Strona 162 z 355 PierwszyPierwszy ... 62 112 152 160 161 162 163 164 172 212 262 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,221 do 3,240 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #3221

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Jednym z argumentów za tym, że w PL te same produkty są droższe był znacznie gorszy stan infrastruktury co przekładało się na wyższy koszt transportu do sklepów
    Niezła bzdura.
    Rob_Sad, stefann and 12wit like this.

  2. #3222
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Niezła bzdura.
    To oczywiste, koszt transportu w Lidlu nie powinien przekraczać 2% a ceny produktów miały być 10% wyższe.
    Rob_Sad likes this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  3. #3223
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Popatrzcie na Koreę, skoro Japonia to zbyt odległy przykład. 20 lat temu Samsung to była najgorsza padlina. Miałem kiedyś okazję jeździć wynalazkiem Kia Shuma - nigdy więcej wojny , chociaż ojca Ford Festiva (Kia w amerykańskiej wersji) była w 1993 mega wypasem, ale taki był klimat. Minęło 25 lat i co? Korea pokazała ile można osiągnąć inwestując w R&D. A startowali z pozycji słabej, gdzie korupcja i czebole dyktowali warunki.

    Dlatego uważam że każdą nadmiarową złotówkę trzeba inwestować w R&D.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 25-12-2017 o 22:18
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #3224
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Okazuje się, że niewidzialna ręka rynku wcale taka niewidzialna nie jest, warto o tym pamiętać wsłuchując się w głos autorytetów i znawców tematów, choćby lotniczych....

    Firma ma narodowość. Zjednoczony i wielokulturowy świat nie istnieje - Praca w Dziennik.pl - Rekrutacja, Kariera, Rozwój zawodowy dziennik.pl

    http://wiadomosci.onet.pl/swiat/pols...europa/2eq4bdj
    Stoarn likes this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  5. #3225
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Korea pokazała ile można osiągnąć inwestując w R&D. A startowali z pozycji słabej, gdzie korupcja i czebole dyktowali warunki.
    No i przez lata korupcja i czebole wydyktowaly im pozycje .


  6. #3226
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Prof. Kozak w wywiadzie wali w cel, choć nie ze wszystkim się zgadzam. Klarownie wyjaśnia dlaczego ulubionym obszarem inwestycji "za cudze" w Polsce jest infrastruktura (plus to, że to niekoniecznie generuje wzrost i często niekoniecznie go wspiera). Choć "cudze" w wywiadzie, to pieniądze UE ale CPL w ten schemat świetnie się wpisuje. Stąd kolejka chętnych do dołączenia się do projektu. Nieśmiertelny model opłacalności Barei.

    Równie celny jest w definicji celu wspierania "innowacyjności". Myślenie o biznesowym wdrożeniu pomysłów jest zatrważająco marginalne w Polsce. Urzędnicy tego nie łapią (wśród nich nie ma nikogo, kto pomnożyłby własne pieniądze na rynkowo unikalnym pomyśle), a i w prywatnych i zamkniętych funduszach dominuje podejście statystyczne - włożymy w 100 chętnych, to z jeden musi nam wyjść. Dlatego niekoniecznie zgadzam się z Egonem, że trzeba pakować w R&D - jeden to za mało, a póki co lepiej nie będzie. Dynamika finansowa "innowatorów" jest fatalnie traktowana przez nasz system fiskalny. Jedyną metodą obejścia dyskryminacji jest patentowanie ale wielu pomysłów się nie da (np. softu) - Uber u nas potrzebowałby dwa razy więcej gotówki na starcie niż w USA.

    Piotr
    hiszpan2007 likes this.

  7. #3227
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dlatego kwestie prawne też są ważne.

  8. #3228

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Błagam o litość i nie podsuwanie naszym politykom przykładu Japonii (Wałęsa już chciał budować ale na szczęście stracił wpływy). Po latach sterowanej przez państwo gospodarki Japonia jest chyba najbardziej zadłużonym krajem świata, ze strukturą demograficzną (b.niski współczynnik urodzeń), która nigdy nie pozwoli tego długu spłacić.
    Niską dzietność już mamy, teraz potrzeba kilkunastu wielkich inwestycji typu CPL to i dług będziemy mieli okazały.

    Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

  9. #3229
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    ^^^ Spoko, Wałęsa nie zamierzał odtwarzać w Polsce Japonii. On jej użył jako figury retorycznej (oczywiście nie wiedząc, że tak się to nazywa), i to jeszcze w czasach, kiedy raczej mu się nie śniło, że on, Wałęsa, będzie mógł coś w Polsce budować.
    A dzisiejsza struktura demograficzna Japonii to funkcja całości tamtejszych stosunków społecznych, mieszanie państwa w gospodarce nie ma z tym wiele wspólnego.

    Swoją drogą Gdynia, którą różni wycierają sobie teraz gęby, to też - mówiąc delikatnie - średnio trafiony przykład. Wcale nie powstała na zasadzie "jak już mamy te Polske, to może by co panie wybudował...".
    A po 1945 roku, gdyby nie to, że Gdynia już istniała, nikomu (włącznie z Kwiatkowskim) nie przyszłoby do głowy budowanie jej od zera. I to wcale nie dlatego, że komuna była be.
    For every solution there is a problem.

  10. #3230

  11. #3231

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Każdy głos w dyskusji powinien zawierać jednoczesną konstruktywną propozycję rozwiązania kwestii powiększenia przepustowości na Okęciu.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  12. #3232
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ kolejny głos już chyba trzeci raz w tym wątku
    Marek. likes this.

  13. #3233

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    kolejny głos już chyba trzeci raz w tym wątku
    jak już było to sorry, ale tekst datowany na dzisiaj

  14. #3234
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ na interii dzisiaj, "przedruk" z DGP sprzed kilku dni
    przemo-19 and Marek. like this.

  15. #3235

  16. #3236

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Każdy głos w dyskusji powinien zawierać jednoczesną konstruktywną propozycję rozwiązania kwestii powiększenia przepustowości na Okęciu.
    To byłoby pożądane, ale absolutnie nie jest konieczne.
    Można dostrzegać absurdalne podejście do "projektu" (piszę w cudzysłowie, bo nie wiem, czy to słowo nie jest nadużyciem w przypadku tej imprezy) Baranowa i przed takim podejściem ostrzegać, jednocześnie po prostu nie mając nic sensownego do zaproponowania.
    Jeżeli widzę, że ktoś się ma zamiar pakować w tragiczną sytuację dla rozwiązania swoich problemów, to co - mam go nie ostrzegać czy nie próbować powstrzymać tylko dlatego, że sam aktualnie rozwiązania jego problemów nie widzę?
    Sądzę, że choćby dla zastanowienia się i przeciwwagi dobrze jak się takie głosy pojawiają. Zresztą przypuszczam, że będzie ich coraz więcej.

    Inna sprawa, że "konstruktywnych propozycji" odnośnie Okęcia było podanych w wystarczającej ilości, ale aktualnie nie są one nawet rozważane, więc jaki sens je powtarzać?
    I tak, wiem dlaczego nie można rozbudować Chopina i za czyich "rządów" to lotnisko zablokowano

    Adam
    Rob_Sad likes this.

  17. #3237

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    https://m.money.pl/wiadomosci/artyku...0,2394880.html

    Centralne sterowanie?

    Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

  18. #3238
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Każdy głos w dyskusji powinien zawierać jednoczesną konstruktywną propozycję rozwiązania kwestii powiększenia przepustowości na Okęciu.
    Przeniesienie 'niechcianych' połączeń do Modlina/Radomia, cargo do Katowic, połączeń ze Skandynawią do Gdańska i czekania na nowe lotnisko w Istambule i pas w Heathrow to nie jest konstruktywna propozycja?
    Rafciooo77 and przemo-19 like this.


  19. #3239
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Przeniesienie 'niechcianych' połączeń do Modlina/Radomia, cargo do Katowic, połączeń ze Skandynawią do Gdańska i czekania na nowe lotnisko w Istambule i pas w Heathrow to nie jest konstruktywna propozycja?
    Bardzo konstruktywna a przede wszystkim zgodna z naszą racją stanu i standardami oraz wartościami europejskimi, które uwzględniają interesy naszych przyjaciół i sojuszników...

    Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
    Stoarn and kaazik like this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  20. #3240
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Poużywaliście sobie? A teraz przeczytajcie raz jeszcze artykuł który komentujecie, bo nic takiego o czym piszecie nie jest tam napisane.
    Była mowa nie o tym, by przenosić cargo do Katowic, a skandynawie do GDN, ale by nie przenosić tego na CPL jak chce władza.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •