Ale przynajmniej trochę prawdy padło, z naciskiem na trochę.
Piotr
Ale przynajmniej trochę prawdy padło, z naciskiem na trochę.
Piotr
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...z-ii-4911.html :
Jest bardzo prawdopodobne, że brak dogodnych opcji dotarcia do CPK i zamknięcie Lotniska Chopina, mogłoby spowodować w pierwszym okresie spadek, a nie zwiększenie się popytu na usługi lotnicze w Polsce.
Jak donosi Rynek Lotniczy, spółka celowa, wyznaczona do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, została zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym. Poza prezesem, dr. Jackiem Bartosiakiem, w radzie nadzorczej firmy figuruje czterech członków. Skład zarządu ma być ujawniony jutro.
Źródło: https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...DGNOeUZF9-3O4o
[QUOTE=Embraer Flyer;1324762]Jak donosi Rynek Lotniczy, spółka celowa, wyznaczona do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, została zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym. Poza prezesem, dr. Jackiem Bartosiakiem, w radzie nadzorczej firmy figuruje czterech członków. Skład zarządu ma być ujawniony jutro.
Przecież jest wiadomy od momentu zarejestrowania w KRS
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
https://businessinsider.com.pl/firmy...acyjny/m5vpv4w
Zarząd spółki ds. CPK jest czteroosobowy. 4 grudnia ogłoszono nazwiska trzech wiceprezesów odpowiedzialnych za finanse, komponent lotniczy i komponent kolejowy. Są to Dariusz Sawicki, Piotr Malepszak i Michał Wrona.
Dariusz Sawicki będzie odpowiedzialny za komponent lotniczy. Prowadzi firmę konsultingową, był dyrektorem ds. restrukturyzacji w PLL LOT, był managerem w projekcie przebudowy lotniska Heathrow. Wykłada na studiach MBA w lotnictwie w Uczelni Łazarskiego.
Piotr Malepszak przechodzi do spółki CPK z Kolei Dolnośląskich, w których był członkiem zarządu. Wcześniej pracował w PKP PLK. Będzie odpowiedzialny za komponent kolejowy.
Michał Wrona będzie odpowiedzialny za sprawy finansowe. Przechodzi z Banku Pekao SA.
Co on ćpie....
W tzw. obszarze ciążenia geograficznego CPK mieszka w tej chwili około 180 mln ludzi,
bez kozery powiem pińset !!!
Radom sobie budujemy kasta radomską tymczasem oni robia dopiero analizy.
Przyszłość Okęcia zostanie rozstrzygnięta podczas analizy, która wykaże, jak powinien funkcjonować system lotniczy na Mazowszu. I nie chodzi tutaj tylko o to, czy Okęcie pozostanie, czy też nie, ale o to, jak je rozbudowywać i modernizować, tak żeby doczekać i utrzymać wzrost ruchu lotniczego do momentu inauguracji CPK.
Jak najbardziej pińcet, nie ma powodu, żeby oprócz rynku Europy Środkowo Wschodniej pomijać pasażerów z całej UE, która właśnie liczy ponad pincet mylionów..
Z drugiej strony ile ze te pińiondze byłoby Lidli, Biedronek, Kauflandów, Carrefourów etc. a jak chwaliliby w Berlinie i Paryżu, klepali po plecach a nawet pozwoliliby sobie z nimi zdjęcie zrobić
I uważasz, że ta cała UE "ciąży geograficznie" do CPK? Ciekaw jestem jak oni to liczą, że wyszło im 180mln. Wg wytycznych unijnych obszar ciążenia to 100km, lub 60 minut dojazdu samochodem/autobusem/pociągiem. Przyjmuje się też dwugodzinny czas dojazdu. Uwzględnia się z drugiej strony inne porty lotnicze i ich obszary ciążenia. Jakie trzeba przyjąć założenia żeby wyszło 180mln?
Co znaczy w tym wypadku ciąży? Przecież nawet na tym forum można przeczytać, że już teraz LOT przewozi przez swój hubik w Warszawie m.in. pasażerów z zachodniej Europy do Azji, ze wschodniej czy południowej Europy do Ameryki. Czy więc nie jest uprawnionym mówić, że LOT działa na ponad pięciuset milionowym rynku unijnym? Te 180 mln pasażerów to zapewne rynek środkowej i wschodniej Europy.
Rafcioo - to jest myślenie skrajnie uproszczone. W ten sposób można na spokojnie założyć, że każdy port lotniczy w UE działa na ponad 500-milionowym rynku.I nawet jest to prawda. Ale to przemyślenia nic nie dające. To że huby powstały we FRA, LHR czy CDG to kwestia historyczna, ekonomiczna i geograficzna. U nas rzuca się pytnie - a właściwie dlaczego 180 mln ludzi nie miałoby latać przez CPL? Na tej samej zasadzie można zapytać - a dlaczego by mieli? I to właśnie obrazuje słabość tego rodzaju rozmumowania.
Idąc dalej tropem Rafcioo77 każda firma w Polsce, łącznie z szewcem na rogu czy wydawcą lokalnego pisma dla gminy Pcim dolny działa na rynku europejskim ponieważ kiedyś, jakiś obywatel dajmy na to Portugalii naprawił sobie buty podczas wizyty w PL i czekając w kolejce na ich naprawę wziął do ręki darmową gazetę reklamową aby pooglądać obrazki. Tak, papier czy forum wszystko przyjmie, tylko nie ma w tym sensu.
Co do zdjęć z politykami to nadmienię nieśmiało że gdy przylatuje do Polski POTUS kolejka polityków chcących sobie zrobić z nim zdjęcie jest bardzo długa. Dla wielu samo zaproszenie do Białego domu to powód do dumy na Facebooku. Każdy bez wyjątku polityk zapłaci pieniędzmi budżetowymi za Patrioty czy inne dobra z US aby tylko mieć zdjęcie z prezydentem USA. Taki kraj.
Jeśli nie 180M, a 500M potencjalnych paxów, to zbudujmy jeszcze ze dwa takie lotniska. Zwłaszcza, że to maszynka do robienia pieniędzy - https://www.rdc.pl/informacje/mikola...ent-posluchaj/. 11 letni zwrot w infrastrukturze, to Klondike.
Piotr
Czyż dzięki otwartemu niebu nie możesz latać z Rzeszowa do Bristolu czy z Pyrzowic do Katanii bez koszto i czasochłonnych umów międzypaństwowych? Tak, każdy port lotniczy w UE jest elementem 500 milionowego rynku. Co do FRA, LHR czy CDG pełna zgoda ale też jak najbardziej uprawnionym jest sądzić, że ok 2030 wszystkie czynniki, dzięki którym powstały tamte huby będą przemawiały na korzyść nowoczesnego, komfortowego 40 milionowego lotniska pod Warszawą.
Bardzo dobry przykład, dzięki wolnemu przepływowi towarów, producent serków owczych spod samiuśkich Tater, po spełnieniu pewnych wymogów może sprzedawać swoje produkty do Berlina, Lyonu czy Sheffield, nie musi przy tym posiadać specjalistycznej logistyki, gdyż specjalistyczni przewoźnicy odbiorą mu towar spod magazynu i dowiozą w 48h na drugi koniec UE. Dzięki temu w delikatesach pięćset metrów od mojego domu kupuję regionalne przysmaki z Kalabrii czy Andaluzji.
Zgadza się .To maszynka do wyprowadzania piniędzy. Te dwie partie na P a właściwie ich członcy, przechodza z jednej partiji do drugiej i na odwrót, od 30 lat. Spoiwem , oczywiście nasze piniondze. Można pisac czy powstanie ten superport czy też nie , jedno jest dla mnie pewne. Ci którzy na tym maja zarobić, zarobią niezaleznie od tego czy partia P.. lub partia P. będzie u steru. To są ci sami ludzie i nie pozwolą aby jakieś piniondze polepszyły zwykłym ludziom życie. Nie po to szli na listy żeby z tego nic nie mieć.
Czym innym jest możliwość uruchomienia dowolnego połączenia p2p, a czym innym budowa hubu. A co do czynników i ich spełnienia przez WAW - do 2030 roku Warszawa nie będzie:
- dawną stolicą imperium kolonialnego (Londyn, Paryż),
- centrum finansowym o znaczeniu globalnym (Londyn),
- miastem położonym w jednym z najbogatszych państw świata (np. Frankfurt),
- ciężko też mówić o porównywalnej skali przewoźników (grupy AF-KLM, grupa LH, BA-IB
I poza tym - cały czas odpowiedzialni za CPL mówią o hubie o znaczeniu paneuropejskim, a nie komfortowym lotnisku na 40 mln pax.
Zakładki