Właśnie tak jak napisał przez duoport z modlinem. Okęcie ma duże możliwości rozwoju poprzez dobudowywanie kolejnych terminali. Krzyżujące się pasy startowe to tylko wymówka pisowców ktorzy są ekonomicznymi abnegatami i chcą rozwalić świetne lotnisko poprzez budowę CPK, kosztem swoich chorych ambicji nie popartych żadnymi ekonomicznymi wskaźnikami. LGW na jednym pasie robi 40 mln rocznie. A ty się lepiej powinieś zapytać jak tacy nieudacznicy jak obecnie rządzący chcą zbudować lotnisko wielkości DXB czy new istanbul airport skoro nawet nie potrafią wybudować porządnie jednej inwestycji. Przekop mierzei też nie dojdzie do skutku ponieważ okazało się że trzeba wypełnić 142 warunki ekologiczne których nie są w stanie spełnić.
Bo LOT wtedy przyjął ostatnie namaszczenie? A ruch w WAW to była połowa obecnego ruchu?
Tapnięte..
Poważnie sądzisz że ten bieda kraj ma jakikolwiek potencjał na lotnisko na miarę LHR? Głodowe pensje i emerytury, podwyżka dla emerytów w tym roku to 70 złotych. To ci ludzie mieliby zasilać ten mega hub? LOT będzie mieć 15 samolotów wide body. Dla przykładu TK ma prawie 100 wide body i zamówienia na kolejne. Widzisz tą różnice? I dopiero teraz zdecydowali się zbudować mega lotnisko kiedy zasoby Ataturka naprawdę zostały już wyczerpane. W naszym regionie są państwa kilka kilkanaście razy bogatsze od Polski a nie mają takich ambicji jak nasz rząd. Austria, głównie lotnisko w VIE odprawia około 25 mln pasażerów rocznie podobnie najbogatsza w europie Szwajcaria. Zurich około 25 mln pasażerów. A tu nagle taki pętak europy jak Polska będzie budować lotnisko na 90 mln pasażerów. Nie wiem co trzeba mieć w głowie żeby to popierać. Widziałeś kiedykolwiek te zielone łąki na Okęciu wokół pasów startowych? To potencjalne tereny pod budowę nowych terminali na Okęciu i nie potrzeba nic więcej, żadnych chorych mega pomysłów na lotniska wśród pól. Ani Polska nie ma potencjału na tego typu inwestycje, z powodu ubogiego polskiego społeczeństwa, które będzie ubogie jeszcze przez kilkadziesiąt lat, ani nie ma pieniędzy na realizację tych przerośniętych ambicji jednego człowieka i taka jest niewygodna prawda.
Bo wtedy nie było takiej potrzeby. To co jest wtedy wystarczało, rząd się zmienił i kiedy LOT po dotacjach państwowych zaczął wychodzić na prostą i się rozwijać należało rozwijać również tą koncepcję duoportu, a nie opowiadać bzdury o CPK. Teraz mamy taką sytuację, że nie ma i nie będzie CPK i obecnie rządzący też nic nie robią w tym kierunku aby rozwijać Okęcie bo tkwią w marazmie CPK. Obecny prezes to hamulcowy rozwoju Okęcia, który działa na szkodę spółki która kieruje i to jest smutne.
Żeby lotnisko z jedną drogą startową/dwoma krzyżującymi się obsługiwało 40 MPPA musi mieć bardzo silny generator ruchu O&D, który zasypie godziny pozaszczytowe bez ruchu transferowego. Taka sytuacja występuje w aglomeracjach 10+ mln mieszkańców - przykłady to właśnie LGW, BOM, IST/SAW. W przypadku aglomeracji jak Warszawa, da się realnie wycisnąć góra 30 MPPA (np. DUB, który rusza z budową drugiej niezależnej drogi startowej). Patrząc na obecny ruch i prognozy ULC dla Polski, można spodziewać się, że w perspektywie 10-15 lat WAW osiągnie poziom 30 MPPA, więc akurat podchodzi pod termin ukończenia CPK. Oczywiście małe aglomeracje też mogą obsługiwać większy ruch, bazując na transferach, ale do tego trzeba mieć niezależne drogi startowe (np. AMS, FRA, MUC).
Nie karm trolla.
^^ rozbawiłeś na NR .
Abstrahując od tego, że to stary wywiad, to mnie akurat bardziej zainteresowało ten fragment: "Trzeba powiedzieć wprost – czy Koleje Dużych Prędkości w wariancie „Ygreka” bez przedłużenia do Pragi i Berlina czy CPL to fantasmagorie i zasłona dymna, dlatego nazywam to „patoinwestycjami”."
Ja rozumiem rozważania czy Y jest potrzebny czy nie, natomiast warunkowanie budowy sieci KDP od połączeń międzynarodowych jest niezłym odlotem. Może jeszcze, tak jak z autostradami, najpierw wypadałoby wybudować odcinek za zachodnią granicę, a potem resztę .
@emixx, ale za dużo o lotnictwie to Ty nie wiesz, co?
Czy wiadomo coś więcej na temat skoku cywilizacyjnego Ukrainy w kwestii drogownictwa za przyczyną Nowaka?
Wyborcza.plBudowa autostrady łączącej Gdańsk z Odessą to osobisty priorytet Sławomira Nowaka, szefa ukraińskiego odpowiednika GDDKiA, a w przeszłości ministra transportu w rządzie Donalda Tuska.
Wyborcza.plSławomir Nowak na celowniku służb antykorupcyjnych Ukrainy
https://audycje.tokfm.pl/podcast/-Ws...powtorka/70856"Wszystko czym się zajmowałem w życiu zarabiało" - mówi szef CPK
W końcu sensownie ktoś wytłumaczył, że lotnisko będzie projektowane na 30-35-40mln pasażerów co w perspektywie 2030 roku ma sens. Ciekawe ile prawdy jest w tym, że kapitał do sfinansowania lotniczej części CPK wali drzwiami i oknami
No i bardzo ciekawa jest druga część wywiadu...
Suskie są wszędzie - Centralny Port Komunikacyjny konkurencją dla lotniska w Berlinie? - koncepcja podziału ruchu Tegel - Schoenefeld równie nowatorska.
Piotr
Zakładki