Strona 101 z 355 PierwszyPierwszy ... 51 91 99 100 101 102 103 111 151 201 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,001 do 2,020 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #2001

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Najważniejsze, ze wybrano patrona (Solidarność). Teraz to już górki.

    Ja osobiście liczyłem na Bareję.

  2. #2002

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Widocznie rozbudowa Okęcia musi jednak być komuś ważnemu nie na rękę.
    Jeżeli już podpisywane są listy intencyjne z deweloperami na ziemie po lotnisku... dopisz sobie koniec...

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  3. #2003
    Zbanowany
    Dołączył
    Sep 2017

    Domyślnie

    ...a ja założyłbym się o dobrą flaszkę, że te 30mld urośnie sporo i jeszcze będzie z rok opóźnienia przy oddaniu do użytku.
    Atco, Rafal, szymonk2 and 1 others like this.

  4. #2004
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Jeżeli już podpisywane są listy intencyjne z deweloperami na ziemie po lotnisku... dopisz sobie koniec...
    Kto i z kim podpisał list intencyjny "na ziemie po lotnisku"?
    JeV and pasazernagape like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #2005
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Kto i z kim podpisał list intencyjny "na ziemie po lotnisku"?
    Może Braniccy?

    https://finanse.wp.pl/reprywatyzacja...6735076956289a
    Stoarn likes this.

  6. #2006

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    Może ;-)
    A tak na serio, "pocztą pantoflową" dosłyszałem.

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  7. #2007
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    A tak na serio, "pocztą pantoflową" dosłyszałem.
    Może ktoś usłyszał o liście intencyjnym z PHN odnośnie budowy biurowców obok lotniska i potem poszło przez głuchy telefon.
    Stoarn and pasazernagape like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #2008

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Może ktoś usłyszał o liście intencyjnym z PHN odnośnie budowy biurowców obok lotniska i potem poszło przez głuchy telefon.
    Jest taka możliwość, ale wątpię w to, bo (podobno) była mowa o realizacji projektów "po przejęciu".

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  9. #2009
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    Już byli w ogródku, już witali się z gąską

    "Już w 2014 roku ryzyko odszkodowań za grunty Branickich Porty Lotnicze wpisały w rezerwy, które powiększyły stratę przedsiębiorstwa. Wtedy na roszczenia, m.in. te zgłaszane przez spadkobierców rodziny Branickich utworzono odpis w księgach finansowych na kwotę 100 mln zł."

    Mieli rozmach s...
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  10. #2010

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Wybór patrona optymizmem nie napawa, choć mogło być gorzej.

    Czy Solidarność to nie jest przypadkiem EPSC?

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  11. #2011
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Tak, Solidarność jest patronem EPSC ale jak już słuszne tutaj zauważono proponowana nazwa jest chyba roboczą nazwą a prawdziwej można się domyśleć

    Wysłane z telefonu

  12. #2012

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Antony_Wozny Zobacz posta
    ...a ja założyłbym się o dobrą flaszkę, że te 30mld urośnie sporo i jeszcze będzie z rok opóźnienia przy oddaniu do użytku.
    Chyba nie będziesz miał z kim Że kwota urośnie to wiedzą wszyscy, ale rok opóźnienia? Na testy i odbiory chyba... Jeśli pierwszy latawiec wyląduje w ciągu 15-tu lat to będzie wielki sukces

  13. #2013
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    To rząd - któremu płacimy niemałe pensyjki - ma zakichany obowiązek informowania nas na co wydaje nasze podatki i dlaczego tak. To rząd - a nie ja i prasa - ma uzasadniać dlaczego 30 mld zł! Jak ma być inaczej, to mamy kabaret. Ja się nie muszę znać, mnie trzeba przekonać że tak jest najlepiej. Dawajcie te "przekonywania" - jakieś linki lub cytaty byle z kwotami! No dawajcie!
    Jest na to procedura, jeśli tak Ciebie to nurtuje.

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Tylko wzieło 7 lat żeby zbudować, zamiast 3 jak planowano.
    Jak już jesteś taki dokładny, to T2 budowano 5 lat, później były dodatkowe inwestycje z pirsami - ale chyba nie muszę Ci tłumaczyć, że trochę inaczej się buduje na działającym organiźmie?

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Argumenty dobrze znam, ale owe argumenty to zbiór założeń które albo są nader optymistyczne/nierealne albo ignorują fakty aby uzasdnić słuszność budowy CPL.
    Argumenty pesymistów to za to zbiór twardych faktów

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Nowe porty budowano w miastach ze skrajnie wyczerpaną infrastrukturą lotniskową, w Warszawie mamy dwa lotniska z możliwością rozbudowy obu... niedasię, konieczny jest nowy.
    Wszystko się da, pytanie czy niższy koszt jest wart kompromisów. Trochę się już w swojej karierze naoglądałem zmarnowanej kasy z powodu chęci przyoszczędzenia. Opieranie się na Modlinie to trochę jak kupno działki pod budowę domu i dostosowanie projektu do istniejących fundamentów po nieskończonym domu poprzedniego właściciela.

    Odnośnie wymaganych inwestycji okołolotniskowych - wybrana lokalizacja wpisuje się w już istaniejące plany, realizacja KDP (jeśli powstanie) będzie jedynie przyspieszona przez CPK, więc nie można jej kosztu wpisywać w koszt CPK jak 1 do 1.

    Zresztą powtórzę pierwszą opinię, którą w tym wątku napisałem - pomimo tego, że osobiście, czysto sentymentalnie, widziałbym rozbudowę Chopina (nie wnikając w kwestie możliwości, bo tego nie jesteśmy w stanie tu zweryfikować), to podjęcie decyzji jest lepsze, niż... no właśnie, co, bo ciężko nawet mówić o dyskusji w temacie rozbudowy (pomijając te toczona na forach).

    A jak do tej pory wszystkie decyzje związane z lokalizacją i charakterem portu uważam za trafne (żeby nie powiedzieć doskonałe, bo IMO lokalizacja taka jest). Ten wątek ma ponad 100 stron, a pewnie z 50 dotyczy odległości Mszczonowa od Warszawy, z 30 idiotyzmu planu duoportu.

    Decyzja powinna również przyspieszyć decyzyjność w sprawie zmian na Okęciu - można jednoznacznie określić zakres i jakość wymaganych prac. IMO w obecnej sytuacji rozbudowa (póki co mówimy o pirsie południowym) powinna być zaplanowana jako tymczasowa - niskokosztowa, np. jak T3 na Naricie.


    Trochę o wyborze lokalizacji.
    Wild: Stanisławów to idealna lokalizacja dla CPK
    "M.W.: Jedno z założeń, które nam przyświecało, to możliwość integracji w jednym miejscu węzła lotniczego o znaczeniu międzykontynentalnym i węzła kolejowego, który byłby głównym punktem na kolejowej mapie naszego kraju. I to oznacza, że powinniśmy poruszać się w pobliżu albo istniejących węzłów, albo węzłów, które mogą powstać.

    Inny warunek wiązał się z dostępnością terenu. Musimy pamiętać, że wokół portu lotniczego rezerwa terenowa musi zapewnić nie tylko swobodną rozbudowę portu, ale ponadto powstanie i rozwój Airport City, w tym hoteli, centrów konferencyjnych, obiektów biurowo-administracyjnych, parków biznesu.

    (...)

    PAP. Wśród innych lokalizacji był wymieniany Mszczonów. Dlaczego odpadł?

    M.W.: Z kilku powodów. Przede wszystkim jest stosunkowo daleko położony od Warszawy, po drugie nie umożliwia posadowienia głównego węzła kolejowego Rzeczpospolitej, po trzecie operowanie na tym porcie w formule 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, 365 dni w roku byłoby dość utrudnione ze względów środowiskowych."

  14. #2014

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Mam nadzieję, że w oczekiwaniu dziesiątki milionów PAXów przesiadkowych z kraju i ze świata nikt nie zapomni, że CPK to też będzie główne lotnisko Warszawy. Modlę się, żeby nie spaprano kwestii dojazdu do CPK z samego miasta i aglomeracji stołecznej. Konieczny jest zarówno szybki pociąg, który dowiezie w ok. 20 min pasażerów do centrum miasta tak ,żeby mogli się przesiąść na metro lub inny zbiorkom, jak i linie podmiejskie z przystankami dla osób mieszkających na w pobliżu CPK. TAXI na takie lotnisko będzie kosztować z centrum ok 180 zł, więc może np. LOT jako wiodący przewoźnik uruchomiłby jakiś miejski terminal, gdzie można by było zrobić check in, nadać bagaż a potem wsiąść w taki „Solidarność Express” żeby bez przystanku dojechać na lotnisko w 20 min i szybko się dostać do kontroli bezpieczeństwa … chyba rozmarzyłem się.
    Ciekawe, że nikt nie pisze jakie przewiduje się opłaty lotniskowe na CPK.
    Na razie boję się o komfort i ceny latania z WAW. Co się będzie działo w WAW do czasu jego uruchomienia CPK? Ostatnie decyzje sugerują, że nie będzie nowych inwestycji, bo przecież ruch zwykłych PAXów na WAW ma zostać w całości przeniesiony na CPK. „Zachęci się” LCC i czartery do ograniczenia lotów z WAW (cisza nocna od lata 2018), przejmie kontrolę nad WMI i podwyższy ceny FR, żeby nie konkurowali z LOTem. Zaoszczędzone pieniądze wydamy na CPK.
    Jeszcze kilka miesięcy temu na tym forum była ożywiona dyskusja nt. rozbudowy WAW np. przedłużenia pirsu południowego, które już zaraz miało się zacząć, rozbudowy Poloneza, urządzenia nowego saloniku SA w strefie NS (miał być gotowy na lato 2017 - były zdjęcia projektów aranżacji) itd. A TERAZ CISZA! Chyba Ci co mają jakąś wiedzę na ten mają w pracy zakaz robienia przecieków na forach internetowych, bo by wyszło, że PPL i nasze władze szykują zorganizowaną akcję zniechęcania LCC do lotnisk w Warszawie, żeby nie wydawać na rozbudowę WAW i żeby Lotowi żyło się lepiej wożąc nowe miliony PAXów. Czy ktoś może się podzielić informacjami nt. planów dla WAW do czasu

  15. #2015

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Jak już jesteś taki dokładny, to T2 budowano 5 lat, później były dodatkowe inwestycje z pirsami - ale chyba nie muszę Ci tłumaczyć, że trochę inaczej się buduje na działającym organiźmie?
    Nie ściemniaj, budowę rozpoczęto w IV 2004 r., T2 i wszystkie trzy pirsy planowo miały być gotowe(w trzech etapach) do XI 2007 r., w rzeczywistości T2 oddano w 2008 r. a pirs centralny i południowy w VIII 2011 r. ...czyli budowa trwała ponad SIEDEM LAT!

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Argumenty pesymistów to za to zbiór twardych faktów
    Tak się składa że faktów nie przedstawiła ani jedna ani druga strona, tak naprawda to drugiej strony nawet nie ma, nie było żadnej merytoryzcnej dyskusji nad wyborem budowy CPL. Wszystko odbywa się w sferze emocji i haseł.

    Rozbudowa Okęcia po prostu nie porywa wyobraźni tak jak Centralny Punkt Komunikacyjne, nie można nazwać Okęcia tak "piękną" nazwą jak Solidarność ani porównać się do E. Kwiatkowskiego i do budowy Gdynii. Opcja rozbudowy Okęcie niestety jest zbyt przyziemna dla potrzeb Narodu Polskiego.

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Wszystko się da, pytanie czy niższy koszt jest wart kompromisów. Trochę się już w swojej karierze naoglądałem zmarnowanej kasy z powodu chęci przyoszczędzenia. Opieranie się na Modlinie to trochę jak kupno działki pod budowę domu i dostosowanie projektu do istniejących fundamentów po nieskończonym domu poprzedniego właściciela.
    Jakich kompromisów? To są znowu same hasła.

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    A jak do tej pory wszystkie decyzje związane z lokalizacją i charakterem portu uważam za trafne (żeby nie powiedzieć doskonałe, bo IMO lokalizacja taka jest).
    "Wszystkie decyzje"... jakie decyzje (l. mnoga)? Dotychczas zapadła jedna decyzja.
    Stoarn, jordanj, Danny and 2 others like this.

  16. #2016
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Zapewne wymyślą jakiś fajny transport do centrum, np. kolej, ale myślę, że nie ma się co łudzić, że będzie to kosztować tyle co normalny pociąg.

    Obstawiam 40zł.
    Stoarn likes this.

  17. #2017

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Przestań mieszać.

    Kolega jeden wpis wcześniej napisał że już brakuje stanowisk kontaktowych w godzinach szczytu, koszt budowy/przebudowy/rozbudowy pirsu lub 1. etapu jakiegoś drugiego nowego terminalu spokojnie zmieści się w tej kwocie. Np. terminal w WRO na 4 mio. pax kosztowal 400 mln zl łacznie z infrastruktura(płyta, parking, drogi).
    WRO chcesz budować w Warszawie? Dla WAW 3,4 mln pasażerów to przyrost możliwy w dwa lata, już nie mówiąc o tym, że zarówno koszty budowy jak i przychody nie rosną liniowo.

  18. #2018

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    WRO chcesz budować w Warszawie? Dla WAW 3,4 mln pasażerów to przyrost możliwy w dwa lata, już nie mówiąc o tym, że zarówno koszty budowy jak i przychody nie rosną liniowo.
    Człowieku, czytaj ze zrozumieniem.

    Obecnie na Okęciu brakuje stanowisk kontaktowych, to budujesz dodatkowe stanowiska kontaktowe, logiczne, czy to w formie dłuższego pirsu, nowego pirsu, nowego terminalu jest drugorzędne. (Napisałem przykładowo można zacząć pracę nad drugim terminalem, który mozna budować etapowo. Od razu nie jest potrzebny terminal na 15 mln pax).

    Ciężko myślisz, albo nie chcesz zrozumieć i trollujesz. EOT.

  19. #2019
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    Temat bardzo szybko przyrasta więc odpowiedź może się wydawać nie na temat ale...jeśli chodzi o brak dyskusji w mediach to tak jest ze wszystkim, ostatnio jak ci rodzice zabrali noworodka ze szpitala była świetna rozmowa w TVN24 na ten temat, był jakiś fizyk popularyzator nauki i profesor Zembala - czas rozmowy oczywiście 10 minut.

    Jakby ktoś chciał posłuchać więcej to polecam archiwum audycji OffCzarek z TOK FM z 20.03.2017. Z racji charakteru audycji, oraz miejsca, w którym jest nadawane czasami rozmówcy trywializują problem, natomiast jest to na pewno jakiś głos, dłuższy niż zwyczajowe 10 minut. Link do audycji poniżej.
    Posłuchaj podcastu: Centralny Port Lotniczy czy lotniskowiec "Bolesław Kędzierzawy"?

  20. #2020
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Nie ściemniaj, budowę rozpoczęto w IV 2004 r., T2 i wszystkie trzy pirsy planowo miały być gotowe(w trzech etapach) do XI 2007 r., w rzeczywistości T2 oddano w 2008 r. a pirs centralny i południowy w VIII 2011 r. ...czyli budowa trwała ponad SIEDEM LAT!
    Jak chciałbyś budować w szczególności pirs centralny na działającym lotnisku przed oddaniem pirsu północnego i hali odlotów T2? Nie wnikam w "co radośnie planowano", a w weryfikację planów. IMO nie da się porównać ciągnącej rozbudowy Okęcia do budowy portu od zera.
    T2 zbudowano w 5 lat i to uznaję za czas budowy.

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Tak się składa że faktów nie przedstawiła ani jedna ani druga strona, tak naprawda to drugiej strony nawet nie ma, nie było żadnej merytoryzcnej dyskusji nad wyborem budowy CPL. Wszystko odbywa się w sferze emocji i haseł.
    tylko to podkreślę.


    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Jakich kompromisów? To są znowu same hasła.
    Duoport jest kompromisem. Rozbudowa terminalu "gdzie jest to fizycznie możliwe" jest kompromisem. Wreszcie budowa drugiego terminalu po drugiej stronie obecnej DS jest również kompromisem. I to wszystko ciągnie za sobą kolejne kompromisowe rozwiązania (kilometrowe skywalki, rozdzielone sortownie, kolejki wewnątrzterminalowe) w większej lub mniejszej formie, których nie da się uniknąć bez budowy od zera.

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    "Wszystkie decyzje"... jakie decyzje (l. mnoga)? Dotychczas zapadła jedna decyzja.
    Decyzja o lokalizacji jest wynikową wcześniejszych decyzji - założeń. Nie wchodzimy w duoport, CPL ma być CPK, lotnisko ma być bliżej Warszawy, nie w połowie między Łodzią a Wawą. Wbrew pozorom do Baranowa była daleka droga.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •