Strona 235 z 237 PierwszyPierwszy ... 135 185 225 233 234 235 236 237 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,681 do 4,700 z 4728
Like Tree6283Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #4681

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saab900 Zobacz posta
    W MUC wszyscy zamarli z przerażenia.
    Co się dziwić. To najlepiej sprawdzający się obecnie schemat lotniska. Do krótkich przesiadek.
    Dla mnie skala cargo jest przeszacowana.

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    T. Nie należy się sugerować układem czegokolwiek na tej grafice.
    Zaraz politycy zaczną się pytać, gdzie schowano kolejowe szprychy, które miały się zbiegać w CPK.
    n3l15 likes this.

  2. #4682

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Co się dziwić. To najlepiej sprawdzający się obecnie schemat lotniska. Do krótkich przesiadek.
    Dla mnie skala cargo jest przeszacowana. (...)
    W panelu było powiedziane, że LOT rozważa inwestycję w terminal (swój) i że chce brać przykład z ładnego ale skromnego Queens T2 na LHR. Decydenci CPK natomiast, chcą się wzorować na MUC. Założenia w takim przypadku są dobre.
    jtf2 likes this.

  3. #4683
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Raport Baker McKenzie i Polityki Insight: Budowa CPK uzasadniona ekonomicznie
    Czy dobrze rozumiem, że to ta skrajnie antyPiSowska Polityka? Cieszy, że dyskusja staje się coraz bardziej merytoryczna a coraz mniej polityczna.
    Zanim zostanie wbita pierwsza łopata ważne, żeby projekt został do cna przeanalizowany, przedyskutowany i umotywowany. Podobnie jak to było w przypadku gazoportu niech to będzie projekt zrealizowany ponad podziałami politycznymi. Doskonale pamiętam jak kilkanaście lat temu dyskutowano, że gaz LNG to marnotrawstwo, ponieważ dla naszego położenia geograficznego nie ma alternatywy dla "taniego" gazu z Rosji. Tym czasem przez kilkanaście lat technologia bardzo mocno się rozwinęła oraz spadły koszty transportu. Kuriozalnym jest, że nawet gaz z Jamału jest skraplany i dostarczany do Europy statkami pomimo tego, że istnieją rurociągi.

    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...RBedXdcxUvJd54
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  4. #4684

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...RBedXdcxUvJd54
    Tak, uzasadniona ekonomicznie ALE pod warunkami - i tutaj lista "spraw", które to w rzeczywistości uniemożliwiają .
    Między innymi:
    - dobre skomunikowanie (np. z Warszawą),
    - stabilny LOT,
    - udział przewoźników niskokosztowych i innych linii,
    - decyzje co do modelu realizacji i finansowania,
    - apolityczność.

    Czyli - podsumowując - nowe lotnisko byłoby uzasadnione ekonomicznie, gdyby się do tego zabrano zupełnie inaczej niż dotychczas .

    I - szczerze pisząc - jestem dokładnie tego samego zdania

    Nie jestem pewien czy ten tekst to dobry "zwiastun", który powinien "cieszyć" zwolenników obecnego projektu.

    Adam
    przemo-19 likes this.

  5. #4685
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Największy problem to brak apolityczności i brak stworzenia dyskusji ponad podziałami od początku pierwszej publikacji na temat CPK. Pamiętam jak dziś pierwsze konferencje i nazywanie krytyków CPK ukrytymi opcjami Lufthansy, sprzedaży polskiego majątku,....
    Casus stadniny w Janowie jest przykładem że władza mając większość w parlamencie i "swojego" prezydenta mogła robić co chciała i robiła co chciała.
    Na ubiegłorocznym Kongresie Rynku Lotniczego był panel o CPK i czy był ktoś z rządu, Pan min Wild?? Nie. Mało było obrońców projektu na sali.

    Moim zdaniem grzechem pierworodnym CPL i CPK jest pycha i może zemścić się to na tych projektach po jesiennych wyborach.
    AdamT, mcxmcx, Omega98 and 4 others like this.

  6. #4686
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Największy problem to brak apolityczności i brak stworzenia dyskusji ponad podziałami od początku pierwszej publikacji na temat CPK. Pamiętam jak dziś pierwsze konferencje i nazywanie krytyków CPK ukrytymi opcjami Lufthansy, sprzedaży polskiego majątku,....
    Casus stadniny w Janowie jest przykładem że władza mając większość w parlamencie i "swojego" prezydenta mogła robić co chciała i robiła co chciała.
    Na ubiegłorocznym Kongresie Rynku Lotniczego był panel o CPK i czy był ktoś z rządu, Pan min Wild?? Nie. Mało było obrońców projektu na sali.

    Moim zdaniem grzechem pierworodnym CPL i CPK jest pycha i może zemścić się to na tych projektach po jesiennych wyborach.
    Projekt niestety nie okazał się apolitycznym, ponieważ był idealnym pretekstem do walenia w drugą stronę sceny politycznej o czym napisano również i tutaj tysiące słów. Pomijając jednak sympatie polityczne, cała ogólnonarodowa dyskusja na ten temat ukazuje jakie stereotypy funkcjonują w społeczeństwie, widoczny brak edukacji oraz dyskusji na tematy tak ważne jak komunikacja, od których choćby w kontekście ochrony klimatu nie uciekniemy. Zastanawiające jest, że projekty budowy autostrad, dróg ekspresowych, obwodnic a nawet zwykłych dróg krajowych, wojewódzkich czy powiatowych i gminnych nie budziły tylu kontrowersji pomimo, że koszty przedstawiano na setki miliardów złotych, nikt nie krytykował tych projektów argumentując, że jest to jest gigantomania czy projekt polityczny, że nie mamy know how, specjalistów etc, etc.. Dlaczego? Ponieważ przeciętny Polak widział już siebie, w swoim upragnionym bolidzie jak sunie równiutką autostradą na wczasy czy na weekend. Każda statystyka przedstawia, że pod względem dostępu czy korzystania ze zbiorkomów jesteśmy na szarym końcu państw cywilizowanych. Oczywiście do zmiany tych statystyk potrzebna jest oferta ale przede wszystkim dyskusja oraz edukacja, promyczek nadziei daje efekt Pendolino czy Flixbusa ale jeszcze wiele przed nami. Nie ma wątpliwości, że w dużej części musimy przesiąść się z samochodów na pociągi, autobusy, samoloty i to począwszy od dojazdu do pracy na uczelnie po wyjazdy służbowe czy urlopowe.
    yascoos likes this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  7. #4687

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Czy dobrze rozumiem, że to ta skrajnie antyPiSowska Polityka? Cieszy, że dyskusja staje się coraz bardziej merytoryczna a coraz mniej polityczna.
    Zanim zostanie wbita pierwsza łopata ważne, żeby projekt został do cna przeanalizowany, przedyskutowany i umotywowany. Podobnie jak to było w przypadku gazoportu niech to będzie projekt zrealizowany ponad podziałami politycznymi. Doskonale pamiętam jak kilkanaście lat temu dyskutowano, że gaz LNG to marnotrawstwo, ponieważ dla naszego położenia geograficznego nie ma alternatywy dla "taniego" gazu z Rosji. Tym czasem przez kilkanaście lat technologia bardzo mocno się rozwinęła oraz spadły koszty transportu. Kuriozalnym jest, że nawet gaz z Jamału jest skraplany i dostarczany do Europy statkami pomimo tego, że istnieją rurociągi.

    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...RBedXdcxUvJd54
    Czy naprawde jesteś tak naiwny że sądzisz że firmy doradcze/kancelarie skrytykują projektu nad którym chcą pracować?!!
    AdamT, Gdabski, jordanj and 5 others like this.

  8. #4688
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Czy naprawde jesteś tak naiwny że sądzisz że firmy doradcze napiszą coś innego niż pozytywne ocewny tego projektu?! Że skrytykują projekt na które chcą kontrakt konsultacyjny?
    No ale, że Polityka Insight? Przecież to jest skrajnie antyPiS think tank, powiązany z tygodnikiem Polityka
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  9. #4689
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Rafciooo77 - zlituj się, proszę. "Projekt niestety nie okazał się apolitycznym" ponieważ od początku był przedstawiany jako polityczny, ba nawet GEOpolityczny, a nie infrastrukturalny. CPK prezentowano jako narzędzie "przywództwa" w regionie (pamiętna mapka Wilda), ogniwa w Jedwabnym Szlaku (zaczęło się od wizyty Waszczykowskiego w Pekinie), skoku cywilizacyjnego do czołówki europejskiej (z hyperloopem oczywiście). Teraz się okazało, że cele są tak wielkie, że będzie potrzebny komplementarny Radom. To było i jest komunikowane na takim wdechu, że nie da się nie parsknąć śmiechem.

    A autostrady miały tylko zapewnić normalność. Gdyby przedstawiono to jako lotnisko dla Warszawy zastępujące Okęcie, trochę większe niż potrzeba aby nie dobudowywać co chwila, potem zasugerowano umieszczenie tam węzła kolejowego dla uproszczenia sieci krajowej, to gadka byłaby inna. No ale wtedy pączkujące imperialne struktury byłyby zbędne.

    Najgorsze, że projekt dalej jest prowadzony jako polityczny - czyli dla gawiedzi od eventu do eventu. Jak rok temu logo, tak teraz mamy wrzutkę na evencie schemaciku pt. z czego składa się lotnisko. Andrzej Mleczko - "żeby chociaż powiedzieli czy to naprawdę, czy dla jaj".

    Piotr

  10. #4690

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    No ale, że Polityka Insight? Przecież to jest skrajnie antyPiS think tank, powiązany z tygodnikiem Polityka
    Mecenas Marta Fredrych z kancelarii Baker McKenzie zaprezentowała dziś w Katowicach wyniki raportu na temat Centralnego Portu Komunikacyjnego przygotowanego przez kancelarię wspólnie z Polityką Insight.
    Raport jest wyraźnie owocem prac BM. Kosztem podatników, każdy może zarobić na tym projekcie, nawet Polityka.

    podkreśliła na wstępie Fredrych, dodając, że CPK to najbardziej złożone i ambitne przedsięwzięcie infrastrukturalne w naszym kraju, które swym zakresem wykracza poza krajowe doświadczenia.
    Tylko uzupełnić "Baker McKenzie jest gotów pomóc w uzupełnianiu tych braków w doświadczenia."

  11. #4691

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Tak tylko dodam, bo zapomniałem wczoraj, że na CPK rozważają autonomiczny ruch pojazdów lotniskowych oraz przede wszystkim dużą automatyzację terminala (głównie: check-in, KD, KB).

    Chyba mało kto śledził konferencję o CPK na EKG w Katowicach ale wypowiadał się Pan Mike Forster z British Aviation Group, która nadzorowała budowę T5 na LHR i mówił, że Polska robi jeden świetny krok, którego nie zrobiła UK przy T5. Przed powstaniem, prowadzi na prawdę szerokie konsultacje z interesariuszami. Abstrahując od tematu Radomia, który ewidentnie ledwo wczoraj przechodził Szpikowskiemu przez usta, zauważyłem pewne "zejście" z ambicjami, z każdej ze stron. To już nie była megalomańska śpiewka o 100 milionach pasażerów, tylko rzeczowa rozmowa jak tego nie zepsuć. Z mojej obserwacji, temat CPL/CPK, wcale nie wypłynął z Nowogrodzkiej, tylko z głowy Milczarskiego. Faceta ma niesamowite ciśnienie, co chyba pokazuje, że mu zależy bo sam to wymyślił. Cała reszta brzmiała: "nie chcem ale muszem".

  12. #4692

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Czy naprawde jesteś tak naiwny że sądzisz że firmy doradcze/kancelarie skrytykują projektu nad którym chcą pracować?!!
    140 EUR za godzinę piechotą nie chodzi
    A że wspólnicy to sprytne bestie, to potrafią napisać tak, że nawet Rafcioo cieszy się z czekającej go podróży.

  13. #4693

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Tak tylko dodam, bo zapomniałem wczoraj, że na CPK rozważają autonomiczny ruch pojazdów lotniskowych oraz przede wszystkim dużą automatyzację terminala (głównie: check-in, KD, KB).

    Chyba mało kto śledził konferencję o CPK na EKG w Katowicach ale wypowiadał się Pan Mike Forster z British Aviation Group, która nadzorowała budowę T5 na LHR i mówił, że Polska robi jeden świetny krok, którego nie zrobiła UK przy T5. Przed powstaniem, prowadzi na prawdę szerokie konsultacje z interesariuszami. Abstrahując od tematu Radomia, który ewidentnie ledwo wczoraj przechodził Szpikowskiemu przez usta, zauważyłem pewne "zejście" z ambicjami, z każdej ze stron. To już nie była megalomańska śpiewka o 100 milionach pasażerów, tylko rzeczowa rozmowa jak tego nie zepsuć. Z mojej obserwacji, temat CPL/CPK, wcale nie wypłynął z Nowogrodzkiej, tylko z głowy Milczarskiego. Faceta ma niesamowite ciśnienie, co chyba pokazuje, że mu zależy bo sam to wymyślił. Cała reszta brzmiała: "nie chcem ale muszem".
    Oczywistą oczywistością jest to że każdy kto może zrobić interes na konsultowaniu, planowaniu, budowaniu, wyposażaniu i ew. operowaniu tego lotniska będzie chwalił projekt! Polski rząd ogłasza ze chce budować nowy port za 10 mld EUR, każdy podmiot który może uciąć kawełek tego tortu dla siebie będzie chwalił pomysł i starał się zaangażować w jego realizację, a ze Polska klasa rządząca to w większości prymitywy to takie teksty pochlebne i zaprosiny na zagraniczne delegacje zapewne zrobią odpowiednie wrażenie.

    Niedługo pewnie pojawi się tekst od Hochtief chwalący projekt CPK, i też nikt nie dostrzeże związku z tym ze spółka niemiecka specjalizuje się w budowie lotnisk.

  14. #4694

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Podobnie jak to było w przypadku gazoportu niech to będzie projekt zrealizowany ponad podziałami politycznymi. Doskonale pamiętam jak kilkanaście lat temu dyskutowano, że gaz LNG to marnotrawstwo, ponieważ dla naszego położenia geograficznego nie ma alternatywy dla "taniego" gazu z Rosji. Tym czasem przez kilkanaście lat technologia bardzo mocno się rozwinęła oraz spadły koszty transportu. Kuriozalnym jest, że nawet gaz z Jamału jest skraplany i dostarczany do Europy statkami pomimo tego, że istnieją rurociągi.
    To powiedz jeszcze ile nas kosztuje importowany LNG, a po ile kupujemy gaz od Rosji. Jest to tak samo dobra kosztowo alternatywa jak Radom dla Warszawy.
    mcxmcx likes this.

  15. #4695

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Chyba mało kto śledził konferencję o CPK na EKG w Katowicach ale wypowiadał się Pan Mike Forster z British Aviation Group, która nadzorowała budowę T5 na LHR i mówił, że Polska robi jeden świetny krok, którego nie zrobiła UK przy T5. Przed powstaniem, prowadzi na prawdę szerokie konsultacje z interesariuszami.
    W sensie z kim te "szerokie konsultacje"
    Z LOT, PGL, PPL, PKP, PLK?
    Jeżeli to miał na myśli Pan Mike, to chyba się zupełnie nie orientuje "o co biega"
    Mógłby chociaż zauważyć, że tam prawie wszędzie "P" z przodu

    Adam
    pasazernagape and przemo-19 like this.

  16. #4696

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    W sensie z kim te "szerokie konsultacje"
    Z LOT, PGL, PPL, PKP, PLK?
    Jeżeli to miał na myśli Pan Mike, to chyba się zupełnie nie orientuje "o co biega"
    Mógłby chociaż zauważyć, że tam prawie wszędzie "P" z przodu

    Adam
    Cytat Zamieszczone przez dlapilota.pl
    Wśród uczestników Forum Interesariuszy CPK znalazły się m.in. Polskie Linie Lotnicze LOT, BARIP (Rada Przedstawicieli Linii Lotniczych w Polsce), Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Poczta Polska, Orlen, LOTOS, PERN, Straż Graniczna, LOT AMS, LS Airport Services, LS Technics, Welcome Airport Services, Krajowa Administracja Skarbowa, Polski Holding Hotelowy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, FedEx, DHL, UPS i TNT Express. Wydarzenie rozpoczęło cykl spotkań z partnerami biznesowymi CPK. To pierwsze w Polsce tak szerokie forum uczestników lotniskowego procesu inwestycyjnego.
    Powoli się przekonuję ale czekam na kolejne szczegóły. Na razie, oprócz finansowania, kolejne założenia/działania wyglądają dobrze.

  17. #4697

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Czy naprawde jesteś tak naiwny że sądzisz że firmy doradcze/kancelarie skrytykują projektu nad którym chcą pracować?!!
    Zauważ, ze konsekwentnie powtarzają, że CPL nie ma sensu przy pozostawieniu Okęcia. A byly naciski polityków, aby Okęcie jednak zostało.

  18. #4698
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @FilipBB - a czy wśród interesariuszy są jakieś zwyczajne paxy poza Tobą? To samo pytanie ale inaczej zadane - ile kosztowało wpisowe na te forum?

    Piotr

  19. #4699

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    @FilipBB - a czy wśród interesariuszy są jakieś zwyczajne paxy poza Tobą? To samo pytanie ale inaczej zadane - ile kosztowało wpisowe na te forum?

    Piotr
    Jesteś Ty, jeśli będziesz chciał bombardować CPK listami. Każdy może nim być, tylko w naszym przypadku trzeba większej masy. Jeśli np. latasz NS-S w WAW, to napisz maila do PPLu, żeby przy okazji najbliższej rozbudowy uwzględnili pasażerów tranzytowych, którzy nie potrzebują kontroli bezpieczeństwa. Plany są piękne ale chyba brakło czegoś kluczowego.
    miqas likes this.

  20. #4700
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Jesteś Ty, jeśli będziesz chciał bombardować CPK listami. Każdy może nim być, tylko w naszym przypadku trzeba większej masy.
    A nie uważasz, że i Wildowi i tym w spółce CPK za zdobycie opinii potencjalnych paxów płacą i to oni powinni ją zdobyć. Może coś robią ale wyraźnie w konspiracji. Jedyne badanie paxów o jakim wiem nazywało się "wybory samorządowe", wyniki znamy ale zachowują się jakby ich nie było. Coś musi być w opóźnieniu powołania "Rady Społecznej" - tylko jedna z trzech gmin zaproponowała kandydatów i to też po terminie.

    Sorry Filip ale Forum Interesariuszy CPK trąci kolejnym eventem zwłaszcza, że większość uczestników to SSP. Wypowiedzi uczestników dla dlapilota.pl to potwierdzają (fanom takich tekstów - https://dlapilota.pl/wiadomosci/cent...ami-branzowymi). Cieszy podtrzymanie obietnicy "zlecenia masterplanu" jeszcze w tym roku. A opinie paxów mogą być zbędne wobec uspokajającego tekstu Milczarskiego - Zakładam, że CPK może stać się dla pasażerów najwygodniejszym lotniskiem w Europie. Nie do uwierzenia.

    Piotr
    alacherbauer likes this.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •