Strona 168 z 170 PierwszyPierwszy ... 68 118 158 166 167 168 169 170 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,341 do 3,360 z 3395
Like Tree3813Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #3341

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Aktualne prognozy ULC i IATA?
    IATA? To znajdź mi to w IATA

    http://www.iata.org/Pages/default.aspx

    Jak znajdziesz to stawiam czteropak

  2. #3342
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    Jak znajdziesz to stawiam czteropak
    Ja bym dał nawet sześciopak za pełen dostęp do raportu za który woła się $15000.

    W perspektywie 20 letniej którą przedstawiają ma przybyć w Europie prawie 600 milionów pasażerów do ~2036 roku. Spekuluję (bez tych 15k drobnych potrzebnych do weryfikacji), że ten przyrost raczej będzie spowalniał niż przyśpieszał, więc pierwszej dekadzie pewnie większość przypadnie.


  3. #3343

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Ja bym dał nawet sześciopak za pełen dostęp do raportu za który woła się $15000.

    W perspektywie 20 letniej którą przedstawiają ma przybyć w Europie prawie 600 milionów pasażerów do ~2036 roku. Spekuluję (bez tych 15k drobnych potrzebnych do weryfikacji), że ten przyrost raczej będzie spowalniał niż przyśpieszał, więc pierwszej dekadzie pewnie większość przypadnie.
    Te spekulacje są oparte o dynamiki wzrostu w USA, które bierze się za wzór. Różnica jest taka, że w USA nie ma dobrze rozwiniętej sieci kolejowej i nie ma dobrze rozwiniętej sieci autokarowej. Ruch w EU będzie rósł, ale nie tak szybko jak by tego IATA chciało.

    Inna sprawa - cena paliwa - niech cena baryłki wróci do $150...

  4. #3344
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Nie do końca na temat, ale znowu Radom:
    https://businessinsider.com.pl/wiado...e-loty/4x5w11s

    Interesujący fragment:
    Wicemarszałek dodał, że pierwotnie podobne przedsięwzięcie przewidywano dla lotniska w Modlinie, jednak w związku z "fatalną umową", którą władze portu podpisały z Ryanairem, jest to niemożliwe. Dlatego konieczne jest powstanie innego lotniska na Mazowszu, które odciąży Okęcie w obsłudze tanich lotów. Padło na Radom.
    Z tego co kojarzę, przyszłość Modlina miała stać pod znakiem zapytanie ze względu na brak wymaganego konsensusu akcjonariuszy (w tym PPL) - ale umowę z FR podpisały już tylko "władze portu"?

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Te spekulacje są oparte o dynamiki wzrostu w USA, które bierze się za wzór. Różnica jest taka, że w USA nie ma dobrze rozwiniętej sieci kolejowej i nie ma dobrze rozwiniętej sieci autokarowej. Ruch w EU będzie rósł, ale nie tak szybko jak by tego IATA chciało.
    Póki co to za 2016 i 2017 chyba zdecydowanie wyprzedzał te średnio roczne przyrosty z poprzednich prognoz.


  5. #3345

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Nie do końca na temat, ale znowu Radom:
    https://businessinsider.com.pl/wiado...e-loty/4x5w11s

    Interesujący fragment:


    Z tego co kojarzę, przyszłość Modlina miała stać pod znakiem zapytanie ze względu na brak wymaganego konsensusu akcjonariuszy (w tym PPL) - ale umowę z FR podpisały już tylko "władze portu"?



    Póki co to za 2016 i 2017 chyba zdecydowanie wyprzedzał te średnio roczne przyrosty z poprzednich prognoz.
    Wzrost liczby pasażerów nie jest i nie będzie liniowy. Nie będzie to wzrost w nieskończoność i bez wątpienia kiedyś się załamie

  6. #3346
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    Wzrost liczby pasażerów nie jest i nie będzie liniowy. Nie będzie to wzrost w nieskończoność i bez wątpienia kiedyś się załamie
    W odpowiednio długiej perspektywie wszystko się załamie. Czy 10 lat to w tym kontekście odpowiednio długo? Nie sądzę - ale nawet mi zdarza się mylić.


  7. #3347

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Te spekulacje są oparte o dynamiki wzrostu w USA, które bierze się za wzór. Różnica jest taka, że w USA nie ma dobrze rozwiniętej sieci kolejowej i nie ma dobrze rozwiniętej sieci autokarowej. Ruch w EU będzie rósł, ale nie tak szybko jak by tego IATA chciało.

    Inna sprawa - cena paliwa - niech cena baryłki wróci do $150...
    A co jest po załamce?
    Ten przyrost nie jest duży - zaledwie średnio około 3,5% rocznie, a wschodnia Europa ma jeszcze sporo do nadrobienia.

  8. #3348

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Zgoda, wystarczy spojrzeć na nasze perspektywy demograficzne

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    Wzrost liczby pasażerów nie jest i nie będzie liniowy. Nie będzie to wzrost w nieskończoność i bez wątpienia kiedyś się załamie

  9. #3349
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ALFAKILO Zobacz posta
    Zgoda, wystarczy spojrzeć na nasze perspektywy demograficzne
    Pełna zgoda - demografia spowoduje spowolnienie i dlatego +30M na najbliższe 10 lat w Polsce uważam za wartość oczekiwaną. Gdyby nie demografia doszłoby do podwojenia (czyli +40). Ewentualny kryzys światowy czy lokalny na nienotowaną skalę mógłby tę projekcję przyhamować. Z kolei ewentualne prosperity LOTu mogłoby dołożyć extra kwoty transferowe ale PPL wyraźnie dopilnuje aby tak się nie stało.

    Dwie podróże lotnicze rocznie na obywatela RP! Choć co do struktury czekam na obiecane projekcje Pana Wiceministra Wilda.

    Piotr

  10. #3350
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ALFAKILO Zobacz posta
    Zgoda, wystarczy spojrzeć na nasze perspektywy demograficzne
    Demografia zapowiada się bardzo korzystnie dla lotnictwa.

    Polska się demograficznie coraz bardziej otwiera na świat. I więcej Polaków stać na bilety.

    Myślę ze w średniej perspektywie (15-30 lat) osiedli się w Polsce sporo obcokrajowców.

    Oni będą generować duże wzrosty.

  11. #3351

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Demografia zapowiada się bardzo korzystnie dla lotnictwa.

    Polska się demograficznie coraz bardziej otwiera na świat. I więcej Polaków stać na bilety.

    Myślę ze w średniej perspektywie (15-30 lat) osiedli się w Polsce sporo obcokrajowców.

    Oni będą generować duże wzrosty.
    Co masz na myśli pisząc że demogradia "zapowiada się korzystnie"? Zgodnie z danymi GUS-u liczba mieszkańców Polski będzie systematycznie spadać, nawet biorąc pod uwagę saldo migracji. Na jakiej podstawie piszesz o "sporej" liczbie obcokrajowców? Przykładowo duży napływ osób z UA czy BY nie kompensuje wyjazdów Polaków do krajów UE.
    Rob_Sad likes this.

  12. #3352

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Myślę ze w średniej perspektywie (15-30 lat) osiedli się w Polsce sporo obcokrajowców.
    Dlaczego?
    Rob_Sad likes this.

  13. #3353
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Co masz na myśli pisząc że demogradia "zapowiada się korzystnie"? Zgodnie z danymi GUS-u liczba mieszkańców Polski będzie systematycznie spadać, nawet biorąc pod uwagę saldo migracji. Na jakiej podstawie piszesz o "sporej" liczbie obcokrajowców? Przykładowo duży napływ osób z UA czy BY nie kompensuje wyjazdów Polaków do krajów UE.
    Prosty przykład. Co jest demograficznie lepsze dla rozwoju lotnictwa w Polsce ?

    A (stan obecny):

    ~

    36.000.000 Polaków w Polsce (zamożność poniżej średniej UE)
    2.000.000 Polaków w UE
    10.000.000 Polaków na innych kontynentach
    1.000.000 obcokrajowców

    B (stan w przyszłości):

    ~

    33.000.000 Polaków w Polsce (zamożność na poziomie średniej UE)
    2.000.000 Polaków w UE
    10.000.000 Polaków w na innych kontynentach
    4.000.000 obcokrajowców.

    Moim zdaniem ten wariant B będzie generować znacznie większy ruch lotniczy w Polsce.

    ps: Polaków w diasporze jest ~20.000.000 (ale nie zaliczyłem wszystkich, bo nie każdy z nich zachował więzi z Polska)

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    Dlaczego?
    Mieszane małżeństwa, atrakcyjność gospodarcza, konflikty zbrojne, zmiany klimatyczne itd. będą skutkować wzrostem migracji do Polski. I nie mam tu na myśli Afryki czy krajów arabskich. Raczej z wschodniego kierunku będą naplywac.
    Stoarn likes this.

  14. #3354

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Prosty przykład. Co jest demograficznie lepsze dla rozwoju lotnictwa w Polsce ?

    A (stan obecny):

    ~

    36.000.000 Polaków w Polsce (zamożność poniżej średniej UE)
    2.000.000 Polaków w UE
    10.000.000 Polaków na innych kontynentach
    1.000.000 obcokrajowców

    B (stan w przyszłości):

    ~

    33.000.000 Polaków w Polsce (zamożność na poziomie średniej UE)
    2.000.000 Polaków w UE
    10.000.000 Polaków w na innych kontynentach
    4.000.000 obcokrajowców.

    Moim zdaniem ten wariant B będzie generować znacznie większy ruch lotniczy w Polsce.

    ps: Polaków w diasporze jest ~20.000.000 (ale nie zaliczyłem wszystkich, bo nie każdy z nich zachował więzi z Polska)

    To nie są dane tylko czyste spekulacje. Spojrzałeś na rzeczywiste dane o migracjach? Co do diaspory to jest policzona mocno zgrubnie... Proponuję trzymać się danych GUS-u:



    Źródło: http://demografia.stat.gov.pl/bazade.../Prognoza.aspx

  15. #3355

  16. #3356

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ten pomysł jest tak zły, że nie wiem czy jest sens wypisywania argumentów dlaczego tak uważam. Bolesny i jaskrawy przykład realizacji interesu politycznego odległego od zdrowego rozsądku i rachunku ekonomicznego. Brak mi słów.
    Rob_Sad likes this.

  17. #3357
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    To nie są dane tylko czyste spekulacje. Spojrzałeś na rzeczywiste dane o migracjach? Co do diaspory to jest policzona mocno zgrubnie... Proponuję trzymać się danych GUS-u:
    Prognozy GUS juz okazały się błędne. Liczba urodzeń w 2017 będzie w okolicach 400.000, a nie jak podaje GUS 345.929

    Nie da się tez przewidzieć fal migracyjnych. Kryzys na Ukrainie sprowadził do Polski mnóstwo Ukraińców. W przyszłości dojdzie Brexit (trudno jeszcze oszacować jego wpływ na migracje) itd.

    Myślę ze te moje spekulacje będą blisko prawdy.

    ps: Co do diaspory, to tam z boku sa dosyć dobre liczby podane

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polacy
    Stoarn likes this.

  18. #3358

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Prognozy GUS juz okazały się błędne. Liczba urodzeń w 2017 będzie w okolicach 400.000, a nie jak podaje GUS 345.929

    Nie da się tez przewidzieć fal migracyjnych. Kryzys na Ukrainie sprowadził do Polski mnóstwo Ukraińców. W przyszłości dojdzie Brexit (trudno jeszcze oszacować jego wpływ na migracje) itd.

    Myślę że te moje spekulacje będą blisko prawdy.
    Oczywiście, że nie da się przewidzieć takich kryzysów jak ukraiński. Niemniej wymyślanie danych na poczekaniu nie wydaje mi się skutecznym sposobem prognozowania.
    Rob_Sad likes this.

  19. #3359

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    W odpowiednio długiej perspektywie wszystko się załamie. Czy 10 lat to w tym kontekście odpowiednio długo? Nie sądzę - ale nawet mi zdarza się mylić.
    Nie chodzi o "odpowiednio dług perspektywę". Wzrosty w lotnictwie cywilnym sa wynikiem wielu zmiennych, m.in. jakichś wydarzeń. Ja znam 2 takie wydarzenia w Polsce: wstąpienie w szeregi Star allince oraz masowe wyjazdy do pracy do Irlandii i Londynu. Znam o wiele więcej wydarzeń po których załamał się ruch lotniczy, ot chociażby słynny 11 września.

    "Mieszane małżeństwa, atrakcyjność gospodarcza, konflikty zbrojne, zmiany klimatyczne itd. będą skutkować wzrostem migracji do Polski. I nie mam tu na myśli Afryki czy krajów arabskich. Raczej z wschodniego kierunku będą naplywac."

    Ukraińcy nie będą latać samolotem...

    Poza tym Brexit może doprowadzić do spowolnienia wzrostu. Ba, im więcej Polaków wyjedzie z Wlk. Brytanii, tym mniej będzie latać...

    P
    atrzac na wyniki Lotniska Chopina to najwięcej ruchu generuje LOT i Wizzair - a Wizzair jak wiadomo lubi latać chociażby do Luton

  20. #3360
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta

    Ukraińcy nie będą latać samolotem...

    Gruzja, Kazachstan, Kirgistan, Indie, Azerbejdżan, Armenia, Tajlandia, Uzbekistan,
    Wietnam, Filipiny, Chiny, Korea, Japonia, Mołdawia, Rumunia, Turcja itd.

    Nie tylko Ukraińcy będą do Polski naplywac (biznes, studenci, mieszane małżeństwa, migranci)
    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta

    Poza tym Brexit może doprowadzić do spowolnienia wzrostu.

    No, a moze wrecz przeciwnie podniesc atrakcyjnosc Warszawy w sektorze uslug bankowych.
    I generowac dodatkowy ruch lotniczy.
    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    Ba, im więcej Polaków wyjedzie z Wlk.
    Brytanii, tym mniej będzie l
    atać...
    Nie wszyscy jednak wroca. Za kilkanaście lat dojdzie tez spora fala dzieci z mieszanych polsko-brytyjskich małżeństw, które będą regularnie latać do Polski. Polki rodzą na wyspach na potęgę.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •