Strona 175 z 220 PierwszyPierwszy ... 75 125 165 173 174 175 176 177 185 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,481 do 3,500 z 4387
Like Tree5490Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #3481

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Ostatnio jechałem z Asakusy w Tokio na Naritę , koło 60 minut. Gdzie ostatecznie ma powstać CPL? W Baranowie?

  2. #3482

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Ostatnio jechałem z Asakusy w Tokio na Naritę , koło 60 minut. Gdzie ostatecznie ma powstać CPL? W Baranowie?
    Chcesz porównać najlepsze koleje świata do PKP?

  3. #3483
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    A gdzie on porównywał koleje?
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  4. #3484
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Mikołaj Wild: Lotnictwo w Polsce czeka szybki rozwój - Pasazer.com

    Decyzja o budowie Centralnego Portu Lotniczego w Baranowie utwierdza nas w przekonaniu, że lotnictwo w Polsce czeka szybki rozwój - dodał Wild.
    Tylko mi to brzmi jak by decyzja o budowie utwierdzała nas w przekonaniu, że podjęliśmy dobrą decyzję?
    Rob_Sad, Rafal, frik and 6 others like this.


  5. #3485

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Tylko mi to brzmi jak by decyzja o budowie utwierdzała nas w przekonaniu, że podjęliśmy dobrą decyzję?
    Taa, a zima będzie w tym roku wyjątkowo ostra, bo Indianie już trzy lata chrust zbierają...
    jtf2, Omega98, Rafal and 5 others like this.

  6. #3486
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Nowomowa, bo chyba niewiele ma do powiedzenia, a i okoliczność specyficzna. A szkoda, bowiem obiecywał na początek tego roku przedstawienie szczegółowych założeń co do struktury ruchu.

    Piotr

  7. #3487
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemo-19 Zobacz posta
    Taa, a zima będzie w tym roku wyjątkowo ostra, bo Indianie już trzy lata chrust zbierają...
    To miało by jeszcze jako taki sens.
    Teraz to zbieranie chrustu utwierdza nas w przekonaniu, że decyzja o zbieraniu chrustu była słuszna. Co być może jest wystarczającym argumentem w przypadku chrustu, ale jak chce się wydawać 30 dużych, publicznych baniek to poprzeczka jednak jest trochę wyżej.

    Ciekawostka, że w komentarzach tam szambo wylało i voyager1 wypłynął :-).
    kiepstein likes this.


  8. #3488

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Teraz to zbieranie chrustu utwierdza nas w przekonaniu, że decyzja o zbieraniu chrustu była słuszna.
    Oj tam się czepiasz, to taka metafora miała być

  9. #3489

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Dlaczego w kontekście rozbudowy Okęcia zawsze mówiło sie o problemach
    z dobudowaniem pasa równoległego do 15/33? Przecież można by zbudować
    pas równoległy do 11/29, tylko że 3 km na południe na linii Falenty-Dawidy bankowe.

    Teren wygłada na pusty. 3 km to nie jest duza odległość, w Amsterdamie dobudowali
    pas jeszcze dalej. Poza tym, z punktu widzenia hałasu im dalej tym lepiej - ten pas mogłby
    by uzywany rowniez w nocy (oraz wczesnym rankiem i wieczorem). W ciagu dnia
    mogliby go uzywac np. tylko podczas fal przylotowych lub wylotowych.
    AdamT likes this.

  10. #3490
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Bo pas parę km dalej nie zwiększyłby przepustowości tego lotniska? Ani w żadnym stopniu by nie rozwiązał problemu braku miejsca.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #3491

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Rownolegly pas 3km dalej jak najbardziej rozwiązałby problemy z przepustowoscia. Umozliwia
    on rownoległe starty lub rownolegle ladowania 2 samolotów jednoczesnie. Czyli dokładnie to
    czego Okeciu brakuje, bo fale LOTu oznaczaja skumulowanie samych lądowan lub samych startow.

    Natomiast miejsca na terminale jest mnostwo. Cała okolica Etiudy i rudery za nia w strone torów, lub na polnoc
    zamiast budynkow MON. Wizzair i inne linie charterowe na pewno zgodzilyby sie przeprowadzke do
    oddalonego terminala, np. w okolicy alei Krakowskiej lub dalej na poludnie za POW. Tanie i czarterowe
    linie nie maja pasazerów przesiadkowych wiec nie musza miescic sie w tym samym terminalu.

    "A my jako konsultanci wezmiemy od tego 10%" - stara prawda z "Misia" ciagle aktualna. W całym CPK
    chodzi tylko o te 10-20%.

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Bo pas parę km dalej nie zwiększyłby przepustowości tego lotniska? Ani w żadnym stopniu by nie rozwiązał problemu braku miejsca.

  12. #3492

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

  13. #3493

  14. #3494
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A najlepsze jest to, że Wy tu toczycie od miesięcy, przez 175 stron, dyskusję, zażartą i gorącą, nad flarą, bąkiem Prezesa, która nigdy nie zostanie zrealizowana. To jak dyskusja nad pomysłem kolonizacji Jowisza przez mieszkańców Biłgoraja Ale wolność dyskusji to podstawa i kwintesencja forum dyskusyjnego
    tango fox, szymonk2, Danny and 8 others like this.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  15. #3495

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JarekN Zobacz posta
    Rownolegly pas 3km dalej jak najbardziej rozwiązałby problemy z przepustowoscia. Umozliwia
    on rownoległe starty lub rownolegle ladowania 2 samolotów jednoczesnie. Czyli dokładnie to
    czego Okeciu brakuje, bo fale LOTu oznaczaja skumulowanie samych lądowan lub samych startow.

    Natomiast miejsca na terminale jest mnostwo. Cała okolica Etiudy i rudery za nia w strone torów, lub na polnoc
    zamiast budynkow MON. Wizzair i inne linie charterowe na pewno zgodzilyby sie przeprowadzke do
    oddalonego terminala, np. w okolicy alei Krakowskiej lub dalej na poludnie za POW. Tanie i czarterowe
    linie nie maja pasazerów przesiadkowych wiec nie musza miescic sie w tym samym terminalu.

    "A my jako konsultanci wezmiemy od tego 10%" - stara prawda z "Misia" ciagle aktualna. W całym CPK
    chodzi tylko o te 10-20%.
    Są przynajmniej trzy sposoby, zeby dobudować drugi pas na Okęciu. Nawet przesunięcie obwodnicy to koszt niewspólmiernie niski do budowy zupełnie nowego lotniska za miastem...
    Niestety do obecnej ekipy to nie dociera... albo dociera, ale swiadomie tego nie chca zrobic... w koncu 30 mld PLN, kilkanascie lat budowy... na tym wiele osob moze sie najesc
    Rob_Sad, AdamT, WuMike and 5 others like this.

  16. #3496

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No to raz paliwo choć bardziej dla mnie w kontekście tego jak będą wyglądać wyniki finansowe za 2018 rok :

    IATA: Cena paliwa lotniczego wzrośnie o 22 proc. - Rynek Lotniczy

    Dwa - KTW nie boją się CPK :

    Artur Tomasik (Katowice Airport): CPK nie zagrozi portom regionalnym - Rynek Lotniczy

    I trzy czyli skąd wziąć pieniądze na infrastrukturę CPK i dookoła CPK

    Polska szuka wsparcia w Brukseli. Liczy na dofinansowanie części kolejowej CPK - Rynek Lotniczy

  17. #3497

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Pomysł eksperta rynku paliw i energii Ireneusza Wesołowskiego (były prezes Petrolotu)
    Budowa CPK zwiększy zapotrzebowanie na paliwo - Rynek Lotniczy

    Fajny ekologiczny pomysł na naftę z azotu.


    A może wytwarzać na miejscu?


    To jednak nie wszystkie działania, które mogłyby pomóc w rozwiązać problem zaopatrzenia CPK w paliwo. – Można też zastosować rozwiązania prawdziwie nowatorskie: instalacje, w których produkcja syntetycznego paliwa lotniczego odbywa się bezpośrednio na terenie lotniska. Istnieją umożliwiające to technologie, takie jak gas-to-liquids. Dziś są one stosowane w skali przemysłowej głównie w krajach arabskich. W dodatku produkowane w ten sposób paliwo zalicza się do proekologicznych. Jeśli przepisy pozwalałyby na obniżkę lub całkowitą redukcję opłaty za emisję dwutlenku węgla, którą wnoszą dziś przewoźnicy z powodu zużycia paliwa lotniczego z surowców kopalnych, bardzo poprawiłoby to rentowność i efektywność ekonomiczną CPK – przekonuje specjalista.

  18. #3498
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    ^^^

    1. Pomysł na naftę z czego?...

    2. Pan specjalista sam wprowadzi te przepisy redukujące opłaty za emisję CO2 (albo chociaż wie, że zostaną one wprowadzone)? Czy tylko chciałby, aby zostały wprowadzone?
    Nawiasem mówiąc, "proekologiczność" jakiegoś paliwa polega na tym, że jego spalanie nie zwiększa ilości CO2 w atmosferze. Biopaliwa uchodzą za "ekologiczne", bo CO2 emitowany przy ich spalaniu został niewiele wcześniej wychwycony z atmosfery i związany chemicznie w procesie fotosyntezy przez rośliny służące za surowiec do produkcji biopaliw. Czy w przypadku syntezy nafty na płycie (pod płytą?) lotniska będzie działał podobny mechanizm?

    3. Jeżeli przewoźnicy będą obciążeni niższymi opłatami za emisję CO2, to bardzo poprawiłoby to rentowność... CPK?
    For every solution there is a problem.

  19. #3499

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Ale ten pan nie napisał z czego, może z nie z azotu ale dwutlenku węgla? Choć jako przykład podał państwa arabskie. Instalacje GTL buduje się tam, gdzie się wydobywa gaz ziemny w ilościach większych niż własne zapotrzebowanie na niego, nie tam gdzie są lotniska.

  20. #3500
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    https://businessinsider.com.pl/firmy...je-lot/yn3ydxk
    Wiceminister Wild: LOT potrzebuje 15 mln pasażerów rocznie, by zapewnić rentowność CPK
    W linku wyraźnie wspomniana specustawa która miała być uchwalona do jutra...



Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •