Strona 134 z 355 PierwszyPierwszy ... 34 84 124 132 133 134 135 136 144 184 234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,661 do 2,680 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #2661

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    TRANSFER

  2. #2662
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Ciekaw jestem czy dochód per pax. tranzytowy w strefie wolnocłowej rzeczywiście przekracza 50 PLN? Jeżeli nie, to równie dobrze można powiedzieć że pozostali przewoźnicy i cały ruch P2P na Okęciu dotują hub LOT-u ... więc ostrożnie z hasłami.
    Opłata pasażerska i prowizja od sprzedaży to nie jedyne przychody lotniska chyba. Każda operacja jest uwzględniania na fakturze, więc w przypadku pasażerów przesiadkowych te przychody są automatycznie 2x wyższe. Dodatkowo pewnie inaczej się też rozbija zaangażowania kapitału w infrastrukturę itp. W skrócie, lotnisko 'dostaje' klienta który jest przymuszony do korzystania z ich usług wysokomarżowych, podczas gdy brudną robotę (odprawa, kontrole) w większości przeprowadza kto inny.

    Najważniejsza spraw to jednak, że pasażer wylatujący z Warszawy ma dużo mniej do gadania w kwestii wyboru lotniska niż ten przesiadkowy.
    przemo-19 and kaspric like this.


  3. #2663

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Witku Z@ Jest link do tej audycji o rozbudowie Okęcia? Bardzo ciekaw jestem jak w praktyce ją sobie wyobrażasz.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  4. #2664
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie


  5. #2665
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie wiem, pewnie na stronie TOKu jest, ale nie wiem gdzie. Ale przecież wiesz jak sobie wyobrażam. W telegraficznym skrócie:
    - obwodnica w ziemię
    - pasy rozkrzyżowane
    - trzeci i czwarty terminal od Palucha
    Wszystko razem 1/20 CPL
    Ztof, jordanj and AdamT like this.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  6. #2666
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Na mieszkańców i normy hałasowe się wypinamy po prostu? Jestem za.
    SPlDER and Stoarn like this.


  7. #2667

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Opłata pasażerska i prowizja od sprzedaży to nie jedyne przychody lotniska chyba. Każda operacja jest uwzględniania na fakturze, więc w przypadku pasażerów przesiadkowych te przychody są automatycznie 2x wyższe. Dodatkowo pewnie inaczej się też rozbija zaangażowania kapitału w infrastrukturę itp. W skrócie, lotnisko 'dostaje' klienta który jest przymuszony do korzystania z ich usług wysokomarżowych, podczas gdy brudną robotę (odprawa, kontrole) w większości przeprowadza kto inny.

    Najważniejsza spraw to jednak, że pasażer wylatujący z Warszawy ma dużo mniej do gadania w kwestii wyboru lotniska niż ten przesiadkowy.
    Moment, być może Ja czegoś nie rozumiem lub nie dostrzegam.

    Prezes LOT w wywiadzie posługiwał się wartościami ekonomicznymi "wydają ... pieniądze, konsumują, ... wartościowi pod względem komercyjnym."

    Więc ocena tego powinna być dość prosta - porównanie rachunku ekonomicznego z dochodu z pasażer transferowych z rachunkiem za pasażerów P2P.

    Argument o sprowadzaniu pasażer (transferowych) do WAW którzy inaczej lecieliby przez inne porty przesiadkowe jest ciekawy. Ale w chwili braku przepustowości to raczej ruch transferowy powinien być uzupełnieniajacy(marginal revenue).

    To jest wszystko do obliczenia

    Na koniec dwa pytania, ile portów przesiadkowych stosuje 80% zniżki dla ruchu transferowego, oraz co to nam mówi o tzw. trwałej rentowności(sustainability) hubu LO jeżeli takie zniżki sa konieczne.

  8. #2668
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Więc ocena tego powinna być dość prosta - porównanie rachunku ekonomicznego z dochodu z pasażer transferowych z rachunkiem za pasażerów P2P.
    Z pominięciem wszystkich innych przychodów i kosztów? Czemu?

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Argument o sprowadzaniu pasażer (transferowych) do WAW którzy inaczej lecieliby przez inne porty przesiadkowe jest ciekawy. Ale w chwili braku przepustowości to raczej ruch transferowy powinien być uzupełnieniajacy(marginal revenue).
    Przepustowość jest chyba problemem w punktach kontroli na przykład, a nie w kolejkach do kasy Aelii czy innych najemców?


  9. #2669

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Z pominięciem wszystkich innych przychodów i kosztów? Czemu?


    Jakich innych przychodów?

    Powtarzam, być może czegoś nie rozumiem lub nie dostrzegam.

  10. #2670
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Tych o których pisałem wcześniej - związanych ze zwiększoną liczbą operacji przypadających na pasażera.


  11. #2671

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Tych o których pisałem wcześniej - związanych ze zwiększoną liczbą operacji przypadających na pasażera.
    To już kwestia rozrachunkowania, rzeczywisty przychód nie zmienia się.

    Prezes w swoim wywiadzie wyraźnie mowił o pieniądzach pasażerów, o konsumpcji, itd. (ergo o zakupach) i że z tego powodu pax transferowy bardziej się opłaca Lotnisku Chopina niż pax P2P. Dotychczas żadna strona nie przedstawiła danych który potwierdziłyby tą tezę.

    A na podstawie tej tezy jest teraz próba uzasadnienia budowy trzeciego i czwartego lotniska dla Warszawy i ustawowy podział ruchu.

    PS.

    Pozostaję nieprzekonany że zniżki na Okęciu za pax-a transferowego są czymś innym niż ukrytą formą pomocy dla LO.

  12. #2672
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Pasażer przesiadkowy to (co najmniej) jedno lądowanie, postój i wylot, trzy okazje do wystawienia przewoźnikowi faktury. Możemy się spierać czy faktycznie tak należy to liczyć bo niby samolot następny by leciał dalej ale w dłuższej perspektywie czasowej to jednak ma znaczenie.

    Prezes nie powiedział wyraźnie, że to jest wyłączony powód. Co do "względów komercyjnych" to podejrzewam, że lotnisko ma pełne dane na ten temat skoro kartę pokładową musisz okazać kupując butelkę wody...

    Z tego co kojarzę, to nikt jeszcze nie zabronił innym przewoźnikom realizowania przesiadek w Warszawie. Ba, sam miałem kiedyś taki bilet...


  13. #2673

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Tak jak dla przewoźnika, tak dla portu ruch transferowy stanowi uzupełnienie bezpośredniego, co dla wielu tras a zwłaszcza dla pożądanej częstotliwości stanowi o być albo nie być i nie da się tego łatwo obliczyć. Ponadto lotnisko to biznes dla którego kluczowy jest efekt skali, koszty stałe są ogromne więc każdy procent wykorzystania infrastruktury powyżej pewnego poziomu to praktycznie zysk.

    Jeżeli przewoźnik decyduje się na falowe ułożenie operacji i skomunikowanie siatki ponosi i tak koszty obsługi pasażerskiej w pełnej wysokości na innych lotniskach.

  14. #2674

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Tak jak dla przewoźnika, tak dla portu ruch transferowy stanowi uzupełnienie bezpośredniego, co dla wielu tras a zwłaszcza dla pożądanej częstotliwości stanowi o być albo nie być i nie da się tego łatwo obliczyć. Ponadto lotnisko to biznes dla którego kluczowy jest efekt skali, koszty stałe są ogromne więc każdy procent wykorzystania infrastruktury powyżej pewnego poziomu to praktycznie zysk.
    Jednakowy efekt przyniesie obniżenie opłat za wszystkich pasażerów.

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Jeżeli przewoźnik decyduje się na falowe ułożenie operacji i skomunikowanie siatki ponosi i tak koszty obsługi pasażerskiej w pełnej wysokości na innych lotniskach.
    Co to ma do rzeczy?

  15. #2675

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Jednakowy efekt przyniesie obniżenie opłat za wszystkich pasażerów.
    Nie, bo pax transferowy dopycha dwa połączenia.
    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Co to ma do rzeczy?
    Lotniska najczęściej biorą opłatę pasażerską tylko za odlot (lub jest ona wyższa). Na lotnisku transferowym przewoźnik płaci za tego pasażera w obie strony tyle samo.

  16. #2676

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Nie, bo pax transferowy dopycha dwa połączenia.
    To jest jedno założenie, równie dobrze można stymulować rynek lokalny. Nie chcę mnożyć hipotetycznych.

    Mamy konkretny przykład z Okęciem, konkretne problemy, konretne tezy, konkretne hasła... ale zato brak faktów.

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Lotniska najczęściej biorą opłatę pasażerską tylko za odlot (lub jest ona wyższa). Na lotnisku transferowym przewoźnik płaci za tego pasażera w obie strony tyle samo.
    ... i to uzasadnia 80% zniżki (66% w dwie strony) w porównaniu do paxa P2P?

    Równie dobrze uzasadnione jest obarczenie przewoźnika pełnym kosztem, to przewoźnik wybrał sobie dany model działalności, sieciowy czy P2P.

    Wracam do swojego wcześniejszego pytania, które porty przesiadkowe stosują 80% zniżki dla ruchu transferowego?

  17. #2677

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Zniżka jest w większości jak nie we wszystkich portach przesiadkowych, a co ma do rzeczy jej wysokość?

  18. #2678

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    a co ma do rzeczy jej wysokość?
    Wyskość zniżki jest istotna z punktu widzenia tezy wypowiedzianej przez pana prezesa Milczarskiego.

    To pasażerowie przesiadający się, wydają tutaj pieniądze, konsumują, spędzają czas, a pasażerowie point-to-point – z całym szacunkiem – nie są tak wartościowi pod względem komercyjnym, jak pasażerowie przesiadkowi – komentuje Milczarski
    Tym większa zniżka tym większy jest ciężar po stronie przychodów pozalotniczych aby sprawić tą tezę prawdziwą.

    Do 2016 r., WAW miał 50% zniżkę za paxa transferowego, co uważam za dość sprawiedliwe, w dwie strony przewoźnik płacił tyle samo za transfer co P2P. Podobną zniżkę oferuje np. FRA.

    Może jaśniej będzie jak przestaniemy owijać temat w bawełnę. Najpierw Hub LO był, i nadal jest, wspomogany przez bardzo chojne zniżki za pasażerów transferowcyh. Teraz mamy medialne lansowanie pomysłu ustawowego podziału ruchu aby zmniejszyć konkurencję na Okeciu. Na koniec, cały naród ma sfinansuje nowy port dla LO za 35 mld zł. "Nowy port dla LO" dlatego że gdyby pozostawić przewoźnikom wybór miedzy CPL i WAW, żaden nie wybrałby CPL. Przy tym wszystkim będzie wiele okazji na piękne hasła polityczna o Gdynii XXI w. i wstawaniu z kolan.

    Teza prezesa jest kluczowa z puntku widzenia CPL. Co się stanie z wizją budowy Gdynia XXI w. jak okaże się że bez tego administracyjnego wsparcia port przesiadkowy LO nie ma szans na trwałą rentowność i konkurowanie z innymi portami?
    AdamT likes this.

  19. #2679

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta

    Wracam do swojego wcześniejszego pytania, które porty przesiadkowe stosują 80% zniżki dla ruchu transferowego?
    Może są i takie ... zerknąłem tylko do FRA i zniżki dla pasażerów transferowych są, ale bliżej im 40-50% niż 80%.
    źródło: http://www.fraport.de/content/frapor...17_-18-1--.pdf
    pkt 1.3.2.
    for domestic flights, local boarding 18,16 €

    for European flights (Non-EU), local boarding 22,84 €

    for intercontinental flights local boarding 25,16 €

    for transfer and transit passengers to all destinations 12,93 €


    Podsumowując:

    - Zniżki dla pasażerów transferowych są nie tylko na Okęciu, ale także w co najmniej jednym innym porcie lotniczym. (na przykładzie FRA)
    Pewnie są i w innych, ale nie chce mi się szukać.
    - Zniżka rzędu 80% może być dyskusyjna. ( bo na przykładzie FRA jest 35-50%)
    alacherbauer, marekb and AdamT like this.

  20. #2680
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    To jeszcze z serii luźno związanych danych (LHR, za pudelkiem):
    "Wydatki w strefie handlowej portu lotniczego wzrosły z kolei o 6,4 proc. do 8,33 funta na pasażera."



Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •