz na papierze. AB nie ma zadnego konkretnego planu czym sie bedzie odrozniac lub specjalizowac w 1World. Otworzenie nowego lotniska nigdy nie powoduje duzej fali popytu w systemie hub and spoke w ktorym hub ma relatywnie niska statystyke ruchu O&D vs. konkurencyjne huby w poblizu (MUC/FRA a moze nawet CPH). Fale dochodow i strat w Air Berlin sa bardziej wrazliwe na ekonomie niz LH but przewoza duzy wiekszy % discretionary leisure traffic...jest to widoczne z pozycji na polwyspie Iberyjskim i nawet longhaul do USA (RSW, SFO + LAX seasonal a nawet MIA). Wybor biz traffic z JFK nigdy tez nie podbija z tej strony tak jak LH (lub Delta) do Niemiec dlatego musza jakos sie dostac do ATI z AA (ktory przypominam ma coraz wieksze problemy w USA). Tak naprawde to nie widze ani jednego miejsca high yield w ktore AB moze wejsc w USA i latac dochodowo przez dluzszy czas, nawet do hub'ow 1world bo ORD-GER jest juz stracone do *A a DFW jest kompletnie innym rynkiem.

    Przestawienie z LCC na legacy spowoduje ze CASM (sorry CASK ) bedzie szedl teraz szybciej do gory bo pojawia sie nowe koszta zwiazane z alliance co spowoduje ze AB nie bedzie az tak elastyczny jak byl. Mam nadzieje ze AB nie zrobi czegos glupiego np. desant na LH/UA przez Atlantyk z BBI bo to sie skonczy bardzo zle dla nich.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 02-02-2011 o 16:30
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  15. #15
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    AB nie ma zadnego konkretnego planu czym sie bedzie odrozniac lub specjalizowac w 1World.
    Wystarczy ze zostanie taką ichniejszą Lufthansą. LH bardzo mocno trzyma rynek dzięki słabości konkurencji - stworzenia na ich macierzystym rynku przeciwwagi, zwłaszcza z lepszym produktem i cenami ma szanse powodzenia. Ale to proces na lata, a nie działający od strzału, więc problemem może być finansowanie ekspansji.

  16. #16
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Wystarczy ze zostanie taką ichniejszą Lufthansą. LH bardzo mocno trzyma rynek dzięki słabości konkurencji - stworzenia na ich macierzystym rynku przeciwwagi, zwłaszcza z lepszym produktem i cenami ma szanse powodzenia
    Tak, zgadzam sie ale narazie nie maja lepszego produktu kiedy mowi sie o aliansach ani nie maja problemow z kosztami ktore dopiero ich spotkaja po wejsciu do 1world. Kazdy wie ze taka przeciwwaga pewnie by zadzialala na dobre ale z kogo kasa i gdzie bedzie pierwszy cios? Dodatkowo jest problem ktory AB nie kontroluje, NIMBYs w Berlinie co ustawiaja anty-lotnicze podatki i oplaty ktore tak naprawde mowiac bolal wiecej mniejsza linia ktora probuje sie przebic niz wieksza ktora moze kombinowac wiecej.

    Latwo powiedziec, trudniej zrobic. Jestes otoczony *A w VIE, MUC, CPH, WAW, FRA, ARN (Bah nawet UA w Berlinie) i probujesz zrobic w srodku tego 1World Hub bez zadnej wiekszej pomocy i musisz wtopic kase ktora niewiadomo ile naprawde premium pax przyniesie ale wiadomo ze podniesie sporo CASM. Finansowac to beda musieli duzo bo nawet z lepszym produktem beda musieli kiedys zwalczac na frequency zeby byla to rownowaga.
    Elastycznosc i podnoszenie RASM poprzez takie gry jak placenie tam pare Euro za sluchawki, brak PTV w longhaul itd. odejdzie i wtedy dopiero sie zacznie prawdziwa gra. Narazie produkt jest gorszy niz w CO 752 EWR-TXL.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 02-02-2011 o 20:33
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  17. #17
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Kazdy wie ze taka przeciwwaga pewnie by zadzialala na dobre ale z kogo kasa i gdzie bedzie pierwszy cios?
    Idealny byłoby tutaj wsparcie finansowe BA/IB czy AA, ale z tym raczej krucho.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Dodatkowo jest problem ktory AB nie kontroluje, NIMBYs w Berlinie co ustawiaja anty-lotnicze podatki i oplaty ktore tak naprawde mowiac bolal wiecej mniejsza linia ktora probuje sie przebic niz wieksza ktora moze kombinowac wiecej.
    Ale te same reguły obowiązują LH na macierzystym rynku. I ZTCP nie dotyczą transferów zza granicy.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Latwo powiedziec, trudniej zrobic. Jestes otoczony *A w VIE, MUC, CPH, WAW, FRA, ARN (Bah nawet UA w Berlinie) i probujesz zrobic w srodku tego 1World Hub bez zadnej wiekszej pomocy i musisz wtopic kase ktora niewiadomo ile naprawde premium pax przyniesie ale wiadomo ze podniesie sporo CASM. Finansowac to beda musieli duzo bo nawet z lepszym produktem beda musieli kiedys zwalczac na frequency zeby byla to rownowaga.
    Pomijając Londyn, to rynek Niemiecki chyba ma największy potencjał w EU, więc miejsce można sobie wywalczyć. Pytanie jaki udział będzie w tym sojuszu? Każdy z głównych partnerów będzie pewnie starać się ich sprowadzić do pozycji głównego feedera dla ich hubu o ile sam nie wejdzie kapitałowo.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Elastycznosc i podnoszenie RASM poprzez takie gry jak placenie tam pare Euro za sluchawki, brak PTV w longhaul itd. odejdzie i wtedy dopiero sie zacznie prawdziwa gra. Narazie produkt jest gorszy niz w CO 752 TATL EWR-TXL.
    Mając "captive market" nie takie rzeczy przechodzą ;-)

  18. #18
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Ale te same reguły obowiązują LH na macierzystym rynku. I ZTCP nie dotyczą transferów zza granicy.
    Tak, ale LH moze ciac i robic indirect subsidy dla paxow wiecej bo ma mega zasoby i jest w lepszej pozycji. Poza tym w porownaniu do FRA ile bedzie local only traffic vs. BBI? Zaloze sie ze duzo wiecej i bedzie LH miala wiekszy % pax'ow ktorych nie bedzie dotyczyc ten podatek niz klientow AB w BBI.

    Pomijając Londyn, to rynek Niemiecki chyba ma największy potencjał w EU, więc miejsce można sobie wywalczyć. Pytanie jaki udział będzie w tym sojuszu? Każdy z głównych partnerów będzie pewnie starać się ich sprowadzić do pozycji głównego feedera dla ich hubu o ile sam nie wejdzie kapitałowo.
    Errr...juz razy bylo DBA i zrobil sie z tego Air Berlin

    Mając "captive market" nie takie rzeczy przechodzą ;-)
    USA-Niemcy nie jest captive market...Do niektorych miast tak ale jako caly kraj napewno nie bo gdyby tak bylo to nie byloby lotow do STR, TXL, HAM itd. w wydaniu non *A.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 02-02-2011 o 22:22
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  19. #19
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Wiem. Staranie sie i wejscie to dwie rozne rzeczy. Tak samo mozna bylo powiedziec w roku 1995 kiedy AA i BA sie "staraly".
    Bez "starania" nie ma efektów. OneWorld ATI ma, to jest już faktem, włączenie AirBerlin przy porównaniu podobnych udziałów Skyteam i Star Alliance w ruchu transatlantyckim jest IMHO kwestią czasu.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    AB nie ma zadnego konkretnego planu czym sie bedzie odrozniac lub specjalizowac w 1World.
    Ma plan, i to bardzo dobry. OneWorld ma jedną wielką dziurę w Europie Centralnej - i nie wyciągaj teraz tutaj MALEV-u, którego w chwili obecnej pozycja jest słabsza niż nieLota w Star Alliance (dlatego za wielki błąd uważałem zabawy nieLota najpierw w Qualiflyera, a potem w Star). AirBerlin ma potencjał oraz okazję zbudowania hubu w Berlinie: nie będzie już Tegel, ruch nie będzie rozproszony między dwa lotniska, wszystko skupi się w jednym miejscu. Poza tym Lufthansa nie będzie budować trzeciego hubu w Niemczech. Z Berlina zrobią co najwyżej takie "focus city" jak Dusseldorf czy Stuttgart.

    Jeśli chodzi o produkt, to Lufthansa też nie ma rewelacji w ekonomiku, a nową klasę business AirBerlin może wdrożyć z wprowadzeniem 787, OIDP ma to być monotyp na połączeniach długodystansowych.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Errr...juz razy bylo DBA i zrobil sie z tego Air Berlin
    Cuś Ci się pomyliło tutaj. AirBerlin powstał jako czarter, potem zaczęli się bawić w LCC, potem wykupili DBA i LTU (to głównie stamtąd mają duże Airbusy), a teraz odbierają Dash-8-400 i będą budować hub oneWorld na Europę Centralną.

  20. #20
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Wszystko zależy od decyzji jakie AB będzie podejmowac. Mogą wpakowac się w problemy, ale mogą tez wykorzystac szansę i rzeczywiscie byc alternatywą dla jednak drogiej Lufthansy (sporo linii ma zyski przy dużo niższych cenach). Lufthansę ciężko przebic tylko siatką połączeń, z cała reszta ich produktu jest nieciekawa. Jeśli chodzi o Polski rynek to on wręcz czeka z utęsknieniem na przełamanie monopolu LH. Myślę, że "marża" LH jest obecnie tak duża, że AB może byc konkurencyjny nawet przy kosztach z uwzględnieniem zobowiązań związanych z sojuszem. Warto trzymac kciuki za AB, to jednak szansa na utrzymanie rynku podzielonego na przynajmniej 2 graczy, bez tego marnie by to mogło wyglądac za 5-8 lat.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •