Strona 218 z 220 PierwszyPierwszy ... 118 168 208 216 217 218 219 220 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,341 do 4,360 z 4386
Like Tree5489Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #4341
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Czym innym jest możliwość uruchomienia dowolnego połączenia p2p, a czym innym budowa hubu. A co do czynników i ich spełnienia przez WAW - do 2030 roku Warszawa nie będzie:
    • dawną stolicą imperium kolonialnego (Londyn, Paryż),
    • centrum finansowym o znaczeniu globalnym (Londyn),
    • miastem położonym w jednym z najbogatszych państw świata (np. Frankfurt),
    • ciężko też mówić o porównywalnej skali przewoźników (grupy AF-KLM, grupa LH, BA-IB


    I poza tym - cały czas odpowiedzialni za CPL mówią o hubie o znaczeniu paneuropejskim, a nie komfortowym lotnisku na 40 mln pax.
    Więc jeżeli tuta taka bida z nędzą to dlaczego ww linie uruchamiają codziennie do PL kilkadziesiąt lotów a następnie oferują dogodne przesiadki na cały świat? No chyba, że uważasz, że to my jesteśmy dla nich teraźniejszością kolonialną
    Czyż Warszawa już nie jest paneuropejskim, niespełna dwudziestomilionowym hubem? Gdyby tak nie było a LOT koncentrowałby się na europejskich połączeniach p2p to nie byłoby już ani LOT a Warszawa odprawiałaby ile pasażerów?
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  2. #4342
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Co znaczy w tym wypadku ciąży?
    Napisałem jak jest to rozumiane wg przepisów i literatury. Obszar ciążenia (catchment area) jest zdefiniowany.
    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Przecież nawet na tym forum można przeczytać, że już teraz LOT przewozi przez swój hubik w Warszawie m.in. pasażerów z zachodniej Europy do Azji, ze wschodniej czy południowej Europy do Ameryki. Czy więc nie jest uprawnionym mówić, że LOT działa na ponad pięciuset milionowym rynku unijnym?
    Mieszasz LOT i CPK. LOT wozi też pasażerów z Ameryki i z Azji, to catchment area CPK już idzie w miliardy wg Twojej logiki?
    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Czyż dzięki otwartemu niebu nie możesz latać z Rzeszowa do Bristolu czy z Pyrzowic do Katanii bez koszto i czasochłonnych umów międzypaństwowych? Tak, każdy port lotniczy w UE jest elementem 500 milionowego rynku.
    Czy Rzeszów wg Ciebie walczy o pasażerów z Teneryfą, Turynem i Tromso?

    Mylisz rynek przewozów pasażerskich z obszarem ciążenia lotniska (catchment area). Pasażer ze Słowacji, Węgier, czy Estonii nie będzie zaczynał podróży w CPK (a tego miarą jest obszar ciążenia - nie liczby przesiadkowych pasażerów). Może polecieć z przesiadką i wybrać LOT zamiast Lufthansy, ale to nie znaczy, że jest w obszarze ciążenia WAW/CPK.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 06-12-2018 o 13:58
    thewho, PeK, zuchu and 5 others like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #4343

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Więc jeżeli tuta taka bida z nędzą to dlaczego ww linie uruchamiają codziennie do PL kilkadziesiąt lotów a następnie oferują dogodne przesiadki na cały świat? No chyba, że uważasz, że to my jesteśmy dla nich teraźniejszością kolonialną
    Czyż Warszawa już nie jest paneuropejskim, niespełna dwudziestomilionowym hubem? Gdyby tak nie było a LOT koncentrowałby się na europejskich połączeniach p2p to nie byłoby już ani LOT a Warszawa odprawiałaby ile pasażerów?
    Tak właśnie z największych hubow jest dużo połączeń, bo są one istotne jako p2p (jak Paryż i Londyn) i mają bogatą ofertę przesiadkowa. W swoich postach nagminnie mieszasz przewoźników i porty lotnicze, to celowe?
    Warszawa jest hubikiem- zobacz jaki jest udział pasażerów tranzytowych w całości ruchu, trudno ją w rozsądny sposób porównywać z LHR, CDG czy FRA. I nie jest to jak próbujesz wskazać kwestia kompleksów czy podległości Ale obiektywnych czynników ekonomiczno-spoleczno-politycznych. I przy okazji tego co pisałem powyżej LO nie CPK.

  4. #4344
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Czy Rzeszów wg Ciebie walczy o pasażerów z Teneryfą, Turynem i Tromso?

    Mylisz rynek przewozów pasażerskich z obszarem ciążenia lotniska (catchment area). Pasażer ze Słowacji, Węgier, czy Estonii nie będzie zaczynał podróży w CPK (a tego miarą jest obszar ciążenia - nie liczby przesiadkowych pasażerów). Może polecieć z przesiadką i wybrać LOT zamiast Lufthansy, ale to nie znaczy, że jest w obszarze ciążenia WAW/CPK.
    Nie chodzi o to, że Rzeszów walczy o pasażerów z Tromso a o to, że otwarte niebo daje możliwość uruchamiania lotów, w tym przypadku z praktycznie z każdego miejsca w Europie do hubu w WAW. W pełni się zgadzam co do catchment area wg. tej metodologii, którą przedstawiłeś, pisząc o 180 czy 500 milionach nawiązywałem do tego co mówił Bartosiak, co również uważam za uprawnione.


    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Warszawa jest hubikiem- zobacz jaki jest udział pasażerów tranzytowych w całości ruchu, trudno ją w rozsądny sposób porównywać z LHR, CDG czy FRA. I nie jest to jak próbujesz wskazać kwestia kompleksów czy podległości Ale obiektywnych czynników ekonomiczno-spoleczno-politycznych. I przy okazji tego co pisałem powyżej LO nie CPK.
    A jak porównywać do FRA, MUC czy LHR Wiedeń czy Helsinki? Nikt raczej nie ma zamiaru zamykać tych lotnisk.
    Wzrost liczby pasażerów, szczególnie dynamiczny w CEE prognozowany jest miedzy innymi przez IATA, nie ma żadnej tajemnicy, że z przyczyn gospodarczych i politycznych będzie wzrastał ruch Europa - Azja, wymagać to będzie zarówno rozbudowy istniejących lotnisk jak i budowy nowych, bardziej wydajnych węzłów komunikacyjnych. Jeżeli nie skorzystamy na tym my, skorzystają inni.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  5. #4345
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    nawiązywałem do tego co mówił Bartosiak, co również uważam za uprawnione.
    Tylko, że on to nazywał obszarem ciążenia CPK i do tego geograficznym, co jest bzdurą. Trąci trochę hurraoptymistyczną "Nową Europą" Mikosza.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #4346

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    A jak porównywać do FRA, MUC czy LHR Wiedeń czy Helsinki? Nikt raczej nie ma zamiaru zamykać tych lotnisk.
    Wzrost liczby pasażerów, szczególnie dynamiczny w CEE prognozowany jest miedzy innymi przez IATA, nie ma żadnej tajemnicy, że z przyczyn gospodarczych i politycznych będzie wzrastał ruch Europa - Azja, wymagać to będzie zarówno rozbudowy istniejących lotnisk jak i budowy nowych, bardziej wydajnych węzłów komunikacyjnych. Jeżeli nie skorzystamy na tym my, skorzystają inni.
    HEL czy VIE? Zasadnicze jest dostrzeżenie różnicy w skali. Prognozowany dynamiczny wzrost w EŚW zasili również istniejące huby na zachodzie kontynentu. Liczba pax w WAW oczywiście wzrośnie, ale to nagle wszyscy nie ruszą latać przez CPK. Tak samo wzrośnie ruch Europa Azja, ale cóż w związku z tym? Od samego wzrostu Polska też nie stanie się legendarnym łącznikiem wschodu i zachodu (o tym kiedyś mówił też Mikosz).
    Postawnie sprawy "albo budujemy, albo skorzystają inni" to kolejne uproszczenie. To, że zbudujemy CPK wcale nie oznacza, że będzie pełny paxów. A żeby go zbudować trzeba między innymi mieć mieć kapitał, silnego przewoźnika zbazowanego w porcie.
    jordanj likes this.

  7. #4347
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Mieszanie pojęć jest znakiem szczególnym projektu od początku. Robią go fani etatyzmu, a dla nich każda konkurencja sprowadza się do politycznej (obszar ciążenia to pikuś przy strefie wpływów). Stąd pewno wybór znawcy geopolityki na prezesa. Ale i tak należy się cieszyć, że w wywiadzie Bartosiak odróżnia LOT od CPK (Wildowi się to mieszało) i co najważniejsze dostrzega problem inwestycji na Okęciu.

    Piotr

  8. #4348
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Więc jeżeli tuta taka bida z nędzą to dlaczego ww linie uruchamiają codziennie do PL kilkadziesiąt lotów a następnie oferują dogodne przesiadki na cały świat? No chyba, że uważasz, że to my jesteśmy dla nich teraźniejszością kolonialną
    Jak latałem z Niemiec czy Londynu, to mniej więcej 1/3 paxów na dalekich lotach była z lokalnych krajów, druga 1/3 była z kraju docelowego i pozostałe 1/3 to transfery z innych krajów. To na mojej próbie. Jeśli myślisz, że turyści/biznes lecący dziś do Londynu, Paryża, Frankfurtu/Monachium zaczną nagle latać z jedną przesiadką więcej, to się mylisz.
    Linie z silniejszych gospodarczo i atrakcyjniejszych turystycznie krajów (przynajmniej PRowo), mają tą przewagę, że co najmniej połowa samolotu jest zajęta przez ludzi lecacych z/do tych miejsc.
    LOT by musiał transferów zebrać z 80%, dać dobry rabat za niedogodność lotu z (dodatkową) przesiadką. Polska to nie Bliski Wschód, leżący między 3 kontynentami. Nawet tam, gdzie przecinają się drogi wielu podróżnych, taki DXB jest tylko trochę większy niż FRA, LHR (ale już nie jako LON), czy CDG. Wielkość tych hubów bierze się m.in. z ich siły gospodarczej i turystycznej, ale też lokalnego i zasobnego w €/Ł "dobre, bo polskie". Ci ludzie nie przerzucą się nagle na CPL.

    Do tego, możemy mieć się za pępek świata, ale dla większości ludzi na świecie Polska jest no-name. Czy Ty, skorzystałbyś z linii i CPL w Turkmenistanie, Kongo, Białorusi albo Bhutanie? Dziwnie jakoś byłoby tam się przesiadać, nie? W kraju, o którym nic nie słyszałeś? Dla wielu pewnie tak by to wyglądało. My nie mamy tyle kasy co Dubaj, czy Abu Dhabi, żeby wpompować dodatkowe miliardy na promocję, żeby ludzie nie bali się latać przez Polskę, która dla wielu spoza Europy, czy nawet niektórych krajów Europy, może brzmieć jak dla nas Turkmenistan czy Urugwaj.
    megaloman, Rafal, myszygon and 3 others like this.

  9. #4349

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Z drugiej strony ile ze te pińiondze byłoby Lidli, Biedronek, Kauflandów, Carrefourów etc.
    W ich przypadku przynajmniej wiemy jak zaplanować inwestycję, zaprojektować obiekt, wykonać i cieszyć się jego jak najbardziej praktyczną stroną .
    I pożyteczne to, i dostępne dla ludzi i bez zbędnej polityki .

    Adam

  10. #4350
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    I pożyteczne to, i dostępne dla ludzi i bez zbędnej polityki .

    Adam
    Otóż to, ci którzy będą pracować w biedronce będą kupować w Lidlu, pracownicy Lidla w Carrefourze, Carrefourowcy w Auchan, Auchanowcy w Biedronce. Takie perpetum mobile, po co nam lotniska, linie kolejowe, Orleny, Lotosy, Kagiehaemy



    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  11. #4351

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Otóż to, ci którzy będą pracować w biedronce będą kupować w Lidlu, pracownicy Lidla w Carrefourze, Carrefourowcy w Auchan, Auchanowcy w Biedronce. Takie perpetum mobile, po co nam lotniska, linie kolejowe, Orleny, Lotosy, Kagiehaemy



    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    Rafcioo, postaraj się bardziej, nie strasz obcym kapitałem, tylko uporządkuj swoją teorię o CPL A co do Biedronki czy innego sklepu - tam przynajmniej dokonuje się analiz czy kolejna placówka jest potrzebna i jaki ma mieć charakter. W przypadku CPL nikt sobie nie zadał takiego trudu.

  12. #4352
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Rafcioo, postaraj się bardziej, nie strasz obcym kapitałem, tylko uporządkuj swoją teorię o CPL A co do Biedronki czy innego sklepu - tam przynajmniej dokonuje się analiz czy kolejna placówka jest potrzebna i jaki ma mieć charakter. W przypadku CPL nikt sobie nie zadał takiego trudu.
    Ale ja nie jestem od uporządkowywania spraw wokół CPL, ponieważ ani nikt się nie będzie tym co piszę sugerował ani nie zrobię na tym ani złotówki, mam tylko nadzieję, że projekt zostanie zrealizowany i będę mógł wydać tam ciężko zarobione pieniądze

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  13. #4353

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Ale ja nie jestem od uporządkowywania spraw wokół CPL, ponieważ ani nikt się nie będzie tym co piszę sugerował ani nie zrobię na tym ani złotówki, mam tylko nadzieję, że projekt zostanie zrealizowany i będę mógł wydać tam ciężko zarobione pieniądze

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    Oby Twoje ciężko zarobione złotówki nie utonęły w tym projekcie

  14. #4354

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Otóż to, ci którzy będą pracować w biedronce będą kupować w Lidlu, pracownicy Lidla w Carrefourze, Carrefourowcy w Auchan, Auchanowcy w Biedronce. Takie perpetum mobile, po co nam lotniska, linie kolejowe, Orleny, Lotosy, Kagiehaemy
    Poddaję się .
    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Oby Twoje ciężko zarobione złotówki nie utonęły w tym projekcie
    Przecież już toną - gdzieś tam ktoś "rzucił" kwotę jaka została "spożytkowana" na ten projekt.

    Adam

  15. #4355

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Jak latałem z Niemiec czy Londynu, to mniej więcej 1/3 paxów na dalekich lotach była z lokalnych krajów, druga 1/3 była z kraju docelowego i pozostałe 1/3 to transfery z innych krajów. To na mojej próbie. Jeśli myślisz, że turyści/biznes lecący dziś do Londynu, Paryża, Frankfurtu/Monachium zaczną nagle latać z jedną przesiadką więcej, to się mylisz.
    Linie z silniejszych gospodarczo i atrakcyjniejszych turystycznie krajów (przynajmniej PRowo), mają tą przewagę, że co najmniej połowa samolotu jest zajęta przez ludzi lecących z/do tych miejsc.
    LOT by musiał transferów zebrać z 80%, dać dobry rabat za niedogodność lotu z (dodatkową) przesiadką. Polska to nie Bliski Wschód, leżący między 3 kontynentami. Nawet tam, gdzie przecinają się drogi wielu podróżnych, taki DXB jest tylko trochę większy niż FRA, LHR (ale już nie jako LON), czy CDG. Wielkość tych hubów bierze się m.in. z ich siły gospodarczej i turystycznej, ale też lokalnego i zasobnego w €/Ł "dobre, bo polskie". Ci ludzie nie przerzucą się nagle na CPL.
    Ja się tym interesowałem, więc przytoczę oficjalne statystyki jaki % pax, to pasażerowie transferowi. .

    LONDYN LHR
    30%

    SCHIPHOL AMS
    40% , ze względu na strukturę geograficzno-urbanistyczną Holandii, przypuszczam, że znaczna część pasażerów dociera z innych miast niż Amsterdam (ruch na stacji podziemnej Schiphol - 29 mln rocznie.)

    PARYŻ CDG
    ok. 30%, uwzględniając że lotniskowe TGV obsługuje 10mln pasażerów rocznie z tego 7 mln przesiadających z/na samolot
    można doliczyć transfer inter modalny z innych miast niż Paryż dodatkowe 10%.

    MONACHIUM MUC
    ok. 35% pasażerów do pasażerowie transferowi.

    FRANKFURT NAD MENEM FRA
    Aż 58% pasażerów do pasażerowie transferowi. FRA jest zdecydowanie największym portem przesiadkowym w Europie i stosunkowo mało pasażerów lata bezpośrednio do Frankfurtu. Dodać należy, że sporo pasażerów dociera na lotnisko pociągiem, (nie wiem ile dokładnie).
    Lotnisko w raportach chwali się, że obejmuje swoim "sąsiedztwem" ogromną liczbę ludności w promieniu 200km.
    I co ciekawe, zarząd lotniska wcale nie jest zadowolony z aż tak wysokiego współczynnika pasażerów transferowych i zmierza do przyciągnięcia większej ilości tanich linii lotniczych, budując dla nich nowy terminal. Był z tego powodu konflikt pomiędzy lotniskiem, a Lufthansą.

    ATLANTA
    60%
    Atlanta to tak Frankfurt Ameryki, ale bardziej bazuje na lotach średniodystansowych.

    DUBAJ DXB
    70% Pasażerów to pasażerowie przesiadkowi. DXB to wielki port lotniczy, ale większość nawet nie ma wizy nawet na krótki pobyt we mieście.
    Dlatego próbują wprowadzić takie zachęty:
    UAE to grant day visas to airport transit passengers - What's On Dubai

    DOHA HIA
    71%
    https://dohanews.co/71-hia-passenger...atars-airport/
    I to jest pewne zmartwienie dla gospodarzy, że tylu się przesiada, ale mało kto kiedykolwiek, tak naprawdę był w tym Katarze.


    Podsumowując, ja się zgadzam z tobą, że najlepiej żeby proporcje pomiędzy pasażerami przesiadającymi, a miejscowymi były w miarę równe.
    I że te grupy wzajemnie stymulują ruch lotniska przesiadkowego.
    W Europejskich realiach proste założenie: 1/3 pasażerów P2P linii sieciowych, 1/3 pasażerów przesiadkowych i 1/3 pasażerów nisko kosztowych, to sprawdzony uniwersalny i elastyczny schemat umożliwiający dostosowanie się do zmiennych uwarunkowań rynkowych.

  16. #4356
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Razem budujmy okno na świat

    Z Jackiem Bartosiakiem rozmawia Bartłomiej Radziejewski | 04.12.2018

    Jesteśmy dużym państwem, wcale nie jesteśmy tacy mali, a nie mamy dużego lotniska. Jest nisza, i aż się prosi, żeby obsługiwać ruch, który będzie generowany w tym obszarze świata
    Korea jest między wielkimi Chinami a bogatą i silną Japonią, między lotniskiem w Tokio a w Pekinie, a tymczasem lotnisko Seul-Inczon jest wspaniałym przykładem hubu, może nawet głównego w Azji Północno-Wschodniej.
    https://nowakonfederacja.pl/razem-bu...okno-na-swiat/
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  17. #4357
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Musimy stworzyć taka dynamikę sytuacji, że społeczeństwo poczuje, że to jest jego projekt – że to Polska buduje CPK, cieszy się z tego, jest z tego projektu dumna, widzi, jak on powstaje
    Jak na razie tylko słychać takie XIX wieczne bajdurzenie ale nie widać, by cokolwiek powstawało.

    Piotr

  18. #4358
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Już budowaliśmy drugą Polskę Gierek a też i drugą Japonię Wałęsa
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  19. #4359

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    "Przekonamy UE, żeby by dofinansowała CPK"

    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...-cpk-4838.html

  20. #4360
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez przemo-19 Zobacz posta
    "Przekonamy UE, żeby by dofinansowała CPK"

    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...-cpk-4838.html
    Według ostatnich prognoz będziemy mieli horrendalny problem z przepustowością lotniczą w Europie. Na całym kontynencie brakuje miejsca nie tylko na lotniskach, ale i w przestrzeni powietrznej
    Jeżeli w Brukseli są jeszcze urzędnicy a nie już tylko lobbyści partykularnych interesów poszczególnych krajów czy korporacji, to zapewne zdają sobie z tego sprawę, że w kontekście prognoz dotyczących wzrostu liczby pasażerów, dalsze wzmacnianie monopolu wielkiej trójki czy rozbudowa coraz mniej wydajnych hubów tak na prawdę zmniejsza konkurencyjność europejskich linii lotniczych i lotnisk wobec globalnej konkurencji. Czy w perspektywie kilku lat jest szansa na jakąś rewolucję w kontroli przestrzeni powietrznej, która znacznie zwiększy jej przepustowość?

    Prezes przywołał przykład ewolucji Turkish Airlines. – Przewoźnik ten ma bardzo dobrze zarysowaną strategię. 15 lat temu był niewiele większy od LOT, dziś jest gigantem o zasięgu globalnym.
    Sama działalność linii lotniczej nie przyniesie korzyści, jeśli zabraknie mądrego połączenia z pozostałymi elementami, umożliwiającymi monetyzację całego projektu. – Same linie operują często na niskiej marży, są też najbardziej podatne na kryzysy i tąpnięcia gospodarki. Wokół nich rozwija się jednak szereg biznesów, które generują już znacznie większy zysk.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •