Kolej koleją, a zastanawiał się ktoś jak z dojazdem samochodem. Bo na mapie wygląda to ładnie, blisko A2, zjazd itp. Niestety A2 od Grodziska do Warszawy to koszmar, popołudniami korki od Konotopy do bramek koło Brwinowa. W Piątki popołudniu dojazd z centrum Warszawy do Grodziska to ~1,5 godziny. Z Okolic Górczewskiej, Bielan to ok 1 godziny. Autostrada już teraz jest zapchana, więc może najpierw niech nasi włodarze pomyślą o 3 pasie, bo może być kiepsko i lot 2 godzinny może być krótszy niż dojazd np z Pragi na lotnisko . Jak duża może być taka strefa oddziaływania lotniska ?
Ha ha tyle tych 4 metrowych ekranow na A2 do przestawienia.przy poszerzaniu.
tapnięte z paczkomatu
Rzeczywiście A2 jest obecnie przeładowana i do Grodziska średnia prędkość często nie przekracza 100km/h. To lotnisko nie zacznie działać wcześniej niż za 10 lat, więc może zdążą z poszerzeniem A2:
Na autostradzie A2 miÄdzy ĹodziÄ a WarszawÄ pojawi siÄ trzeci pas ruchu - RMF24.pl
Wystarczy, że zaczną kasować na A2 zaraz za Pruszkowem (a kiedyś w końcu zaczną) i od razu problem sam się rozwiąże.
W TVN już wiedzą, że wieś zniknie z powierzchni ziemi. CPK jest oczywiście niepotrzebny, ponieważ prognozowane do 2030 r 30 mln pasażerów w Warszawie można rozbić na istniejące już lotniska na Okęciu w Modlinie, Łodzi i Radomiu
Teraz kolej na Greenpeace, który znajdzie jakiś zagrożony gatunek i KE zażąda wstrzymania prac...
Obawiam się, że zamiast merytorycznej dyskusji rozpęta się totalna wojna, kto jest za jest za PiS, kto przecie ten za PO/N...
Jeżeli Modlin "przeżyje" to raczej tam będą kierowane LCC i czartery. Pamiętajmy, że CPK jeżeli powstanie to nie wcześniej niż za 10 lat a do tego czasu LOT będzie potrzebował więcej przestrzeni dla siebie kosztem LCC i czarterów, które zapewne będą otrzymywały "zachęty" do przenosin na Modlin.
To była tylko aluzja do Twoich przykładów odnośnie czasu dojazdu (Malpensa) i kosztu (Arlanda). 30min to nie 20min, ale też nie godzina, zaś co do ceny raczej wysnuwałbym ją z naszych cenników, nie szwedzkich.
Zakładam, że "najgorszy przypadek" się nie ziści. CPK w pewien sposób wpisuje się w inne (konieczne i bez CPK) inwestycje i zakładam, że minimum w postaci nowego wylotu z Warszawy do wys. Łowicza / CMK zostanie wybudowane.
Swoją drogą do mojej listy dopisałbym kolejny punkt:
10. Konkurencja w transporcie kolejowym. Zapowiedzi wskazują na to, że CPK będzie zwykłym dworcem kolejowym, co w zasadzie wyklucza monopol jednego przewoźnika (również ewentualny Airport Express będzie poddany konkurencji). Można się spodziewać cen na poziomie 10,50zł (KM do Grodziska), 18zł (IC do Skierniewic) - oczywiście wg cenników obowiązujących za 10 lat.
Rozumiem że będą w Polsce dwa lotniska z Solidarnością w nazwie. Nieśmiało przypominam że pełna nazwa SZZ to "Port lotniczy Szczecin-Goleniów im. NSZZ Solidarność"
www.airport.com.pl
Wysłane z telefonu
W sumie to przedłużenie CMK w stronę Gdańska przez CPK spowodowało by coś w rodzaju dworca CDG czyli pociągi w kierunku północ-południe jadą z pominięciem stolicy. Tyle, że w Paryżu jest to wymuszone poprzez dworce czołowe i brak możliwości przejazdu na wskroś, a w Warszawie była by to dodatkowa komplikacja podróży dla pasażerów miejscowych (konieczność przesiadki na CPK aby dojechać do miasta). Z drugiej strony jest to znaczne skrócenie czasu w relacji Kraków/Katowice - Trójmiasto więc chyba trzeba się z tym pogodzić.
Mam nadzieje że ten "koncert" życzeń jeszcze trochę potrwa, więc i ja dodam coś od siebie, krótko i na temat: lotnisko we Mszczonowie, bo niedługo ekspresówka będzie do oddania i tudzież CMK moim zdaniem nie jest należycie eksploatowana (w porównaniu chociażby do lini tgv paryż-lyon) więc właczenie do przewozu 3 czy 4 składów na godzinę szkody nie uczuni
Zakładki