Strona 11 z 220 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 61 111 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 220 z 4386
Like Tree5489Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #201

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Idiotyczne?? Póki co to jeden z priorytetów polityki transportowej UE.
    Czy samo to że coś jest priorytetem polityki UE, powoduje że od razu jest to mądre i niepodważalne?
    Eee tam, podpis ;)

  2. #202

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nie od razu, ale:

    1. Jeśli hasło rozumieć nie jako "wszelkie tiry z dróg na tory" tylko - a tak w założeniach - "odciążyć drogi, dociążyć linie kolejowe", to nie widzę powodów, aby go nierealizować.


    2. Dyskusja nam oddryfowała od tematu i chyba czas do niego powrócić.

    Wracając do tematu i godząc poglądy aaben'a z ojcie_c'em:


    Uruchomienie ygreka spowodowałoby przede wszystkim odciążenie i zwolnienie TIRom jednego z najbardziej zawalonych korytarzy (kol. E-20 drog. E-30, Wschód-Zachód).

  3. #203
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Przede wszystkim, kupiliśmy już takie bez wychylnego pudła.
    Wiem - i to był niestety błąd, jakich wiele. No, ale ministrowie i dysydenci wiedzą lepiej i już...

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Wkurzają Cię ograniczenia do 30kmh co jakiś czas na drogach klasy krajowej i do 50kmh na drogach klasy magistrali międzynarodowej w Polsce? Wyobraź sobie, że o wiele bardziej restrykcyjne ograniczenia są już nałożone na torowiska, i sytuacja pogarsza się z każdym rokiem. Przez ostatnie kilka miesięcy mieliśmy dwa bardzo poważne wypadki kolejowe, nie będę wspominał o poprzednich okresach, bo to nie jest do końca moja działka.
    Trochę się kolejami interesuję i wiem, w jakim stanie jest nasza infrastruktura. Jest to wynik kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu lat zaniedbań. Problem polega na tym, że gruba kasa idzie w budowę autostrad i dróg ekspresowych, natomiast ułamek tej kwoty było i jest inwestowanych w modernizację szlaków kolejowych. Drogi zawsze były "trendy", koleje - prawie w ogóle.

    Ograniczenia do 30 i 50 km/h wywodzą się niejednokrotnie ze złego stanu nawierzchni dróg, regularnie niszczonych przez TIRy, co sprowadza mnie do Twojej kolejnej prośby...

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Liczę też, że wymyślisz coś, co obroni idiotyczne i populistyczne hasło "tiry na tory".
    ...proszę bardzo: kierowcy TIRów zapychają szlaki komunikacyjne, są regularnymi sprawcami wypadków drogowych, powodują niebezpieczne sytuacje, zatory na drogach przez nierespektowanie obowiązujących zasad ruchu drogowego (polecam filmiki na YT pt. "droga ekspresowa, Tiry jadą 50km/h), niszczą nawierzchnię, powodują koleiny, nie okazują szacunku dla współużytkowników dróg przez wymuszanie pierwszeństwa przejazdu... mam dalej wyliczać?

    Ilekroć jadę w jakąś trasę, tylekroć zawsze jestem świadkiem niebezpiecznej sytuacji z TIRem w roli głównej. Dlatego obowiązkiem naszych jaśnie wielmożnie rządzących powinna być taka zmiana przepisów, aby:
    1) Uniemożliwić zbędny ruch TIRów w czasie weekendów,
    2) Wymusić przepisami korzystanie z transportu TIRów pociągami (już to działa na przykładzie LHS - skoro tam można, to czemu nie w skali krajowej?),
    3) Zapobiec powodowaniu zatorów na drogach krajowych i międzynarodowych przez stosowanie zaporowych kar pieniężnych za to wykroczenie,
    4) Wprowadzić całkowity zakaz poruszania się TIRów drogami publicznymi kiedy są one nieprzejezdne ze względu na panujące warunki atmosferyczne, pod karą surowej grzywny.

    Z mojej strony to wszystko, na pewno propozycje powyższe nie będą stuprocentowym lekiem na całe zło panujące na drogach (pozostaną jeszcze piraci, ale z nimi też można sobie poradzić odpowiednio). W każdym razie tak bym to widział.

  4. #204

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Filmy na YT! No proszę, nie wiedziałem o takim narzędziu stymulującym politykę transportową państwa. Zawsze warto się dowiedzieć czegoś nowego.

  5. #205

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    aaben, sorry, wiążący bądź niewiążący charakter treści filmików na youtube naprawdę nie jest przedmiotem tej dyskusji....

  6. #206

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ale co ja tu mogę więcej skomentować. Koleje przegrały swoją szansę na modernizację ze środków UE. Wygrały ją na pewno regionalne porty lotnicze i drogi szybkiego ruchu, a mrzonki o drugich kompletach torowisk albo innych kolejach szybkich prędkości zostały przełożone "na później" po raz n-ty. Jedyna inicjatywa, która miała chęć chwycić, czyli "tiry na tory" składa się z hasła, loga i ogromnej wyobraźni ją głoszących.

    Kolej ma u nas ogromny potencjał od zawsze, podobnie jak transport śródlądowy. Może za 50 lat? Kto wie.
    hypne likes this.

  7. #207

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Oddziel to co jest, od tego co powinno być.

    Skoro dotąd kolej olewano, czas najwyższy to zmienić...


    W kazdy razie, niemożliwy jest porządny rozwój lotnictwa jeśli do lotnisk nie będzie wygodnego połączenia koleją.


    Połączenie z oddalonym 10 km od centrum Okęciem szykuje nam się dłuższe niż ma Arlanda i Gardermoen, w każdym razie...

  8. #208

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wg. mnie powinieneś sobie zacząć wyobrażać rozwój lotnictwa bez połączeń kolejowych w Polsce. Przykładem jest Okęcie, do którego połączenie kolejowe malował chyba pijany zając - nie można polegać na pijanych zającach.

  9. #209
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Skoro dotąd kolej olewano, czas najwyższy to zmienić...
    Podobnie jak z LOTem nie było przede wszystkim politycznej woli, żeby uzdrowić sytuację na kolei. Czy szeroko rozumiane PKP we wszystkich swoich odmianach (IC, PR, PLK) jest w stanie przyjąć a przede wszystkim rozliczyć się z wielomiliardowych dotacji z UE ?
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  10. #210

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    rozwój lotnictwa bez połączeń kolejowych w Polsce. Przykładem jest Okęcie,
    Okęcie i rozwój? hahahahaha

    Póki co idzie bardzo mizernie ten rozwój, między innymi kiepski dojazd przyczynia się do tego, że nie jest to chętnie wybierany port.

    Nie wiem jednak co mają pijane zające do linii kolejowej na Okęcie...

    Okęcie jest fatalnie zlokalizowane jeśli chodzi o połączenia kolejowe - z dala od jakiejkolwiek linii łączącej Warszawę z innym dużym miastem, a jedyna linia, od której można było budować odnogę, to obciążona ruchem lokalnym linia do Piaseczna i Radomia, która do tego prowadzi do centrum zawijasem.

  11. #211

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    No, nic nie zrozumiałeś, ale przynajmniej przyznałeś mi rację, that's it.

  12. #212

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No, nic nie zrozumiałeś, ale przynajmniej przyznałeś mi rację, that's it.
    Niezrozumiałych argumentów typu zwykle się nie rozumie - o co chodzi z pijanym królikiem? Malowanie ELFów się nie podoba komuś?

  13. #213

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Skoro już jesteśmy w OT, to nie będę pisał wszystkim szczegółowo, ale jako kolejarz podrzucę jeden hint: 200kmph wymaga dwóch rzeczy - przebudowy wszystkich skrzyżowań na dwupoziomowe i sygnalizacji kabinowej. Wnioski mozna wyciągnąć z tego samodzielnie

    Pozdrawiam, Adam

  14. #214

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Mieszkańcy 4 gmin - m. in. Baranów - protestuja i nie życzą sobie budowy Kolei Dużych Prędkości na ich terenie.

    W Baranowie właśnie miał powstać CPL, więc należy się spodziewać megaprotestów...

  15. #215
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Niestety, protesty to polska specjalność. Dobrze, że są nowe przepisy, bo wcześniej niejedna budowa była wstrzymywana, bo Józek z Wieśkiem "uojcowizny nie uoddadzom"...

  16. #216

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Stoarn, podaj źródło, dziękuję.

  17. #217

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    aaben, źródło pod linkiem poniżej:
    Szybka kolej: nie tędy droga | zyciewarszawy.pl

    (zawsze do usług )

  18. #218

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Tak jak podejrzewałem, znów pijany zając działa. Przede wszystkim, co to za rozgałęzienie opasające Baranów od wschodu - Ta gmina jest "otwarta" na północ, wschód i południowy-wschód, więc taki przebieg odetnie ich od świata żywych. Ale ja tam nie narzekam, będę miał trainspotting na starość.

  19. #219

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    aaben@ Mieszkasz na terenie gminy Baranów?

  20. #220

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie, Błonia.

Strona 11 z 220 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 61 111 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •