Strona 212 z 223 PierwszyPierwszy ... 112 162 202 210 211 212 213 214 222 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,221 do 4,240 z 4443
Like Tree5570Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #4221

    Dołączył
    Oct 2018

    Domyślnie


    Polecamy

    Słuchajcie, przypomnę tylko, że gdzie by nie spojrzeć, mówi się o tym jak spada znaczenie odległości lotniska od miasta. Najważniejsze jest to jak będzie zorganizowany transport. Deklarują z Warszawy do CPK w 15 minut i z Łodzi 25 pociągiem. Nie wiem czy to KDP czy zwykła Pesa ale to świetny czas, lepszy niż metro z Madrytu do Barajas na przykład. Po drugie według raportu PWC różnica wzrostu pasażerów między opcją z CPK a bez PCK to 3,1 miliona ludzi rocznie tylko na samym początki i tylko jeśli chodzi o komponent lotniczy. Więc eeeee, to chyba się nam opłaci.

  2. #4222
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Armanelos Zobacz posta
    Po drugie według raportu PWC różnica wzrostu pasażerów między opcją z CPK a bez PCK to 3,1 miliona ludzi rocznie tylko na samym początki i tylko jeśli chodzi o komponent lotniczy. Więc eeeee, to chyba się nam opłaci.
    Możesz precyzyjniej:
    - NAM - to znaczy komu ale tak dokładnie proszę;
    - OPŁACI SIĘ - tzn. jaki będzie zwrot z inwestycji i dlaczego wyższy od innych opcji.
    Na 212 stronie wątku powinny być konkrety.

    Piotr
    pasazernagape, Atco and 12wit like this.

  3. #4223

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Armanelos Zobacz posta
    Deklarują z Warszawy do CPK w 15 minut i z Łodzi 25 pociągiem. Nie wiem czy to KDP czy zwykła Pesa ale to świetny czas, lepszy niż metro z Madrytu do Barajas na przykład.
    Jeśli 40 km w 15 minut to daje średnią prędkość 160 km/h, czyli pociąg powinien rozpędzić się do około 200, by taką średnia uzyskać.
    Ale w praktyce, jeśli 40km liczyć od Warszawy Zachodniej (bardziej miarodajnie byłoby od Centralnej ale niech tam) to znaczy, że z Zachodniej do granicy miasta pociąg raczej będzie jechać wolniej. Zatem, jeśli po ok. 5 minutach osiągnie granicę miasta i zacznie się rozpędzać, to musiałby w 10 minut pokonać ok. 35km czyli średnia prędkość 210 km/h, więc powinien rozwinąć wyższą prędkość, by ten wynik osiągnąć. Wszystko przy założeniu, że nie zatrzymuje się po drodze. Jest to możliwe, przecież są na świecie dużo szybsze pociągi ale czy to w naszych warunkach realne?
    Życzyłbym sobie, by pociąg jeździł nie rzadziej niż co 15 minut i pokonywał tę trasę regularnie w czasie nie dłuższym niż 30 minut. W naszych warunkach to byłby spory sukces.
    mcxmcx, Atco, 12wit and 1 others like this.

  4. #4224

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Warszawa Zach - Zyrardow obecnie to 24-28 min
    Jeden rabin powie tak, inny rabin powie nie

  5. #4225

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    Jeśli 40 km w 15 minut to daje średnią prędkość 160 km/h, czyli pociąg powinien rozpędzić się do około 200, by taką średnia uzyskać. Ale w praktyce, jeśli 40km liczyć od Warszawy Zachodniej (bardziej miarodajnie byłoby od Centralnej ale niech tam) to znaczy, że z Zachodniej do granicy miasta pociąg raczej będzie jechać wolniej. Zatem, jeśli po ok. 5 minutach osiągnie granicę miasta i zacznie się rozpędzać, (...)
    Pociąg rozpędza się od samej Zachodniej. Nie ma 50 do granicy miasta Obecnie zarówno na LK1 Warszawa-Katowice jak i LK3 Warszawa-Kunowice od samych peronów stacji jest 70, potem 100, 120 i ok. 7 km od Zachodniej jest już 160 czyli tyle ile obecnie jest maksymalnie na obu liniach.

    W 40 km w 15 minut nie wierzę, ale 20 minut jest spokojnie do osiągnięcia, wtedy 25 minut od Dworca Centralnego. Dla porównania obecnie z Chopina do Centralnego 25 min, w Krakowie z Balic na Dworzec Główny 20 min.

  6. #4226

    Dołączył
    Dec 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Armanelos Zobacz posta
    (...) Najważniejsze jest to jak będzie zorganizowany transport. Deklarują z Warszawy do CPK w 15 minut i z Łodzi 25 pociągiem. (...)
    15 minut OK. Tylko skąd? Zapomniałeś o takim drobiazgu, że do tej stacji KDP jeszcze trzeba dojechać, prawda? Jak z Centralnego, to gratuluję, bo akurat on jest dość słabo skomunikowany dla przykładu z metrem. I do tego, te pociągi nie będą co 5 minut. Czyli sumaryczny czas dojazdu to wyjdzie tak ze dwa razy jak do Okęcia (średnio).
    Plus taki drobiazg, że do Okęcia można dojechać na bilecie ZTM, a tu trzeba będzie płacić za kolej. Znając stawki przewoźników kolejowych, to może być dość droga impreza.

    Jedyna nadzieja w tanich (sam w to nie werzę) parkingach długoterminowych.

  7. #4227

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    taaaa jasne.

    40km jest z Centralnej do Żyrardowa czas przejazdu 28 minut. Szybciej wymagałoby nowej linii wydzielonej poprowadzonej tunelem pod Odolanami. Druga sprawa iz raczej nie stosuje sie superszybkich pociagów bo to podnosi dramatycznie cene. Moim zdaniem realnie w gre wchodzi wariant Oslo Gardemoren szybkie ezt Flytoget Airport Express czas przejazdu 20 minut.
    Cena 81zł !!!!

  8. #4228
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawel_dyda Zobacz posta
    I do tego, te pociągi nie będą co 5 minut. Czyli sumaryczny czas dojazdu to wyjdzie tak ze dwa razy jak do Okęcia (średnio).
    A co ile teraz jeżdżą pociągi na Okęcie i ile jadą?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #4229

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Teraz wcale.
    PeK, tango fox, Marek. and 2 others like this.

  10. #4230

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    106

    Domyślnie

    Ja już się raz w kwestii kolei wypowiadałem ale powtórzę, wg mnie do CPL powinno sie jeżdzić z dwu lini: tej na rodzisk Mazowiecki i tej na Błonie i w tych miastach powinny być dopiero odbicia na lotnisko, a pociąg jadący przez grodzisk wraca przez Błonie i odwrotnie. Dlaczego? bo to najmniejszy koszt, a więc i prawdopodobieństwo wykonania na czas największe. I przypominam czas jazdy z Waw Zach. do Grodziska Maz. to 12 min, a do Błonia to 15 min., maszynista nie jestem ale można to zaobserwowac na filmach na YT.

  11. #4231

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Ja już się raz w kwestii kolei wypowiadałem ale powtórzę, wg mnie do CPL powinno sie jeżdzić z dwu lini: tej na rodzisk Mazowiecki i tej na Błonie i w tych miastach powinny być dopiero odbicia na lotnisko, a pociąg jadący przez grodzisk wraca przez Błonie i odwrotnie. Dlaczego? bo to najmniejszy koszt, a więc i prawdopodobieństwo wykonania na czas największe. I przypominam czas jazdy z Waw Zach. do Grodziska Maz. to 12 min, a do Błonia to 15 min., maszynista nie jestem ale można to zaobserwowac na filmach na YT.
    Wszyscy jesteście fantastami. W Polskich warunkach nie powstanie żaden CPL, Polska nie jest w stanie zbudować takiego lotniska, tym bardziej z komponentem kolejowym, nowymi liniami kolejowymi, drogami. To są opowieści science fiction o KDP która z łodzi do CPK miałaby kursować 25 minut. Czy wy w ogóle siebie czytacie? Kiedyś podawałem przykład bardzo prosty w swej wymowie. Obecnie na lotnisku chopina proces inwestycyjny wygląda tak że nie można przystosować jednego dodatkowego gejtu dla operacji samolotu kodu E o którym to gejcie mowa jest od dawna. Nie mozna naprawić jednego nieczynnego rękawa który jest popsuty już 1,5 roku a wy to piszecie o planach na miarę New Istanbul Airport czy Beijing Daxiing. CPK nie powstanie w dającej się przewidzieć przyszłości. Nie ma pieniędzy na tej projekt, który kosztowo wyrasta ponad te magiczne 35 mld zł. Bliżej prawdy jest to przedział cenowy pomiędzy 50 a 70 mld zł. Polska nie ma takiej kasy ani nie będzie żadnego inwestora gotowego wyłożyć te pieniądze.
    ALFAKILO, Trooper85 and saab900 like this.

  12. #4232
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emixx Zobacz posta
    Wszyscy jesteście fantastami. W Polskich warunkach nie powstanie żaden CPL, Polska nie jest w stanie zbudować takiego lotniska, tym bardziej z komponentem kolejowym, nowymi liniami kolejowymi, drogami. To są opowieści science fiction o KDP która z łodzi do CPK miałaby kursować 25 minut. Czy wy w ogóle siebie czytacie? Kiedyś podawałem przykład bardzo prosty w swej wymowie. Obecnie na lotnisku chopina proces inwestycyjny wygląda tak że nie można przystosować jednego dodatkowego gejtu dla operacji samolotu kodu E o którym to gejcie mowa jest od dawna. Nie mozna naprawić jednego nieczynnego rękawa który jest popsuty już 1,5 roku a wy to piszecie o planach na miarę New Istanbul Airport czy Beijing Daxiing. CPK nie powstanie w dającej się przewidzieć przyszłości. Nie ma pieniędzy na tej projekt, który kosztowo wyrasta ponad te magiczne 35 mld zł. Bliżej prawdy jest to przedział cenowy pomiędzy 50 a 70 mld zł. Polska nie ma takiej kasy ani nie będzie żadnego inwestora gotowego wyłożyć te pieniądze.
    Co ciekawe najbardziej zatwardziali konserwatywni liberałowie gospodarczy jak Prof. Gomułka zaczęli mówić innym językiem w kwestii CPK. W perspektywie piętnastu lat budowy, koszt 70 mld to "zaledwie" 5mld rocznie, co wydaje się kwotą, którą można udźwignąć.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  13. #4233
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A to nie miało być lotnisko dla całej Polski, żeby nie powiedzieć Europy Środkowej? W kontekście dywagacji, ile trwa dojazd z Białołęki pytam.
    sp2sci likes this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  14. #4234

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    A to nie miało być lotnisko dla całej Polski, żeby nie powiedzieć Europy Środkowej? W kontekście dywagacji, ile trwa dojazd z Białołęki pytam.
    Po co. LOT ma perspektywy na 200-300 samolotów i stania się druga Lufthansa? Kto miałby zbudować to lotnisko? Nieudacznicy z pisu którzy 3 rok z rzędu zabierają się za przekop mierzei wiślanej? Zdaje się że ta inwestycja miała się rozpocząć od razu po wyborach. I kolejne pytanie dlaczego takie lotnisko miałoby powstać akurat w Polsce. Mamy w Europie dość lotnisk hubowych aby latać z nich na cały świat. Poza tym mamy też lotniska typu doh czy dxb przez które loty do Azji są wygodniejsze i krótsze niż przez porty europejskie. Właśnie otwarto kolejne mega lotnisko w Istanbule. Konkurencja dla dohy i Dubaju zarówno jak i portow europejskich. Ciasno się robi. Gdzie w tym wszystkim jest Warszawa I nasze CPK?

  15. #4235

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Najpierw niech zbudują Radom to będzie konfrontacja z rzeczywistością .... która zaprezentuje "możliwości" dobrej zmiany, Jeszcze projekt Warszawa - Południe nie wystartował a juz przeszliśmy otwarcie 2019 na otwarcie 2021

  16. #4236

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Najpierw niech zbudują Radom to będzie konfrontacja z rzeczywistością .... która zaprezentuje "możliwości" dobrej zmiany, Jeszcze projekt Warszawa - Południe nie wystartował a juz przeszliśmy otwarcie 2019 na otwarcie 2021
    Nawet dobra zmiana nie chce Radomia. Wiedzą że to pomysł od czapy ale nie mają kontroli nad modlinem. W sumie trudno im teraz z tego wybrnąć bo kiełbasa wyborcza też już się skonczyla. Struzik zostaje na Mazowszu a skurkiewicz przewalil Radom.

  17. #4237

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Najpierw niech zbudują Radom to będzie konfrontacja z rzeczywistością
    Konfrontacja z rzeczywistością już trwa, od dłuższego czasu. Myślisz, że da się jeszcze bardziej nie latać z Radomia?
    maciass and myszygon like this.

  18. #4238

  19. #4239

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Konfrontacja z rzeczywistością już trwa, od dłuższego czasu. Myślisz, że da się jeszcze bardziej nie latać z Radomia?
    No oczywiście, że się da. Można zbudować większe lotnisko i z niego nie latać.

    Ale myślę, że inwestycja w Radomiu teraz to ugrzęźnie w papierach
    myszygon likes this.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  20. #4240
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie


    Polecamy

    68 mln - taką liczbę pasażerów mają odprawić polskie lotniska w 2030 roku, wynika z prognoz Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Transportu Powietrznego (IATA).
    By sprostać takiemu wzrostowi ruchu lotniczego, w Madrycie ogłoszono Strategię Rozwoju Przestrzeni Powietrznej dla Polski.
    Jej autorami są IATA i Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP). W strategię wpisano m.in. plany budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), modernizację terminali lotnisk regionalnych, unowocześnienie systemów zarządzania ruchem w przestrzeni powietrznej, kwestie ochrony środowiska.
    https://businessinsider.com.pl/firmy...i-iata/mebxfvb
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •