Strona 228 z 232 PierwszyPierwszy ... 128 178 218 226 227 228 229 230 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,541 do 4,560 z 4624
Like Tree6025Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #4541
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Pożyjemy zobaczymy, Internet będzie pamiętał co kto mówił.
    M.in. sieć zapamięta, że byłeś "pewien, że CPK powstanie" o ile - oczywiście - "PiS będzie u władzy". Tyle, że Witek Z pisał jak będzie kiedy PIS władzę odda. Zatem jest duża szansa, że obaj będziecie mieli rację.

    Natomiast podoba mi się równanie braku entuzjazmu do "rozwoju LOTu" z opcją niemiecką "na Lufthansę". To drugi taki tekst na poprzedniej stronie. To jakaś zorganizowana akcja?

    Piotr

  2. #4542
    Awatar Tusha

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gostyń (Górny Śląsk)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Natomiast podoba mi się równanie braku entuzjazmu do "rozwoju LOTu" z opcją niemiecką "na Lufthansę". To drugi taki tekst na poprzedniej stronie. To jakaś zorganizowana akcja?
    To już taki prorządowy model uzasadniania wszystkiego zakamuflowaną opcją niemiecką. Taki kompleks po prostu.
    mcxmcx, PeK, 12wit and 2 others like this.

  3. #4543

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Fanatykiem nie jestem ale i zapaści w inwestycjach publicznych jakoś nie widzę. Za to dostrzegam fanatyzm graniczący z obłędem po drugiej stronie barykady. Pożyjemy zobaczymy, Internet będzie pamiętał co kto mówił.
    Zapaści może nie ma, ale niska ilość inwestycji w poprzednich latach i ich kumulacja w ostatnim okresie powoduje spore problemy w ich rozstrzyganiu. Firmy odstępują od wygranych przetargów lub najniższe złożone oferty są znacznie poza budżetem zamawiającego i to nie o kilkanaście procent ale czasem kilkaset procent więcej.

  4. #4544
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Rok temu zmienilem branze w efekcie drastycznego spadku w ilosci przetargow na budynki. Bylem architektem. Wszyscy znajomi z tamtej branzy maja obecnie problemy.

    Odobnie bylo podczas wczesniejszych rzadow pis. Wtedy tez w calej Polsce zaczela sie paranoja w urzedach i radykalna nadinterpretacja przepisow na niekorzysc petenta.

    Powtarzam wiec. Tak, mamy zapasc w inwestycjach. Zreszta nie tylko.

  5. #4545

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Paryż/Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    M.in. sieć zapamięta, że byłeś "pewien, że CPK powstanie" o ile - oczywiście - "PiS będzie u władzy". Tyle, że Witek Z pisał jak będzie kiedy PIS władzę odda. Zatem jest duża szansa, że obaj będziecie mieli rację.

    Natomiast podoba mi się równanie braku entuzjazmu do "rozwoju LOTu" z opcją niemiecką "na Lufthansę". To drugi taki tekst na poprzedniej stronie. To jakaś zorganizowana akcja?

    Piotr
    Cytat Zamieszczone przez Tusha Zobacz posta
    To już taki prorządowy model uzasadniania wszystkiego zakamuflowaną opcją niemiecką. Taki kompleks po prostu.
    Rozsądnie myślący człowiek by się zastanowił czy "opcja niemiecka" nie ma przypadkiem uzasadnienia. Jednak wyznawcy politycznej poprawności spod znaku niebieskiej flagi* najwyraźniej się do takich nie zaliczają (no bo przecież Nordstreem to istnieje tylko w wyobraźni "PiSiorów").

    Parę dni temu dostałem pocztą ulotkę z informacją o konsultacjach społecznych w związku z budową terminalu 4 na CDG, choć mam do lotniska +10 km. Przyzwyczajonych do wieloletnich dyskusji nad inwestycjami pewnie zszokuje fakt, że ta budowa za chwilę się rozpocznie. Podobnie było z projektem Grand Paris Express - informacja i budowa za chwilę ruszyła. W Polsce na razie tylko PiS wprowadza słowa w czyn w zbliżonym tempie, no ale to wszystko "be" bo to PiS. Lepiej nad inwestycjami 10 lat dyskutować a potem się zobaczy.

    *) nie mam nic przeciw UE o ile szanuje suwerenność państw członkowskich

  6. #4546
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czlowieku, oni buduja bo potrzebuja. My mamy budowac bo chcemy potrzebowac. Roznica polega na amortyzacji, ktora w tym przypadku znaczy tyle co WSZYSTKO.
    mcxmcx, hypne, tomekz28 and 4 others like this.

  7. #4547

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Rozsądnie myślący człowiek by się zastanowił czy "opcja niemiecka" nie ma przypadkiem uzasadnienia. Jednak wyznawcy politycznej poprawności spod znaku niebieskiej flagi* najwyraźniej się do takich nie zaliczają (no bo przecież Nordstreem to istnieje tylko w wyobraźni "PiSiorów").
    To, że nie popieram NordStream, a wręcz jestem jej przeciwny nie pozwala mi jednocześnie usprawiedliwiać wszystkiego przywołaną opcją, niemiecką podobno...
    Omega98 likes this.

  8. #4548
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    W Polsce na razie tylko PiS wprowadza słowa w czyn w zbliżonym tempie, no ale to wszystko "be" bo to PiS. Lepiej nad inwestycjami 10 lat dyskutować a potem się zobaczy.
    Jajcarz z Kolegi! Wg zapowiedzi Wilda z jesieni 2017 właśnie teraz miał być ogłoszony przetarg w formule projektuj i buduj na część lotniczą CPL. Ale wg najświeższych zapowiedzi tego samego Wilda dopiero w przyszłym roku ma być rozpoczęta produkcja master planu lotniska. O projekcie i budowie już ani mru-mru. Które "słowa wprowadzają w czyn", do czego jest "zbliżone tempo" i kto "nad inwestycjami pitoli latami"?

    Co do "opcji niemieckiej" uchyliłeś się od wyjaśnienia czy akcja jest zorganizowana. Ciekaw jestem czy jak ktoś rozsądny zauważy wreszcie, że wieloletnie utrzymywanie tak wysokiego lewarowania w LOT jest ruletką, to czy zostanie okrzyknięty "fanem Lufthansy" przez organizatorów akcji.

    Piotr
    przemo-19, hypne, AdamT and 2 others like this.

  9. #4549

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Nie było mnie ze trzy lata, ale widzę, że wszystko w najlepszym porządku, jesteśmy w tym samym punkcie dyskusji i nic mnie nie ominęło. Witajcie, Koledzy.
    qwaseq, mcxmcx, AdamT and 14 others like this.
    "Wolni? Na czym polega wolność, jaką dałeś miastu Arras?! Jest to najokrutniejsza niewola gwałtu, delatorstwa, stosów, zaklęć i nędznych urojeń.."
    Andrzej Szczypiorski, Msza za miasto Arras

  10. #4550

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    To ten las wycięty pod przekop Mierzei to był tylko na pokaz, czy jak?
    Tutaj spierać się nie zamierzam - w błyskawicznej wycince wszelkiej maści drzew i to nie tylko na Mierzei to obecna władza zdecydowanie wszystkie poprzednie "zakasowała" .
    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    W Polsce na razie tylko PiS wprowadza słowa w czyn w zbliżonym tempie
    Tutaj też spierać się nie zamierzam - po prostu zabrakło mi słów .

    Adam

  11. #4551
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    Nie było mnie ze trzy lata, ale widzę, że wszystko w najlepszym porządku, jesteśmy w tym samym punkcie dyskusji i nic mnie nie ominęło. Witajcie, Koledzy.
    Ahoj. Budujemy..., a mury się pną do góry.

    Piotr
    hypne, Rob_Sad, AdamT and 2 others like this.

  12. #4552

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Witam,
    pozwolę sobie podlinkować mój post z innej części forum, ale też dotyczący CPL. Będę wdzięczny za pomoc, chociaż z tego co czytam to chyba jeszcze niewiele wiadomo...

    Centralny Port Lotniczy - działka niedaleko

  13. #4553
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    Nie było mnie ze trzy lata, ale widzę, że wszystko w najlepszym porządku, jesteśmy w tym samym punkcie dyskusji i nic mnie nie ominęło. Witajcie, Koledzy.
    Jeśli chodzi o CPL to mogłoby Cię nie być 23 lata
    Ale jeśli chodzi o mnie to nie...
    hypne, PeK, Rob_Sad and 5 others like this.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  14. #4554
    Awatar Tusha

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gostyń (Górny Śląsk)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Rozsądnie myślący człowiek by się zastanowił czy "opcja niemiecka" nie ma przypadkiem uzasadnienia.
    Nie nie ma uzasadnienia. To taka paranoja w którą wierzy około 35% społeczeństwa.
    Rob_Sad, przemo-19, SPlDER and 1 others like this.

  15. #4555

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    100 milowy las

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tusha Zobacz posta
    Nie nie ma uzasadnienia. To taka paranoja w którą wierzy około 35% społeczeństwa.
    Czyli jakieś 300 osób w Polsce bo sondaże są średnio robione na grupie roboczej do 1000 osób!

  16. #4556

    Dołączył
    Nov 2016
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Strasznie dużo tu polityki przez ostatnie parę stron… Ja tak trochę chciałem się oddalić od polityki.


    Abstrahuję już nawet od realności pomysłu, że Japończyk czy Chińczyk będzie masochistą takiego stopnia, że do bólu będzie wybierał spóźniającego się notorycznie przewoźnika, gubiącego w WAW bagaże. Załóżmy, że LOT zatrudni nowych, super-zdolnych menedżerów, młodych wilków, którzy pracując 30h/dobę uporządkują sytuację, a na rynku pojawi się super-agent handlingowy. Załóżmy, że sortownia w Baranowie swoją precyzją i szybkością zawstydzi centralę Fedex w Memphis.


    Ale patrzę tak sobie na tę “potężną” flotę 12 samolotów long haul, te uziemione parę MAX’ów i paręnaście Bombardierów i Embraerów…
    I tak myślę sobie, że ten Chińczyk z Pekinu, albo Japończyk z Tokio rzadko latają akurat dokładnie do Warszawy.
    No ale odpowiecie mi “TAK! Przecież plany dotyczą super-międzygalaktycznego-huba! Dlatego przecież budujemy go w samej dupie, bo mamy gdzieś Warszawiaków! My liczymy na paxa tranzytowego! Na pohybel Warszawce!”
    OK. Teraz rozumiem… Po prostu w tym naszym Baranowie ci wszyscy Chińczycy złapią - każdy swoje LOxxxx do Tuluzy, Bari, Goetheborga, Drezna, czy Salzburga, tak? :-)
    (no bo FRA czy MUC przesiądą się bez problemu i w większości przypadków na przesiadkę nie będą musieli nawet długo czekać)
    A czym ten nasz biedny LOT ma to obsłużyć? Co ma zaoferować im w tym Baranowie?
    Ja nie pojmuję na czym są oparte te wyliczenia miliardów przesiadających się pasażerów…


  17. #4557

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    107

    Domyślnie

    W tym tempie leasingowania samolotów to za dziesięć lat pewnie setka pęknie

  18. #4558
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez n3l15;1337588[FONT=&amp
    [/FONT]
    A czym ten nasz biedny LOT ma to obsłużyć? Co ma zaoferować im w tym Baranowie?
    Ja nie pojmuję na czym są oparte te wyliczenia miliardów przesiadających się pasażerów…

    Noooo ale to przecież jest rzecz, która powtarzamy do upojenia - nawet w mediach się zdarza - że HUBY BUDUJĄ LINIE a nie państwa. Pan Prezes tego nie rozumie. Nie zna się na tym, jest dziadkiem bez konta bankowego, bez wiedzy fachowej - no jak u licha mam abstrahować od polityki, jak cała ta hucpa jest akcją polityczną. Wie, że Niemcy (grrrrr) mają FRA, Francuzi (fuuu) mają CDG, nawet Arab (bleee) ma Dubaje i Katary. No to Polak będzie miał Baranów. Jeśli to lotnisko by powstało to byłoby pierwszym hubem świata zbudowanym bez silnej linii. Nie powstanie więc o czym gadać.

    A teraz - to dobry moment, bo łaczy Baranów i tragedię MAXa - popatrzmy na przykład rozwoju organicznego huba. Addis Abeba rok 1999. Niewielka linia dwa 767, trzy 757, niewielkie, zapyziałe lotnisko rodem z lat 70tych. Ewidentna ręka socjalistyczna - wystrój, standard, pchły w fotelach - wiem bo mnie gryzły nie raz. Addis 2009. Powstaje nowy terminal, bo linia się rozwija, kupuje nowe maszyny. Nawet po kraju już po woli nie polatasz Fokkerem 50, tylko pojawiają się nowsze maszyny. Wchodzą NG. Rok 2015 zakupy ogromnej liczby Dreamlinerów - ale nie w sposób odgórny tylko w miarę wzrostu przewozów. Rozbudowa terminali. Addis zawsze była stotlicą Afryki. To tu mieściła się siedziba OJA, to stąd szła emancypacja kontynentu - do czasu pojawienia się strasznej dyktatury komunistycznej. Ale nikt nie budował tu galaktycznego portu w polu. Nie było takiej dyrektywy zramolałego cesarza. Rozwijała się linia, bo miała ku temu podstawy. Do jej potrzeb dobudowywano elementy. Jak na tym forum pisałem 12 a na wcześniejszym 16 lat temu o perspektywie rozwoju Ethiopiana jako linii panafrykańskiej to wielu pukało się w głowę. Ale oni to robili z pomysłem, powoli. Budowali siatkę, otwierali połączenia i je... zamykali jeśli nie dawały spodziewanych efektów. Do linii dorasta - choć wciąż nie wystarczająco (jak wszędzie: vide LHR, czy CDG) - port. Szkoda, że my wciąż 100 lat za Murzynami.

    I jeszcze pytanie do osób, które są na tym forum od dziesięciolecia i popierają ten chory pomysł: jak to godzicie ze wszystkim co wiecie o lotnictwie, o tym jak powstają huby? Przecież wiecie jak to działa. Nie rozumiem tego. Nawet najwięksi zwolennicy rządzącej opcji PiS będący jednocześnie aktywnymi uczestnikami tego forum nie lansowali opcji zamachu smoleńskiego - no bo wiedzą (wiedzą - mają wiedzę!!!) że to bzdura. A o Baranowie wypowiadają się ciepło. Przecież to lotnisko będzie generować koszt amortyzacji dziennej na poziomie 3 mln zł. Czy umiecie pogodzić Waszą wiedzę lotniczą z absurdem, że to linia ma dorastać do obciążeń infrastruktury? Koledzy, toż to brednie!!1
    Ostatnio edytowane przez Witek Z ; 14-03-2019 o 22:08
    hypne, Tusha, Rob_Sad and 29 others like this.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  19. #4559
    Awatar vivere

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez n3l15 Zobacz posta
    ...
    I tak myślę sobie, że ten Chińczyk z Pekinu, albo Japończyk z Tokio rzadko latają akurat dokładnie do Warszawy.
    ...
    Jak się Japończyki dowiedzą że z terminala mają ca 20km do Żelazowej Woli to zaczną stadami przylatywać
    n3l15, hypne, Kazor and 1 others like this.
    vivere militare est

  20. #4560
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    I jeszcze pytanie do osób, które są na tym forum od dziesięciolecia i popierają ten chory pomysł: jak to godzicie ze wszystkim co wiecie o lotnictwie, o tym jak powstają huby? Przecież wiecie jak to działa. Nie rozumiem tego.
    Padnę. To pisze człowiek, który współtworzył lotnisko GA na pogórniczej hałdzie, pomiędzy innymi zdolnymi spokojnie obsłużyć istniejący i prognozowany ruch, i to lotnisko ulokowane dokładnie pośrodku niczego .

    Czy to nie jest tak Witku, że lotniska czasem tworzy się licząc że przyniosą korzyści nie wprost a jako część szerszej inwestycji? I że, zwłaszcza w transporcie, bywa że podaż generuje popyt, a nie wyłącznie odwrotnie?
    sp2sci likes this.



Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •