Strona 224 z 226 PierwszyPierwszy ... 124 174 214 222 223 224 225 226 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,461 do 4,480 z 4505
Like Tree5683Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #4461

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez user4 Zobacz posta
    Jeszcze raz zapytam, jaki jest sens ekonomiczny CPL? Są lotniska regionalne, jest lotnisko w Warszawie, więc na co CPL? Jaką funkcję miałby spełniać oprócz HUBu LOTu? LOT w 2017 roku na działalności operacyjnej zarobił 270 milionów złotych, za 2018 rok ma być mniej, kilka lat pod rząd LOT przynosił starty, teraz jest koniunktura, paliwo tanie większość zarabia co będzie jak znów będą chudsze lata? Jednak nawet jak LOT był cały czas na plus to ile on musiałby zarabiać aby opłacało się pakować MINIMUM 30 MILIARDÓW specjalnie na lotnisko dla LOT? Samo postawienie lotniska to jest nic, potem też ono generuje ogromne koszty.
    Akurat ja sensu ekonomicznego w budowie tego portu też nie widzę, ale porównywanie potencjalnych zysków lotniska z zyskiem operacyjnym jednego z przewoźników to chyba nie zbyt sensowna argumentacja? Co ma jedno do drugiego?

  2. #4462

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Nie ma. Na świecie zarabiają tylko duże porty lotnicze, w Polsce też.
    Ktoś sobie po swojemu może nie widzieć ekonomicznego sensu patrząc na swój budżet domowy, ale realia są takie, że zyski największego lotniska w Polsce są większe od LOTu, stabilniejsze, z dużą marżą i przy większej amortyzacji. I większe od wszystkich pozostałych regionalnych portów lotniczych razem wziętych. Należy tutaj zwrócić uwagę, że w bezpośrednim bilansie PPL znajduje się tylko WAW i lotnisko w Zielonej Górze, które, jak łatwo się domyśleć wpływa trochę pasożytniczo na końcowe finanse. To jest pozostałość po poprzedniej władzy, ale po "dobrej zmianie" ten schemat został rozszerzony na lotnisko w Radomiu.

    Na trudności z uzyskaniem slotów w Waw nie narzeka już tylko LOT, ale również inne linie lotnicze z Lufthansą włącznie. Zyski i marża PPL są większe spółki zarządzającej portami lotniczymi w Berlinie, nie powinno więc być problemu z finansowaniem CPL przy współudziale międzynarodowych instytucji finansowych.
    Ja uważam, że przeniesienie WAW do CPL jest świetną sprawą dla Warszawy, a największym zagrożeniem dla idei CPL jest sam PIS. A dokładniej jego elektorat miasteczek powiatowych, silne regionalne lobby i prezes Szpikowski, który planuje rozdać pieniądze zarobione w WAW na niepotrzebne lotnisko w Radomiu. CPL szybko zmienił się na CPK z kuriozalnym gwiaździstym węzłem kolejowym i koncepcją połączenia każdego miasteczka powiatowego. Projektu CPL, czy nawet wstępnej koncepcji, jak na razie nie ma.
    Mateusz Janiec likes this.

  3. #4463

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.

  4. #4464
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Z kronikarskiego obowiązku...

    Majszyk poinformował, że najprawdopodobniej w marcu zostanie powołana rada społeczna związana z budową CPK. W jej skład wejdą przedstawiciele Baranowa, Teresina i Wiskitek, czyli gmin na terenie których planowany jest inwestycja.
    - Wtedy de facto ruszą konsultacje ws. budowy CPK. Rada będzie platformą współpracy, komunikacji między spółką CPK, biurem pełnomocnika rządu ds. CPK (Mikołaja Wilda - PAP),a lokalną społecznością - wyjaśnił.

    Przedstawicielem spółki CPK w radzie społecznej będzie Rafał Garpiel, który wcześniej uczestniczył m.in. w uruchamianiu programu odpowiedzialności społecznej przez spółkę Polskie LNG w Świnoujściu.
    W tym roku ma zostać też wykonany tzw. test CAPEX, czyli test zakładanych kosztów budowy
    CPK. Według rządu wartość inwestycji w pierwszym etapie wyniesie łącznie 35 mld zł na część lotniczą, kolejową i drogową.
    Majszyk poinformował ponadto, że wybrany zostanie również doradca strategiczno-techniczny, czyli międzynarodowy podmiot, która wykaże się doświadczeniem w zakresie projektowania i budowy lotniczych portów przesiadkowych na świecie. - Jego zadaniem będzie współpraca ze spółką i jej wsparcie merytoryczne. Będzie wspierał spółkę CPK wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie planowania, projektowania, a potem budowy i zasad zarządzania i operowania CPK - dodał.


    https://biznes.interia.pl/wiadomosci...u,2601921,4199



    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  5. #4465
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jak pokazują ostatnie dni PiS ma problem z ogarnięciem naprawdę PODSTAWOWYCH przepisów dotyczących inwestycji (WZ dla Srebrna, nie mieli prawa ich dostać). Brak zabezpieczeń w umowach w przypadku problemów z drogą formalno-prawną. Nie ogarniają tego w własnych inwestycjach, a co dopiero publicznych. To jest potworna skala amatorszczyzny.

    Nowy port dla WAW jest potrzebny. Ale na 99% wystarczy rozbudować Okęcie.
    Abstrahując od 0% możliwości inwestycyjnych obecnej władzy CPL w planowanej wersji jest absurdalny z kilku powodów, głównym z nich jest fakt, że dojazd może być szybki tylko pod warunkiem, że będzie bardzo drogi. To może działać w Szwecji lub Norwegii, ale nie w Polsce.
    mcxmcx, olekorlo, AdamT and 12 others like this.

  6. #4466
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    W tym roku ma zostać też wykonany tzw. test CAPEX, czyli test zakładanych kosztów budowy CPK.
    Ciekawe jak jeśli szczegółowe założenia co do ruchu (czyli wymagania dla wszystkich części) miały być opublikowane już rok temu.

    Piotr
    pasazernagape and Pedroo like this.

  7. #4467
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Jak pokazują ostatnie dni PiS ma problem z ogarnięciem naprawdę PODSTAWOWYCH przepisów dotyczących inwestycji (WZ dla Srebrna, nie mieli prawa ich dostać).
    OT, ale jaką masz do tego podstawę? (co nie zmienia faktu, że ratusz mógł oczekiwanego WZ nie wydać i ma do tego solidną podkładkę).

  8. #4468

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    100 milowy las

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Jak pokazują ostatnie dni PiS ma problem z ogarnięciem naprawdę PODSTAWOWYCH przepisów dotyczących inwestycji (WZ dla Srebrna, nie mieli prawa ich dostać). Brak zabezpieczeń w umowach w przypadku problemów z drogą formalno-prawną. Nie ogarniają tego w własnych inwestycjach, a co dopiero publicznych. To jest potworna skala amatorszczyzny.
    To co zapodała wyborcza... no większej amatorszczyzny nie widziałem. Dzisiaj ciąg dalszy... Dawał łapówkę ale ten urzędnik nie chciał... No bomba panie. Nie chciał łapówki!!! Oby tak dalej. Kaczor będzie noszony na rękach.

  9. #4469
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    - Dziś nieczęsto buduje się nowe lotniska na zielonej łące, dlatego Centralny Port Komunikacyjny (CPK), jest szansą, której nie wolno nam zaprzepaścić - mówi Mariusz Rutz, CEO firmy JSK Architekci, która zaprojektowała m.in. lotniska w Gdańsku, Wrocławiu, Łodzi, Krakowie-Balicach i nowy terminal Lotniska Chopina w Warszawie.

    https://businessinsider.com.pl/firmy...ac-cpk/2lgvdne

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    Marek. likes this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  10. #4470

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    dlatego Centralny Port Komunikacyjny (CPK), jest szansą, której nie wolno nam zaprzepaścić - mówi Mariusz Rutz, CEO firmy JSK Architekci, która zaprojektowała m.in. ...
    OK, a co ma powiedzieć człowiek, którego firma może zarobić niezłe pieniądze na tym "projekcie". Ma zupełną rację - byłoby skrajną nieodpowiedzialnością i świadectwem równie skrajnej nieudolności z jego strony zaprzepaścić taką szansę, jeżeli już się pojawi w zasięgu "ręki"

    Adam

  11. #4471

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    - Dziś nieczęsto buduje się nowe lotniska na zielonej łące, dlatego Centralny Port Komunikacyjny (CPK), jest szansą, której nie wolno nam zaprzepaścić - mówi Mariusz Rutz, CEO firmy JSK Architekci, która zaprojektowała m.in. lotniska w Gdańsku, Wrocławiu, Łodzi, Krakowie-Balicach i nowy terminal Lotniska Chopina w Warszawie.

    https://businessinsider.com.pl/firmy...ac-cpk/2lgvdne
    Rafccioooo, " Łodzi, Krakowie-Balicach i terminal Lotniska Chopina w Warszawie" to samowolnie dopisałeś, bo ta firma tych lotnisk nie projektowała.
    mcxmcx likes this.

  12. #4472
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Rafccioooo, " Łodzi, Krakowie-Balicach i terminal Lotniska Chopina w Warszawie" to samowolnie dopisałeś, bo ta firma tych lotnisk nie projektowała.
    To jest cytat z artykułu, nic nie dopisywałem.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  13. #4473

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    W artykule tego nie ma (ale może to dziennikarze potem poprawili).

  14. #4474
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    W artykule tego nie ma (ale może to dziennikarze potem poprawili).
    Pewnie tak, ponieważ ja to tylko skopiowałem i wkleiłem

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  15. #4475
    Awatar Tusha

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gostyń (Górny Śląsk)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    - Dziś nieczęsto buduje się nowe lotniska na zielonej łące, dlatego Centralny Port Komunikacyjny (CPK), jest szansą, której nie wolno nam zaprzepaścić - mówi Mariusz Rutz, CEO firmy JSK Architekci
    No dla jego firmy to jest szansa, której nie może zaprzepaścić. Jakby mnie tam zatrudnili za grube pieniądze to też bym tak mówił.

  16. #4476
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tusha Zobacz posta
    No dla jego firmy to jest szansa, której nie może zaprzepaścić. Jakby mnie tam zatrudnili za grube pieniądze to też bym tak mówił.
    Pełna zgoda, tak samo jak ktoś inny jest zainteresowany tym, żeby projektować i budować autostrady, obwodnice, linie kolejowe, etc, etc..

    Poniżej jeszcze inne, ciekawe spojrzenie na CPK. Wszystko wskazuje na to, że będzie ogromna presja na powstanie takiego lotniska oraz budowę infrastruktury transportowej opartej o drogi czy linie kolejowe. Pytanie czy będziemy potrafili na tym coś ugrać czy.. będziemy tam tylko sprzątać za miskę ryżu...

    Co dalej z Nowym Jedwabnym Szlakiem?


    To samo tyczy się rozmów z azjatyckim gigantem, który kusi Warszawę uczestnictwem w projekcie Jednego Pasa Jednej Drogi, popularnie zwanego Nowym Jedwabnym Szlakiem, którego inwestycje miałyby przechodzić przez Polskę. Docelowo byłoby to w skali globalnej przedsięwzięcie bez precedensu, łączące 64 kraje, generujące łącznie 29 proc. światowego PKB. O tym, w jaki sposób interesy Pekinu zaczynają wpływać na samodzielność polityczno-gospodarczą państw, które weszły do projektu, przekonała się jednak ostatnio Malezja, zatrzymująca chińskie inwestycje warte ponad 22 mld dolarów.

    Dosyć szybko okazało się bowiem, że wraz z nimi szły również roszczenia polityczne, presja kredytowa, migracja chińskiej siły roboczej - a w konsekwencji długotrwałe uzależnienie części krajowego transportu od zagranicznego gracza. W tym sensie posiadany w 100 proc. przez Skarb Państwa Centralny Port Komunikacyjny jest nie na rękę Chinom, które chciałyby spożytkować nadwyżki budżetowe na konstruowanie w Polsce nowych dróg czy sieci kolejowych.
    https://opinie.wp.pl/makowski-rozpoc...4097395341441a

    Tym bardziej, że..

    W Europie huby przesiadkowe osiągają kresy przepustowości.
    https://polskatimes.pl/superlotnisko...strefa-biznesu
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  17. #4477
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Poniżej jeszcze inne, ciekawe spojrzenie na CPK. Wszystko wskazuje na to, że będzie ogromna presja na powstanie takiego lotniska oraz budowę infrastruktury transportowej opartej o drogi czy linie kolejowe. Pytanie czy będziemy potrafili na tym coś ugrać czy.. będziemy tam tylko sprzątać za miskę ryżu...
    W rzeczy samej - przy tej "presji" trzeba szybko zacząć budować. Bo jak dalej będzie tylko pitolenie, to USA czy Chiny nie ździerżą i sami zbudują, a wtedy "konserwacja powierzchni płaskich" pozostanie dla pitolących.

    Piotr

  18. #4478

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    W rzeczy samej - przy tej "presji" trzeba szybko zacząć budować. Bo jak dalej będzie tylko pitolenie, to USA czy Chiny nie ździerżą i sami zbudują, a wtedy "konserwacja powierzchni płaskich" pozostanie dla pitolących.

    Piotr
    taaaak, USA i Chiny w ostrym konflikcie, a mu chcemy i jedwabnego szlaku i fortu trump. Tacy jesteśmy rozgrywacze globalni.
    mcxmcx, PeK, przemo-19 and 4 others like this.

  19. #4479

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Troche inne niz rządowe spojrzenie na CPK
    https://businessinsider.com.pl/firmy...odarki/6dbb9gr

  20. #4480

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ALFAKILO Zobacz posta
    taaaak, USA i Chiny w ostrym konflikcie, a mu chcemy i jedwabnego szlaku i fortu trump. Tacy jesteśmy rozgrywacze globalni.
    Bo My "łączymy" . A że nie zawsze odpowiednie "kabelki", to i często zwarcie się zrobi i dostajemy "po łapach"

    Adam
    pasazernagape, przemo-19 and M like this.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •