Strona 201 z 355 PierwszyPierwszy ... 101 151 191 199 200 201 202 203 211 251 301 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,001 do 4,020 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #4001

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie


    Polecamy

    Zacznijmy od tego, ile osób jedzie do Warszawy (pociągiem czy samochodem, wszystko jedno) tylko po to, żeby gdzieś polecieć? Kilka procent? Kilkanaście w sezonie? Na ogół to Warszawa jest celem w samym sobie. Więc te potoki pasażerów kolei na CPL jakoś mi się nie widzą. Z resztą znając realia PKP, prędzej rozwinie się prywatna sieć minibusów niż powstaną sensowne połączenia kolejowe z Warszawą i resztą
    kzet69 likes this.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  2. #4002

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Mimo wszystko, jakby był przystanek po drodze obok CPL, to cieszyłby się większa popularnością niż Włoszczowa.
    Ale sensu dla potężnego węzła kolejowego jak Wild malował nie widzę. To będzie tylko przeszkadzać. Przecież trzeba będzie jeszcze mięć dojazd drogowy, parkingi i sensowna kolejka shuttle, czy bus shuttle, albo coś w stylu PRT Ultra pomiędzy parkingami a terminalem.
    Rob_Sad likes this.

  3. #4003

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Nie węzeł ale przystanek na linii dużej prędkości jak Roissy TGV, czy Frankfurt Flughafen. To działa.

  4. #4004

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Trochę nie rozumiem całego piania z zachwytu, że to kolej zastąpi obecne doloty jak powstanie CPL, przecież transfery krajowe i do WAW to spory odsetek ruchu, LOT pozbawi się tego dochodu, bo przesunięcie CPL bliżej głównych portów POZ, WRO, KTW, KRK zabierze zasadność podróżowania samolotem i pchnięcie tego ruchu w stronę indywidualnego transportu i może kolei. Plus wszyscy ze świata przylatujący do Polski i chcący przesiąść się na lot na regionalne lotniska miałby przerzucić się na kolej z CPL? Bo uważam że doloty na wspomniane POZ, WRO, KTW, KRK, staną się jeszcze mocniej deficytowe, jak nie zlikwidowane po powstaniu CPL.
    Rob_Sad, sprajt2, Kazor and 2 others like this.

  5. #4005

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez miqas Zobacz posta
    Trochę nie rozumiem całego piania z zachwytu, że to kolej zastąpi obecne doloty jak powstanie CPL, przecież transfery krajowe i do WAW to spory odsetek ruchu, LOT pozbawi się tego dochodu, bo przesunięcie CPL bliżej głównych portów POZ, WRO, KTW, KRK zabierze zasadność podróżowania samolotem i pchnięcie tego ruchu w stronę indywidualnego transportu i może kolei. Plus wszyscy ze świata przylatujący do Polski i chcący przesiąść się na lot na regionalne lotniska miałby przerzucić się na kolej z CPL? Bo uważam że doloty na wspomniane POZ, WRO, KTW, KRK, staną się jeszcze mocniej deficytowe, jak nie zlikwidowane po powstaniu CPL.
    To miałoby sens, gdyby Polska kolej działała tak jak te w Niemczech, Francji czy Holandii...
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  6. #4006

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    To miałoby sens, gdyby Polska kolej działała tak jak te w Niemczech, Francji czy Holandii...
    Ależ w 2027 z pewnością będzie tak własnie działać...
    AdamT, megaloman and mcxmcx like this.

  7. #4007
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez miqas Zobacz posta
    Trochę nie rozumiem całego piania z zachwytu, że to kolej zastąpi obecne doloty jak powstanie CPL (...)
    Nie zastąpi, przynajmniej znacząco! Coś takiego promował Wild na początku ale potem się wycofał.

    Co nie znaczy, że w lokalizacji Baranów udział kolei w dowożeniu i odwożeniu paxów do/z CPL nie wzrośnie o rzędy wielkości w stosunku do Okęcia. To dwie różne sprawy.

    Piotr

  8. #4008

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Doloty z regionow jako zasilanie hubu beda nadal mialy znaczacy udzial
    rozchodzi sie o oferte dowoza paxow, ktorzy beda rozpoczynac podroz z CPK (WAW)

    Smutne jest to, ze kolej byla tak dlugo po macoszemu postrzegana, OIDP KE strofowala nawet rzad PO za nadmierne przesuwanie srodkow z kolei na drogi

    sad but true
    Stoarn likes this.
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

  9. #4009
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Zacznijmy od tego, ile osób jedzie do Warszawy (pociągiem czy samochodem, wszystko jedno) tylko po to, żeby gdzieś polecieć? Kilka procent?
    Polecam koledze wizytę na parkingach wokół Okęcia, by się na własnej skórze przekonać o procentach!

  10. #4010
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dla porządku dodam, że ostatnie w ciągu dnia połączenie kolejowe z Warszawy do Poznania o ludzkiej porze to pociąg o 1855, w Poznaniu o 2238. Kolejny bezpośredni pociąg z Warszawy dociera do Poznania o 0246 w nocy. Tak to działa od zawsze i raczej nic nie wskazuje, żeby miało się kiedykolwiek zmienić. No chyba żę ostatnia fala przylotów do tego megahubu skończy się po 17, to wtedy spoko. Poznaniacy będą jeździć pociągiem.
    AdamT, 12wit, Omega98 and 1 others like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #4011

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    zakladasz, ze polaczenia kolejowe zatrzymaja sie na 2018 roku?
    watpie w te teorie
    Stoarn likes this.
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

  12. #4012

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Waverly, OH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez miqas Zobacz posta
    Tprzecież transfery krajowe i do WAW to spory odsetek ruchu, LOT pozbawi się tego dochodu
    A to te doloty są takie dochodowe?

  13. #4013

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ot taki smieszek Swiecickiego



    Wpis posła PO pojawił się przed godziną 18. "Na Okęciu 'zabrakło paliwa'. Dziesiątki samolotów opóźniane o godzinę i więcej. Kolejka do przebukowania 96 osób. Jadę do Baranowa" - skomentował.

    Informacje o problemach nadsyłali także nasi czytelnicy. Tablica odlotów samolotów z Lotniska Chopina potwierdzała, że coś się dzieje. Opóźnionych było kilkadziesiąt lotów. Po godz. 20 na start wciąż oczekiwało kilkanaście samolotów, których planowana pora odlotu już minęła.

  14. #4014
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Branża hotelowa upatruje potencjał inwestycyjny w związku z powstaniem Centralnego Portu Komunikacyjnego - ocenia prezes Chopin Airport Development Gheorghe Marian Cristescu.
    Hotelarze za budową CPK -
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  15. #4015

    Dołączył
    Jun 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Alexandre de Juniac jest francuzem byłym CEO AF i z pewnością jak to typowy Francuz myślami mało wykracza po za Francję i myśli głównie o Paryżu Orly ORY i CDG. Ale Warszawy nie da się porównać do Paryża, ale do Monachium już tak.
    Co do zdania Juniaca, to trzeba wziąć pod uwagę, że on reprezentuje linie lotnicze, którym zależy żeby lotnisk na świecie było jak najwięcej, a ceny dla przewoźników jak najniższe. On zdaje sobie sprawę, że globalne prognozy mówią o tym, że będzie brakować przepustowości na lotniskach, więc poprze każdą inicjatywę budowania nowego lotniska, a o sensowność i ekonomiczne uzasadnienie niech się martwią ci co budują i dają kasę, w jego interesie jest tylko to, aby ktoś je budował.

  16. #4016
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    zakladasz, ze polaczenia kolejowe zatrzymaja sie na 2018 roku?
    watpie w te teorie
    Zatrzymały się 20 lat temu, właściwie w 90. było lepiej.
    Omega98, SPlDER, kzet69 and 1 others like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  17. #4017

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SaaS Zobacz posta
    Co do zdania Juniaca, to trzeba wziąć pod uwagę, że on reprezentuje linie lotnicze, którym zależy żeby lotnisk na świecie było jak najwięcej, a ceny dla przewoźników jak najniższe. .
    Juniac przede wszystkim jest byłym prezesem linii hubowej (Air France). Takie linie chcą mieć jak największą swoją bazę i rozdrobnione lotniska po okolicach. Ale myslę, że opowiedział po prostu prawdziwą historię, że w momencie budowy CDG , ORY planowano zamknąć, ale z różnych powodów ten plan się nie powiódł.
    Cytat Zamieszczone przez SaaS Zobacz posta
    On zdaje sobie sprawę, że globalne prognozy mówią o tym, że będzie brakować przepustowości na lotniskach, więc poprze każdą inicjatywę budowania nowego lotniska, a o sensowność i ekonomiczne uzasadnienie niech się martwią ci co budują i dają kasę, w jego interesie jest tylko to, aby ktoś je budował.
    Kasa z duoportu zwraca się cztery razy wolniej niż kasa na jeden port lotniczy o takiej samej przepustowości jak duoport.
    Ale gdyby obecnie CDG miał przejąć ruch z ORY, to razem jest 69 + 32 = 101 mln. To są granice przepustowości nawet dla megahubu.
    Przepełnienie magahubów to szansa dla hubowej drugiej ligi. (Dublin, Kopenhaga, Arlanda, Helsinki, Zurich, Wiedeń, Praga, Budapeszt, Kijów, itd.)
    CPL jak ma mieć w pierwszej fazie maksymalną przepustowość do 45mln, w momencie planowanego otwarcia będzie zaledwie przeciętniakiem w Europie, nawet po za pierwszą dwudziestką.

  18. #4018

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Branża hotelowa
    Weź, Rafcio... Zanim przekleisz taką wrzutkę sprawdź kto jest autorem.
    Rafciooo77 and PeK like this.

  19. #4019

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    PL

  20. #4020

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie


    Polecamy

    Tekst z onetu "PrezesLOT krytycznie o Lotnisku Chopina: "zostało źle zbudowane"

    https://businessinsider.com.pl/firmy...hopina/8skkj3v

    z którego dowiedziałem się o rozmowie z prezesem w Zetce dziś:

    https://www.radiozet.pl/Radio/Progra...piruje-Baranow


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •