Strona 111 z 355 PierwszyPierwszy ... 11 61 101 109 110 111 112 113 121 161 211 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,201 do 2,220 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #2201
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Raczej dostrzegam, że to idzie innego typu przekrętasik niż na którym się przez lata biznes budowało.
    mario_s likes this.


  2. #2202
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Lotnisko Chopina tylko dla VIP-ów? A tam, gdzie teraz jest rozlewisko, ma być lotnisko dla mas

    Minister Wild cofa się do 1978 r., gdy zmarły niedawno Bogusław Jankowski („pasjonat lotnictwa i kolei”) jako pierwszy przedstawił wizjonerski projekt: lotnisko między Warszawą a Łodzią powiązane z najważniejszymi polskimi miastami siecią szybkiej kolei. W pobliżu urywała się Centralna Magistrala Kolejowa ze Śląska, która miała zostać przedłużona na północ. Planowano też autostradę Berlin – Moskwa, otwartą dopiero w 2012 r. „Z dzisiejszej perspektywy zdumiewa, jak wiele ocen Jankowskiego okazało się trafnych. Co więcej – wskazał precyzyjnie miejsce, w którym powinien powstać Centralny Port Komunikacyjny” (...) Na pożółkłej już kartce papieru czytamy: „Port lotniczy z pasami startowymi o długości 3,5 km mieścić się będzie na pograniczu województw warszawskiego i skierniewickiego, na terenie idealnie płaskim, w czworoboku wyznaczonym przez wsie Baranów, Izdebno Kościelne, Cegłów i Regów-Kaski”.
    I co, nie ma analiz, nie ma analiz? Znowu brutalne ataki totalnej opozycji!!!
    popo78, maciass and GoldenDave like this.

  3. #2203

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    Lotnisko Chopina tylko dla VIP-ów? A tam, gdzie teraz jest rozlewisko, ma być lotnisko dla mas

    I co, nie ma analiz, nie ma analiz? Znowu brutalne ataki totalnej opozycji!!!
    Dla analizy 'wizjonera' z 1978 oczywistym było przede wszystkim to, że port musi być centralny i koło Warszawy. Pamiętajcie, że to czasy Gierka, więc wszystko można było proponować, ale jednak gospodarka była centralistyczna...
    Red_Devil likes this.

  4. #2204

  5. #2205

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To jeszcze mapka wyrysowana na podstawie schematu ze slajdów z prezentacji. troche te wezeł kolejowy z rozmachem na pol Mazowsza
    Autor: xkk ze skyscrapercity
    Johnny Flier likes this.

  6. #2206

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Z chęcią będę się przyglądał jak przebijają linie kolejowe przez Kampinoski Park Narodowy.
    Red_Devil likes this.

  7. #2207

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    @macx – Bardzo ciekawe linki udostępniłeś. Po raz pierwszy widzę jakąkolwiek wzmiankę o dojeździe koleją do Warszawy. W przecież CKP to ma być nie tylko okno na świat dla kraju lecz też główne lotnisko dla miasta i całej aglomeracji. Dojazd pociągiem podmiejskim na Warszawę Zachodnią to będzie koszmar, jeżeli nie ulegnie przebudowie układ drogowy wokół dworca (obecnie wiecznie zakorkowany). Połączenie kolejowe przez przedłużenie pociągów podmiejskich to rozwiązanie dla osób pracujących w CPK, które pewnie będą się rekrutować w dużej mierze z mieszkańców tzw. linii pruszkowskiej i będą tymi pociągami dojeżdżać do pracy.

    Konieczny jest szybki wahadłowy pociąg bezpośredni z samego centrum miasta do CPK. I tu pojawia się problem, ponieważ tunele do Warszawy Centralnej i Śródmieścia są wykorzystane prawie do maksimum. Nie ma miejsca na dodatkowe pociągi ani na stacje dla warszawskiego Heathrow Express koło Centralnego i Śródmieścia bez wydrążenia nowego tunelu. Pozostaje dworzec Zachodni albo miejsce po dworcu Głównym (o ile go nie zabudują wcześniej). Niestety w żadnym z tych miejsc nie ma metra, ani nawet nie jest planowane. Do dworca Zachodniego ma być budowany tramwaj z tym, że nie w kierunku centrum tylko na Mokotów i Wilanów. Podejrzewam, że drążenie dodatkowego tunelu na odcinku Towarowa – Marszałkowska tylko dla pociągu wahadłowego na CPK byłoby bardzo drogie i nieracjonalne ekonomicznie. Może udałoby się lepiej zagospodarować dworzec WKD Śródmieście i zmieścić tam i pociągi WKD i do CPK? Czy te miliardy złotych na CPK obejmują np. przebudowę układu komunikacyjnego w Warszawie, tak , żeby przeniesienie ruchu na CPK nie spowodowało drastycznego wydłużenia i podrożenia dojazdu na lotnisko? U nas pewnie się skończy na pociągu podmiejskim na Dworzec Zachodni. A co z mieszkańcami prawej strony Wisły?

    Dziwi mnie całkowita cisza w temacie CPK po stronie władz Warszawy. HGW (miasto) chyba nie ma żadnej koncepcji w kwestii lotnisk(a) dla Warszawy i pewnie nie wie co powiedzieć. Może jednak znacznie taniej by wyszło rozbudować Okęcie o nowy terminal i pas nad schowaną pod ziemię S2? Władza rezerwuje sobie prawo do wożenia się z Okęcia a ciemny lud niech zasuwa do Baranowa. PiS dużo głosów w Warszawie nie dostaje więc co się będzie przejmował jej mieszkańcami. W końcu najważniejsze, że KDP z CPK będzie mieć przystanek Brzeszcze.
    Itts likes this.

  8. #2208
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Johnny Flier Zobacz posta
    Dojazd pociągiem podmiejskim na Warszawę Zachodnią to będzie koszmar, jeżeli nie ulegnie przebudowie układ drogowy wokół dworca (obecnie wiecznie zakorkowany).
    Do tego czasu pod Zachodnim będzie przebiegała linia tramwajowa z Woli przez Ochotę i Mokotów do Wilanowa .
    Cytat Zamieszczone przez Johnny Flier Zobacz posta
    U nas pewnie się skończy na pociągu podmiejskim na Dworzec Zachodni. A co z mieszkańcami prawej strony Wisły?
    Pociągi podmiejskie standardowo przejeżdżają całą linię średnicową - jadące na zachód ruszają ze Wschodniego, przejeżdżając przez Śródmieście.
    Cytat Zamieszczone przez Johnny Flier Zobacz posta
    Może jednak znacznie taniej by wyszło rozbudować Okęcie o nowy terminal i pas nad schowaną pod ziemię S2?
    Nie "schowasz pod ziemię" obwodnicy ot tak. Nie ma szczegółowych analiz, ale zamknięcie obwodnicy na ok. dwa lata i jej kompletna przebudowa (poprowadzenie w tunelu/wykopie) tanie nie będzie. A uzyskanie DŚU na nowy pas i zmianę układu lotniska na dwa równoległe DS będzie raczej niemożliwe.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 29-09-2017 o 11:49
    kaspric likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #2209
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Z chęcią będę się przyglądał jak przebijają linie kolejowe przez Kampinoski Park Narodowy.
    Zgodnie ze schematem CMK Północ ma odbijać w lewo, więc raczej z parkiem nie będzie kolidować (a na pewno tak można wytyczyć tę trasę). Co innego przerywane (czyli pewnie rozważane) kreski w etapie II na Nowy Dwór Mazowiecki.

    edit: A co do specjalnego pociągu - moim zdaniem nie jest konieczny, wystarczy podmiejski rapid (ok 20-25min z Zachodniej), który może jechać i przez średnicową i obwodową. Co do przepustowości średnicy - jest to dość względna sprawa, prędzej czy później (raczej prędzej) ruch na niej będzie musiał zostać nieco uregulowany (również przez wykorzystanie linii obwodowej), nie każdy lokalny pociąg musi jechać przez W.Śródmieście.

  10. #2210
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Są gdzieś dostępne w miarę aktualne (2015/16/bieżące?) statystyki WAW dot. ruchu? Mam na myśli operacje, nie pasażerów, najlepiej w rozbiciu na poszczególne godziny/pory dnia?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #2211

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


  12. #2212

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Z chęcią będę się przyglądał jak przebijają linie kolejowe przez Kampinoski Park Narodowy.
    Zatrudnią Szyszko

    PS. Wiem, należy mi się ban. Nie mogłem się powstrzymać, przepraszam. Proszę, aby ban tylko nie był za długi, bo jutro Embraer tour do IEG
    maciass, Red_Devil, marekb and 3 others like this.

  13. #2213
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    To jeszcze mapka wyrysowana na podstawie schematu ze slajdów z prezentacji. troche te wezeł kolejowy z rozmachem na pol Mazowsza
    Mam nadzieje ze tak to obmyślili, ze jak tam coś nawali (już pomijając kwestie wojenne) to nie będzie polowa Polski sparaliżowana...
    Atco likes this.

  14. #2214

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    To jeszcze mapka wyrysowana na podstawie schematu ze slajdów z prezentacji. troche te wezeł kolejowy z rozmachem na pol Mazowsza
    Autor: xkk ze skyscrapercity

    Ciekawe jak te plany mają się do aktualnego zagospodarowania terenu. Na aktualnych zdjęciach widać, że zaludnienie jest dużo większe, szczególnie poniżej A2....

  15. #2215
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Gdzie? Możesz podesłać/zamieścić?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #2216

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    wystarczy podmiejski rapid (ok 20-25min z Zachodniej)
    Wolne żarty, panie. Do Otwocka dedykowaną linią pociąg jedzie 42 minuty, do Modlina wg rozkładu 36, zwykle też koło 40. Poza tym, już widzę jak przewoźnicy pchają się do otwarcia bezpośredniego połączenia bez zabierania pasażerów pomiędzy.

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  17. #2217
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Johnny Flier Zobacz posta
    Konieczny jest szybki wahadłowy pociąg bezpośredni z samego centrum miasta do CPK
    Jeżeli to będzie wyłącznie pociąg do CPL i to jeszcze bez przystanków po drodze to będzie to wyłącznie festiwal dywagacji "tniemy częstotliwość czy podnosimy cenę biletu"? Moim zdaniem te wahadło powinno zasuwać do Łodzi, gdzie miało by szansę dokarmić się istniejącym ruchem w obecnych "saunach".

  18. #2218
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Kto wie, może za kilka dekad już będą jakieś magnetyczne albo próżniowe Hyperloopy śmigać. Wawa CPL w 10min.

  19. #2219

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    @Johnny Flier.
    Dzięki i najpierw kolejny link o CPLu:
    https://businessinsider.com.pl/finan...otnisk/x3s7ycr

    A teraz wracam do tematu kolej i skomunikowanie przy przy pomocy kolei CPK z WAW bo to mnie bardzo interesuje zwłaszcza w kontekście codziennego dowożenia tysięcy ludzi do pracy.
    Zgodnie z moją wiedzą w tej chwili najwięcej osób pracujących na Okęciu mieszka w Piasecznie, Raszynie i Pruszkowie. Ciut mniej to Konstancin, Sulejówek, Grodzisk, Piastow, Ząbki. Większość w sumie zdecydowanie w promieniu kilku kilomentrów.
    Piszę o tym ponieważ moim zdaniem trzeba wziąć pod uwagę ( choć w części ) to, że w Baranowie nie ma szansy na pracowników i będą oni musieli dojeżdżać z WAW. A skoro tak to warto się zastanowić czy nie wziąć pod uwagę tego skąd się będą rekrutować...
    No i raczej stawiałbym biorąc pod uwagę aktualne trendy jeżeli chodzi o zarobki na niską cenę biletu kosztem częstotliwości....

  20. #2220
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Zgodnie z moją wiedzą w tej chwili najwięcej osób pracujących na Okęciu mieszka w Piasecznie, Raszynie i Pruszkowie. Ciut mniej to Konstancin, Sulejówek, Grodzisk, Piastow, Ząbki.
    A nie z Warszawy? Skąd taka wiedza? Ząbki i Sulejówek to drugi koniec aglomeracji.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.



Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •