jak mialoby sie okazac, ze jak lece na wczasy to mam sie udac do Radomia (w perspektywie 2-3 lat), a jak biznesowo to do Baranowa (10-12), to szczerze mowiac bardzo zaluje, ze Mikosz uratowal ten LOT kilka lat temu...
Mnie jako pasażera w Lizbonie ujęła funkcja "weź Pan wsadź ten scyzoryk w kopertę, proszę oto ona, tam jest skrzynka pocztowa, proszę sobie wysłać" w zastrzeżonej strefie.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
jak mialoby sie okazac, ze jak lece na wczasy to mam sie udac do Radomia (w perspektywie 2-3 lat), a jak biznesowo to do Baranowa (10-12), to szczerze mowiac bardzo zaluje, ze Mikosz uratowal ten LOT kilka lat temu...
Lizbona to porażka po calosci z punktu widzenia paxa.
Na 2 godziny przed odlotem pasażerowie dostawali info czy lecą z Terminala 1 czy oddalonego o jazdę busem Terminala 2...
A ile operacji miała Lizbona w stosunku do Wawy? Tam jednak wieksze maszyny latają i ruch jest rownomierniej rozłożony w ciągu dnia
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
w tym momencie najbardziej oblozonym elementem WAW nie jest wcale pas startowy tylko sortownia i brak miejsc przy rekawach, w szczegolnosci dla non-schengen...
jezeli chodzi o pas startowy to mamy rowniez caly zakres mozliwosci poprawy: wywalenie cargo, wyeliminowanie lotowskich samolotow ponizej 100 paxow (ponad polowa floty)
i nie wiem czemu caly czas jest powtarzany argument, ze ktos zrobil bee, bo s2 zablokowalo rozwoj lotniska... wkopanie s2 w ziemie na odcinku miedzy krakowska i lotniskiem to koszt kilkuset mln zlotych, max 1mld... na pewno nie jest to suma porownywalna do 30 mld na nowe lotnisko
Nie wyobrażam sobie wywalenia samolotów, na których opiera się dowozowa część businessu lot. Mają dowozić z regionów do RDO albo WMI, a później transferować lądem do WAW na duże samoloty???
Zgadzam się, że koszt wkopania S-2, nawet z wypłatą jakichś odszkodowań jest mniejszy niż budowa CPL, a korzyść w postaci lotniska blisko centrum nieoceniona. Z jakiegoś zresztą powody w Londynie działa LCY, które jest najbardziej obciążonym lotniskiem z jedną drogą startową i bez równoległej drogi kołowania.
come on... przeciez sam lot mowi, ze bedzie eliminowal dashe, koncza sie leasingi E70/75... zostaną wieksze 190/195, ktore maja ponad 100 pax
Przy pierwszym spojrzeniu na mapie wygląda niepozornie, ale zmierzyłem i wychodzi mi 75tys. powierzchni zabudowy terminala głównego (nr1) i długość linii pirsów ze stanowiskami 1050 metrów, Okęcie ma odpowiednio 38 tys o 730m. Nie wiem jak z ilością kondygnacji, stanowisk jest mniej, ale na większe samoloty. Jeśli porównać to do Okęcią, to po jego dużej rozbudowie. (większy terminal, dłuższe oba pirsy.) Do tego dochodzi terminal nr 2 trochę większy od Modlina z odlotami dla Ryanaira, EasyJeta itp.
Wszystkie LCC są odprawiane z T2, może kiedyś było inaczej. Ciekawe jest to, że wszystkie przyloty włącznie z LCC są za to w T1.
Decyzja o budowie nowego portu dla Lizbony zapadła w 2007 jak obecny obsługiwał tylko 13 mln pax rocznie. Potem w 2009 przyszedł kryzys i budowę wstrzymano, zamiast tego rozbudowano stare lotnisko. Kryzys minął, mają przyrost 4mln pax rocznie i są w punkcie wyjścia.
W 2017 Lizbona zrobiła 202 tys. operacji, a Warszawa 172 tysiące. Generalnie gramy już w tej samej lidze. Przepustowość godzinowa WAW liczby operacji jest wyższa i mamy jeszcze możliwość nieznacznego zwiększenia, w Lizbonie takiej możliwości praktycznie nie ma. Ruch w Lizbonie jest rozłożony równomiernie bo nie ma wolnych slotów - brak możliwości realizacji w praktyce rozbudowanych fal przylotowych i odlotowych tak jak w WAW.
Lizbona ...
Fakt ale jak ciekawie wkomponowali dość dużą płytę pomiędzy drogi startowe ...
Jakoś wyszli z tego nieciekawego ciasnawego układu z krzyżówką ...
Powoli na "Szopenie" też brak płyty ... może to jest jakimś wyjściem ?
Troszkę tam miejsca jest (nie tak dużo jak w Lizbonie) ale jednak...
Było by gdzie "wyrzucić"/przesunąć czartery czy tanie linii
I wozić przez pół lotniska Busem ...
Czy też przerobić Terminal General Aviation dla tanich linii
Co się wszyscy uparli tej S2 ??? Jest i będzie ... NIE ZMIENIMY jabyśmy nie wiem jak zaklinali
Jak by się dla Okęcia udało wykombinować w odległości 760m (800m) zależny drugi ("trzeci") pas taki 33R ... choć jakieś z 2500-2800m ...
bez likwidacji 29 ...
To był by SUKCES !!!
hmmm... skoro chcą:
1. dobudować szybką kolej z największych miast
2. rozbudować a2 (a rezerwa jest tylko pod jeden dodatkowy pas - za mało)
3. zbudować kawałek nowego dużego ringu
4. hyperloop
nie mówiąc o całej infrastrukturze lotniska...
to wkopanie s2 na odleglosci kilkuset metrów wydaje mi się dość prostym przedsiewzieciem...
oczywiscie teraz nikt o tym nie mowi, bo przeciez Morawiecki chce zostac nowym tworca gdyni...
ktos mowi, ze halas, a przeciez baranow nie jest w srodku niczego tylko jest otoczony przez kilka miejscowosci: grodzisk, milanówek, sochaczew, błonie, żyrardów... tam tez mieszkaja ludzie i tez beda domagali sie ograniczen nocnych
Wojsko musi być tajne przez poufne i z dojazdem do Żwirek a tego od strony AL. Krakowskiej nie da rady zrobić
Dopóki rozwiązaniem #1 jest administracyjny podział ruchu dopóty koncepcje istotnie zwiększające przepustowość nie będą wdrażane.
Piotr
Zakładki