Strona 170 z 355 PierwszyPierwszy ... 70 120 160 168 169 170 171 172 180 220 270 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,381 do 3,400 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #3381
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Mnie jako pasażera w Lizbonie ujęła funkcja "weź Pan wsadź ten scyzoryk w kopertę, proszę oto ona, tam jest skrzynka pocztowa, proszę sobie wysłać" w zastrzeżonej strefie.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  2. #3382

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    jak mialoby sie okazac, ze jak lece na wczasy to mam sie udac do Radomia (w perspektywie 2-3 lat), a jak biznesowo to do Baranowa (10-12), to szczerze mowiac bardzo zaluje, ze Mikosz uratowal ten LOT kilka lat temu...
    Atco, jordanj, popo78 and 7 others like this.

  3. #3383

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Lizbona to porażka po calosci z punktu widzenia paxa.

    Na 2 godziny przed odlotem pasażerowie dostawali info czy lecą z Terminala 1 czy oddalonego o jazdę busem Terminala 2...

    A ile operacji miała Lizbona w stosunku do Wawy? Tam jednak wieksze maszyny latają i ruch jest rownomierniej rozłożony w ciągu dnia

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  4. #3384

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    w tym momencie najbardziej oblozonym elementem WAW nie jest wcale pas startowy tylko sortownia i brak miejsc przy rekawach, w szczegolnosci dla non-schengen...

    jezeli chodzi o pas startowy to mamy rowniez caly zakres mozliwosci poprawy: wywalenie cargo, wyeliminowanie lotowskich samolotow ponizej 100 paxow (ponad polowa floty)

    i nie wiem czemu caly czas jest powtarzany argument, ze ktos zrobil bee, bo s2 zablokowalo rozwoj lotniska... wkopanie s2 w ziemie na odcinku miedzy krakowska i lotniskiem to koszt kilkuset mln zlotych, max 1mld... na pewno nie jest to suma porownywalna do 30 mld na nowe lotnisko
    alacherbauer and michastrain like this.

  5. #3385

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie wyobrażam sobie wywalenia samolotów, na których opiera się dowozowa część businessu lot. Mają dowozić z regionów do RDO albo WMI, a później transferować lądem do WAW na duże samoloty???
    Zgadzam się, że koszt wkopania S-2, nawet z wypłatą jakichś odszkodowań jest mniejszy niż budowa CPL, a korzyść w postaci lotniska blisko centrum nieoceniona. Z jakiegoś zresztą powody w Londynie działa LCY, które jest najbardziej obciążonym lotniskiem z jedną drogą startową i bez równoległej drogi kołowania.
    Stoarn, Ztof, Maruś and 1 others like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  6. #3386

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    come on... przeciez sam lot mowi, ze bedzie eliminowal dashe, koncza sie leasingi E70/75... zostaną wieksze 190/195, ktore maja ponad 100 pax

  7. #3387

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Byłem ostatnio w Lizbonie i analizowałem to lotnisko zarówno pod kątem szarego paxa, jak i pod kątem procedur ATC.

    Od strony pasażera port broni się przede wszystkim o wiele obszerniejszą infrastrukturą kontroli bezpieczeństwa oraz naprawdę sprawną i zaangażowaną obsługą handlingową. Nie byłem w szczycie sezonu, ale było widać że lotnisko jest bardzo zatłoczone i bez fast tracków nie ryzykowałbym tam odprawy z bagażem w czasie krótszym niż 2 godziny, wszędzie kolejki.
    Przy pierwszym spojrzeniu na mapie wygląda niepozornie, ale zmierzyłem i wychodzi mi 75tys. powierzchni zabudowy terminala głównego (nr1) i długość linii pirsów ze stanowiskami 1050 metrów, Okęcie ma odpowiednio 38 tys o 730m. Nie wiem jak z ilością kondygnacji, stanowisk jest mniej, ale na większe samoloty. Jeśli porównać to do Okęcią, to po jego dużej rozbudowie. (większy terminal, dłuższe oba pirsy.) Do tego dochodzi terminal nr 2 trochę większy od Modlina z odlotami dla Ryanaira, EasyJeta itp.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Lizbona to porażka po calosci z punktu widzenia paxa.

    Na 2 godziny przed odlotem pasażerowie dostawali info czy lecą z Terminala 1 czy oddalonego o jazdę busem Terminala 2...
    Wszystkie LCC są odprawiane z T2, może kiedyś było inaczej. Ciekawe jest to, że wszystkie przyloty włącznie z LCC są za to w T1.

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Otóż nic właśnie! My "mamy" mieć zmiennika dla Okęcia za podobno 10 lat, a już przy 16M się zatykamy. Dlatego Lizbona powinna być przykładem.

    Piotr
    Decyzja o budowie nowego portu dla Lizbony zapadła w 2007 jak obecny obsługiwał tylko 13 mln pax rocznie. Potem w 2009 przyszedł kryzys i budowę wstrzymano, zamiast tego rozbudowano stare lotnisko. Kryzys minął, mają przyrost 4mln pax rocznie i są w punkcie wyjścia.

  8. #3388

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Przy pierwszym spojrzeniu na mapie wygląda niepozornie, ale zmierzyłem i wychodzi mi 75tys. powierzchni zabudowy terminala głównego (nr1) i długość linii pirsów ze stanowiskami 1050 metrów, Okęcie ma odpowiednio 38 tys o 730m. Nie wiem jak z ilością kondygnacji, stanowisk jest mniej, ale na większe samoloty. Jeśli porównać to do Okęcią, to po jego dużej rozbudowie. (większy terminal, dłuższe oba pirsy.) Do tego dochodzi terminal nr 2 trochę większy od Modlina z odlotami dla Ryanaira, EasyJeta itp.



    Wszystkie LCC są odprawiane z T2, może kiedyś było inaczej. Ciekawe jest to, że wszystkie przyloty włącznie z LCC są w T1.
    W 2015 nie było żadnej reguły. Ryanair publikował terminal na tablicy odlotów 2-3 godziny przed odlotem

  9. #3389

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    A ile operacji miała Lizbona w stosunku do Wawy? Tam jednak wieksze maszyny latają i ruch jest rownomierniej rozłożony w ciągu dnia
    W 2017 Lizbona zrobiła 202 tys. operacji, a Warszawa 172 tysiące. Generalnie gramy już w tej samej lidze. Przepustowość godzinowa WAW liczby operacji jest wyższa i mamy jeszcze możliwość nieznacznego zwiększenia, w Lizbonie takiej możliwości praktycznie nie ma. Ruch w Lizbonie jest rozłożony równomiernie bo nie ma wolnych slotów - brak możliwości realizacji w praktyce rozbudowanych fal przylotowych i odlotowych tak jak w WAW.

  10. #3390

    Dołączył
    Jul 2015

    Domyślnie

    Lizbona ...
    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Przy pierwszym spojrzeniu na mapie wygląda niepozornie
    Fakt ale jak ciekawie wkomponowali dość dużą płytę pomiędzy drogi startowe ...
    Jakoś wyszli z tego nieciekawego ciasnawego układu z krzyżówką ...
    Powoli na "Szopenie" też brak płyty ... może to jest jakimś wyjściem ?
    Troszkę tam miejsca jest (nie tak dużo jak w Lizbonie) ale jednak...
    Było by gdzie "wyrzucić"/przesunąć czartery czy tanie linii
    I wozić przez pół lotniska Busem ...
    Czy też przerobić Terminal General Aviation dla tanich linii


    Cytat Zamieszczone przez costam Zobacz posta
    wkopanie s2 w ziemie
    Co się wszyscy uparli tej S2 ??? Jest i będzie ... NIE ZMIENIMY jabyśmy nie wiem jak zaklinali
    Jak by się dla Okęcia udało wykombinować w odległości 760m (800m) zależny drugi ("trzeci") pas taki 33R ... choć jakieś z 2500-2800m ...
    bez likwidacji 29 ...
    To był by SUKCES !!!

  11. #3391

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    hmmm... skoro chcą:
    1. dobudować szybką kolej z największych miast
    2. rozbudować a2 (a rezerwa jest tylko pod jeden dodatkowy pas - za mało)
    3. zbudować kawałek nowego dużego ringu
    4. hyperloop

    nie mówiąc o całej infrastrukturze lotniska...

    to wkopanie s2 na odleglosci kilkuset metrów wydaje mi się dość prostym przedsiewzieciem...

    oczywiscie teraz nikt o tym nie mowi, bo przeciez Morawiecki chce zostac nowym tworca gdyni...

    ktos mowi, ze halas, a przeciez baranow nie jest w srodku niczego tylko jest otoczony przez kilka miejscowosci: grodzisk, milanówek, sochaczew, błonie, żyrardów... tam tez mieszkaja ludzie i tez beda domagali sie ograniczen nocnych
    Ztof, AdamT, michastrain and 1 others like this.

  12. #3392

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Człowiek Zobacz posta
    To był by SUKCES !!!
    33R? Ogarniasz w ogóle to całe lotnictwo czy tylko tak sobie piszesz? Równoległa zależna DS nic na EPWA nie zmieni.

  13. #3393

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    W Lizbonie większość A330 i A340 TAP parkuje na oddalonych

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  14. #3394

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Człowiek Zobacz posta
    Lizbona ...

    Fakt ale jak ciekawie wkomponowali dość dużą płytę pomiędzy drogi startowe ...
    Jakoś wyszli z tego nieciekawego ciasnawego układu z krzyżówką ...
    Powoli na "Szopenie" też brak płyty ... może to jest jakimś wyjściem ?
    Troszkę tam miejsca jest (nie tak dużo jak w Lizbonie) ale jednak...
    Było by gdzie "wyrzucić"/przesunąć czartery czy tanie linii
    I wozić przez pół lotniska Busem ...
    Czy też przerobić Terminal General Aviation dla tanich linii
    Lisbońskie inspiracje he he ! Ale na dłuższą metę oczywiście bez sensu, bo ogranicza nas liczba operacji, jak to dokładnie AAben przedstawił.

  15. #3395

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ogranicza nie ogranicza, co najmniej 10 lat na Okeciu przed nami wiec trzeba rzezbic...

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  16. #3396

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Człowiek Zobacz posta
    Powoli na "Szopenie" też brak płyty ... może to jest jakimś wyjściem ?
    Troszkę tam miejsca jest (nie tak dużo jak w Lizbonie) ale jednak...
    Było by gdzie "wyrzucić"/przesunąć czartery czy tanie linii
    I wozić przez pół lotniska Busem ...
    Już chyba poruszałem ten temat, ale kto mnie tu słucha. Oddzielny terminal dla charterów w okolicy straży pożarnej i górki, płyta na 3 do 4 samolotów i wjazd od strony AL. Krakowskiej, do zrobienia w 2 miesiące.

  17. #3397

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Już chyba poruszałem ten temat, ale kto mnie tu słucha. Oddzielny terminal dla charterów w okolicy straży pożarnej i górki, płyta na 3 do 4 samolotów i wjazd od strony AL. Krakowskiej, do zrobienia w 2 miesiące.
    A dlaczego nie Wojsko tam?
    kiepstein and michastrain like this.

  18. #3398

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Wojsko musi być tajne przez poufne i z dojazdem do Żwirek a tego od strony AL. Krakowskiej nie da rady zrobić

  19. #3399
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Dopóki rozwiązaniem #1 jest administracyjny podział ruchu dopóty koncepcje istotnie zwiększające przepustowość nie będą wdrażane.

    Piotr
    alacherbauer and Omega98 like this.

  20. #3400


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •