Strona 136 z 355 PierwszyPierwszy ... 36 86 126 134 135 136 137 138 146 186 236 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,701 do 2,720 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #2701
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Przykładem wielkopolskiego know how jest Dworzec Kolejowy Poznań Główny?
    Jeśli nie zamierzasz pisać merytorycznie to nie pisz w ogole. Wielkopolska ani Poznań tego dworca nie budowały. Zbudowała go Warszawa. Trzeba jednak przyznać, że bez oporu miasta (jeden z odpowiedzialnych dostał później posadę w pkp).
    Not Real and SPlDER like this.

  2. #2702

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Taaa, wielkopolskie
    internety pamietajo
    SkyscraperCity - View Single Post - [Poznań] Poznań Główny, CH Avenida Poznań (dawniej: Poznań City Center)

    Jacek Prześluga, wówczas członek zarządu PKP, odpowiedzialny za m.in. modernizacje dworców, mówi, że z przedstawicielami magistratu współpracowało się bardzo źle. - Wydawali się zupełnie niezainteresowani sprawą. Ze strony Ryszarda Grobelnego nie było żadnego wsparcia. Ponieważ go znałem z wcześniejszych lat, próbowałem na niego wpłynąć, po koleżeńsku, z racji, że też jestem poznaniakiem. Odbijaliśmy się od ludzi z urzędu jak od ściany. To nie była inwestycja, której słano pod nogi płatki róż. Spośród kilkudziesięciu dworców, które wówczas poddano modernizacji, w Poznaniu pracowało się najgorzej. Na byle wsi mieliśmy większą pomoc i zainteresowanie urzędników niż tu - mówi.
    skoro sami fachowcy od mega projektow autorytarnie pisza, ze rozbudowa Okecia to pikus w porownaniu do kosztow CPK to poprosze o szacunkowe koszty:
    - schowania S2 w tunel
    - rozbudowy Okecia iô trzeci pas
    - budowy nowego terminala od str Palucha
    - koncepcji I kosztow skomunikowania nowego terminala z istniejacym
    - koszty wysiedlen, relokacji I odszkodowan dla mieszkancow w strefo oddzialywania nowej inwestycji
    - innych kosztow nie wymienionych wyzej niezbednych do poprawnego uzytkowania lotniska

    inaczej to zwykle bicie piany

  3. #2703
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Strach pomyśleć ile by kosztowały te tureckie i chińskie lotniska w światłym wielkopolskim kapitalizmie. Czyżby wykonawcy płacili tam za samą możliwość prowadzenia prac?
    Przetlumacz na zrozumialy jezyk lub nie pisz po pijaku.
    Jesli chodzi o Turcje to zdaje sie projek byl juz zaawansowany przed Erdoganem, obecnie Turkish raczej przestał się rozwijać. Chińczycy nie udaja, ze znaja sie na wszystkim (jak masza wladza) i kluczowe projekty zlecaja innym (tez z roznymi efektami).

  4. #2704
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    (...) skoro sami fachowcy od mega projektow autorytarnie pisza, ze rozbudowa Okecia to pikus w porownaniu do kosztow CPK to poprosze o szacunkowe koszty:
    - schowania S2 w tunel
    - rozbudowy Okecia iô trzeci pas
    - budowy nowego terminala od str Palucha
    - koncepcji I kosztow skomunikowania nowego terminala z istniejacym
    - koszty wysiedlen, relokacji I odszkodowan dla mieszkancow w strefo oddzialywania nowej inwestycji
    - innych kosztow nie wymienionych wyzej niezbednych do poprawnego uzytkowania lotniska

    inaczej to zwykle bicie piany
    No widzisz Alex - albo wykonasz robotę za rząd albo do... szeregu.

    Piotr
    alacherbauer, AdamT and Red_Devil like this.

  5. #2705
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Trzeba jednak przyznać, że bez oporu miasta (jeden z odpowiedzialnych dostał później posadę w pkp).
    Jacek Prześluga, wówczas członek zarządu PKP, odpowiedzialny za m.in. modernizacje dworców, mówi, że z przedstawicielami magistratu współpracowało się bardzo źle. - Wydawali się zupełnie niezainteresowani sprawą. Ze strony Ryszarda Grobelnego nie było żadnego wsparcia. Ponieważ go znałem z wcześniejszych lat, próbowałem na niego wpłynąć, po koleżeńsku, z racji, że też jestem poznaniakiem. Odbijaliśmy się od ludzi z urzędu jak od ściany. To nie była inwestycja, której słano pod nogi płatki róż. Spośród kilkudziesięciu dworców, które wówczas poddano modernizacji, w Poznaniu pracowało się najgorzej. Na byle wsi mieliśmy większą pomoc i zainteresowanie urzędników niż tu - mówi.
    Właśnie to miałem na myśli, taka postawa nie przystoi mieszkańcom regionu, który wydał Drzymałę czy w heroiczny sposób oparł się germanizacji...
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  6. #2706
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    internety pamietajo
    [url=http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=140793950&postcount=13773]
    Chyba nie rozumiesz.
    To nie była żadna modernizacja dworca, a kpina. Zdrowo dzialajace miasto powinno taka inwestycje zablokowac i wysmiac. Cisza ze strony miasta jest oczywista ostrozna akcptacja.
    Takie slowa czlowieka pkp swiadcza o jego arogancji, bucie, poczuciu bezkarnosci i byc moze braku kompetencji.
    Glowna przyczyna jest jednak zle prawo.

    Jesli chodzi o koszty to rozbudowe Okecia da sie oszacowac, CPL to zagadka i z cala pewnoscia nie tansza niz rozbudowa Okecia, bo teren jest skomunikowany i uzbrojony.
    Red_Devil likes this.

  7. #2707
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Prawdpodobnie rozbudowa Okecia i spłacenie wszelkich roszczeń z tytułu hałasu i OOU taniej wyszłaby niż cały ten obecnie kształtujacy się plan inwestycji w CPL, w Okęcie i w trzecie lotnisko. W drogim Londynie odszkodowania za hałas z ew. trzeciego pasa LHR szacuja na 7 mld PLN(1,5 mld GBP), kropla w ponad 40 mld PLN teraz koniecznych, a Warszawie daleko jeszcze do Londynu.
    Dodajmy, że sprawa trzeciego pasa w LHR ciągnie się od dekady ponad chyba (a koszty z terminalem to 2x więcej niż CPL), a nawet pierwszej łopaty nie wbito. Od koncepcji do realizacji T5 minęło ćwierć wieku (a jak to wyszło to wiadomo). Ale u nas rozbudowa to będzie pikuś za to podobno z budowa od zera sobie nie poradzimy...

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Jesli chodzi o koszty to rozbudowe Okecia da sie oszacowac, CPL to zagadka i z cala pewnoscia nie tansza niz rozbudowa Okecia, bo teren jest skomunikowany i uzbrojony.
    Może Ci co kosztorysy 'naprawy' BER robili mają jakiś wolny termin żeby nam oszacować WAW^2?


  8. #2708
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A jak to sie ma do watku?
    Red_Devil likes this.

  9. #2709
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Nijak. Problemy tego typu projektów za granicą wedle zwolenników przebudowy nie są transferowalne z jakiegoś powodu dla Okęcia. Za te wszelkie niepowiedzenia z budową 'greenfield' u nas będą spotęgowane.


  10. #2710
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A gdzie ktokolwiek twierdzi, ze nie sa?

  11. #2711
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    #2706 co też cytowałem.


  12. #2712
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    #2706 co też cytowałem.
    W ktorym miejscu?

  13. #2713
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Proszę po raz kolejny zatem:

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Jesli chodzi o koszty to rozbudowe Okecia da sie oszacowac, CPL to zagadka i z cala pewnoscia nie tansza niz rozbudowa Okecia, bo teren jest skomunikowany i uzbrojony.


  14. #2714
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Czy można gdzieś jakoś wydzielić z tego wątku to co się CPL czy CPK dotyczy od wyimaginowanej budowy 2,3 czy 4 pasa jak i nowych terminali na WAW?

    Nie wspomnę ile ten wątek ma już stron z tego 4/5 pitolenia o rozbudowie Okęcia. Załóż cię wątek rozbudowa Okęcia bo tutaj co chwilę ktoś dokladnie to samo piszę co pare stron temu było pozniej jest dyskusja o tym samym i tak w kolo Macieju.


    tapniete z paczkomatu
    Marek., Rafciooo77 and Stoarn like this.

  15. #2715
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Proszę po raz kolejny zatem:
    I gdzie w tym tekście mowa o tym, że nie da się popsuć rozbudowy Okęcia? Wszystko można popsuć.
    Różnica polega na tym, że mniej więcej wiadomo jakie są problemy do rozwiązania na Okeciu. Co do CPL nie wiadomo nic poza wyimaginowanymi niemerytorycznymi wizjami.
    Red_Devil likes this.

  16. #2716

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Dodajmy, że sprawa trzeciego pasa w LHR ciągnie się od dekady ponad chyba (a koszty z terminalem to 2x więcej niż CPL), a nawet pierwszej łopaty nie wbito. Od koncepcji do realizacji T5 minęło ćwierć wieku (a jak to wyszło to wiadomo). Ale u nas rozbudowa to będzie pikuś za to podobno z budowa od zera sobie nie poradzimy...
    @L4 manipulujesz, w żadnym ze swoich wpisów nie pisałem że CPL skończy jak BER, ani nie pisałem o sukcesach budowy trzeciego pasa LHR.

    Ziemia pod terminal i pas jest, autostradę można przesunać, tunel można zbudować, więc jedyną przeszkodą jest OOU. Ostatni bastion. Żadnynch wiarygodnych danych na temat uciążliwości (i ew. roszczeń) trzeciego pasa na Okęciu nigdy nie przedstawiono, a jednak jest dość powszechne przekonanie że się "nieda".

    Więc, Ja nie potrawię oszacować tej uciążliwość, ale na przykładzie szacunków BAA dla Londynu może to nawet wynosić 7 mld zł. Dalej, trudno jest mi uwierzyć że roszczenia byłyby większe dla Okęcie, w aglomeracji warszawskiej mieszka mniej ludzi niż w Londynie, jest mniejsza gęstość zaludnienia, mniejsza wartość nieruchomości i społeczeństwo jest ogólnie mniej roszczeniowe i świadome swoich praw.

    Ale jak pod progiem nowego pasu mieszka jeden były wicepremier, a drugi były premier chce zbudować Gdynię XXI, to oczywiście fakty, liczby i analizy są mało istotne.

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta

    skoro sami fachowcy od mega projektow autorytarnie pisza, ze rozbudowa Okecia to pikus w porownaniu do kosztow CPK to poprosze o szacunkowe koszty:
    - schowania S2 w tunel
    - rozbudowy Okecia iô trzeci pas
    - budowy nowego terminala od str Palucha
    - koncepcji I kosztow skomunikowania nowego terminala z istniejacym
    - koszty wysiedlen, relokacji I odszkodowan dla mieszkancow w strefo oddzialywania nowej inwestycji
    - innych kosztow nie wymienionych wyzej niezbednych do poprawnego uzytkowania lotniska

    inaczej to zwykle bicie piany
    Biciem piany jest przyjmowanie uchwał o budowie CPL bez ocenienia kosztów i zlecenia studiów wykonalności wszystkich możliwych alternatyw, mówienie o budowie trzeciego/czwartego lotnisko dla Warszawy w Radomiu, i przedstawianie koniczynek kolejowych na konferencji prasowej jako realny plan szlaków kolejowych.

    @spiggy, zastosuj sobie metodę porównywalną pana pełnomocnika Wilda i oblicz ile to może kosztować i wróć do Nas ze swoim obliczeniami... nie wierzę że będzie więcej niż 35 mld zł(z tymi 7 mld zł na odszkodowania).

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    No widzisz Alex - albo wykonasz robotę za rząd albo do... szeregu.
    marekb, Ztof, PeK and 3 others like this.

  17. #2717
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Aby podsumować co wiemy trzeba poczekać do wtorkowej uchwały RM, tzn. do rezultatów 6-tygodniowych "uzgodnień" buldogów. Przynajmniej będzie wiadomo kto jakimi pieniążkami rządzi i kogo wypowiedzi traktować poważnie, a kogo nie.

    Temat wariantów alternatywnych jest zaorany:
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
    (@Atco - sorry za plagiat ale zakładam że zrozumiesz). Przy zapachu 35+ mld każdy kto o alternatywy spyta zostanie rozjechany (). Koncepcja przeżycia do 2027 też wydaje się klarownie skomunikowana. Otwartą pozostaje pozycja bossa tego projektu - a to we wtorek.

    Piotr

  18. #2718

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Aktualny cennik uwzględniający zniżkę 50zł [url]https://www.lotnisko-chopina.pl/uploads/user_files/OH/HSL/EPWA%20Opłaty%20lotniskowe%202016.pdf
    Niestety link jest blokowany.....



    Sent from my iPad using Tapatalk Pro

  19. #2719
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Wieści z WMI:

    Umowa z Ryanairem zakończy się w 2023 r. Przewoźnik widzi, co się dzieje, a w dodatku spekuluje się, że może propozycja przedłużenia umowy nie będzie tak korzystna jak teraz.
    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci...cid=spartanntp


    Chyba tyle w temacie renegocjacji umowy z FR. Wygląda na to że FR za 5 lat nie będzie negocjowało stawki 4 zł a... 2zł.

  20. #2720
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Barrel Zobacz posta
    Niestety link jest blokowany.....
    Spróbuj przekopiować do okienka, u mnie normalnie działa.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •