Strona 149 z 355 PierwszyPierwszy ... 49 99 139 147 148 149 150 151 159 199 249 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,961 do 2,980 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #2961

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Szczerze to nie sądzę żeby docelowy odbiorca poświęcał tyle uwagi żeby to zauważyć.
    Samo poświęcenie uwagi to za mało, potrzebne są jeszcze inne kompetencje...

  2. #2962
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Kolejny przykład od naszych zachodnich sąsiadów jak nie budować CPK...

    Po berlińskim lotnisku, którego data otwarcia jest co rusz przesuwana, Niemcy mają kolejną kontrowersyjną inwestycję o horrendalnie rosnących kosztach. Chodzi o dworzec kolejowy w Stuttgarcie. Kontrowersyjny projekt, któremu towarzyszyły już liczne demonstracje, ma kosztować 7,6 mld euro, a nie jak wcześniej szacowano 6,5mld.

    Stuttgart 21: Kolejna niemiecka inwestycja bez końca. "Przerażające" - Biznes w INTERIA.PL

    Ktoś mnie może oświecić co tam się dzieje? To jeszcze Niemcy czy już Bangladesz, Pakistan czy Indie?
    Szef Zielonych Cem Oezdemir wyraził ubolewanie, że dodatkowe pieniądze, które mają zostać wydane na Stuttgart 21, nie pójdą na inne cele: "ubóstwo dzieci, remonty szkół, budownictwo mieszkaniowe, cyfryzacja" - wymieniał.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  3. #2963
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Jeżeli o Niemcy chodzi, to najgorszym przykładem jest Transrapid. Wtopiono miliardy i ostatecznie nic z tego nie wyszło. Cala infrastruktura stoi bezużyteczna.

  4. #2964

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Jeżeli o Niemcy chodzi, to najgorszym przykładem jest Transrapid. Wtopiono miliardy i ostatecznie nic z tego nie wyszło. Cala infrastruktura stoi bezużyteczna.
    Kolega mówi o tym magnetycznym który miał wypadek na pierwszym przejeździe?
    stefann likes this.

  5. #2965
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Kolega mówi o tym magnetycznym który miał wypadek na pierwszym przejeździe?
    To nie był pierwszy przejazd. Ten wypadek to był ostatni gwóźdź do trumny. Głównym powodem były zbyt wielkie koszty.

    Transrapid jeździł przez lata na 31,5 kilometrowym odcinku prototypowym. Turyści tam na nim jeździli, i podczas takiej przejażdżki doszło do wypadku.

  6. #2966

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Niemcy sprzedali technologię Trasrapid do Chin i dzięki czemu mamy kolej mangentyczną z PVG do centrum Szanghaju. Miał być ciąg dalszy tej linii na SHA, ale nawet Chińczykom nie starczyło funduszy na tak drogą zabwakę. Ale coż, Polak potrafi.
    stefann likes this.

  7. #2967
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Najgorsze w tym jest to ze to nie jest kompatybilne z innymi środkami komunikacji. Na szynach albo na ulicy mogą jeździć różne pojazdy i koszty budowy nowych tras szybko się zwrócą. A taki betonowy tor na Transrapid albo hyperloop służy tylko jednemu środkowi komunikacji.
    pasazernagape likes this.

  8. #2968

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Najgorsze w tym jest to ze to nie jest kompatybilne z innymi środkami komunikacji. Na szynach albo na ulicy mogą jeździć różne pojazdy i koszty budowy nowych tras szybko się zwrócą. A taki betonowy tor na Transrapid albo hyperloop służy tylko jednemu środkowi komunikacji.
    Tyle że taki transrapid albo hyperloop nie wymaga wcale szerokiego podparcia jak autostrada, i spokojnie puścisz to na prefabrykowanymi wiadukcie (hyperloop).

  9. #2969

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    transrapid albo hyperloop
    Widzę, że jesteśmy coraz bliżej realizacji kosmodromu ale w sumie "dream bigger".
    Rob_Sad, stefann, 12wit and 1 others like this.


  10. #2970

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Red_Devil Zobacz posta
    Widzę, że jesteśmy coraz bliżej realizacji kosmodromu ale w sumie "dream bigger".
    Ee... Jedynie się odniosłem do potrzebnego pasa ziemi.

    Spokojnie mnie tu proszę.
    Atco likes this.

  11. #2971
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Tyle że taki transrapid albo hyperloop nie wymaga wcale szerokiego podparcia jak autostrada, i spokojnie puścisz to na prefabrykowanymi wiadukcie (hyperloop).
    No ale takie wielokilometrowe estakady, to są ogromne ilości betonu i żelaza.



    I takie coś po ~5 dekadach trzeba potem remontować, bo żelazo zaczyna rdzewieć i beton pęka. Niemcy obliczyli ze ich nie stać, a co dopiero Polska.
    Rob_Sad and Not Real like this.

  12. #2972

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    No ale takie wielokilometrowe estakady, to są ogromne ilości betonu i żelaza.



    I takie coś po ~5 dekadach trzeba potem remontować, bo żelazo zaczyna rdzewieć i beton pęka. Niemcy obliczyli ze ich nie stać, a co dopiero Polska.
    Ślad jest niewielki, rolnictwo i drogi lokalne pod spodem jak najbardziej, remontować trzeba każda konstrukcje, a porównując do dróg kołowych to te 50lat jest jak za darmo


    Pamiętaj, że to wszystko to tylko podstawą do % za konsultacje, budowa nie wyjdzie poza pozwolenie, może wykopy.
    Jak prom w Szczecinie.
    stefann likes this.

  13. #2973

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Jak już tak idziemy w s-f to wcale nie wiem czy "pod spodem" coś może być. Warto wyobrazić sobie skutki naruszenia konstrukcji krótko przed zbliżającym się pojazdem, który nie zdąży się w rurze zatrzymać.

  14. #2974

    Dołączył
    Mar 2009

    Question

    Jakoś nam tu umknęło, że pod koniec ubiegłego tygodnia Minister wybrał Szpikowskiego na Prezesa PPL. Co w zasadzie pokazuje wyższość nadania politycznego i bredzenia o konieczności wpakowania setek mln PLN w Radom zamiast zdrowego rozsądku i podpisania się pod kredytem inwestycyjnym dla Modlina. Lotnisko i LOT czeka trudny okres.
    Ostatnio edytowane przez aaben ; 05-12-2017 o 13:30
    Rob_Sad and Atco like this.

  15. #2975
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Aaben - scenariusz klarownie podano w załączniku do uchwały RM co to podlinkowałeś. Szpikowski go realizuje. Najbliższe parę lat na Okęciu jest w tym scenariuszu najmniejszym problemem (tak samo nieistotnym jak pasażerowie).

    Piotr
    hypne and Rob_Sad like this.

  16. #2976

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ciekawe czy w PL uda sie zbudować szybciej.... bo na razie średnio nam to wychodziło:

    Szef IATA: infrastruktura lotniskowa powstaje zbyt wolno - strona 2 - Logistyka

  17. #2977

    Dołączył
    Feb 2007

  18. #2978
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    @Aaben - scenariusz klarownie podano w załączniku do uchwały RM co to podlinkowałeś. Szpikowski go realizuje. Najbliższe parę lat na Okęciu jest w tym scenariuszu najmniejszym problemem (tak samo nieistotnym jak pasażerowie).
    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    I wszystko jasne! @Hypne - oszczędzaj plecy. @Marekb - to nie wina Jarka, a Szpikowskiego.
    Także teges... privet tovarisch!


  19. #2979
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Ale chłop ma 100% racji... z punktu widzenia jego oraz osób i instytucji, których interesy ten Pan reprezentuje...

    EKES to organ doradczy reprezentujący organizacje pracowników i pracodawców oraz inne grupy interesu
    https://europa.eu/european-union/abo...l-committee_pl

    A interes mają jasny, wy nam 30 milionów pasażerów do FRA, MUC, CDG, AMS a my wam cukier, proszki do prania, etc, etc, do kupienia w naszych marketach, prawie takich samych jak u nas...
    stefann likes this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  20. #2980

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    No to teraz cd dalszy zabawy:

    Szpiku oficjalnie od kilku dni Prezesem PPL ( we wrześniu Prezydent podpisał nową ustawę regulującą temat zarządzania PPL a efekcie czego doszło do konkursu i wyboru opisanego poniżej ):

    Szpikowski prezesem PPL-u - Pasazer.com

    Co jest ok dla koncepcji CPK.

    RDO chce z kolei skorzystać na night core rules i CPK:

    Radom stara się o przejęcie lotów nocnych z Lotniska Chopina - Rynek Lotniczy

    a tak to się ma do lotnisk regionalnych

    https://www.fly4free.pl/klopoty-maly...o-nowych-tras/


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •