Strona 100 z 355 PierwszyPierwszy ... 50 90 98 99 100 101 102 110 150 200 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,981 do 2,000 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #1981
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Panta rhei.

    Ja bym nie obstawiał, że pojęcie LCC jakie znamy dziś przetrwa kilka następnych lat i że da się "zachętami" uwolnić miejsce dla LOTu na Okęciu. A za 10 lat branża będzie kompletnie inna.

    Piotr
    Pełna zgoda, ale ograniczenia operacyjne w szczytach czy zbyt mała ilość stanowisk kontaktowych to problem na dziś dla LOTu.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  2. #1982
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Pełna zgoda, ale ograniczenia operacyjne w szczytach czy zbyt mała ilość stanowisk kontaktowych to problem na dziś dla LOTu.
    Dla wszystkich operujących z Okęcia, nie tylko dla LOTu. A CPL go rozwiąże na jakiś czas i znowu wszystkim, a nie tylko LOTowi.

    Wiara w lunch za darmo czyli, że da się wywalić konkurencję "narodowego" bezkosztowo zawsze mnie bawiła. Koszt uprzywilejowania LOTu na Okęciu (a potem na CPL) będzie rósł lawinowo.

    Piotr

  3. #1983

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Pełna zgoda, ale ograniczenia operacyjne w szczytach czy zbyt mała ilość stanowisk kontaktowych to problem na dziś dla LOTu.
    To jest problem który rozwiazuje się budowa nowego pirsu/terminalu za 500 mln zl, nie budowa nowego lotniska za 30 mld zł. Dzięki megalomanii obecnegl rzadu, wszelkie inwestycje w Okęcie i Modlin będa miały "pod górę" gdyż "tuż, tuż" będzie CPL.

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Dla wszystkich operujących z Okęcia, nie tylko dla LOTu. A CPL go rozwiąże na jakiś czas i znowu wszystkim, a nie tylko LOTowi.

    Wiara w lunch za darmo czyli, że da się wywalić konkurencję "narodowego" bezkosztowo zawsze mnie bawiła. Koszt uprzywilejowania LOTu na Okęciu (a potem na CPL) będzie rósł lawinowo.

    Piotr
    Czy ktoś zna drugi taki przypadek na świecie gdzie to operator lotniska dobrowolnie wprowadza zakaz lotów nocnych bez jakiegoś nakazu lub uchwaly samorzadowej?

    Fraport wręcz sadził się z samorzadem aby skrócić "curfew", a PPL sam wychodzi z inicjatywa zakazu lotów w nocy.
    PeK, maftiej, Red_Devil and 9 others like this.

  4. #1984
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    To jest problem który rozwiazuje się budowa nowego pirsu/terminalu za 500 mln zl, nie budowa nowego lotniska za 30 mld zł.
    Pełna zgoda, że powinna się odbywać merytoryczna dyskusja czy rozbudować Okęcie czy w perspektywie 10 lat budować nowe lotnisko dla Warszawy zaprojektowane na 30-35 milionów z możliwością rozbudowy w następnych latach.
    Jednak przeglądając już po konferencji prasowej dotyczącej CPK zdałoby się poważne media, w eter idzie jasny przekaz: nie bo nie, bo przecież mamy jeszcze wybudowane a niewykorzystane Modlin, Łódź i Radom, na które szacowany w przyszłości ruch możemy przekierować... Widocznie rozbudowa Okęcia musi jednak być komuś ważnemu nie na rękę.

    Tak poważna telewizja jak TVN24 BiŚ poświęciła nawet temu wydarzeniu ok 10 min, podczas których jeden z ekspertów ( nie zapamiętałem jak się nazywał) cały czas powtarzał "nie bo nie" a drugi, ekonomista Marek Zuber rzeczywiście wskazywał na niewiadome związane z ostatecznym kosztem budowy oraz sposobem finansowania.
    Stoarn and maftiej like this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  5. #1985
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Rafciooo77 - wszystko przez wredne media. A to łobuzy.

    Piotr

  6. #1986

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Zakładam, że "najgorszy przypadek" się nie ziści.
    Głupiego hotelu przed terminalem nie mogą skończyć...
    Tubylec likes this.

  7. #1987
    Awatar Wamo

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Ale przysłowiowej "sraczki" dostaliście nt. Portu Lotniczego Baranów im. L bądź J Kaczyńskiego.

    Masakra!

  8. #1988

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    To jest problem który rozwiazuje się budowa nowego pirsu/terminalu za 500 mln zl, nie budowa nowego lotniska za 30 mld zł.
    To jest problem którzy w najbliższych latach będzie rozwiązany przez rozbudowę pirsu południowego i północnego. A co potem?

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Czy ktoś zna drugi taki przypadek na świecie gdzie to operator lotniska dobrowolnie wprowadza zakaz lotów nocnych bez jakiegoś nakazu lub uchwaly samorzadowej?

    Fraport wręcz sadził się z samorzadem aby skrócić "curfew", a PPL sam wychodzi z inicjatywa zakazu lotów w nocy.
    Nie, to marszałek województwa A. Struzik wprowadził dla lotniska Chopina ograniczenie operacji nocnych do 40 pomiędzy 22 a 6 rano.
    W efekcie Lotnisko uznało, że w takiej sytuacji zaoszczędzi, jak nie będzie nocnej zmiany.

  9. #1989
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Wiadomo, że od jutra każdy Polak poza piłką nożną, skokami narciarskimi i katastrofami lotniczymi będzie się również znał na budowie lotnisk


    Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  10. #1990

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jak trzeba było pchnac sprawę rozbudowy Okęcia do przodu, wszyscy co teraz w prasie gadają jaki to CPL głupi - mieli rozbudowę Okęcia głęboko w d.

    I tak jest zresztą dalej, ludzie zaczynają o rozbudowie Okęcia mówić dlatego właśnie ze rząd CPL pcha, a nie dlatego że jakikolwiek pomysł na Okęcie mają.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  11. #1991
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Rozumiem że będą w Polsce dwa lotniska z Solidarnością w nazwie. Nieśmiało przypominam że pełna nazwa SZZ to "Port lotniczy Szczecin-Goleniów im. NSZZ Solidarność"

    www.airport.com.pl
    Wysłane z telefonu
    Jestem przekonany ze CPL im. Solidarnosci jest taka "techniczna nazwa",
    a za 10 lat (jezeli powstanie) bedzie miec patrona zupelnie innego

    PS. Gdyby dzis ogloszono przy okazji tego wlasciwego partona mysle ze dolalo by to oliwy do ognia.
    Pozdrawiam, Airliner

  12. #1992
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Argument za rozbudową Okęcia jest zrozumiały ale jak zrozumieć eksperta lotniczego czy dziennikarza ekonomicznego , który zachowując poważną twarz , marszczy czoło i prosto do obiektywu kamery mówi, że szacowany ruch można przekierować na Radom i Łódź? ...

    Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  13. #1993

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    To jest problem którzy w najbliższych latach będzie rozwiązany przez rozbudowę pirsu południowego i północnego. A co potem?
    Zbuduje się drugi terminal. Logiczne, co nie?

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Nie, to marszałek województwa A. Struzik wprowadził dla lotniska Chopina ograniczenie operacji nocnych do 40 pomiędzy 22 a 6 rano.
    W efekcie Lotnisko uznało, że w takiej sytuacji zaoszczędzi, jak nie będzie nocnej zmiany.
    Ja nie piszę o ograniczeniu, piszę o zakazie proponowanym ostatnio przez PPL. Nie rozbawiaj mnie "oszczędnościami".

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jak trzeba było pchnac sprawę rozbudowy Okęcia do przodu, wszyscy co teraz w prasie gadają jaki to CPL głupi - mieli rozbudowę Okęcia głęboko w d.

    I tak jest zresztą dalej, ludzie zaczynają o rozbudowie Okęcia mówić dlatego właśnie ze rząd CPL pcha, a nie dlatego że jakikolwiek pomysł na Okęcie mają.
    Rozbudowa lotniska to nie powinien być jakiś wielki temat warty uwagi całego narodu. Wystarczyłoby organicznie rozwijać i rozbudowywać dotychczasowe zasoby(WAW i WMI).
    Teraz nastała moda na wielkie hasła i splendor narodowy, i mamy hasło „Gdynia XXI w.”
    Tubylec likes this.

  14. #1994
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Głupiego hotelu przed terminalem nie mogą skończyć...
    No pacz, a terminal skończyli.

  15. #1995
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jak trzeba było pchnac sprawę rozbudowy Okęcia do przodu, wszyscy co teraz w prasie gadają jaki to CPL głupi - mieli rozbudowę Okęcia głęboko w d.

    I tak jest zresztą dalej, ludzie zaczynają o rozbudowie Okęcia mówić dlatego właśnie ze rząd CPL pcha, a nie dlatego że jakikolwiek pomysł na Okęcie mają.
    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Wiadomo, że od jutra każdy Polak poza piłką nożną, skokami narciarskimi i katastrofami lotniczymi będzie się również znał na budowie lotnisk
    To nie tylko pismaki rozrabiają - to i cały "naród" jest winny? A to niewdzięcznicy. Zamiast wziąć odpowiedzialność i sprawnie rozwiązać problemy infrastrukturalne rządu dziamgolą na forach i w gazetkach.

    @Stoarn i Rafciooo77 - łapiecie poziom kabaretu. Najpierw podano TCO jako 30 dużych baniek, potem lokalizację. Zgrubny kosztorys jest nadal nieznany ale AKCJONARIUSZE (czyli MY) mają "trzymać m...ę w kubeł" albowiem "nie pchnęli rozbudowy Okęcia" i "to nie piłka nożna"?

    To rząd - któremu płacimy niemałe pensyjki - ma zakichany obowiązek informowania nas na co wydaje nasze podatki i dlaczego tak. To rząd - a nie ja i prasa - ma uzasadniać dlaczego 30 mld zł! Jak ma być inaczej, to mamy kabaret. Ja się nie muszę znać, mnie trzeba przekonać że tak jest najlepiej. Dawajcie te "przekonywania" - jakieś linki lub cytaty byle z kwotami! No dawajcie!

    Piotr
    @Stoarn - numer z CPL jest o rząd wielkości większy niż Amber Gold. Powodzenia!

  16. #1996

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    To nie tylko pismaki rozrabiają - to i cały "naród" jest winny? A to niewdzięcznicy. Zamiast wziąć odpowiedzialność i sprawnie rozwiązać problemy infrastrukturalne rządu dziamgolą na forach i w gazetkach.

    @Stoarn i Rafciooo77 - łapiecie poziom kabaretu. Najpierw podano TCO jako 30 dużych baniek, potem lokalizację. Zgrubny kosztorys jest nadal nieznany ale AKCJONARIUSZE (czyli MY) mają "trzymać m...ę w kubeł" albowiem "nie pchnęli rozbudowy Okęcia" i "to nie piłka nożna"?

    To rząd - któremu płacimy niemałe pensyjki - ma zakichany obowiązek informowania nas na co wydaje nasze podatki i dlaczego tak. To rząd - a nie ja i prasa - ma uzasadniać dlaczego 30 mld zł! Jak ma być inaczej, to mamy kabaret. Ja się nie muszę znać, mnie trzeba przekonać że tak jest najlepiej. Dawajcie te "przekonywania" - jakieś linki lub cytaty byle z kwotami! No dawajcie!

    Piotr
    @Stoarn - numer z CPL jest o rząd wielkości większy niż Amber Gold. Powodzenia!
    BRAWO!

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    No pacz, a terminal skończyli.
    Tylko wzieło 7 lat żeby zbudować, zamiast 3 jak planowano.

  17. #1997

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Zbuduje się drugi terminal. Logiczne, co nie?
    A pamiętasz ile kosztował obecny terminal ? Bo jak piszesz o kwocie 500 mln zł na drugi terminal, to mi się śmiać chce.

  18. #1998

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    A pamiętasz ile kosztował obecny terminal ? Bo jak piszesz o kwocie 500 mln zł na drugi terminal, to mi się śmiać chce.
    Przestań mieszać.

    Kolega jeden wpis wcześniej napisał że już brakuje stanowisk kontaktowych w godzinach szczytu, koszt budowy/przebudowy/rozbudowy pirsu lub 1. etapu jakiegoś drugiego nowego terminalu spokojnie zmieści się w tej kwocie. Np. terminal w WRO na 4 mio. pax kosztowal 400 mln zl łacznie z infrastruktura(płyta, parking, drogi).

  19. #1999

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cierpisz na amnezję? Argumenty przeciwko pakowaniu kasy w Okęcie były tu podawane niejednokrotnie. Kasa na sam port została zredukowana do 22 mld.

  20. #2000

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Cierpisz na amnezję? Argumenty przeciwko pakowaniu kasy w Okęcie były tu podawane niejednokrotnie.
    Argumenty dobrze znam, ale owe argumenty to zbiór założeń które albo są nader optymistyczne/nierealne albo ignorują fakty aby uzasdnić słuszność budowy CPL. Być może wyprzedzam Ciebie, ale daruj sobie powoływanie się na raport z 2010 r.(raport zamówiony przez Grabarczyka aby uzasadnić duży port bliżej Łodzi). Powiedzmy otwarcie "Okęcie nie, bo nie" i przestańmy udawać że koszt budowy CPL jest uzasadnione.

    Nowe porty budowano w miastach ze skrajnie wyczerpaną infrastrukturą lotniskową, w Warszawie mamy dwa lotniska z możliwością rozbudowy obu... niedasię, konieczny jest nowy.

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Kasa na sam port została zredukowana do 22 mld.
    Fajnie, tyle tlyko że "sam port" niewystarczy aby zapewnić pełną funkcjonalność i dostępność na poziomie Okęcia.
    maftiej and Ztof like this.

Strona 100 z 355 PierwszyPierwszy ... 50 90 98 99 100 101 102 110 150 200 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •