Strona 200 z 223 PierwszyPierwszy ... 100 150 190 198 199 200 201 202 210 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,981 do 4,000 z 4444
Like Tree5570Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #3981

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Gdańsk

  2. #3982

    Dołączył
    Jun 2018

    Domyślnie

    ^^^
    Przecież tutaj nie ma co analizować, tylko zdecydować co jest ważniejsze i potrzebniejsze w opinii decydentów. Argumenty są tak samo sensowne po każdej stronie tego sporu.
    Warto zostawić Okęcie, bo jest dochodowe, jest blisko miasta, stosunkowo niedawno pociągnięto do niego kolej, infrastrukturę wykorzystuje również rząd i wojsko
    Nie warto go zostawiać z prostej przyczyny: jeśli projekt CPK ma się udać, to pozostawianie mu konkurencji w postaci lotniska blisko miasta jest samobójstwem, bo mnóstwo klientów i linii będzie wolało latać z Okęcia zamiast z CPK, które będzie panicznie potrzebować klientów aby nie przynosić strat.
    Teraz tylko pozostaje odpowiedź na pytanie co jest ważniejsze: wygodne lotnisko dla Warszawiaków bez możliwości rozbudowy, czy gigantyczne lotnisko dla całej Polski. Obu na raz się mieć NIE DA, to znaczy teoretycznie można próbować, ale oznaczać to będzie śmierć CPK podobnie jak Montreal-Mirabel.
    Rafal and michastrain like this.

  3. #3983

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SaaS Zobacz posta
    ^^^

    Teraz tylko pozostaje odpowiedź na pytanie co jest ważniejsze: wygodne lotnisko dla Warszawiaków bez możliwości rozbudowy, czy gigantyczne lotnisko dla całej Polski. Obu na raz się mieć NIE DA, to znaczy teoretycznie można próbować, ale oznaczać to będzie śmierć CPK podobnie jak Montreal-Mirabel.
    Zostawienie okecia bedzie tez oznaczalo silny cios dla LOTu... Straca mega na europejskim ruchu P2P - LO sie bedzie musial przeniesc na CPK, a do WAW bedzie latala dalej LH, OS, AF, BA i tak dalej...

  4. #3984

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SaaS Zobacz posta
    wygodne lotnisko dla Warszawiaków bez możliwości rozbudowy
    Niewłaściwy punkt wyjścia (to pogrubione, co do "Warszawiaków" się nie wypowiadam, choć aż tylu nas w Warszawie i okolicach nie mieszka) . Zdaję sobie sprawę, że nudny jestem i absolutnie nie chcę rozpoczynać po raz n-ty dyskusji na ten temat, ale to jest po prostu nieprawda.

    Cytat Zamieszczone przez mawey Zobacz posta
    LO sie bedzie musial przeniesc na CPK
    Ale dlaczego "musiał" - przecież to niezależna, apolityczna i konkurencyjna firma rośnie . Skoro zarząd i prezes uznają, że lepiej / korzystniej zostać na Okęciu - zostaną .

    Adam
    Jerry and Ztof like this.

  5. #3985

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    Ale dlaczego "musiał" - przecież to niezależna, apolityczna i konkurencyjna firma rośnie . Skoro zarząd i prezes uznają, że lepiej / korzystniej zostać na Okęciu - zostaną .
    Dobrze ze emotki są bo bym uwierzył
    pasazernagape and AdamT like this.

  6. #3986

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mawey Zobacz posta
    Dobrze ze emotki są bo bym uwierzył
    Niektórzy wierzą ...
    Są osoby bardzo alergicznie reagujące na próby "mieszania" LOT-u w politykę ...

    Adam

  7. #3987

  8. #3988
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Zawsze są takie plany, że kiedy nowe lotnisko przejmuje główny ruch lotniczy, stare ma być zamknięte. I nigdzie jeszcze tak się nie stało.
    Szef IATA nie słyszał o Riem/MUC, czy Kai Tak/HKG?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #3989

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Lotniska Chopina nikt nie zamknie. Zawsze są takie plany, że kiedy nowe lotnisko przejmuje główny ruch lotniczy, stare ma być zamknięte. I nigdzie jeszcze tak się nie stało
    Nieprawda. Tak się stało w Monachium, gdzie zamknięto port lotniczy Riem . Alexandre de Juniac jest francuzem byłym CEO AF i z pewnością jak to typowy Francuz myślami mało wykracza po za Francję i myśli głównie o Paryżu Orly ORY i CDG. Ale Warszawy nie da się porównać do Paryża, ale do Monachium już tak.

  10. #3990
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Kto wybiera szefa IATA?

    Będzie referendum w sprawie likwidacji Lotniska Chopina?
    https://warszawa.onet.pl/bedzie-refe...hopina/9skxtn0

    Referendum będzie miało sens pod warunkiem, że będzie zawierało pytania dotyczące rozbudowy Okęcia i związanych z nim uciążliwości..
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  11. #3991
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SaaS Zobacz posta
    ^^^......czy gigantyczne lotnisko dla całej Polski.
    W obu wariantach lotnisko jest dla Warszawy. Dla reszty Polski ma to marginalne znaczenie czy dolecą / ew. dojadę na Okęcie czy CPL. Trzeba jednak pamiętać, że choćby nie wiem co na Okęcie dojazd był, jest i będzie lepszy.

  12. #3992

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Referendum będzie miało sens pod warunkiem, że będzie zawierało pytania dotyczące rozbudowy Okęcia i związanych z nim uciążliwości..
    Referendum by miało sens, jakby każdy z uczestników referendum miał pełną świadomość, jakie są różnice w prawdziwej i realnej ofercie połączeń pomiędzy jednym dużym portem lotniczym, a dwoma średnimi de facto konkurującymi ze sobą, nawet jakby miały jednego właściciela.
    90 % da wiarę w ściemę typu "wygodne lotnisko blisko domu" dla połączeń lokalnych.
    A ja właśnie kilka dni temu gościłem u siebie osobę, która przyleciała Oslo - Warszawa - Wrocław, bo tak wyszło najszybciej. De facto przyleciał dwoma połączeniami lokalnymi. Pytanie czy to będzie funkcjonować na dwóch lotniskach CPL- WAW ???? Takie lotnisko Linate najbliżej centrum Mediolanu ma tylko 40-parę połączeń.
    W gruncie rzeczy mój szwagier robi dobrze Warszawiakom, bo generuje zapotrzebowanie na dodatkowe połączenia, również lokalne z których mogą skorzystać. Tylko co taki wyborca może o tym wiedzieć ? To jest za skomplikowane dla niego.
    Rob_Sad and frik like this.

  13. #3993

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    W obu wariantach lotnisko jest dla Warszawy. Dla reszty Polski ma to marginalne znaczenie czy dolecą / ew. dojadę na Okęcie czy CPL. Trzeba jednak pamiętać, że choćby nie wiem co na Okęcie dojazd był, jest i będzie lepszy.
    Dojazd koleją spoza Warszawy na Okęcie jest do niczego. Jeśli pociągi z Krakowa, Katowic, Łodzi, Poznania i Bydgoszczy będą zatrzymywać się na CPL w drodze do Warszawy, to dojazd koleją stanie się opcją. Ale czy to koniecznie będzie dobre dla LOT? Na pewno dla Emirates.

  14. #3994
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Kolej to nie wszystko, kolej jest droga. Nigdy nie będzie tyle połączeń na CPL ile jest do Warszawy - to oczywiste, bo popyt na CPL będzie ułamkiem popytu na WAW. Zresztą z KRK, KTW mają taką ofertę, że nie ma większego sensu dojeżdżać do WAW. Jasne, że dla kilku miast będzie lepiej, ale dla kilku gorzej. Nie ma tu sensu stwierdzenie, że CPL jest dla całej Polski, bo nie jest.

  15. #3995
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Dojazd koleją spoza Warszawy na Okęcie jest do niczego. Jeśli pociągi z Krakowa, Katowic, Łodzi, Poznania i Bydgoszczy będą zatrzymywać się na CPL w drodze do Warszawy, to dojazd koleją stanie się opcją. Ale czy to koniecznie będzie dobre dla LOT? Na pewno dla Emirates.
    Pasażerowie dojeżdżający koleją do CPK z KRK, KTW, czy POZ w takich ilościach by stanowić istotny odsetek pasażerów to raczej odrealniony pomysł.
    Rob_Sad, maciass and kzet69 like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #3996

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Nigdy nie będzie tyle połączeń na CPL ile jest do Warszawy - to oczywiste
    skad ta pewnosc?
    poza tym, jesli dworzec kolejowy na CPK bedzie podobnie skomunikowany jak Zurich Flughafen (gdzie zatrzymuja sie pociagi IR z basel i Luzern, ICN ze wschodu Szwajcarii) to zostanie solidnie zasilony potokami pasazerskimi.
    Drobna uwaga nt sposobow transport pasazerow na bazie mego skromnego doswiadczenia mieszkania w CH - bezposdrednie polaczenia kolejowe to luxus, tu rzecza normalna jest przesiadka. Z miasta, gdzie mieszkam mam jedno polaczenie na ZRH co godzine, jesli mi nie pasuje to sie przesiadam w Zurychu HB lub Oerlikonie. W czym tu problem skopiowac rozwiazania z kolejowego raju jakim jest Szwajcaria imho?
    Jeden rabin powie tak, inny rabin powie nie

  17. #3997

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Pasażerowie dojeżdżający koleją do CPK z KRK, KTW, czy POZ w takich ilościach by stanowić istotny odsetek pasażerów to raczej odrealniony pomysł.
    Jest dokładnie odwrotnie - może to być istotny procent pasażerów lotniczych. Kto wie na jakich wolumenach operują przewozy kolejowe, ten zda sobie z tego sprawę. I problem leży w tym że heca z centralnym dworcem kolejowym jest o rząd wielkości za duża dla nawet megahubu.

  18. #3998
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Jest dokładnie odwrotnie - może to być istotny procent pasażerów lotniczych. Kto wie na jakich wolumenach operują przewozy kolejowe, ten zda sobie z tego sprawę. I problem leży w tym że heca z centralnym dworcem kolejowym jest o rząd wielkości za duża dla nawet megahubu.
    A niby dlaczego moze, a nie jest?
    Jaki % obecnych pasazerow dojezdza na lotniska (raczej promil). To kolejny argument za idiotyzmem CPK, ze te wielkie wolumeny beda tam tracic czas.
    Ostatnio dojechalem koleja na lotnisko w ..2008.

  19. #3999

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    ja nie jezdze to inni tez nie beda jezdzic - kiepsky argument
    w POZ zdaje sie kolej na lotnisko nie dotarla jeszcze...
    Jeden rabin powie tak, inny rabin powie nie

  20. #4000
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    ja nie jezdze to inni tez nie beda jezdzic - kiepsky argument
    w POZ zdaje sie kolej na lotnisko nie dotarla jeszcze...
    No i ?
    Jaka tajemnicza sila przyciagnie pasazerow do dojazdow koleja?

    Bywa jeszcze ze rozne firmy z regionów w tym budżetowa kupują bilety pracownikom z wylotem z Warszawy. Czesto z niewiedzy. Ci często dojeżdżają koleja, ale to niewielki %. Przy dojazdach indywidualnych kolej jest i będzie droga, a przy tym jest niewygodna z bagażem. Wiekszosc wybiera inne opcje.

    Co do tego ma POZ? Lotnisko blisko centrum, kolej nie jest potrzebna. Za to centralne gierki trwale ograniczyly funkcje glownego dworca w Poznaniu. Jakość obslugi jest tam fatalna. Wiele osób jest skłonnych dopłacić by ten dworzec omijać (daleko przystanki km od peronow, fatalny podjazd samochodem, perony w duzych odleglosciach od siebie, ciagi piesze, ciasno, brzydko, brudno, duzo roznic poziomow).


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •