Lepiej było napisać "do ulicy Franka i Stacha"
Lepiej było napisać "do ulicy Franka i Stacha"
lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota
Tymczasem w Stambule kończy się budowa drugiego, równoległego pasa na lotnisku Sabiha Gokcen. Inwestują sporo w lowcostowe lotnisko które jest bliżej centrum niż budowany hub na 150 mln pax - a podobno słabo tam z demokracją.
Al. Żwirki i Wigury bywa potocznie odmieniania jako "te Żwirki, pojechać Żwirkami itp.".
Nazwy własne to może dyskusyjna sprawa dla lingwistów, dla mnie Poniatoszczak i Wileniak czy Starzyniak wchodzą w skład gwary. A określenie "Żwirki" na aleję słyszałem dziecięciem będąc, od mojego taty, który się urodził tutaj i żadnych studiów nie ukończył, ze studentami z akademików raczej też się nie zadawał .
Zatem pozostańmy każdy przy swojej racji i kończymy OT
jako mieszkańcy i urodzeni w stolycy....
lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota
Podczepię się pod temat i zapytam szanowne gremium jakie są przewidywane kierunki dróg startowych CPL i jakie są możliwe kierunki startów i lądowań okalające aglomerację Warszawską ? Wg moich wstępnych założeń pasy (kier. wschód -zachód) będą powodowały przeloty nad Grodziskiem, Pruszkowem, Nadarzynem. Samoloty będą przeważnie podchodziły do lądowania z kierunku płd-wsch tak jak ma to miejsce teraz od Piaseczna z tym że będą zakręcały na wysokości Milanówka i Brwinowa i kierowały się na Baranów.
Czy to ma sens ?
Pasy bardziej równolegle do A2 raczej, niż dokładnie wschód/zachód z podejściem od strony wschodniej nad Równiną Warszawską, w pasie terenu szerokości ok. 4km pomiędzy ciągiem miejscowości Brwinów - Milanówek - Grodzisk od południa, a Ożarów-Płochocin-Błonie z północy.
Przeloty byłyby nad Prószkowem, ale przy progu pasa znajdującego się 10 - 14 km, (w zależności od studiów lokalizacyjnych) znajdują się już po za obszarem uciążliwości hałasu >55db. Oczywiście na Równinie Warszawskiej znajduje się też trochę zabudowy małych miejscowości o charakterze rolniczym, ale zmieściłoby się to w ramach możliwości odszkodowań dla ustanowienia strefy ograniczonego użytkowania.
Problemem byłoby wg. mnie zbyt szerokie rozstawienie pasów (większe niż 1,6km) oraz ewentualna przyszła lokalizacja 3 i 4 pasa. Wtedy podejścia nie zmieściłyby na terenie wolnym od zabudowy w tej części aglomeracji warszawskiej. Chyba, że byłyby pod zupełnie innym kątem. Takie problemy ma teraz MUC z budową trzeciego pasa, w pobliżu którego znajduje się miejscowość Freising. Zresztą na razie nie ma jeszcze propozycji lokalizacji pasów, ona oczywiście powinna wyniknąć również ze studiów oddziaływania hałasu. Można by z góry założyć, że budujemy się tylko do 2 pasów. Wtedy w dalszej perspektywie byłby ważny port w Modlinie.
Ale jak PPL zaproponowano inwestycje w Radomiu, to trudno przewidzieć, czego można się spodziewać.
Kierunki startów i lądowań wyznacza się na podstawie tzw. róży wiatrów, czyli wieloletnich badań kierunków i sił wiejących wiatrów, a nie jak sobie projektant wymyśli
WSW jest na drugiej pozycji po W. Natomiast 15/33 nie ma się do róży wiatrów. Ja przynajmniej związku nie widzę.
Prof. Wojtyna ma złą wiadomość dla tych, którzy uwierzyli w Centralny Port Komunikacyjny. CPK nie ma na „liście projektów strategicznych”, ani wśród projektów w obszarze „rozwój zrównoważony terytorialnie”, ani w żadnym z 16 innych obszarów. Nie ma go też na mapie lotnisk w 2030 podaje prof Andrzej Rzońca.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
"Wolni? Na czym polega wolność, jaką dałeś miastu Arras?! Jest to najokrutniejsza niewola gwałtu, delatorstwa, stosów, zaklęć i nędznych urojeń.."
Andrzej Szczypiorski, Msza za miasto Arras
Trudno to nazwać zaskoczeniem. Po wielkim przedstawieniu, rzeczywistość zastukała do drzwi. Tylko pojawia się pytanie, czy nie będziemy mieli do czynienia z podejściem "jakoś to będzie", zatkaniem się Okęcia, związanym z mikro-działaniami typu dodanie kilku gateów autobusowych. Ewentualnie czy jedynym pomysłem nie będzie duoport z RDO i administracyjny podział ruchu na podstawie kuriozalnych kryteriów...
,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara
Zakładki